1. leht 1-st

Kuidas arvutada ja vähendada surveastet?

Postitatud: P Juul 20, 2008 19:37
Postitas S9K
Andmed mis olen hetkel mõõtnud ja arvutanud.

Sil. läbimõõt 81 mm
Kolvikäik 86.8 mm
Tihendi paksus 1.7 mm

Netist andmeid otsides olen saanud surveastmeks 10:1. Seega silindri üldmaht oleks nagu:

Silinder
bi x 40.5ruudus x 86.8 = 447,3 ccm

Tihend = 8.8 ccm

Kolvi nõgusa osa andmed: läbimõõt 56 mm ja sügavus 4 mm.
Kolvi nõgus osa = 9.9 ccm

Mõõtsin põlemiskambri muud moodi, sain 29 ccm.

Silindri üldmaht seega 447,3 + 8.8 + 9.9 + 29 = 495 ccm.

Surveaste peaks olema järgnevalt. Sil.üldmaht jagada põlemiskambriga: 495 : 29 (või 29 + 8.8 + 9.9) = 17,0 (10,4)

Vot siin mina põrungi, mida mõeldakse põlemis kambri all. Kas ainult plokikaanes olevat osa või tervet osa, kus põlemine toimub ehk siis kaas + tihend + nõgus osa kolvis. Nende kolme ruumala on siis põlemis kamber????

Kuidas ma surveastme 8.7 peale saan kui soovin suurendada kolvis olevat nõgusat osa ja mis mõõtudega see nõgus osa olema peaks?

Mina arvutasin nii: 495 : 8.7 = 56.896 - 29 - 8.8 = 19,1 ccm. Seega kolvi nõgus osa peaks olema 19,1 ccm??? Kas on nii?

Tänud ette.

Kuidas arvutada ja vähendada surveastet?

Postitatud: E Juul 21, 2008 19:00
Postitas sebastian
Mitte et ma asjast palju teaksin, aga proovin sulle kaasa mõelda :)

Kas sa kolvi nõgususe suurendamisega nüüd piisavalt madalat surveastet saad, on muidugi küsitav. Võimalik, et kolb läheks liiga "õhukeseks". Pigem ikka kolvikäiguga peab mängima.
Vanal heal ajal pandi lihtsalt paksem plokikaane (silindrikaane) tihend, kui see võimalik oli.
Võin nüüd puusse panna oma arvutustega, aga selleks, et lisada silindri mahtu 19ccm pead kuidagi põlemiskambri "kõrgust" suurendama ~4mm. Kardan, et kolvi nõgusust suurendades seda ei saavuta niisama lihtsalt. Aga võin muidugi ka eksida...

edit: vaadates sinu kolvi läbimõõtu, pole vist tegu Saabi kolviga. Mis masin (millele tahad turbot aretada ilmselgelt :P ) kui saladus pole? :cool:

Kuidas arvutada ja vähendada surveastet?

Postitatud: E Juul 21, 2008 20:01
Postitas S9K
Golf mk1. Kolvid läksid juba treimisse. Rääkisin ühe inimesega kes on selle tee läbi käinud küll aga Kadetti peal. Öeldi, et pole hullu midagi, saab asja kenasti tööle. Nõgusa osa mahuks saime 17,8ccm. See on siis läbimõõtu 71 mm ja sügavust 4.5 mm. 71 : 2 = 35.5. 3.14 x 35.5ruudus x 4.5 = 17.8 ccm. Kolvid ka üle mõõdetud ja jääb sinna seda tugevat pinda küll. Aga ega me ei proovigi teha kestvat asja. Elus peab nalja saama.