1. leht 1-st
mured klassiku stereoga
Postitatud: N Sept 25, 2008 20:00
Postitas fagott
...mure järgnev.
nimelt ei töötanud mu klassiku originaalstereo(blaupunkt), sudisin ja vahetasin kaitsemeid ja jamasin...mittemidagi....arvasin siis, et makk lihtsalt kärssand või pekkis....nüüd sain tuttavalt uue maki, ja see samamoodi ei toiminud. Jebisime ja jamasime....lõpuks tuli välja nii, et kui akult otse yhendada toimib, aga nende maki juhtmete otsa ühendades, mis sinna maki taha välja jooksevad ei tule piisavalt tugevat voolu, otsade vahele pirn pannes läheb põlema, aga mitte nii eredalt kui otse akult. Seega on kuskil mingi kamm....kas on mingi kaitse, mis on stereoga seotud? või on mingi kehv yhendus kuskil? ise sealt kapoti alt kaitsmete rivist välja ei lugenud, stereo enda peal on kaitse, see on ok. praegu ühendasime otse sigaretisyytajast, ja nüüd toimib. aga automaatne antenn ikka ei toimi...segane aga ehk kellelgi kogemusi...tänud.
mured klassiku stereoga
Postitatud: R Sept 26, 2008 8:46
Postitas Cyber
Vea korralikud juhtmed otse akult, pane kaitse vahele ja mured unustatud. Orginaalis on seal vist nii, et 1 juhe tuleb pideva toitega (mälud säilivad), teine tuleb läbi süüteluku. Keerad süüte välja ja jääb vait asi. Automaatne antenn saab oma signaali makist, vist oli sinine juhe äkki standardses ISO pistikus. Ehk siis antennil on pidev vool järgi nagunii, aga liigutama pannakse ta makist tuleva signaali peale.
mured klassiku stereoga
Postitatud: N Okt 02, 2008 23:09
Postitas fagott
aitäh cyber, eks vist targem on, praegu yhendasin sigaretisüütaja tagant, mälud kaovad iga kord kui süüte välja keeran ära, kahlustan et äkki on seal maki sees mingi patakas läbi. seda antennivärki pean uurima, sest see ei taha küll ennast hetkel liigutada....on võimalik, et mälude kadumine on tingitud sellest iseloodud vooluallikast?...
mured klassiku stereoga
Postitatud: N Okt 02, 2008 23:22
Postitas CrasherFox
Suurem osa tänapäevaseid automakke tahab saada pidevat 12V toidet (oli vist kollane juhe), kui see lahti rohkem kui hetkeks lahti ühendada (olukord sigaretisüütajast võetud toite puhul), siis mälud kaovad. Ainult punane juhe peaks tulema läbi süüteluku, et poleks ohtu, et makk jääb sinust autosse mängima ning akut imema.
mured klassiku stereoga
Postitatud: N Okt 02, 2008 23:38
Postitas fagott
ok...jutt kaks korda üle räägitud...kui aega saan lähen leiutan...tänud härrad
mured klassiku stereoga
Postitatud: L Okt 04, 2008 0:44
Postitas Ryhkija
Üks soomekeelne tark raamat seletab klassiku stereo juhtmesüsteemi järgmiselt:
Toide - klassiku raadiol on originaalis 10 juhtmepesaga plokk kuhu jooksevad järgmised juhtmed:
hall (pesa 1) - pinge (+) kaitsme nr 28 kaudu; vool otse akult;
punane (pesa 4) - pinge (+) süüteluku ja kaitsme 20 kaudu; raadio saab toidet süüteluku seisu- või tööasendis;
must (pesa 5) - mass (-);
roheline (pesa 6) - elektriantenni juhtimine; antenni mootor saab toidet kaitsme 28 kaudu;
pruun-valge (pesa 8) - tabloovalgustus; saab toidet armatuuri näidikute paneeli valgustusseade reostaadi 16/17 kaudu.
Praktikas võib massijuhtmeid olla rohkem - hiljuti paigaldasime oma Sekeldajale raadiot ja seal oli neid 3 - ilmselt raadiole, el antennile ja tabloovalgusele - igaühele oma.
Kõlarite juhtmed ühenduvad teise pesaplokki järgmiselt:
Vasak eesmine: roheline (pesa 1) - ; pruun (pesa 2) +
Parem eesmine: punane (pesa 3) + ; sinine (pesa 4) -
Vasak tagumine: roheline/valge (pesa 5) - ; pruun/valge (pesa 6) +
Parem tagumine: punane/valge (pesa 7) + ; sinine/valge (pesa 8) -
Pesade järjekorra osas lähtusime me raadiol olevast pistikuskeemist, kus oli kirjas, milline millise kõlari pluss- või siis miinusjuhe on.
Ehk on abiks, jõudu!
mured klassiku stereoga
Postitatud: L Okt 04, 2008 22:16
Postitas mart96
no kõige lihtsam ikka jah uued juhtmed vedada.
Ja kui jutt Blaupunktile läks, siis ühe juhtme kaudu peab jah pidev pluss olema. Ja ühendage oma Blaukkar ikka õigesti, s.t. kui ta on õigesti ühendatud, siis saab raadiot ka ilma süüdet sisse lülitamata tööle panna. Seda muret, et aku tühjaks tõmbaks ei tohiks olla, sest BP mängib täpselt tund aega juhul kui süüde pole sees ja siis lülitab ennast ise välja automaatselt. Ei võta muidugi mürki, et kõik nad nii teevad, aga kuskil 97-ndal aastal oli mul endal ise võimalik selles veenduda, kui nokitsesin auto kallal ja tund sai täis ja raadio jäi vait.
Mis puudutab aga el. antenni, siis just lõpetasin sellisega maadlemise:thumb: Ostes oli klassikul selline peal, aga mast oli katki. No sai eelm. nädalavahetusel Soomest sõbralt hangitud uus pakendis, küll 9000 oma, aga ta oli samasugune, ühe kinnituskronsapleki tõstsin ringi. pettumus oli suur, kui asi ikka ei toiminud. No mõõtsin ja uurisin-ja tulin järeldusele, et mootor katki-no vanal mootor toimis. Tõstsin siis ringi(suht ebameeldiv protseduur, sest juhtmed on joodetud) ja nüüd toimib.
Ma ainult ei mäleta-võib-olla mõni tonnise omanik oskab öelda, kas see el. antenn teebki nii, et sõidab täielikult välja ja siis mootor töötab veel paar sekundit ja käib mingi klõps ja siis jääb vait. Sama sissesõidu lõpus.
mured klassiku stereoga
Postitatud: L Okt 04, 2008 23:04
Postitas Andreas187
Minu 900'ja el. antenni mootor jooksutab ka kuskil sekund veel pärast seda, kui mast püsti või sees. Ei oska öelda, kas see ongi nii mõeldud, kuid nii see on ka minul.
mured klassiku stereoga
Postitatud: P Okt 05, 2008 2:07
Postitas KT100
Samamoodi käitub ka automaatne elektriakende tõstmine. Minu klassikul seda paraku pole, kuid misiganes uuel autol surutakse mõned sekundid sulgenud klaasi, enne kui mootor seisatakse. Ilmselt selle järgi saab elektroonika aru, et nüüd on klaas või antenn õiges asendis. (positsiooniandurit ju pole).
Nii ütleb minu loogika

mured klassiku stereoga
Postitatud: L Jaan 31, 2009 22:15
Postitas fagott
kõik muki, vedasin uued juhtmed aku pealt, lisaks tagaistme all oli kaks kaitset läbi...üks "Radio", ja teine "electric antenna", kui need ka ära vahetasin hakkas asi tööle...edasi asun elektriliste tulede reguleerijate kallale.
Lülitit vajutades mõlemad mootorid surisevad, aga ringi ei käi.!?? Võtsin ühe mootori lahti, visuaalselt midagi ei tuvastanud, kärsahaisu on kergelt tunda kyll. Ei te kas selliseid mootoreid kuskilt saab ka, kas nad on samad mis tonnisel?
http://cgi.ebay.co.uk/Saab-9000-CSE--Ae ... otohosting
lähedaseim variant mis leidsin, aga pole päris see vist...
on kellelgi kogemusi klassiku elektriliste tulede reguleeringuga?