1. leht 1-st
Saab 9-3 1998a. kliima
Postitatud: K Juul 23, 2008 9:10
Postitas taurito
Selline mure, et kliimaseade lõpetas puhumise. Display kõik töötab aga ei tule sealt ei kuuma ega ka külma :S Oskab keegi aimata mis viga võiks olla?
Saab 9-3 1998a. kliima
Postitatud: K Juul 23, 2008 9:33
Postitas roomlane
Kindalaeka taga on üks salongiventilaatori relee/reostaat vms jubin, mis mõningatel juhtudel on otsad andnud. Teine variant on, et salongiventilaatoril harjad ära kulunud. Aga esialgu võid proovida, mis kliimaseade ise asjast arvab: Off + Auto nuppu korraga all hoides mõned sekundid peaks kliimaseade enda testima ja kalibreerima hakkama. Ekraanil näitab siis lõpuks mingit veakoodi ehk.
Saab 9-3 1998a. kliima
Postitatud: N Juul 24, 2008 22:58
Postitas taurito
Kui neid kahte koos vajutada siis tuleb ette 0 mis on seal paarkümmend sekundit. Ja siis läheb tavaliseks tagasi. Mida see siis nagu tähendama peaks?
Saab 9-3 1998a. kliima
Postitatud: N Juul 24, 2008 23:03
Postitas tõh
0 viga kompuutri arvates.
Saab 9-3 1998a. kliima
Postitatud: N Aug 07, 2008 19:06
Postitas leho
mul oli sama jama, koori kojamehed lahti, nende alt kate maha ja lõpuks jõuad salongiventika mootorini. mul oli selle juhe halvasti sees. see pistik on mingi idiootse inseneri töö tulemus ja lõouks oli ennast sealt välja logistanud. tagasi korralikult kinni ja kõik toimib.
Saab 9-3 1998a. kliima
Postitatud: N Aug 07, 2008 20:58
Postitas ivomets
ennem võiks kaitseid ka vaadata.
Saab 9-3 1998a. kliima
Postitatud: R Juul 03, 2009 14:47
Postitas kroom
Mul on kah nüüd mõistus otsas, mis võiks kliimaseadmel viga olla: nimelt on see võimeline salongi jahutama vaid umbes 15-20 minuti jooksul, peale seda ei saa enam mingi nipiga sealt külma õhku tulema.
Kaks päeva tagasi käis auto Carringus, kus lisati freooni juurde (450 grammi, kui arvet lugeda) ja 15 grammi konditsioneeri õli; lekkeid ei tuvastatud. See aga ei kõrvaldanud seda jahutamisprobleemi...
Salongiandur peaks korras olema, sest ka LOW asendis ei tule külma, kliimaseadme radika ribid umbes ei ole (paar putukat väljaarvata), kalibreerimine tulemust ei anna ja veakoode on ümmargune null, kompressor töötab, sest külma ju vähemalt alguses tuleb ja kui ECON nuppu klõpsida on ka näha ja kuulda, et hetkeks mootori pöörded kukuvad...
Kas tõesti võib viga peituda seespool süsteemi torustikku? Sellisel juhul oli see Carringus käik ju mõttetu, kuna lahtivõtmisega läheb freoon jälle kaotsi...
Saab 9-3 1998a. kliima
Postitatud: R Juul 03, 2009 17:15
Postitas yksheikki
Vii Carringusse tagasi, esita eelmise korra arve ja teata, et ikka ei tööta. Ma käisin seal oma tonniga kolm korda, enne kui nad end seal liigutama hakkasid ja autol tookordse vea põhjused avastasid.
Saab 9-3 1998a. kliima
Postitatud: E Juul 06, 2009 17:17
Postitas kroom
Selline küsimus ka veel, et kas NG9-3 kliimaseadet resettida on võimalik?
Manuaalist lugesin välja, et endaprogrammeeritud seadeid saab küll tühistada, aga kas ka selline asi kui tehaseseadete taastamine on võimalik?
Saab 9-3 1998a. kliima
Postitatud: T Juul 07, 2009 7:59
Postitas Trionic
Loomulikult on.Loe manuaali.
Saab 9-3 1998a. kliima
Postitatud: P Juul 12, 2009 13:29
Postitas kroom
Ei leia manuaalist sellist kohta, kui just AUTO+OFFi reseti all mõelda, aga kalibreerimine ja reset pole ju päris samasugused asjad... või on?
Saab 9-3 1998a. kliima
Postitatud: E Aug 10, 2009 12:32
Postitas kroom
Selline isevärki tähelepanek - kliima ei taha jahutada ja huvitaval kombel on asi selline, et mida kuumem ja päeikesepaistelisem päev, seda vaevalisemalt teda tööle meelitada tuleb... Aga ükspäev, kui sai päripäikest sõidetud, siis tundus, et probleeme justkui pole. Järgmisel päeval katsin päikeseanduri kinni, et taastada olukorda, kui päikest justkui poleks ja kliima töötas jällegi tõrgeteta!
Enda mõistusega mõeldes oleks selline asi ikka ilmvõimatu, et päikeseandur päikeselisel päeval ei lase kompressoril tööle hakata, aga äkki on kellelgi veel sarnaseid tähelepanekuid?
Nüüd on pikem Riiga ja tagasi sõit ees, vaatan, kas päikeseanduri pudelikorgiga katmine ka pikema sõidu puhul efekti annab.
Saab 9-3 1998a. kliima
Postitatud: R Okt 16, 2009 12:49
Postitas Audiitor
Ei hakka uut teemat genereerime...
Mure selles, et kliimat ei õnnestu kalibreerida (OFF + AUTO nupukombinatsiooniga). Kellegil äkki kogemusi?
Auto 9-3 1999 aasta.
Saab 9-3 1998a. kliima
Postitatud: T Mai 04, 2010 13:36
Postitas kroom
Algselt postitas: kroom
Mul on kah nüüd mõistus otsas, mis võiks kliimaseadmel viga olla: nimelt on see võimeline salongi jahutama vaid umbes 15-20 minuti jooksul, peale seda ei saa enam mingi nipiga sealt külma õhku tulema.
Kaks päeva tagasi käis auto Carringus, kus lisati freooni juurde (450 grammi, kui arvet lugeda) ja 15 grammi konditsioneeri õli; lekkeid ei tuvastatud. See aga ei kõrvaldanud seda jahutamisprobleemi...
Salongiandur peaks korras olema, sest ka LOW asendis ei tule külma, kliimaseadme radika ribid umbes ei ole (paar putukat väljaarvata), kalibreerimine tulemust ei anna ja veakoode on ümmargune null, kompressor töötab, sest külma ju vähemalt alguses tuleb ja kui ECON nuppu klõpsida on ka näha ja kuulda, et hetkeks mootori pöörded kukuvad...
Kas tõesti võib viga peituda seespool süsteemi torustikku? Sellisel juhul oli see Carringus käik ju mõttetu, kuna lahtivõtmisega läheb freoon jälle kaotsi...
Hakkasin jälle selle sama probleemi jälgi ajama, et miks ikkagi selline imelik asi kogu aeg juhtub ja Tartu Tiigi tänava konditsioneeride remondiga tegelev firma ütles mulle peale probleemi seletamist umbes nii: "Aaa... Saab... viga võib suure tõenäosusega olla kliimaploki elektroonikas, meie elektroonikaga ei tegele." Praegu kirun ennast, et kevadel Audaceris käies ei olnud meeles kliimaseadet mainida - käisingi ma ju seal just nimelt sellepärast, et lasta spetsidel hooldus teha ja spetsiifilistele Saabiküsimustele vastus saada (nagu kuidas mootoriketi hääl on ja kuidas turbo end üleval peab jne...).
Ühesõnaga, kas kliimaseadme elektroonika korrasoleku kontroll tähendab diagnostikaaja kinni panemist ja kas elektroonika viga võib üldse kliima sellist, katkendlikku töötamist põhjustada?
Saab 9-3 1998a. kliima
Postitatud: T Mai 04, 2010 17:52
Postitas Trionic
Üldiselt lõppesid Saabidel kliimaelektroonika probleemid 1994 aastal,kui tonnisele tuli uus kliimamoodul.Seega elektroonikavead on suht haruldased(kuid mitte võimatud).
Vea kirjeldus viitaks nagu:kas "hõredaks" kulunud kompressori kolvigrupile,või näiteks mõne rõhulüliti veale.
Saab 9-3 1998a. kliima
Postitatud: K Mai 05, 2010 19:24
Postitas kroom
Ega's miskit, lasen asja uurida ja postitan ikka siia ka, kui kuskil targemaks saan - äkki on seda kellelgi veel tulevikus teada vaja.
Saab 9-3 1998a. kliima
Postitatud: E Mai 17, 2010 15:42
Postitas kroom
Algselt postitas: Trionic
Üldiselt lõppesid Saabidel kliimaelektroonika probleemid 1994 aastal,kui tonnisele tuli uus kliimamoodul.Seega elektroonikavead on suht haruldased(kuid mitte võimatud).
Vea kirjeldus viitaks nagu:kas "hõredaks" kulunud kompressori kolvigrupile,või näiteks mõne rõhulüliti veale.
Tundub, et just nii oli/ongi... Oli selles mõttes, et üks rõhuandur oli tõepoolest katki; on aga selles mõttes, et kliima töö siiski ei muutunud paremaks ja kahtlus langes ka kompressori väsinud tootlikkusele.
Ehk siis uut vana kompressorit otsima, päris uue hind võtab ikka mõtlema.
Saab 9-3 1998a. kliima
Postitatud: T Mai 18, 2010 15:27
Postitas SoS
ma kohe jätkan uue murega
Kuna külma ei puhunud, siis sai mindud kontrolli ning seal tuvastati, et kliima pumbale ei tule voolu peale. Neil kahjuks ka ühtegi pädevamat elektroonikut seal ei olnud, peale selle, et tuvastada, et kaitsmed on terved.
On ehk soovitusi milles võiks viga peituda (katkised juhtmed?) ja kust tuleks hakata ise viga otsima.
Murelapseks hetkel 9-3 99' 113kw
Saab 9-3 1998a. kliima
Postitatud: N Juun 02, 2011 21:20
Postitas kroom
Postitasin enda auto teemasse ka juba, aga teen sellesse vestlusringi samuti märke: kliimaseade hakkas tööle, lihtsalt hakkas, kaks kuud peale Audaceris kompressori siduri timmimist (mis aga kuni eilseni mõju ei avaldanud). Muud remonti pole kliimasüsteem viimasel ajal saanud. Miks ja kuidas see juhtus... pole õrna aimugi.