1. leht 2-st

vesi keeb

Postitatud: N Aug 21, 2008 11:35
Postitas Zazou
selline imelik lugu, et peale radika vahetust läheb vesi väga lihtsalt keema. radikas pärineb eelmiselt saabilt, millel seda probleemi küll ei olnud (seega algselt kahtlustatud radika ummistus ei pea vist paika) ventilaator läheb käima, aga maha jahutada ei suuda.
Võiks nagu termostaat olla, kuid samas on ju suur ring lahti. Näidik ei näita muidugi midagi ja samuti ei lähe hoiatustuli põlema.

Plaan on täna vana radikas tagasi panna, aga vaja oleks siiski leida põhjus, sest vana radikas laseb läbi ja uut ei raatsi osta, kuna teine ju tegelikult olemas.

äkki on veel ideid, mis sellist asja võiks põhjustada?

Samuti kui keegi on uuema otsa 9000 näidiku normaalselt tööle saanud, siis jagage infot, kuidas seda teha.

auto siis endiselt 2,3t M95
teine radikas pärineb autolt 2,3i M92

vesi keeb

Postitatud: N Aug 21, 2008 13:30
Postitas D116
Õhk süsteemis

vesi keeb

Postitatud: N Aug 21, 2008 14:26
Postitas Zazou
9000 peaks ise õhu süsteemist välja ajama.

vesi keeb

Postitatud: N Aug 21, 2008 14:27
Postitas ivomets
aga radika andur pane vana oma...

vesi keeb

Postitatud: N Aug 21, 2008 14:39
Postitas Zazou
radika andur paistab et on ainuke, mis uuel enamvähem normaalselt töötab. valetavad minu meelest noole ja hoiatustuli.
vanal on andur jah radika küljes uuel kuskil mujal. Kas radika küljes on parem variant?

vesi keeb

Postitatud: N Aug 21, 2008 15:24
Postitas TFK
Eks kõige parem moodus jahutusvedeliku temperatuurist sotti saada on paigaldada eraldi näidik.

vesi keeb

Postitatud: N Aug 21, 2008 21:04
Postitas olaviv
Kas jutt käib armatuuris oleva temperatuurikella andurist või jahutusventika termoreleest? Esimene asub vanemal mootoril termostaadi kõrval, lõdviku all. Uuema moto osas ei tea rääkida.
Kui radikas ei suuda ära jahutada, siis on variant, et radika enda ribid on pilgeni surnud mutukaid ja liiva täis. Tegelikult võib radikas ka seest umbes olla. Asjaolu, et ta eelmise masina peal toimis, ei ole veel kindel garantii. Vabalthingav toodab märksa vähem sooja, kui turbokas. Eriti tühikäigul tiksudes - turbomoto on siis madal kasuteguriga kuna surveaste madal ja turbo ei lae praktiliselt.

EDIT: ei õhutus toimiks, peab termostaat õieti installitud olema.

vesi keeb

Postitatud: N Aug 21, 2008 23:52
Postitas Zazou
jutt oli ikka temperatuuri kellast.
täna õhtu oli asi natuke parem - enam ei läinud sõidu ajal keema. ootan veel vana radika tagasipanekuga. termostaat tuleks vist profülaktika mõttes ikka ära vahetada. homme-ülehomme on üks pikem lõuna-eesti ring, loodan et peab vastu (vana radika peab vist ikka pagassi viskama, tee peal oleks seda ju päri põnev vahetada :mad:)

loodan ise praegu, et äkki võttis see poolautomaatne õhtus tal lihtsalt nii kaua aega ja probleem kaob iseenesest. radikas ise on väljast puhas. mõtlesin teha jahutussüsteemi loputust, aga pole eriti kindel selle mõtekuses. Kas keegi on neid pesuvahendeid proovinud ja sellest ka otsest kasu näinud, või on see lihtsalt üks oma südametunnistuse parandamise vahend...

vesi keeb

Postitatud: R Aug 22, 2008 8:23
Postitas ivomets
no kui keema läheb ja sellest saan aru, et vesi muliseb, siis katsu esimest radikat, et kui palav see on...
ja kui mitte eriti soe, eriti alt, sealt kus väljavoolu lõdvik läheb, siis võib termostaati kahtlustada...

vesi keeb

Postitatud: R Aug 22, 2008 10:45
Postitas Zazou
vesi mulises ja ajas paisupaagi kaudu üles ja radiaator oli ka täiesti tuline. Seepärast ei saagi aru, milles point.

vesi keeb

Postitatud: R Aug 22, 2008 11:01
Postitas ivomets
aga kas ikka alt ka oli, just sealt kust välja pumpa tagasi jookseb?
muidu pealt ta läheb kyll tuliseks lihtsalt vee paisumisest ja survest a kui termostat kinni, siis alumine ots jääb kylmaks.
ja kui mulises, ja kui termostaat korras, siis peaks fänn ikka ennem tööle hakkama...

vesi keeb

Postitatud: R Aug 22, 2008 11:34
Postitas Motorhead
Lihtne asi küll, aga keegi ei ole seda veel pakkunud.
Üks võimalus on radika/paisupaagi kork.
Kui selle klapp ei hoia survet nagu peab, siis läheb samuti keema.
Kahtlustaks muidugi ikkagi, et sa ei saanud õhku süsteemist välja.

vesi keeb

Postitatud: R Aug 22, 2008 11:39
Postitas Zazou
korki ei usu, kuna enne ei läinud keema, aga kork sama.
vaatab mis nädalavahetusel toimub, vaja üks tallinn-võru-räpina ots teha.

vesi keeb

Postitatud: E Aug 25, 2008 8:01
Postitas suur
Minul uue (uhiuue) radika peale panemine küll keema ei ajanud. Seega ei usu, et lisaõhk nii kaua välja ronib. Aga ükskord läks keema küll. Kui paisupaagikorgi ja termostaadi vahetasin (korraga), kadus probleem. Kork ise maksab 100 krooni ringis (loodan, et mäletan õigesti) - soovitan profülaktika mõttes ära vahetada.

vesi keeb

Postitatud: E Aug 25, 2008 10:06
Postitas Zazou
panin vana radika tagasi ja läks linnas ikka keema. viskan täna teise punni peale, aga neljapäevaks on juba remondi aeg pandud, kui enne ei saa, siis vast siis ikka saab (kui muud mitte siis jälle targemaks :))

vesi keeb

Postitatud: E Aug 25, 2008 10:09
Postitas ivomets
siis sul ikka termostaad kottis.

vesi keeb

Postitatud: K Aug 27, 2008 0:35
Postitas Zazou
nüüd punn ja termostaat uued, tundub et probleem on kadunud.
Samas häirib mind ikka see temp. näidik. Tore oleks ikka tegelikku jahutusvedeliku temperatuuri teada.

vesi keeb

Postitatud: K Aug 27, 2008 7:00
Postitas suur
Algselt postitas: Zazou
Samas häirib mind ikka see temp. näidik. Tore oleks ikka tegelikku jahutusvedeliku temperatuuri teada.
Siin oli mingis teemas sellest temp näidikust päris põhjalikult juttu.

vesi keeb

Postitatud: N Aug 28, 2008 5:50
Postitas Trionic
Vist VT,või Griffi teemas lahkasin seda,kuidas ma need kellad kalibreerisin.Töötavad tänaseni.

vesi keeb

Postitatud: N Aug 28, 2008 17:01
Postitas Zazou
selline asi veel, et unustasin õhutusnipli kogemata alla (mitte üles, nagu peab)
Kui oluline see on? Kui nüüd vesi enam keema ei lähe, kas on mõtet uuesti lahti võtta ja termostaat nipliga üles keerata?

vesi keeb

Postitatud: N Aug 28, 2008 17:03
Postitas ivomets
eh, tähtis, et õigetpidi sisse panid. kyll see õhk välja läheb

vesi keeb

Postitatud: N Sept 18, 2008 21:39
Postitas yksheikki
mul tekkis küsimus. Kui termostaat ära sureb, siis peaks ta ju lahti jääma üldjuhul ja mootor ei lähe soojakski. Aga kas saabidel on siis asi lahendatud nagu vanadel vene autodel, et jääb kinni ja ajab mootori keema??

vesi keeb

Postitatud: N Sept 18, 2008 21:50
Postitas Cyber
Millest selline arvamus, et jääb lahti? Vaikimisi on ta ju kinni ja soojenedes läheb lahti... Termostaadi sees on tegelikult vaha, mis külmalt on tahke, kuid soojenedes hakkab paisuma. Kogu asi on paisuvas anumas, mis siis temperatuuri tõusu tõttu paisudes lükkab klapi lahti. Pikema kasutuse jooksul (või vastavalt kvaliteedile), see vaha seal sees kaotab oma omadused ja jääb täpselt selliseks nagu tal parasjagu tunne on.

vesi keeb

Postitatud: N Sept 25, 2008 18:40
Postitas yksheikki
Uurisin spetsialistilt pisut asja. Tänapäevastel termostaatidel on see siiski ülimalt haruldane nähtus, et ta oma eluea lõppedes täiesti kinnisesse asendisse jääb. Mu tuttaval autoremondiluksepal ei ole kümne aasta jooksul ühtegi sellist juhtumit olnud. Ta ei peagi jääma täiesti lahti. Piisab sellest, kui termostaadile jääb sisse kasvõi väike pragu ning ring jääb avatuks ja mootor jahtub ilusti maha.
Kuskilt küll sellekohast infot ei leidnud, aga minu arusaama järgi peaks järelikult vaha toimima ka tihendusainena sest loogiliselt võttes tõmbab vedru ju klappi tagasi.

vesi keeb

Postitatud: R Sept 26, 2008 8:35
Postitas Cyber
ei tihenda see vaha seal midagi. Termostaadi ümber on kummitihend. Klapp sulgub metall vastu metalli. Igas termostaadis on lisaks pisike ava tegelikult, kus kaudu näiteks õhumullid läbi saavad jms. Paigaldada tuleb ka õieti.