Klaaskiu lisandiga pindamine
Postitatud: K Juul 30, 2008 11:11
Maanteeamet teatas:
Rannamõisa tee algus saab uudse klaaskiulisandiga teekatte
31. juulil tutvustab OÜ ÜLE Harku - Rannamõisa teelõigul km 0,0-5,9 uut teekatete hooldustehnoloogiat - klaaskiu lisandiga pindamist, mida kasutatakse Eestis esmakordselt.
Uue tehnoloogia maaletooja on OÜ ÜLE, kes asub Maanteeameti tellimusel teehooldusseadme Cutsprayer 4000 abil pindama Tallinna linna piirist Rannamõisa poole suunduvat teelõiku.
Võrreldes tavalise - klassikalise - pindamisega on klaaskiu lisandiga pinnatud kate märgatavalt vastupidavam ja pikaealisem, kuna klaaskiud tugevdab aluskatet ja moodustab tee pinnale ühtlase toeka kulumiskihi.
Pindamine on kõige üldisemas mõttes teekatte pinnale õhukese kaitsekihi ehitamine. Võimalusi kaitsekihi tekitamiseks on erinevaid. Klassikalise pindamisviisi puhul liimitakse sideaine (bituumen, bituumenemulsioon) abil teekatte pinnale õhuke kivipuiste kiht (killustik). Klaaskiu lisandiga pindamistehnoloogia puhul lisandub kiudaine kiht, milleks on klaaskiud.
Klaaskiudu turustatakse poolidel oleva niidina. Pindamise käigus keritakse klaaskiu niidid poolidelt gudronaatori (sideaine laotaja) lisaseadmesse, kus kiudaine niit lõigatakse 8-10 cm pikkusteks tükkideks ja puistatakse automaatselt koos sideainega teele selliselt, et klaaskiu tükeldatud niidid jäävad kahe bituumenikihi vahele. Seejärel kaetakse bituumeni-klaaskiu segu killustikuga. Tehnoloogia on eriti sobiv murenenud, peente võrkpragudega deformeerunud asfaltkatte ilmastiku- ja veekindluse tõstmiseks.
Maanteeametil on kavatsus tellida klaaskiu lisandiga pindamistöid lähima kolme aasta jooksul ligikaudu 50 km aastas. Kui uus tehnoloogia end õigustab, võidakse hiljem tellimust suurendada.
[Saab näha, mis see klaaskiud annab. Tabasalu mäe asfalt oli aukus vist esimese kahe talvega, Rannamõisa kirikust Vääna-Jõesuu poole pandud asfalt lainetas 70-ga sõites nagu oleks merel ning seal tuli paigaldajal kohe garantiitöid teha jne...]
Rannamõisa tee algus saab uudse klaaskiulisandiga teekatte
31. juulil tutvustab OÜ ÜLE Harku - Rannamõisa teelõigul km 0,0-5,9 uut teekatete hooldustehnoloogiat - klaaskiu lisandiga pindamist, mida kasutatakse Eestis esmakordselt.
Uue tehnoloogia maaletooja on OÜ ÜLE, kes asub Maanteeameti tellimusel teehooldusseadme Cutsprayer 4000 abil pindama Tallinna linna piirist Rannamõisa poole suunduvat teelõiku.
Võrreldes tavalise - klassikalise - pindamisega on klaaskiu lisandiga pinnatud kate märgatavalt vastupidavam ja pikaealisem, kuna klaaskiud tugevdab aluskatet ja moodustab tee pinnale ühtlase toeka kulumiskihi.
Pindamine on kõige üldisemas mõttes teekatte pinnale õhukese kaitsekihi ehitamine. Võimalusi kaitsekihi tekitamiseks on erinevaid. Klassikalise pindamisviisi puhul liimitakse sideaine (bituumen, bituumenemulsioon) abil teekatte pinnale õhuke kivipuiste kiht (killustik). Klaaskiu lisandiga pindamistehnoloogia puhul lisandub kiudaine kiht, milleks on klaaskiud.
Klaaskiudu turustatakse poolidel oleva niidina. Pindamise käigus keritakse klaaskiu niidid poolidelt gudronaatori (sideaine laotaja) lisaseadmesse, kus kiudaine niit lõigatakse 8-10 cm pikkusteks tükkideks ja puistatakse automaatselt koos sideainega teele selliselt, et klaaskiu tükeldatud niidid jäävad kahe bituumenikihi vahele. Seejärel kaetakse bituumeni-klaaskiu segu killustikuga. Tehnoloogia on eriti sobiv murenenud, peente võrkpragudega deformeerunud asfaltkatte ilmastiku- ja veekindluse tõstmiseks.
Maanteeametil on kavatsus tellida klaaskiu lisandiga pindamistöid lähima kolme aasta jooksul ligikaudu 50 km aastas. Kui uus tehnoloogia end õigustab, võidakse hiljem tellimust suurendada.
[Saab näha, mis see klaaskiud annab. Tabasalu mäe asfalt oli aukus vist esimese kahe talvega, Rannamõisa kirikust Vääna-Jõesuu poole pandud asfalt lainetas 70-ga sõites nagu oleks merel ning seal tuli paigaldajal kohe garantiitöid teha jne...]