1. leht 2-st

Tahaks klassikut osta

Postitatud: E Juul 21, 2008 1:56
Postitas maakoer
Tere, olen mõnda aega endale autot soetada mõelnud ja praegu tundub ka soodne aeg selleks olevat, aga juba kerkib esile esimene probleem: nimelt pole mul varem autot olnud ja siiani vaid võõraste autodega asju ajanud. siit ka minu küsimus. tahaks masinat, mis tiheda graafikuga päevadel mind linnasiseselt punktist A B'sse viiks ja soovitavalt ka c'sse. netist erinevaid marke ja mudeleid uurides on eriliselt silma jäänud selline isend: http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html . Kas keegi oskaks anda nõu mis peidetud ohud mind sellise väikese raha eest nii kena auto ostmisel varitseda võivad. inimene kes üldiselt autodest nii mõndagi jagab on mul abiks aga saabidega pole ka temal kogemusi. tahaks teada kas saabi ostes võin loota sellele, et läbikulunud veermikuosasid või mootorijuppe eestis leidub ning mis veelgi tähtsam, kas näiteks mu kodulinnas Tartus leidub inimesi, kes ka selliste autode parandamisega tegelevad jne. igasugune inf on tänuväärne kuigi juba siin foorumis ringivaatamine on esmapilgul palju juurde andnud.
tänud

Tahaks klassikut osta

Postitatud: E Juul 21, 2008 2:36
Postitas S9K
Klassikuga sul probleeme tulla ei tohiks, ei varosade kui ka remontijatega. Jupid peaks ka juba odavad olema + neid leidub siit foorumist kindlasti. Niipalju kui mina tean siis väga hea auto, vastupidav ja ilus kah (ei mõtle konkreetset isendit vaid mudelit).

Tahaks klassikut osta

Postitatud: E Juul 21, 2008 8:47
Postitas Cyber
Selle auto suurib vaenlane on tekkiv roosteuss. Kui sa kohe investeeerid sellesse, et kisud lauali ja uurid läbi ja katad roostevastaste vahenditega kõikvõimaliku avad ja pinnad ja unkad, siis kestab kauem. Muidu teeb meie sõbralik soolakülvamine sellele autole haiget üsna kiirelt. Jupid jms on klassikule ikka suht odavad ja mingi eriline raketiteadlane ei pea olema, et neid vahetada. Käed peavad küll õige koha pealt välja kasvama..:)

Tahaks klassikut osta

Postitatud: E Juul 21, 2008 9:54
Postitas vallikas
Vanemate autode puhul on ju üheks hädaks (vähemalt ma oma isa 99-saabi kogemusest mäletan), mis juppide ja remondiga seotud - ülevaatus. Eeldusel, et kõik hädad saavad arstitud ei tohiks ju probleeme olla, aga järsku mõni klassikuomanik valgustab ka selle kohapealt saabihuvilist. Esmaülevaatus tõsi küll tehtud, kui läbi läks ju siis korras.

Tahaks klassikut osta

Postitatud: E Juul 21, 2008 10:07
Postitas Cyber
Korras autoga eiole ülevaatus ju probleem, kuidas muidu sa oma autoga sõidakski?

Tahaks klassikut osta

Postitatud: E Juul 21, 2008 10:16
Postitas vallikas
Cyber, tean küll, et sõiduvahendid peaks olema ideaalses korras, aga paraku elu näitab, et pole seda raha alati panna uude piduri- või väljalaskesüsteemi, et oleks kõik täiesti korras jne.

Aga võibolla ma mõtlen üle, äkki mu endagi elu esimene ülevaatus toob probleeme esile nagu erinevad pidurdusjõud, kehv kässer, lubatud normist erinev mootorigaas :red:

Esimese oma auto puhul on igasugused praktilised nõuanded teretulnud, mis tunduvad ehk kaua autot omanud inimesele liiga lihtsad, tean omast kogemusest.

Tahaks klassikut osta

Postitatud: T Juul 22, 2008 14:22
Postitas maakoer
suur tänu, lähen lähiajal vaatama seda masinat. ideaalis tahaksin temaga mõnda aega ilma suurte remondikulutusteta liigelda ning siis valukohti parandada.

Tahaks klassikut osta

Postitatud: N Juul 31, 2008 9:49
Postitas maakoer
käisin siis tallinnas muuhulgas ka huvipakkuvat saabi vaatamas. vana rääkis ennist telefonis et kõik on tip top, reaalsus oli ikka pisut karmim. käisin ostueelsel ülevaatusel kus tuvastati pea olematud pidurid, vananenud amordid, puksid ja rooliotsad. lisaks veel siis mittetöötav käsipidur, parem pidurituli ja mis mind enim hämmastas, mittelülituv viies käik. selline on siis müügimehe sõnul sõidukorras auto.
muidu mootor oli korralik ja töötas hästi, kahju et pakend alt vedas. tänud kõigile nõuandjatele sellegipoolest, ehk ei mata ka mina veel saabiostu päris maha.

Tahaks klassikut osta

Postitatud: N Juul 31, 2008 10:13
Postitas eeroz
No jama lugu muidugi kui müügimees kaugelt tulijale roosa-mannavahu-juttu ajab. Veel veidram aga on minuarvates see, et minnakse ~10000 kroonist autot ostma ja siis imestatakse, et see ei olegi perfektses seisukorras. :wtf:

Tahaks klassikut osta

Postitatud: N Juul 31, 2008 10:15
Postitas ivomets
kle, kui kere on väga hea, või hea, siis muu on juba kõik mittetähtis.

Tahaks klassikut osta

Postitatud: N Juul 31, 2008 11:05
Postitas roomlane
tunduvad küll lihtsasti kõrvaldatavad probleemid. Selle kulumaterjali vahetad ära ja saadki 5 aastat muretult sõita.

Tahaks klassikut osta

Postitatud: N Juul 31, 2008 11:18
Postitas Motorhead
Algselt postitas: roomlane
tunduvad küll lihtsasti kõrvaldatavad probleemid. Selle kulumaterjali vahetad ära ja saadki 5 aastat muretult sõita.
Ma helistan sulle kui mul enam viies käik sisse ei lähe, kui sa selle lihtsalt lahendatavate probleemide alla liigitad. :notworthy:
Ma pakuks, et selle probleemiga otsast lõpuni toimetulek maksab rohkem kui see klassik. Seda muidugi juhul kui enda aeg ka midagi maksab.
Müüja oli sel juhul sulaselge pettur, kui seda olulist informatsiooni ostja eest varjas.

Tahaks klassikut osta

Postitatud: N Juul 31, 2008 11:35
Postitas Andrus99
Rikkis käimakasti tasub karta, sõltub mis juppe vaja läheb aga pakun, et remonti alla 10k välja ei vea, lisaks mahavõtt ja pealepanek. Muud kuluosad ja nende vahetus pole hullu midagi.

Tahaks klassikut osta

Postitatud: N Juul 31, 2008 11:45
Postitas roomlane
Njah, vabandust. Käigukasti asi jäi mul kahe silma vahele. Aga seal on ka mitu varianti, ei pruugi käigukast õhtal olla. Mootoripadjad ära väsinud (saabianti leiunurgas praegu 25.- tükk), käigukangi alune munakas kulunud + tagumist käigu sissepanemist piirav jublakas kadunud/kulunud - ei leia 5. käiku lihtsasti üles. Mu enda klassikul need viimased hädad - vilgutan tagurpidikäigu tuld 5. sisse pannes jne. Ja seda konkreetset autot vaatamas ja katsumas ma käinud ei ole.

Tahaks klassikut osta

Postitatud: N Juul 31, 2008 11:58
Postitas Motorhead
Kui see oleks mingi lihtne viga, oleks müüja selle ilmselgelt enne korda teinud või andnud kogu info, mitte hakanud tegelema selle varjamisega.
Antud juhul eeldaks kahjuks halvimat.

Ostuabi foorumis ei peaks sellist asja kahe silma vahele jätma, sest teemaalgataja eeldabki, et saab siit asjalikku nõu ja võib juhtuda, et ostabki viimase raha eest mingi sara endale kaela.
Kas müüja on keegi tuntud automüügifirma või eraisik?
Olen kah sõitnud Tartusse autot vaatama kirjelduse peale, et auto täiesti korras. Kohalejõudes tekkis tahtmine autost välja tulemata tagasi sõita.
Küsisin müüjalt siiski, et miks ta seisukorra kohta valetas.
Vastus oli loogiline: "Aga sa ei oleks ju siis vaatama tunlud!"
Saa nüüd siis aru, mida ta võitis sellega... :fight:

Tahaks klassikut osta

Postitatud: N Juul 31, 2008 12:12
Postitas vallikas
OT küll, aga mis mõne arust liigitub "käib küll" alla on mõne hinnangul vastuvõetamatu jne. Ma poleks eriti lootust hellitanud, et selle raha eest see Saab nii väga korras on.

Maakoerale ei oskagi soovitada midagi :( Raha juurde koguda ja leida mõni Saab, mis on tehniliselt korras, aga iluvigade ja läbisõidu pärast turul eriti kallilt maha ei õnnestu müüa? Või äkki vaatama, kas Soomes-Rootsis tehniliselt korras hoitud klassikut ei saa, mis pole muidugi mingi tjuunitud ega turbo, ega aero ja äkki mõni tiibki roostetand jne...See oleks täitsa eraldi teema, et kuidas 10.000 krooniga saada tehniliselt korras Saabi omanikuks :D

Tahaks klassikut osta

Postitatud: N Juul 31, 2008 12:18
Postitas Motorhead
vallikas, kõik õige. Kuid ma ei räägi hetkel summadest, vaid info varjamisest.
Kui 5. käik on puudu, on see suur viga ja siinkohal ei saa müüja "lolli sisse lülitada" ja öelda, et selline ongi tema tase ja parim arusaamine korras autost. :nono:

Tahaks klassikut osta

Postitatud: N Juul 31, 2008 12:49
Postitas vallikas
Algselt postitas: Motorhead
Kui 5. käik on puudu, on see suur viga ja siinkohal ei saa müüja "lolli sisse lülitada" ja öelda, et selline ongi tema tase ja parim arusaamine korras autost. :nono:

Võibolla küll jah, ei tea ju kes seda juttu rääkis ostjale.

Maakoer, aga äkki vaatad teise põlvkonna 900, miskit päris korralikku võib saada küll 15-20 tuhandega, juppe tuleb ka mühinal peale. Siin foorumis on kiidetud ng900 küll ja veel. Näiteks, et vabalthingavad mootorid on head kulgemiseks ja töökindlad. Kui leida auto, millel veermik korras, mootor korras, äkki isegi mõni amort või sumps vahetatud, siis peaks juba sobima küll, ka hinna mõttes.

Olen suht värske ng900 omanik ja mis ma leian selle auto juures head, lisaks sellele, et eelmine omanik korralikult juppe vahetas on näiteks korralikud luukide tihendid, st tolm ei tule sisse, vaikne on, seisab hästi teel, kütust võtab täitsa talutavalt, selline väljast väike-seest suur on temaga tunne, turvalisustki juba olen "kontrollinud" ja ma oskan ise teda remontida.

Olen 11-aastaselt ainult Pannooniat putitanud, lisaks kõrvalt mosse mootori vahetamisel ja veidi ka saab99 remontimise kõrval passinud, aga oma esimese auto remondiga olen enda arust täitsa rahuldavalt seni toime tulnud. Miskit nagu üle mõistuse ei käi, juppe saab ka igasuguseid. See muidugi ei tähenda, et iga autoomanik oskaks või tahaks ise oma autot remontida, lihtsalt tõin näite, endast kui võhikust, kes saab ka mutrite keeramisega hakkama.

NG hädadeks ehk on vähe jäigad amordid, lõtvuv või isegi liiga pikk siduritross, surev pensupumb (ka teistel saabidel), mittetöötav käsipidur vms. Minu autol on ka iluvead, mida suures ulatuses teadsin ostes, mitte 100-potsenti töötav SID, kahe kõlariga "audiosüsteem" jms, mis kõik liigitub pigem tilu-lilu alla, ega ole a-b-c punktide vahel liiklemise mõttes oluline.

Ma ostsin küll ng kolm korda kallimalt kui selle auto esialgne hind su lingil, aga kui mul ta näiteks 15.000 maha õnnestuks müüa lähiaastate perspektiivis, siis peaks olema mul hästi läinud ja samas kui teda korras hoian, siis pole ka põhjust, miks ta veel 5 või enam aastat ei võiks kenasti liikuda ja olla kõikidele ARK-i nõuetele vastav.

Ja kui ma nüüd jutu kokku võtan, siis pean tunnistama, et 30.000 saaksid sa kindlasti ka korraliku klassiku :red:

Tahaks klassikut osta

Postitatud: N Juul 31, 2008 13:15
Postitas MadMan
NG ja klassik on võrreldamatud suurused. Kahjuks.
NG on selline nerõbanemjasa pereauto, aga klassik on puhas emotsioon, mis tehtud siis kui laevad olid veel puust ja mehed rauast.

Tahaks klassikut osta

Postitatud: N Juul 31, 2008 13:17
Postitas vallikas
Algselt postitas: maakoer
tahaks masinat, mis tiheda graafikuga päevadel mind linnasiseselt punktist A B'sse viiks ja soovitavalt ka c'sse.

Kui sellele aspektile rõhuda, siis vist see MadMani laev :P ei lähe mitte, pigem viitaks nagu Smart'ile :)

Tahaks klassikut osta

Postitatud: N Juul 31, 2008 13:42
Postitas heikiw
Aga võibolla see klassik sobiks?

Tahaks klassikut osta

Postitatud: N Juul 31, 2008 15:03
Postitas mart96
kurat aru ma ei saa-pikk jahumine käib päevast päeva, a'la tahaks ikka klassikut osta......
Mul on klassik müügis-TÄIESTI SÕIDUKORRAS:wise: -ülevaatusel altkäemaksu ei andnud, kõik käigud lülituvad.
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=8556

aa no istuge edasi arvuti ääres ja jahuge!

Tahaks klassikut osta

Postitatud: N Juul 31, 2008 15:07
Postitas Cyber
Järelikult ei loeta enne postitamist olemasolevat materjali...

Tahaks klassikut osta

Postitatud: N Juul 31, 2008 15:12
Postitas Andrus99
No vot, 2 korraliku klassiku pakkumist, palun väga ja vali milist soovid.

Ma arvan, hr maakoer, et võta sutsu kallim, kuid kindla peale töökorras auto... isegi nn kuluosade asendamise peale läheb lõpuks arvestatav summa.

Tahaks klassikut osta

Postitatud: R Aug 01, 2008 10:53
Postitas maakoer
alustuseks tahaks tänada kõiki kes vastasid, juba see aktiivsus annab mulle julgust justnimelt saabi piiluda, sest võin teada et keegi ikka mingit nõu oskab pakkuda.
sellest tallinnas vaatamaskäidud saabist niipalju et ma isegi ei petnud ennast lootusega et saan mingi perfektselt hoitud auto, lootsin vaid et sõiduks kõlbulik, läheks ülevaatuselt läbi ja paar roostekriimu ja natuke nokitsemist poleks midagi ülejõukäivat olnud. aga ilmselt võtan ma tõesti seda nõu kuulda ja panen kohe alguses pisut rohkem raha sisse, vast tuleb pikemas perspektiivis kasulikum.
usun et mingi ford või vw osta oleks kindlasti lihtsam, juppe vedeleb lademetes jne aga ma ei saa isegi peale selle vigase saabiga tiiru tegemist seda varianti maha matta.