1. leht 1-st

Saab 9-5 kütusearvesti

Postitatud: T Okt 21, 2008 21:34
Postitas leho
Et selline küsimus:
mismoodi arvutab SID/aju kütusekulu? Kas on mingi ettemääratud kulu vastavalt pööretele mille põhjal ta mulle neid numbreid ette manab või on kusagil pihustite juures või maap tea kus mingit andurid?

Et kui näiteks on midagi autol peetis, mis mõjutab kütusekulu - kasvõi rõhk rehvides. Siis kas see kajastub arvuti poolt näidatavates arvudes või ei?

Tänud,
T.

Saab 9-5 kütusearvesti

Postitatud: T Okt 21, 2008 21:36
Postitas KrikU
Ning mis valemiga seismise ajal töötava mootoriga kütusekulu arvutatakse, kui üldse.

Saab 9-5 kütusearvesti

Postitatud: T Okt 21, 2008 21:37
Postitas leho
siis jah, keskmine ainult tõuseb kuna liikumist ei toimu. Selle põhjal võiksin järeldada, et on siiski mingid etteantud arvud vastavalt pööretele vms?!

Saab 9-5 kütusearvesti

Postitatud: T Okt 21, 2008 21:54
Postitas Cyber
Täpselt ma ei mäleta, kusagil foorumis oli ühes teemas see ka kirjas (Trionic kirjutas küll tonnise kohta seda vist, aga üldjoontes kehtib igale poole) ..:) Aga koormusi arvestatakse kindlasti ja seega, kui ikka tühja rehvi tõttu on raskem veeremine, siis on ka kulunäit teine.
Algselt postitas: leho
Et kui näiteks on midagi autol peetis, mis mõjutab kütusekulu - kasvõi rõhk rehvides. Siis kas see kajastub arvuti poolt näidatavates arvudes või ei?

Saab 9-5 kütusearvesti

Postitatud: T Okt 21, 2008 22:07
Postitas roomlane
Kas mitte mootori aju ei pea arvestust selle üle, palju kütust mootorile andtud on? Mootori aju teha on see, kaua ta pihustit avatud asendis hoiab. Ning pihustite läbilaskevõime on ajule enam-vähem teada.

Ja läbisõitu arvutab see auto ABS andurite järgi.

Saab 9-5 kütusearvesti

Postitatud: T Okt 21, 2008 22:20
Postitas leho
ehk siis näiteks läbiläinud tagumisest pütist tulenev kütusekulu peaks olema kajastatud SID'l?

Saab 9-5 kütusearvesti

Postitatud: T Okt 21, 2008 22:28
Postitas Cyber
Võiks küll. Aju teab, kui palju töötsükleid mootor teeb ja palju sinna parasjagu kütust sisse lastakse.
Algselt postitas: leho
ehk siis näiteks läbiläinud tagumisest pütist tulenev kütusekulu peaks olema kajastatud SID'l?

Saab 9-5 kütusearvesti

Postitatud: T Okt 21, 2008 22:35
Postitas mihkeltt
mul ka nagu kuskilt hästi meeles, et peab arvestust sisse pritsitud kütuse hulga ja rataste pöörlemise kiiruse järgi

Saab 9-5 kütusearvesti

Postitatud: T Okt 21, 2008 22:54
Postitas svenska
Aga kui tihti aju uuendab kütusekulu näitu? Näiteks minul on sama näit püsib ikka liiga kaua, nii mitu nädalat järjest, kuigi sõidan iga päev. Küll tonnisel aga ikkagi..

Saab 9-5 kütusearvesti

Postitatud: T Okt 21, 2008 23:01
Postitas leho
keskmine näit? nu ju siis nii pika perioodi peale sul suht õige keskmine välja tulnud. mul 9-5 hetkekulu ei näitagi kuidagi... saab ainult nö keksmist vaadata. ainult kui ära cleareda siis korraks näitab mis hetkel on aga jah, see hakkab kohe muutuma.

Saab 9-5 kütusearvesti

Postitatud: T Okt 21, 2008 23:05
Postitas tõh
Algselt postitas: svenska
Aga kui tihti aju uuendab kütusekulu näitu? Näiteks minul on sama näit püsib ikka liiga kaua, nii mitu nädalat järjest, kuigi sõidan iga päev. Küll tonnisel aga ikkagi..
Vähemalt OG-l uuendab niipea, kui keskmine kulu vähemalt kümnendiku võrra muutunud.

Näiteks pärast 100km-st maanteesõitu peab linnavahel päris mitu kilomeetrit töristama enne, kui keskmine kulu tõusma hakkab.

Ning kui näit on pikemat aega nullimata, siis muutub minul 100km-se maanteeotsaga keskmine vaid 0,1 või 0,2 võrra.

Saab 9-5 kütusearvesti

Postitatud: T Okt 21, 2008 23:21
Postitas suvekas
Ning kui näit on pikemat aega nullimata, siis muutub minul 100km-se maanteeotsaga keskmine vaid 0,1 või 0,2 võrra. [/quote]

Sama kehtib ka 9-5 puhul.
Mida kauem on nullimatta olnud, seda aeglasemalt kulunäit muutub.

Saab 9-5 kütusearvesti

Postitatud: T Okt 21, 2008 23:52
Postitas tõh
Algselt postitas: suvekas
Sama kehtib ka 9-5 puhul.
Mida kauem on nullimatta olnud, seda aeglasemalt kulunäit muutub.

...mis on igati loogiline, kui jutt keskmisest kulust.

Mind huvitab hoopis see rohkem, kas keskmist arvestatakse "täiesti algusest" ehk viimasest nullimisest või näiteks viimase 400/500/1000 km järgi.

Saab 9-5 kütusearvesti

Postitatud: T Okt 21, 2008 23:54
Postitas will
tsitaat: kasutaja Tripp
" Kui pidevalt tipptunnil Tallinna ummikutes istud, siis jah. Mõtle nüüd ise, kui istud tund aega ummikus ja liigud selle aja jooksul ntx 2 km (9-5 -l tühikäigul töötades kompu tunnikulu ei arvesta, eelmisel autol - 2,5l Omegal aga arvestas ja see näitas tühikäigul töötades kusagil umbes 1 l/h. Kui sa nüüd kulutasid ära liitri bensiini ja liikusid selle aja jooksul edasi 2 km, siis lihtne matemaatika näitab, et keskmiseks kuluks tuleb 50l/100 km."

Siin ka teema:
http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread ... #pid115300

Saab 9-5 kütusearvesti

Postitatud: K Okt 22, 2008 8:14
Postitas Cyber
Algusest. Aga sealon omad algoritmid keskmistamiseks ja vanemate näitude tihendamiseks jms. Ega seal ju lõputut ruumi ei ole kirjutamiseks, seega peab kusagilt vabanema seda ruumi. Aga kui nüüd aus olla, siis peale 500 või 1000 km läbimist on see number seal juba üsna tuimaks muutunud ja tema muutmiseks peab ikka üsna pika maa sõitma...
Algselt postitas: tõh
Mind huvitab hoopis see rohkem, kas keskmist arvestatakse "täiesti algusest" ehk viimasest nullimisest või näiteks viimase 400/500/1000 km järgi.

Saab 9-5 kütusearvesti

Postitatud: K Okt 22, 2008 8:39
Postitas Trionic
Arvestatakse silindrile nr.3 pihustatud kütusekogust,aega ja läbitud teekonda ning selle kõige põhjal arvutatakse kesmine kulu.Nii lihtne see ongi.