1. leht 1-st
Ülevaatusest
Postitatud: E Juul 21, 2008 20:49
Postitas Taavi_R
Augustis peab minema esimest korda tehnoülevaatusele. Mida peaks (laskma) kontrollima enne ülevaatusele minekut?
Kui autol põleb turvapadja (SRS) tuli, kas see tuleks enne minekut korda tegema?
Käsipidur - tagurpidi sõites võtab, edasi mitte. Tuleb see ära remontida?
Ülevaatusest
Postitatud: E Juul 21, 2008 21:16
Postitas saabotska
Pidurid kindlasti, see on üks esimestest asjadest mida vaadatakse. Ja kindlast tuleks see turvapadja asjandus ka üle vaadata. Mul on tuttav kes sõitis turvapadja hoiatus tulega mõnda aega ringi. Lõpptulemus oli see, et kõrvalistuja sai külg turvapadjaga päris paraja matsu. Aga lase ikka terve auto üle vaadata, endal pärast muret vähem.
Ülevaatusest
Postitatud: E Juul 21, 2008 21:52
Postitas saabSS
vähe mööda, aga kas saabotska, sinu sõbra auto oli passat?
ning teemakohaselt: auto peab vastama tehnonõuetele.
Ülevaatusest
Postitatud: E Juul 21, 2008 22:02
Postitas Joonas
Käisin just eile ülevaatusel. Suht karmid on ikka viimasel ajal need protseduurid. Selliste vigade saadetaksee sind väga kiirelt kordusülevaatusele. Pidurite osas juba niipalju, et ei piisa ainult pidurite töötamisest vaid need peavad võimalikult ühtlaselt "võtma", see erinevus protsent ei ole teab mis suur. Lisaks kontrollitakse kõikvõimalikke veermiku osasid. Lisaks veel muidugi heitgaaside kontroll. Üllatusen tuli mulle info, et xenon tulede puhul on tulede pesurite olemasolu kohustuslik. Ära unusta ka staffi, mis kõik pagassis peab vedelema - kustuti (vaata et säilivusaeg möödas poleks), kolmnurk, kingad, neid kontrolliti ka piinliku täpsusega.
Näpiti ka salongis kõikvõimalikke kange (esi-/tagaklaasi puhastajad, viimne kui üks tuluke auto küljes jne jne...
Minu Saabi puhul tulemus - 0 viga.

Tänud ka Troost Autole - tubli töö

Ülevaatusest
Postitatud: E Juul 21, 2008 22:35
Postitas kirschberg
Minul hakati norima tulekustutiga - sellel polnud kontrollimise märget (selline oli see juba poest ostes, aga siis ei osanud sellele tähelepanu pöörata), ja kontrollida tuleb igal aastal. Tegemist on küll väheolulise veaga, aga kui selliseid koguneb rohkem siis võib probleeme tekkida.
Ülevaatusest
Postitatud: T Juul 22, 2008 0:51
Postitas will
Hmm, minul pole mitte ühtegi korda vaadatud tulekustutit, apteeki ega muid sääraseid asju
Ülevaatusest
Postitatud: T Juul 22, 2008 0:56
Postitas Jürgen
Apteek peab olema ainult Juriidilisel isikul autos.
Ülevaatusest
Postitatud: T Juul 22, 2008 8:53
Postitas Motorhead
Algselt postitas: Jürgen
Apteek peab olema ainult Juriidilisel isikul autos.
Kust see info pärineb:?
Ülevaatusest
Postitatud: T Juul 22, 2008 9:14
Postitas saabotska
Algselt postitas: saabSS
vähe mööda, aga kas saabotska, sinu sõbra auto oli passat?
ning teemakohaselt: auto peab vastama tehnonõuetele.
Ei passat ei olnud. Mondeo oli.
Ülevaatusest
Postitatud: T Juul 22, 2008 10:28
Postitas vallikas
Ülevaatusest
Postitatud: T Juul 22, 2008 11:22
Postitas Jürgen
Algselt postitas: Motorhead
Algselt postitas: Jürgen
Apteek peab olema ainult Juriidilisel isikul autos.
Kust see info pärineb:?
Nii mulle käratati ÜV punktist kui ma neile apteegi olemasolu hakkasin tutvustama.
Ülevaatusest
Postitatud: T Juul 22, 2008 11:48
Postitas flood
Algselt postitas: Motorhead
Algselt postitas: Jürgen
Apteek peab olema ainult Juriidilisel isikul autos.
Kust see info pärineb:?
Ja minuteada ka autodel, millel on kasko kindlustus.
Ülevaatusest
Postitatud: T Juul 22, 2008 11:56
Postitas teager
Algselt postitas: flood
Algselt postitas: Motorhead
Algselt postitas: Jürgen
Apteek peab olema ainult Juriidilisel isikul autos.
Kust see info pärineb:?
Ja minuteada ka autodel, millel on kasko kindlustus.
Loogiline ju - kaskokindlustusega autod on liisingfirma e. juriidilise isiku nimel.
terv, teager
Ülevaatusest
Postitatud: T Juul 22, 2008 13:04
Postitas suur
Algselt postitas: teager
Loogiline ju - kaskokindlustusega autod on liisingfirma e. juriidilise isiku nimel.
terv, teager
Väga loogiline pole. Mu autol oli kaskokindlustus ka siis, kui auto enam liisingufirma oma polnud. TÜV punkti võimuses ei ole kontrollida sõiduki kaskokindlustuse olemasolu. Küll aga liikluskindlustuse.
Jah, apteeki ei pea olema, kui omanikuks eraisik.
Ülevaatusest
Postitatud: T Juul 22, 2008 16:14
Postitas will
Oot, kust pärineb arusaam, et apteek võib sõidukist puududa`? Kuulugu sõiduk kellele tahes-teadupärast juriidilist isikut esindab reaalselt alati füüsiline isik.
Ülevaatusest
Postitatud: T Juul 22, 2008 18:33
Postitas napoleon
Algselt postitas: will
Oot, kust pärineb arusaam, et apteek võib sõidukist puududa`? Kuulugu sõiduk kellele tahes-teadupärast juriidilist isikut esindab reaalselt alati füüsiline isik.
Siin on kirjas:
Kood 109. Esmaabivahendid
Nõuded:1) nõuded esmaabivahenditele ja nende asukoha märgistamisele ning sõidukite loetelu, millel on esmaabivahendid kohustuslikud, on kehtestatud sotsiaalministri määrustega;
Ainuke sotsaalministri määrus, mille sel teemal leidsin on
siin ja see puudutab ainult juriidilisi isikuid.
Ülevaatusest
Postitatud: T Juul 22, 2008 20:18
Postitas suur
Algselt postitas: will
Oot, kust pärineb arusaam, et apteek võib sõidukist puududa`? Kuulugu sõiduk kellele tahes-teadupärast juriidilist isikut esindab reaalselt alati füüsiline isik.
Ei suutnud enam arki lehelt fakti leida. Millegipärast olid kõik mujalt sinna viitavad lingid katki. Igatahes oli see mõned aastad tagasi veel üsna kindlalt nii. Mul küll apteek autos igaks-juhuks siiski olemas. Kuigi ei pea.
Ülevaatusest
Postitatud: N Juul 24, 2008 10:46
Postitas flood
Soovitaks veel nii palju tulekustutite vallas, et kui hakkate uut kustuti ostma, siis ärge ostke palun plastikust ballooniga tulekustutit.
Põhjus siis selles, et plastikust balloonidega tulekustutitel on ka plastik keere ventiili ja balooni vahel, ning juhul kui kustutil millegipärast peaks rõhk langema (või ka, kui lasete kusuti vajadusel tühjaks), siis ei saa seda enam täis laadida. Ametlikult küll seadustes see keelatud ei ole, aga reaalselt ükski tuletõrjeühing neid kustuteid ei lae, kuna ei julge anda nendele garantiid, et keere saab piisava tugevusega kinni keeratud ja surve üleval seisab.
Olen päris palju näinud pettunud näoga autoomanikke
Tuletõrjeühingus korralik 1 kg pulberkustuti 250.-
Korra aastas käid kontrollis, lase tühjaks niimitukorda kui tahad. 10 a pärast valmistamiskuupäeva käib korra survestuskontrollis ja läheb käiku jälle uuesti nagu uus.
Samas soovitaks peale panna ikka 2kg kustuti, sest kui vaja läheb, siis 1kg reaalselt ei jätku mite millekski ja enamuse sellest lased niikuinii paanikas vajalikus kohas mööda. Õnnetus ei hüüa tulles, ka mitte paremates peredes.
Ülevaatusest
Postitatud: N Juul 24, 2008 17:33
Postitas Taavi_R
Siit võib juba arendada järgmise teema: kuhu paigutada tulekustuti. 1kg paigutaks kergemini ära

Ülevaatusest
Postitatud: N Juul 24, 2008 17:42
Postitas Emmerich
Algselt postitas: Taavi_R
Siit võib juba arendad ajärgmise teema: kuhu paigutada tulekustuti. 1kg paigutaks kergemini ära
OT: Milleks uus?
http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=5832
Ülevaatusest
Postitatud: N Juul 24, 2008 17:44
Postitas Taavi_R
Ohoh

Peab ka endale sellise kinnitusega ostma.
Ülevaatusest
Postitatud: N Sept 11, 2008 0:00
Postitas maxuud
Tsitaat:
Algselt postitas: valev122
5 lõpuga number peaks ülevaatusele minema juuli kuus, aga enam aastas (loe 12 kuu jooksul) kaks korda ülevaatusele minema ei pea ja saabki lisa aasta.
Septermbris arvele võetud autole oleks viimane number 6 sobinud paremini siis oleks 08.2010.
Mhh, kas on toimunud seadusemuudatus vahepeal. Registreerisin enda klassiku mõned aastad tagasi, veebruaris. Numbrilõpp sai võetud 7. Ning samal aastal pidin veel ülevaatusele minema.
Mis kuupäev tehnilisse passi löödi?
terv, teager
/tsitaadi lõpp/
Mida see seadus siis ytleb (ei saa läpakal yy tähte kätte) ?
tõin oma klassiku (19 aastase) jaanuaris 2007, viimase numbri sain 8, käisin Laki tn. Maitene´s, aga vana ytles, et oktoobris pean uuesti tulema ehk siis yhe aastanumbri sees kaks korda. Seletas nii, et sellise vanusega autol ei tohi ylevaatuse vahe yle 15 kuu olla. Kui oleksin läinud käesoleva e. 2008 aasta oktoobris siis oleks vahe juba 21 kuud olnud.
Edit: Ise kysin, ise vastan,
Väljavõte ARK lehelt:
1.2. KASUTATUD SÕIDUKID :
M1 kategooria sõiduki vanusega mitte üle 10 aasta, v.a alarmsõiduki, õppesõiduki, eksamisõiduki ja takso –
üks kord 24–kuulise perioodi jooksul.
M1 kategooria sõiduki vanusega üle 10 aasta, v.a alarmsõiduki, õppesõiduki, eksamisõiduki ja takso , N1 kategooria sõiduki, v.a alarmsõiduki ja ADR- sõiduki
üks kord 12-kuulise perioodi jooksul.