1. leht 1-st
K: Käigukasti õli
Postitatud: R Aug 01, 2008 10:40
Postitas maq
Küsimus siis selline, et mis õli NG manuaalkasti valada?
K: Käigukasti õli
Postitatud: R Aug 01, 2008 11:00
Postitas kasparius
Mineraalõli- 15w-40
K: Käigukasti õli
Postitatud: R Aug 01, 2008 11:02
Postitas Jürts
Aga kui tihti peaks seda tegema?
K: Käigukasti õli
Postitatud: R Aug 01, 2008 11:04
Postitas kasparius
Nii odav lõbu, et mingi 50kkm tagant ikka võiks.
K: Käigukasti õli
Postitatud: R Aug 01, 2008 11:08
Postitas maq
Kas ainult mineraalõli või võib poolsünti ka panna?
K: Käigukasti õli
Postitatud: R Aug 01, 2008 12:14
Postitas kasparius
Parim pidi olema mineraal, poolsünt kah pidavat sobima öeldi teisest saabiremonditöökojast. Isiklikult kasutusel mineraal. Paremaks läks küll, aga kui muud jamad(sünkrod, kulissid, liigendid kulunud) siis abi vähe.
K: Käigukasti õli
Postitatud: R Aug 01, 2008 12:24
Postitas maq
Minule valati ühes toredas teeninduses sisse täissünt transmisiooniõli, kuna nad ekslikult arvasid, et mu auto on 9-3... Minu kisa peale lubati õli täna (st järgmine päev ära vahetada). Loodetavasti see täissüntõli seal midagi ära ei riku selleajaga. Just sai kast ära vahetatud ja nüüd selline jama...


K: Käigukasti õli
Postitatud: R Aug 01, 2008 13:05
Postitas MadMan
Lõpetaks selle mineraalõli jura nüüd ära ükskord.
Ametlik info on selline:
From Saab Cars:
SERVICE INFORMATION
Bulletin Nbr: 471-1742
Date:........... JULY 1997
Cars affected
All Saab 900 3-/5-d M94- and Cabriolet M95- with manual gearbox
Background
A new gearbox oil has been introduced due to design changes and reduced face area, which puts higher demands on an oil’s temperature resistance.
The new oil has several advantages, such as:
• it withstands temperatures >150°C (302°F)
• it increases bearing service-life
• it counteracts surface damage to gear flanks
• gear-shifting is perceived as smoother, especially in cold weather
• it can be used to advantage in older gearboxes
The oil has been introduced in production from chassis no. V2033279- (3-/5-d) and V7008692- (Cabriolet without turbo) respectively, and V7008812- (Cabriolet with turbo), but it can be used to advantage when reconditioning or repairing gearboxes. In such cases, it is important to read the instructions under the heading “Procedure”.
The filler plug on gearboxes from the factory that contain the new oil are marked with the text:
“USE ONLY SAAB OIL NO 8748733”
Important
The new oil must not be mixed with other types of oil but there is no problem changing to this oil in an old gearbox as long as the instructions found under the heading “Procedure” are followed.
Parts required
87 48 733 Gearbox oil msrp $14.00
47 76 266 Filler plug msrp $6.50
Procedure
1. Drain the oil from the gearbox by unscrewing the drain plug (3).
2. Fill with 1.0 litre (1.05 quarts) of the new oil (plug 1) and run the car so that the oil flows thoroughly through the system.
3. Drain the gearbox (plug 3).
4. Fill the gearbox with new oil to the correct level (1.8 litres; 1.9 quarts). Check with the level plug (2).
After this procedure, the oil does not need changing.
5. Fit a new filler plug (1).
6. There are two labels on the neck of the oil carton that must be affixed to separate places as a reminder of the type of oil in the gearbox.
7. Clean the area around the radiator crossmember by the left-hand headlamp, remove the label with the warning triangle and affix it to the radiator crossmember.
8. Remove the small label and affix it over the existing text on gearbox oil in the owner’s manual under the section “Technical data”.
Pärit siit:
http://www.genuinesaab.com/psi/files/gearboxoil.htm
Lisatud failid
K: Käigukasti õli
Postitatud: N Okt 09, 2008 9:55
Postitas MadMan
Kuna ühes teises teemas läks jälle käimakasti õlide peale jutt, siis lisan siia veel paar linki, kus käsitletakse neid asju.
http://www.saabcentral.com/forums/archi ... 66693.html
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... sion+fluid
K: Käigukasti õli
Postitatud: K Nov 05, 2008 13:17
Postitas vallikas
Kas see "USE ONLY SAAB OIL NO 8748733" tähendab, et seda saab ainult netist tellides ja esindusest ja Troostist? Ma saan MadMani lisatud infost aru, et saabi käimakastile pole turult saadavad mineraalid-täissünteesid head. tahaks ikka parimat saabile, eriti kui nii kulukas see vahetus pole.
Teiseks, kas see Filler plug on mingi lehter, mille abil käimakasti seda õli lasta?
K: Käigukasti õli
Postitatud: K Nov 05, 2008 16:18
Postitas Eleri
Niikaua kui toodeti NG900, klassikuid ja vanemat tonnist oli kasutusel mineraalõli. Seega neile see sobib. Kui hakati tootma 9-3 sid mõeldi välja ka see uus õli ja arvati, et seda voiks ka nendes vanemates kasutama hakata. Seega
näiteks
minu autole 95a NG900 sobib mineraalõli ilma probleemideta.