1. leht 1-st

K: Mudeliaasta tõlgendamise ja päikesesensori kohta

Postitatud: N Juul 03, 2008 18:29
Postitas Rauno
Tere,
kuidas mõista neid andmeid, mida vin koodi järgi sain

Model year: 2003
Assembly plant: Trollhattan line B or Arlov, Sweden
Serial number: 013022
Control symbol: Passed
SRS: Dual Airbags, 9-5 Vector

Reaalselt on tegu 2002a masinaga, aga siin kirjas, et mudeli aasta 2003 ning turvapatju tal 4 vist aga siit loen välja ...mida ma siit välja loen?

Ühesõnaga, mida see jutt inimkeeles tähendaks?

Teine küs on, et mis otstarve on päikesesensoril - on see kliima tarvis, aga miks see päikesega seotud on, peaks olema ju õhu temp-ga seotud

K: Mudeliaasta tõlgendamise ja päikesesensori kohta

Postitatud: N Juul 03, 2008 18:33
Postitas Cyber
Kui päike paistab, siis on ju rohkem jahutust vaja..:P Samuti manageeriba ta siis ilmselt õhusuunda teisiti.

auto väljalaskeaasta ja mudeliaasta ei pruugi kattuda. Aasta lõpus tulevad tavaliselt juba järgmise mudeliaasta eksemplarid.

K: Mudeliaasta tõlgendamise ja päikesesensori kohta

Postitatud: N Juul 03, 2008 18:41
Postitas teager
Näide1: auto valmistati tehases 2003 aasta, tema mudeliaastaks on MY03. Auto müüdi maha jaanuar, 2005; tehnilisse passi läks kirja 01/2005.
Näide2: auto valmib tehases 2008 augustis, tema mudeliaastaks saab MY09. Auto müüakse kliendile maha september, 2008; ning tehnilisse passi läheb kirja 09/2008.

Esimese näite puhul võid sõprade ees kelkida, et "mul nii uus auto, 2005 aasta oma", aga kui soovid autole mingit varuosa osta, siis on sul vaja teatada ikkagi mudeliaasta - MY03. :wise:

terv, teager

K: Mudeliaasta tõlgendamise ja päikesesensori kohta

Postitatud: N Juul 03, 2008 18:55
Postitas Rauno
Polnud lihtsalt eriti kuulnud, et mudeliaasta võib olla uuem, kui masin ise, aga siiski mida see ülejäänu tähendab?

K: Mudeliaasta tõlgendamise ja päikesesensori kohta

Postitatud: N Juul 03, 2008 22:20
Postitas sigaelmar
Päikesesensor keerab pimedas su display valgust tumedamaks ja kui päike peale paistab, siis heledamaks et näeks lugeda.

K: Mudeliaasta tõlgendamise ja päikesesensori kohta

Postitatud: N Juul 03, 2008 23:56
Postitas iisak
Algselt postitas: sigaelmar
Päikesesensor keerab pimedas su display valgust tumedamaks ja kui päike peale paistab, siis heledamaks et näeks lugeda.
See läks nüüd küll NATS puusse:nono:

K: Mudeliaasta tõlgendamise ja päikesesensori kohta

Postitatud: R Juul 04, 2008 0:04
Postitas saab9-3
Algselt postitas: iisak
Algselt postitas: sigaelmar
Päikesesensor keerab pimedas su display valgust tumedamaks ja kui päike peale paistab, siis heledamaks et näeks lugeda.
See läks nüüd küll NATS puusse:nono:

Mis siin puusse läks? Kas display valgust regulleerub mingi muu asi või mis?

K: Mudeliaasta tõlgendamise ja päikesesensori kohta

Postitatud: R Juul 04, 2008 0:07
Postitas mihkeltt
SID-i ekraani valgust reguleeriv sensor asub sid-i enda peal vasakus ääres, see hele läbipaistev jupats.

K: Mudeliaasta tõlgendamise ja päikesesensori kohta

Postitatud: R Juul 04, 2008 5:59
Postitas Trionic
Algselt postitas: saab9-3
Algselt postitas: iisak
Algselt postitas: sigaelmar
Päikesesensor keerab pimedas su display valgust tumedamaks ja kui päike peale paistab, siis heledamaks et näeks lugeda.
See läks nüüd küll NATS puusse:nono:

Mis siin puusse läks? Kas display valgust regulleerub mingi muu asi või mis?
Loomulikult reguleerib muu,nimelt fotodiood SID`l,või SCC`l/kellal(tonnisel).
Armatuurlaud,eriti,kui see on tume,kuumeneb 5-70 kraadini päikese käes.Ülejäänud salong ju nii kuum ei ole.ACC peab sellest kuidagi aru ju saama.sest sisetemp.andur asub ka armatuuris.

K: Mudeliaasta tõlgendamise ja päikesesensori kohta

Postitatud: R Juul 04, 2008 7:53
Postitas gsaab
Selle päikesesensoriga püüab ACC aru saada kust päike paistab, kui otse eest siis suunatakse õhk armatuuri äärtest ja keskelt välja otse istujate suunas, kui nati pilvisem ilm siis suunatakse esiklaasile ja võibolla jalgadele. Temperatuuri põhiliseks n.ö. jämeregullimiseks kasutatakse salongi andurit(asub laes), andurit(eid) õhukanalites ning ka välistemp andurit (viimane annab küll n.ö. suuna kas oleks vaja vaikselt külmemaks või soojemaks hakata keerama). Paremates autodes on veel lisaks õhuniiskuse andurid ja veel rohkem temperatuuri andureid.

K: Mudeliaasta tõlgendamise ja päikesesensori kohta

Postitatud: R Juul 04, 2008 8:34
Postitas Trionic
Temp andur asub laes 9-5`l,teistel vanematel armatuuris.Päikeseanduris on pentaprisma,mille abil mõõdetakse infrapunakiirgust(soojuskiirgus päikeselt) ,selle intensiivsust ,suunda ja kõrgust.Info edastatakse acc`le,mis omakorda arvutab sobivad seaded,reguleerimaks ettentud temperatuuri juhi- ja reisija pea kõrgusel(juhul,kui manuaalselt pole teisiti määratud).Arvutamisel kasutatakse lisainfona:
-välistemperatuuri
-aega mootori eelmisest käivitamisest
-aega viimasest käivitamisest
-seguõhu temperatuuri
-ventilaatori kiirust

K: Mudeliaasta tõlgendamise ja päikesesensori kohta

Postitatud: R Juul 04, 2008 11:43
Postitas KrikU
OT: Njah sellepärast (et arvestatakse aega käivitamistest) mulle tundubki, et 9-5 kliima kood 1-08 tekitab hälbeid kliima töös just siis kui peale esimest käivitust on masin seisma pandud ja mingi lühema aja, näiteks 10 minutit, pärast jälle sõitma hakates ei reguleeri ventilaator oma tööd enam õigesti - ei aja pöördeid suureks päikese käes praadinud autos. Seejuures õhujoa temperatuur oleks nagu õige, vastavalt oma valikutele.

K: Mudeliaasta tõlgendamise ja päikesesensori kohta

Postitatud: R Juul 04, 2008 16:33
Postitas Rauno
Seoses sellega, et kust saab kliima veakoode defineerida,
enda oma annab 1-18 või oli see 1-19, aga mis nende taga peitub?

K: Mudeliaasta tõlgendamise ja päikesesensori kohta

Postitatud: R Juul 04, 2008 16:39
Postitas petsla
Miks Saabi päikeseandur regullib kliimat täiesti mõnusalt, aga sarnane junn Subaru armatuuril tundub kliima täiesti vasakule panevat 4-5-e kraadiga? Või ongi Subarul punnikujuline päikeseanduri mulaaž?

K: Mudeliaasta tõlgendamise ja päikesesensori kohta

Postitatud: R Juul 04, 2008 16:51
Postitas Rivo

K: Mudeliaasta tõlgendamise ja päikesesensori kohta

Postitatud: R Juul 04, 2008 17:35
Postitas sebastian
Algselt postitas: petsla
Miks Saabi päikeseandur regullib kliimat täiesti mõnusalt, aga sarnane junn Subaru armatuuril tundub kliima täiesti vasakule panevat 4-5-e kraadiga? Või ongi Subarul punnikujuline päikeseanduri mulaaž?
Sees võib olla lihtne fotodiood, mis ei tea valguse langemisnurkadest midagi.
Kokkuhoiupoliitika tulemusena võib see muidugi ka mulaaž olla :cool: