1. leht 2-st

Mure: Saab 9000 automaat, käigud kadunud, mootoris kõrin

Postitatud: R Aug 22, 2008 11:44
Postitas silver9000
juhtus nimelt selline asi,et sõites,kadusid mul käigud ära ja mootorisse tekkis hirmus kõrin ja peale selle enam auto paigast ei liikunud ja kõrises ainult hirmsasti ja ükski käik enam sisse ei lülitu,nimelt tegemist on mul saab 9000 2,3-16 (107kw) tüüpi autoga ja olen murest murtud ja ei tea,mida ette võtta,kas pean käigukasti maha võtma ja kas selleks,et käigu kast maha võtta,peab maha jantima terve mootori auto pealt,või saab kuidagi muud moodi selle käima kasti maha,tegemist on automaat käigukastiga ja üks mõtteteadlane ,teadis öelda,kas nüüd on mootori võllil nuudid maas või siis käigukastil sest mootor töötab ise tühja ja vaiksemalt ja teravamalt,kui ei teki gaasi vajutusel seda hirmsat kõrinat,aga käimakast on tagant ära,seega paluksin teilt abi,käigu kasti ehitusest natuke ja kas võib tõesti olla mootori võlli otsal nuudid või hambad maas,kui nii siis tähendaks see mulle terve mootori ja käigukasti vahetust..arvasin ise,kui oleks viga antud probleemis tõesti käigukastis,siis pean hakkama muretsema manuaal käigu kasti ja tegema ringi ta manuaaliks ja kui ringi teha manuaaliks,kas on vaja lisaks hoovastikule ka muid asju välja vahetada....?
olen murest murtud......

Lisatud failid

Mure: Saab 9000 automaat, käigud kadunud, mootoris kõrin

Postitatud: R Aug 22, 2008 11:56
Postitas Motorhead
Pakuks et pooltelje ots läks katki. :)

Mure: Saab 9000 automaat, käigud kadunud, mootoris kõrin

Postitatud: R Aug 22, 2008 12:15
Postitas silver9000
see tohutu kõrin tuleb mootori ja käigukasti vahelt ja kõriseb ka neutraal asendis kui gaasi anda,aga kui ma gaasi ei anna siis töötab vaikselt ja ühtlaselt,kergel gaasi vajutamisel töötab mootor teravamalt ja ühtlasemalt,aga kui gaasi veits rohkem tekib see kõrin sisse

Mure: Saab 9000 automaat, käigud kadunud, mootoris kõrin

Postitatud: R Aug 22, 2008 12:30
Postitas vallikas
Olles eile vahetanud ühel audil just katkist pooltelge tean märkida, et vähemalt manuaalkastil kõriseks see asi ainult siis kui käik sisse panna, muud ei oska öelda. Aga küllap kohe asjatundjad annavad nõu, veidi kannatust.

Mure: Saab 9000 automaat, käigud kadunud, mootoris kõrin

Postitatud: R Aug 22, 2008 12:33
Postitas silver9000
kui oleks käigukast,saaksin manuaaliks ringi teha,kardan mootori võlli pärast kõige rohkem,sest mootor on juba raskem ja suurem mure

Mure: Saab 9000 automaat, käigud kadunud, mootoris kõrin

Postitatud: R Aug 22, 2008 13:37
Postitas iisak
Variante on mitu.
1. Flywheeli on väntvõlli otsast maha murdnud
2. Flywheeli ja Hüdrotrafo ühenduspoldid katki
3. Hüdrotrafol hambad maas
4. Käigukasti peavõllil hambad maas
5. jne

Kas kastis õli ikka on?

Btw-eesti keeles on ka muid kirjavahemärke peale koma:facts:

Mure: Saab 9000 automaat, käigud kadunud, mootoris kõrin

Postitatud: R Aug 22, 2008 13:51
Postitas Zazou
ei usu ka, et sul käigukast päris läbi on, aga kui plaanid manuaaliks teha, siis minult on praegu veel saada nii kast, kui ka kogu pedaalimajandus. sorry et teen siin sinu mureteemas reklaami, aga lihtsalt hetkel on käiguosa veel komplektne, kuigi siduriosade vastu on juba huvi tuntud.

Aga kasti pead maha võtma vist niikuinii, et saada teada mis seal täpsemalt viga on. Poolteljed tasuks vast enne ikka ka üle kontrollida.
ei tea kuidas automaat, aga manuaali maha võtmine mingi tohutu ettevõtmine ei ole. üks selline hädine töömees tegi selle (kast maha ja peale) päevakesega ära :)

Mure: Saab 9000 automaat, käigud kadunud, mootoris kõrin

Postitatud: R Aug 22, 2008 14:03
Postitas silver9000
õli on täpselt max

aga mis sa selle kogu kupatuse eest küsid?

on ikka 2,3-16 (107kw) manu süsteem 91 aasta, ilma turbota

ma ei tea sedagi,kas pean hakkama tervet mootorit maha katkuma või saab kuidagi muud moodi ligi?

Mure: Saab 9000 automaat, käigud kadunud, mootoris kõrin

Postitatud: R Aug 22, 2008 14:38
Postitas Zazou
saatsin u2u sulle.

käigukasti saab ilma mootorit maha võtmata kätte.

Mure: Saab 9000 automaat, käigud kadunud, mootoris kõrin

Postitatud: R Aug 22, 2008 14:40
Postitas olaviv
Vähetõenäoline, et nuudid maas, kuidi välistada seda ei saaks. Isegi kui on, siis vahetada vaja ainuld väntvõll ja automaatkasti turbiin (viimane on mul isegi üle). Niiet kõige hirmsam laks pole. Lisaboonusena saad veel remonditud mootori :)
Kuid siiski on tõenäolisem, et automaatkast on lihtsalt nässus, kas siduripakid läbi või pump vms. Vanemad hooldamata automaadid nii lõpetavadki, et ühel hetkel on käigud kadunud ja ei toimi. Kas sul tagurpidikäik töötab? Kasti turbiini ringikäimist saab visuaalselt kontrollida, seal kasti mootoripoolses otsas on ~5 cm ava, plastikrest kaitseks ees, selle all ongi turbiin ja silmaga on näha, kas turbiin käib ringi või mitte. On veel variant, et turbiini kinnituspoldid on lahti tulnud, siis sealt avast kangutades turbiin liigub suht palju.
Kasti saab autolt maha ilma mootorit eemaldamata, ei ole üle mõistuse suur töö.
Ja kui kasti sees midagi nässus on, siis pole väga hullu, mul on üks varuosadeks pakkuda :)

EDIT: teised jõudsid ette, nobedate näppude voorus pole mul lootustki :D

Mure: Saab 9000 automaat, käigud kadunud, mootoris kõrin

Postitatud: R Aug 22, 2008 14:47
Postitas silver9000
jep,turbiin käib ringi

aga kast koliseb jube hirmsasti kui gaasi vajutada ja kõriseb,aga jh turbiin käib tal ringi

aga parking töötab ainult ülejäänud kõik kadunud

Mure: Saab 9000 automaat, käigud kadunud, mootoris kõrin

Postitatud: R Aug 22, 2008 16:39
Postitas olaviv
Siis vist ikka kasti sees midagi katki. Muidu ei diagnoosi kui kast maha ja osadeks. Selleks juba spetsialisti abi vaja. Näiteks Troost või Saabianti, kontaktid leiad siit foorumist Hoolduse alt, esimene teema kohe. Või internetist.

Mure: Saab 9000 automaat, käigud kadunud, mootoris kõrin

Postitatud: R Aug 22, 2008 16:58
Postitas silver9000
vähemalt loodan ka,et kastis eneses,aga kui pukseerides teel garaazi,kas peaab pukseerima töötava mootoriga või niisama neutraali peal?

sest tööle mul mootorit jama panna,teeb siukest plekilist kõrinat ja kolinat mis hirmus,leidsin omale 6500-eest garazi kakoos kanaligasiis saan hakata tegutsema rahulikult ja leidsin manuka talle
aga enne järgmise kuu lõppu pole lootustki :(

Mure: Saab 9000 automaat, käigud kadunud, mootoris kõrin

Postitatud: P Aug 24, 2008 10:08
Postitas silver9000
veel oleks selline küsimus,kas kasti rike ei võinud kahjustada mootoris millegi kõverdumist või riknemist.....

Mure: Saab 9000 automaat, käigud kadunud, mootoris kõrin

Postitatud: P Aug 24, 2008 11:20
Postitas Zazou
alati võib igasuguseid asju juhtuda, kuid isiklikult ei usu, et mootorile midagi tegi. Eks sa pead kasti ikka maha võtma ja siis näed juba täpsemalt.

Mure: Saab 9000 automaat, käigud kadunud, mootoris kõrin

Postitatud: R Mai 01, 2009 19:03
Postitas sookas
Muljuhtussarnane asi kui teema alustajal,nimelt kadus sõites vedu ära ja gaasipedaali tagasi lastes tuli vedu tagasi ja sõittis mitu päeva tõrgeteta.Ühel ilusal hommikul täiesti sirgel teel ja normaalselt kiirendades kadus jälle vedu seekord täielikult.Seekord hakkas ka imelikult kõrisema ,vaikne on ainult N asendis.Täna siis sai väke uuritud et mis võiks olla viga.Selgus siis selline asi:et kui ylestõstetud vasakut ratast pöörata siiskostab difri kohalt naksumist ja parempoolne poolass liigub pesas ja on kasti lähedal kaetud justkui solidooliga mis on tulnud kasti seest.Niikaugele ei jõudnud et oleks poolassi kastist kätte saanud.Aa,autoks on 2.0 9000 automaat.Küsimus siis selline et kas on kellelgi juhtunud sarnast ja mis oli siis viga ja kui keerukas oli remont? Tänud vastajatele!

Mure: Saab 9000 automaat, käigud kadunud, mootoris kõrin

Postitatud: L Mai 02, 2009 18:17
Postitas martin12
Mul on manuaal aga juhtus peaaegu sama asi.Hakkasin autode vahelt v2lja manõõverdama käis väga räme kolin ja pauk.Poolass tuli mootori poolt välja ja käigukast lendas sõna otseses mõttes ribadeks.Viisin saabiAnti juurde ja maksma läks kogu krempel 11500EEKU.:freak:

Mure: Saab 9000 automaat, käigud kadunud, mootoris kõrin

Postitatud: P Mai 03, 2009 22:04
Postitas sookas
Olen siis saanud teada mis minu saabil juhtus.
Juhtunud oli siis selline asi et parempoolne veovõll mis on tugi laagriga ja kohe käigukasti pool,see oli läinud nuutide kohalt lõhki. Lähemal võlli uurimisel ilmnes et see oli seestpoolt kulunud ka täpselt selle kohani kuhu see kastist väljaulatuv välimiste nuutidega võlli jupike ulatub.Nüüd uus küsimus et kas manuaal kastil ka selline veovõlli ehitus on ja kas need on omavahel vahetatavad.Ja siis veel see et kas 2,3 ja 2,0 võllid on omavahel vahetatavad?

Mure: Saab 9000 automaat, käigud kadunud, mootoris kõrin

Postitatud: P Mai 03, 2009 23:40
Postitas olaviv
Ilmselt mõtled sa seda vahevõlli, mis on käigukasti ja kaasõitjapoolse pooltelje vahel. Jah, manuaalkastil on samasugune ehitus. See aga ei tähenda, et see võll ka täpselt sama on. Turbomootoril võib tugevam variatsioon olla vms. erinevused. Pikkus võib erineda. Ilmselt ei pääse sa ainuld võlli vahetusega, tõenäoliselt on nuudid rikutud ka sellel käigukastist väljatuleval otsal.

Mure: Saab 9000 automaat, käigud kadunud, mootoris kõrin

Postitatud: E Mai 04, 2009 23:15
Postitas sookas
Saab taas reanimeeritud.Õnnestus saada uus kasutatud võll.Kui alustasin kokkupanemist siis eemaldus vanal see laagri pukk küljest,see tähendab et võllil on mõlemas otsas sise nuudid.Selle tõeni me siis ei jõudnutki et kas manuaal ja automaadi võllid on omavahel vahetatavad.
Laagripukk on ilmselt sama kuna mootorikülge on teda raske mujale kinnitada ja täna sai ühte manuaali ka ühesilmaga vaadatud,on tõesti sama ehitus.Mõõtude ja nuudi sobivus jäi katsetamatta kuna riiulist leidus see osa mis oli eemaldatud just automaadiga autolt.
Selline oli siis minu käikude kadumine ja kõrin"mootoris".Kõrises lõhkiläinud veovõlli ots nuutide peal.
Ehk on minu monoloog tulevikus kellelegi abiks kui miskit sarnast juhtub.Võlli vahetus ei olnudki keeruline;ratas alt,veovõlli mutter lahti,sarniir lahti,logar alt ära,esimene poolassi osa välja,lame rihm lõdvaks , alumine generaatori polt välja,genekas taha poole,siis laagripuki poldid lahti ja oligi võll käes.Kokkupanek on täpselt vastupidises järjekorras.

Mure: Saab 9000 automaat, käigud kadunud, mootoris kõrin

Postitatud: E Mai 04, 2009 23:51
Postitas timutit
Laagripukil on manuaalkasti puhul peal tähis M ja automaadiga versioonil täht A.Ma ei ole süübinud nende erinevuse sisusse-olemusse, aga nad on milleski erinevad.

Mure: Saab 9000 automaat, käigud kadunud, mootoris kõrin

Postitatud: N Jaan 28, 2010 20:49
Postitas Marko28
Mul nüüd juhtus ka peaaegu sarnane asi kui teema alustajal, kuigi kõrinat pole otseselt. Ükskord suvel kadus sõites vedu ära ja gaasipedaali tagasi lastes tuli vedu tagasi ja sõitis siiani ilusti. Autoks on 2.3 9000 125kw 95a automaat. Täna sõitsin hommikul tööle ja peale õuepeal rohket manööverdamist parkisin ära ja kõik oli norm. 4 tundi hiljem enam käigud sisse ei lähe. Kõrinaid pole küll mingeid ühelgi asendil ja see hooratas või turbiin seal pöörleb ilusti. Samas vaatan nagu õli sealt vahelt välja visanud veidi ja all õline, samas kast päris tühi pole tundub..

Mure: Saab 9000 automaat, käigud kadunud, mootoris kõrin

Postitatud: N Jaan 28, 2010 22:58
Postitas Trionic
Aga kas õlitase on kastis normis? Seal ju varras,millelt on lihtne vaadata(TÖÖTAVA MOOTORIGA).

Mure: Saab 9000 automaat, käigud kadunud, mootoris kõrin

Postitatud: N Jaan 28, 2010 23:43
Postitas Marko28
miks töötava mootoriga? seisva mootoriga taset vaadates kogu varras õline. Kas on mingi andur mis kaitseb kasti juhul kui õli otsas või hoiatab armatuuris? mul küll midagi ei põle seal

Mure: Saab 9000 automaat, käigud kadunud, mootoris kõrin

Postitatud: N Jaan 28, 2010 23:45
Postitas iisak
Automaatkastil kontrollitakse õlitaset ALATI TÖÖTAVA MOOTORIGA:facts: