1. leht 1-st

9-5 oil slump

Postitatud: L Mai 31, 2008 21:04
Postitas pluggerxxx
sattusin netis sellise lehe peale millel kohe "ilusad" illustreerivad pildid juures.
http://www.wulfers.net/auto/repairs/9-5sump/index.html



Suuremad saabiremondimehed ehk oskavad öelda kui tõenäoline on, et 9.5 -le selline sodi sissse koguneb korralikku Castroli või Shelli täissünti kasutades ja korralikult iga 10K tagant vahetades, et lausa ähvardab õlisõela ära ummistada ja seega terve mootori peeti keerata. Äkki peaks lausa laskma kontrollida seda olukorda kui see saab mootoril selline tüüpprobleem kipub olema?


Pilt


Pilt

9-5 oil slump

Postitatud: L Mai 31, 2008 21:22
Postitas ivomets
kodus nähtud värk:
teema ise siin

9-5 oil slump

Postitatud: L Mai 31, 2008 21:36
Postitas iisak
99% Saabide juures kahjuks täiesti tavaline nähtus...:wise:

9-5 oil slump

Postitatud: E Juun 02, 2008 20:03
Postitas Rauno
Kui selline sodi filtris on, siis ta peaks ka lisaks õlitulele check engine tule põlema viskama ?

Kardan, et endal võib miskit sellist seal olla, aga õlivahetus aja sain alles neljapäevaks :wall:

9-5 oil slump

Postitatud: E Juun 02, 2008 20:14
Postitas pluggerxxx
Niipalju kui ma erinevatel saabisaitide olevatest juttudest aru olen saanud, siis olukorras kus juba õlitule põlema viskab pole selle mootoriga enam suurt midagi teha. See siis peaks tähendama, et karterist õli võtva "londi" sõel on lõplikult umbe läinud, mis aga tähendab, et eelnevad kümned ja kümned tuhanded on sõidetud puuduliku õlitusega mootoriga.
Keegi tarkpea kusagil väitis, et saabi nagu ka enamuse teiste autode õlirõhu andur mõõdab justnimelt rõhku, mitte õlivoolu hulka mis karterist sisse imetakse.

Anyway.... oli isegi mõte, et kui aega oleks siis võiks selle auto ju lasta ülesse ajada ja selle vanni sealt korra lahti harutada. Näeks ära mis seal sees on.

Endal läheb õli kole kiirest mustaks mootoris, 1000 km peale vahetust on ikka täiesti tumepruun... paneb mõtlema, et äkki varem tehtud pikkade õlivahetuste tulemusena on sinna seda saasta nii palju sisse tekkinud mida ma nüüd oma tihedate 7-8 tuhande pealt vahetustega lahti pesen. :poke:

Kui keegi saabiekspert oskaks soovitada, kas mingit mootori läbipesemise ainet mis reaalset töötaks ka kusagilt saada on ja mismoodi seda kasutada tuleks.
Igasugustesse vala sisse ja lase 5 minutit töötada poslamosladesse usku mul ei ole. Loogika kohaselt need kas ei tööta üledse, või kui töötavad, siis 5 minutiga suuremat saastakogust eemaldav kraam peab ikka kole kange olema ja lööb kindlasti suuremad tükid liikvele.

Pigem kas keegi teab äkki mingit keemiat mida õli hulka valada, paar tuhat km kulgeda ja sedamoodi moototorit läbi loputada.:wtf:

9-5 oil slump

Postitatud: E Juun 02, 2008 20:52
Postitas Eleri
See pea suht kõigil, et õli tumepruun juba natuke pärast õlivahetust

9-5 oil slump

Postitatud: T Juun 03, 2008 13:20
Postitas ivomets
see auto, millel ma lõpuks jõudsin selleni, et õlivõtt umbes oli andis häälega märku, et miskit on valesti, selline imelik hääl tekkis mootoris, et nagu miskit käiks vastu kuskil , või et raske mootoril oli töötada, et nagu õlipump kulunud ja häält tegi. Samas Õlituli kustus kyll kohe.
Sai kogenematusest ketipinguti vahetatud ja ka õlipump, kui lõpuks karteri põhja seest pleki eemladasin ja umbes õlivõtu avale jälile jõudsin.

ja igaljuhul turbojumal oma turbopaigaldusjuhendis ei soovita pesuõliga karteri pesu, vaid soovitab võtta maha karteri põhi ja see mustusest puhastada.

9-5 oil slump

Postitatud: T Juun 03, 2008 15:50
Postitas eeroz
Aga kustkohast siis just Saabil see sodi tuleb? esimeses postis mainitud õli peaks ju igati hea olema?

9-5 oil slump

Postitatud: T Juun 03, 2008 16:00
Postitas Cyber
liiga pikast õlivahetusvälbast, mis siis udupeadest kasutajate poolt veel topeltpikaks tihti venitatakse. Kui on asjalik omanik olnud ja regulaarselt (häid) õlisid vahetanud, siis seda nii kergelt ei juhtu.
Algselt postitas: eeroz
Aga kustkohast siis just Saabil see sodi tuleb? esimeses postis mainitud õli peaks ju igati hea olema?

9-5 oil slump

Postitatud: K Juun 04, 2008 7:33
Postitas Rauno
Tal on ju vahetusvälp sama pikk nagu normaalsetel autodelgi 10 000- 15 000 või eksin?

9-5 oil slump

Postitatud: K Juun 04, 2008 8:24
Postitas Cyber
See oli nüüd küll hästi öeldud..:P "normaalsetel autodel"..:D
Algselt postitas: Rauno
Tal on ju vahetusvälp sama pikk nagu normaalsetel autodelgi 10 000- 15 000 või eksin?

noh 10k, siis udupea sõidab tegelikult 25k, "oih, ma unustasin". Ja siis veel ja veelkord. Karterituulutus ka umbes ja pressitakse karterisse igasugu tahma. Õli muudkui tavotistub ja tavotistub.
Tegelikult ei ole see 15k turbomootorile ka normaalne. 8-10k on OK.

9-5 oil slump

Postitatud: K Juun 04, 2008 9:08
Postitas Rauno
Algselt postitas: Cyber
See oli nüüd küll hästi öeldud..:P "normaalsetel autodel"..:D
Algselt postitas: Rauno
Tal on ju vahetusvälp sama pikk nagu normaalsetel autodelgi 10 000- 15 000 või eksin?

noh 10k, siis udupea sõidab tegelikult 25k, "oih, ma unustasin". Ja siis veel ja veelkord. Karterituulutus ka umbes ja pressitakse karterisse igasugu tahma. Õli muudkui tavotistub ja tavotistub.
Tegelikult ei ole see 15k turbomootorile ka normaalne. 8-10k on OK.

Enda omal oli eelmine omanik 25000 üle lasknud (2.2tid) ning nädal peale ostmist hakkas suuremate pööretega aeg- ajalt õlituld põlema loopima, nii sai sõidetud mingi 4 päeva võimalikult väikestel pööretel ning õlitule süttides sai masin seisma jäetud mingiks ajaks, aga nüüd peale õlivahetust ja paari km-t sõitmist hakkas uuesti tuld vilgutama.
Mure aga selles, et täna hommikul sai 49km sõidetud ja ei hakanud ühtegi hoiatavat tulekuest põlema, seevastu aga tahmas auto ootamatult palju. Klõbinat mootoris pole suutnud ise tuvastada ja ühegi tuttava kõrv pole seda kah tuvastanud, ega ometi mootor nüüd üleöö peeti läinud?
Vikingisse sain aja alles reedeks, aga sinna veel aega ja igapäev vaja palju autoga ringi liikuda - kõhedaks võttis see tänane hommik südame alt.

...ja see slomp on rohkem turbo ja bensiini mootorite teema või diislitega sama jama?

9-5 oil slump

Postitatud: K Juun 04, 2008 9:17
Postitas ivomets
OT:
kunagi kui ei aetud taga nn. pikki õlivahetusvälpasid ehitati ka klassik turbosaabe ja nende õlivahetusvälbaks on...
...7500 km.

9-5 oil slump

Postitatud: K Juun 04, 2008 10:29
Postitas dohman
Ametlik nimetus on sellele oil sludge.

9-5 oil slump

Postitatud: K Juun 04, 2008 10:35
Postitas Cyber
Mina vahetan praegugi 8000 peal..:)
Algselt postitas: ivomets
OT:
kunagi kui ei aetud taga nn. pikki õlivahetusvälpasid ehitati ka klassik turbosaabe ja nende õlivahetusvälbaks on...
...7500 km.