1. leht 2-st

Saab 9-5 Aero Estate, 2002, ipi

Postitatud: L Juul 05, 2008 20:10
Postitas ipi
Sai siis kah omale Saab muretsetud
Aasta 2001 (MY02) 184kw reg nr 625 MFC
Esmamuljed on igati head, eriti kui 92 a passatist (85kw)Saabi rooli istuda.
Autol läbisõitu 129000, puudub hooldusraamat, kuid enne ostu sai Troostis käidud ja kuna seal erilisi puudusi (nagu ketid) ei tuvastatud, siis otsustasin selle isendi kasuks.
Troostis lasin karterituulutus kiti paigaldada.

Vahepeal juhtus ühtpidi hea, teistpidi halb juhus. Troosti sai aeg kinni pandud pukside ja õlide vahetamiseks kuid mälu vedas alt ja panin päevaga mööda. Seejärel sai suund võetud saabianti juurde ja juhuslikult sai küsitud ega mu auto seal hoolduses pole käinud... ja mis välja tuli... oligi mu auto eelmise omaniku käes seal regulaarselt hoolduses käinud. Sain teada, et autol bensupump ja ketid vahetatud 120 000 km juures ning kuna praegu on ees 129 000 km siis võib rahus sõita.

21.07.08 Käidud ka Saabianti juures hoolduses, vahetati õli, õlifilter, poolraamipuksid ja seal tilkuma hakanud By-Pass klapp.
21.08.08 sai vahetatud esistabika kondid ja värvitud tagaluugi äär.
Pilt

Saab 9-5 Aero Estate, 2002, ipi

Postitatud: P Juul 06, 2008 17:56
Postitas intsints
Tere

Tulede kohta , oli sama jama. Kapotti all on auto poole vaadates paremal pool must releede karp, seal on üks teistest kõrgem orants potska peale kirjutatud LAMPCONTTROL.
Seal sees on üks trükplaat millel oli külmakas. jootsin üle ja nüüd on korras. Kui joota ei oska või on seal midagi läbi tuleb ilmselt ära vahetada.

Saab 9-5 Aero Estate, 2002, ipi

Postitatud: P Juul 06, 2008 20:11
Postitas romza
Minu autol oli ka täpselt sama jama eelmisel aastal. Ja ka pidin üle jootma ning siis sai korda. :thumb:

Saab 9-5 Aero Estate, 2002, ipi

Postitatud: E Juul 07, 2008 10:08
Postitas ipi
Saigi nõuannete järgi tegutsetud ja tuled töötavad :beer:

Saab 9-5 Aero Estate, 2002, ipi

Postitatud: P Juul 20, 2008 21:22
Postitas ipi
Sai nädalavahetusel tehtud väike reis Rakverest Keila ja kusagil Kuusalu juures läks järsku nulli mootori temperatuuriandur. Seepeale pidasin kinni, keerasin süüte välja ja kui auto taas käima panin oli kõik korras. Aga enne Keilat lõi põlema armatuuris mootoritule, sõitsin siiski Keila välja. Õhtul tagasi tulema hakates oli aga kõik jälle korras, mootorituli ei põlenud koduni välja ja rohkem pole esinenud.
Milles võib viga olla, kas võib olla asi termostaadis? nagu ma Trionicu sõnavõttudest aru olen saanud, tasub termostaati u 5 aasta möödudes vahetada. (mul andmed puuduvad hetkel millal ja kas termostaati sel autol üldse vahetatud on).

Saab 9-5 Aero Estate, 2002, ipi

Postitatud: P Juul 20, 2008 22:05
Postitas konks222
Seekord küll viga termostaadis vist ei ole.

Saab 9-5 Aero Estate, 2002, ipi

Postitatud: P Aug 03, 2008 12:25
Postitas ipi
Sai siis ette võetud SIDi parandus, nagu siin :facts: teemas tehtud et jootekolvi ja küpsetuspaberiga ;). Jootekolvi ots sai veel lindi katkivedamise hirmus vahetatud välja ümara peaga poldi vastu.
Võrreldes ennem olnuga on asi ikka tunduvalt parem, paremalt poolt on mõned pikslid puudu, kui see ainult oma laiskusest.
EDIT: kui vahepeal oli SID väga hea loetavusega, siis nüüd on asi jälle loetamatuks muutunud:wall:

Saab 9-5 Aero Estate, 2002, ipi

Postitatud: K Dets 17, 2008 19:21
Postitas ipi
Kuna VM-i pakutava sahtli hind on minu jaoks arusaamatu, kui mitte öelda ülekohtune, siis otsustasin ette võtta väikese kätetöö tuhatoosiga. Kõigeparem küll just ei jäänud, kuid kui viitsimist tuleb, siis üritaks kuidagi parandada.

Lisatud failid

Saab 9-5 Aero Estate, 2002, ipi

Postitatud: K Apr 08, 2009 20:10
Postitas ipi
Täna sai külastatud Audacer OÜ-d, kus sai suuremal hulgal igasuguseid töid tehtud:
1) süüteküünalde vahetus
2) mootori ja automaatkasti õli vahetus (lootsin, et kasti õli vahetus leevendab jõnkse käikude sisse minemisel, kuid ei)
EDIT: kasti õli vahetus siiski mõjus, kohapeal käike sisse pannes on jõnks tunduvalt vähenenud.
3) tagasilla puksid ning silla reguleerimine
4) vaakumvoolikud
5) õhu ja salongifiltrid

Lisaks juhtis iisak tähelepanu esimeste piduriketaste ja termostaadi vahetamise vajadusele ning ketimajanduse häälele, kuid need jäävad mõneks ajaks oma aega ootama. Halva üllatusena tuli muidugi ketimajanduse kerge hääl, kuna Saabianti juures on nende jutu järgi sel autol ketimajandus vahetatud, kuid eks aeg näitab.

Saab 9-5 Aero Estate, 2002, ipi

Postitatud: T Juul 28, 2009 21:43
Postitas ipi
17.07 sai külastatud Audacerit, kus said vahetatud esimesed pidurikettad ning jauhtusvedelik koos termostaadiga.

Saab 9-5 Aero Estate, 2002, ipi

Postitatud: E Apr 12, 2010 18:21
Postitas ipi
Täiendame siis päevikut.
järjekordselt sai külastatud Audaceri kus sai tehtud õli vahetus + karterituulutus kiti remont ja signa pasunate remont (loodetavasti jäävad nüüd need öised äratused ära).
nüüd jääb oodata ja vaadata kas külmkäivitusel sinine suits on kadunud või ei. Kui ei, siis on lähiajal oodata jälle rahapaigutust.

Saab 9-5 Aero Estate, 2002, ipi

Postitatud: T Juul 06, 2010 16:12
Postitas ipi
3 juulil sai omanikuks oldud 2 aastat ning spidomeetrile on tulnud 150 000 km, mis teeb 2 aasta läbisõiduks ~22 000 km:drive:
Auto remondi ja hoolduse peale on raha ikka omajagu kulunud, kuid sõit autoga on see-eest hea.

Saab 9-5 Aero Estate, 2002, ipi

Postitatud: E Sept 06, 2010 9:53
Postitas ipi
Eile siis jättis mu auto mind esimest korda tee äärde

Maalt linna sõitma hakates nind järsult kiirendades lõi lõhki jahutusvedeliku toru, mis mootorist By-Pass klappi läheb. Auru oli vägevalt.
Siit küsimus: kas selle võis põhjustada lihtsalt vooliku väsimine või on põhjust vaja otsida mujalt?

Ning kust ma saaksin sellist voolikut?

Lisatud failid

Saab 9-5 Aero Estate, 2002, ipi

Postitatud: R Sept 10, 2010 16:23
Postitas ipi
Uus voolik sai siis täna külge, kui ennem arvasin, et ära võtmine on paras ikaldus, siis tagasipanek originaal klambritega ei õnnestunudki, vaid pidin need keeratavate klambrite vastu välja vahetama.

Nüüd aga uus jama, iga kord kui autot käivitan viskab SID-le kirja Fill Coolant Liquid, ometi on jahutusvedeliku tase normis. Ju siis läks andur pea nädalasest kuival olekust tuksi.
E: andur hakkas tööle

Saab 9-5 Aero Estate, 2002, ipi

Postitatud: N Dets 16, 2010 15:11
Postitas ipi
Täiendame logi.
Mingi aeg hakkas autost viskama hirmsasti bensiini haisu. Mõtlesin, et niikuinii plaan millalgi Audaceri külastada, et ehk veab sinnamaani välja, kuid... EI.
Kui paak sai poole kiiremini tühjaks kui peaks, tuli asja omal käel uurida ning selgus, et viga bensiinifiltris ja selle voolikukinnitustes (bensiini jooksis nagu kevadisest kasest mahla)

Seega külastasin kohalikku remondikohta kus auto sai uue bensiinifiltri ning vooliku poltide vahele uued vaskseibid.

Saab 9-5 Aero Estate, 2002, ipi

Postitatud: K Apr 06, 2011 21:05
Postitas ipi
Täiendame logi:

Ette on kerinud 159000:freak: halb mõelda, et 2 ja poole aastaga 20000 km. Üha rohkem taban end mõttelt: "Miks ma selle auto ostsin?" vastus oleks vist: "Sõidumõnu neist vähestest" kilomeetritest. Kuna neid kilomeetreid ikka nii vähe on siis on plaan saab müüki panna, kel huvi võib ühendust võtta.


Täna sai külastatatud Audaceri, kus tehti õli ja õhufiltri ning salongifiltri vahetus. töökäigus selgus summuti viimase püti vahetuse vajadus, mis ka tehtud sai, sest suvel ülevaatus tulemas. Tehniliselt on seega auto juba päris hea, kuid väljanägemist annaks kõvasti parandada. Kel Aero esi stange alumist "lip"i pakkuda võtku ühendust.

Saab 9-5 Aero Estate, 2002, ipi

Postitatud: L Aug 06, 2011 20:58
Postitas ipi
Täna siis jättis mu Saab mind teist korda teepeale.
Seekord viga aku laadimisega.
Juhtus siis nii, et sõites korra kiirendades viskas akutule põlema lisaks veel vilgutas teisigi tulesid armatuuris. Egas midagi auto seisu suretasin korra mootori välja ja kui panin käima siis kõik korras ning sõitsin külla edasi mingi 7 km. Külas ei hakanud pead vaevama probleemiga, et küll tagasi koduni välja veab. Mõni kilomeeter sõidetud viskas armatuuris ABS-s ning ESP off tuled põlema (akutuld põlema ei pannud) ja siis peale 10 km ja 5km enne kodu, viskas armatuuris kõik tuled põlema. Teeäärde auto seisu ja enam aku mootorit käima vedada ei suutnud. Slepis tasakesi koju. Nüüd panin aku laadima eks homne päev näitab palju laadimispinget näitab kui käima panen.

Aga siiski on arvamused milles viga võib olla teretulnud.

Saab 9-5 Aero Estate, 2002, ipi

Postitatud: P Aug 07, 2011 10:28
Postitas ipi
Teine päev, aku sai täis laetud ja autole peale pandud. Mootor käivitus, kuid akut ei lae, aku peal näitab 12,4 V. Armatuuris jäävad aga mootori tuli ja käimakasti tuli põlema.
Nüüd oleks vaja kuidagi auto remonti saada, kuid Tallinnast olen 150 km kaugusel:wall:

Saab 9-5 Aero Estate, 2002, ipi

Postitatud: P Aug 07, 2011 12:19
Postitas teager
Lihtsamatest asjadest kas generaator või generaatori rihm saba andnud. Rakveres kindlasti ka remonditöökodasid, kes sellist lihtsat asja oskavad teha - kasvõi nt Autoasi/Autopartner?

terv, teager

Saab 9-5 Aero Estate, 2002, ipi

Postitatud: N Aug 11, 2011 17:40
Postitas ipi
Täna sai siis laadimise saaga oma õnneliku lõpu.
Esmaspäeval sain auto kanali peale kus läks oma 2 tundi, et generaator maha saada, siinkohal tänud Iisakule, kes näpunäiteid jagas kuidas seda õigesti teha ning selle eest talle suur tänu. Lisaks Iisaku õpetustele tuli mul ka roolikarbi ots lahti teha, sest muidu poleks saanud generaatorit kuidagi kätte. Võibolla Aero eripära, et pisut jämedam veovõll all.
Kui esmaspäeva õhtul sai uus pingeregulaator tellitud, siis netis kirjas olnud 1-2 tarnepäeva asemel tuli pingeregulaator kohale alles täna (neljapäeval).
Täna läks siis jälle poolteist tundi, et generaator ja kõik muu vajalik tagasi külge saada. Võrreldes minu 92 aasta passatiga siis ikka paras ikaldus on Saabi generaatori vahetus.
See töö ja vaev on võimalusel mõistlik spetsialistidele jätta.

Saab 9-5 Aero Estate, 2002, ipi

Postitatud: N Mär 29, 2012 19:06
Postitas ipi
Lõpuks siis autoga hooldusest tagasi kodus:cool:. Sai siis Audaceri külastatud 2 korda. Kui eile viisin auto siis kohapeal selgus, et õlivõtturi sõel umbes ning koju ma autoga minna ei saagi, läeb remondiga kauem. Täna auto kätte saades ja kodu poole sõites enne Maardu viadukti läksid armatuuris õlituli ja akutuli põlema. Rooli keerates sain aru, et rihmaga midagi viga. Auto tee äärde seisma jätnuna selgus, et rihm maas kuid terve. Siis sai muret Iisakule kurdetud, kes puksiiri (Üllar) numbrit jagas. Auto puksiiri otsas Audaceri tagasi ja veel poolteisttundi tööd (rihma ja rulliku vahetus) ning siis sai lõpuks muretut koduteed alustada.
Tagantjärgi võib öelda, et hea et see rullik sellises kohas kinni jooksis, mitte poolel teel või kodus.

Väikese vahemärkusena võib veel öelda, et kes arvas et Saabi vedrustus on jäik, proovige sõit Puksiiriautos järgi (selline mis autot esiratasest veab).

Saab 9-5 Aero Estate, 2002, ipi

Postitatud: R Mär 30, 2012 5:35
Postitas Trionic
Oli natuke veider situatsioon,kus lamellrihmal ja rullidel ei paistnud mingit nähtavat häda olevat.Ei mingit võõrast häält, ei silmnähtavaid vigastusi rihmal. Kui paha oli ära toimunud ja masin tõstukil, sai rullid maha krutitud ja ilmnes,et üks rull on siseküljelt ära sulanud ja käib ringi ka seisva laagriga, kusjuures ka laager ise käis ringi vabalt/hääletult. Ühesõnaga mingi praak rull. Rihm oli lihtsalt piisavalt väsinud,et seda mitte tagasi panna.

Saab 9-5 Aero Estate, 2002, ipi

Postitatud: N Juun 14, 2012 22:10
Postitas ipi
Sai ilus pulma-aastapäeva kink

Lisatud failid

Saab 9-5 Aero Estate, 2002, ipi

Postitatud: N Juun 14, 2012 22:16
Postitas Jorma
Mis loom selle põhjustas?

Saab 9-5 Aero Estate, 2002, ipi

Postitatud: N Juun 14, 2012 22:33
Postitas ivomets
Sai ilus pulma-aastapäeva kink

tuttav tunne :)

kas signaalipasun kondi radika kah katki lõi??

panen huvipärast hinnad, mis mul maksma läks (eekides):
iluvõre tükid 1000
kliima radikas 1000
esituled 1400
vasak tulepesur 200
kliima täitmine 500
kapoti hermets 130
kapoti värvimine 4000
tüüblid 100
ja oligi kõik. kokku siiis: 8330 eek= 533 eur.