Plokisoojendus klassikule

Kõige klassikalisemad Saabid
Kasutaja avatar
LPT
Saabiklubi liige
Postitusi: 871
Liitunud: N Mai 26, 2005 9:39
Asukoht: Tallinn
Auto: OG9-5, NG9-3

#1

Tahaks oma B202 mootoriga klassikule plokisoojenduse ja salongi pistikupesa paigaldada. Kas kellelgi on antud alal kogemust ja kust Eestis selleks jubinaid saada on? Ja õigekeelsuse targad öelge, kas õige on mootoriplokk või -blokk, ma olen täitsa segaduses, kas eesti keeles üldse selline sõna eksisteerib.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#2

Leidsin sellise teksti, mingi võõrsõnade teema oli.

Rasked sõnad on plokk ja blokk. Esimese taga on inglise ja prantsuse block ning eesti ploki tähendused on: ühtne risttahukakujuline tervik, nt ehitusplokk; märkmik; otstarbelt kokkukuuluv kogum, nt reklaamiplokk, uudisteplokk; hoonete või ruumide rühm, nt haigla köögi­plokk, operatsiooniplokk; tõsteseadme osa; konstruktsioonilt terviklik seadiste, detailide vm kogum, nt toiteplokk. Bloki taga on prantsuse ja inglise sõna bloc ja tema tähendus on riikide, parteide, ühenduste liit.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#3

Kõige odavam oleks ilmselt mõnelt klassikurondilt see soojendus maha kruttida.
Kasutaja avatar
LPT
Saabiklubi liige
Postitusi: 871
Liitunud: N Mai 26, 2005 9:39
Asukoht: Tallinn
Auto: OG9-5, NG9-3

#4

Mõtlesin, et äkki keegi on katkunud, et kuidas see sealt maha käib, küll ma sellise kuskilt ikka leian. Lihtsalt cabrio seisab olude sunnil õues ja salong tahaks aeg-ajalt soojendamist.
Algselt postitas: KT100
Kõige odavam oleks ilmselt mõnelt klassikurondilt see soojendus maha kruttida.
Kasutaja avatar
LPT
Saabiklubi liige
Postitusi: 871
Liitunud: N Mai 26, 2005 9:39
Asukoht: Tallinn
Auto: OG9-5, NG9-3

#5

Ingl: Block heater. Niipalju olen siis juba targem.
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Leidsin sellise teksti, mingi võõrsõnade teema oli.

Rasked sõnad on plokk ja blokk. Esimese taga on inglise ja prantsuse block ning eesti ploki tähendused on: ühtne risttahukakujuline tervik, nt ehitusplokk; märkmik; otstarbelt kokkukuuluv kogum, nt reklaamiplokk, uudisteplokk; hoonete või ruumide rühm, nt haigla köögi­plokk, operatsiooniplokk; tõsteseadme osa; konstruktsioonilt terviklik seadiste, detailide vm kogum, nt toiteplokk. Bloki taga on prantsuse ja inglise sõna bloc ja tema tähendus on riikide, parteide, ühenduste liit.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#6

kabrio ei tohi selliste ilmadega õues seista.
elu tekib kõikjale.... seened ja puha muud asjad..

äkki leiad talle ikka kasvõi katusealuse, siis vähemalt otsene vihm ei lähe sisse. aga niiskus ikkagi täie matsuga.

ma arvan, et mõne plokisoenduse kuskilt romulast ikka saad, kui poest uut ja kallist osta ei raatsi.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#7

Elumehel on rohelise tonnise küljes plokisoojendus ja see roheline läks tal nüüd lammutamisele.
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#8

16 klapilisele ei sobi vanema 8v oma( see,mis otse plokki läheb).
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1938
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#9

Ega vast pelgalt salongisoojenduseks pole plokisoojendust vaja, piisaks ka väiksest salongipuhurist (toodavad näiteks Defa, Calix...). Mul endal sama mõte, auto küll varjualuse all, kuid see õhuniiskus on paganama suur meil suur osa aastast.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
TFK
Postitusi: 541
Liitunud: T Juul 11, 2006 19:36
Asukoht:
Auto:

#10

Ploki soojenduse ja salongi küttekeha 220v pealt ning muud sinna juurde kuuluvad asjad saad kindlasti Autoeksperdi kauplusest.
Seal siis defa toodang.

Lisaks säärane firma nagu Soeauto müüvad Galix-i toodet.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1938
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#11

Et tõstaks veel kord seda teemat ja küsiks arvamusi:

Kas on mõtekas selline väike salongipuhur paigaldada, et siis seda aeg-ajalt salongi soojendamiseks-kuivatamiseks kasutada kui auto seisab varikatuse all ja otseselt vihm ja lumi pähe ei saja?

Ühelt poolt nagu tunduks mõistlik, teiselt poolt tuleb jälle meelde jutt temperatuuride erinevusest, mis toob kaasa kondensaadi tekke ja sellest tulenev korrosiooni oht. Mine võta siis kinni...
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#12

kle, kabrio on katusega sama kui ilma katuseta, niiskus liigub täitsa vabaslt sisse-välja. seega puhur võiks lausa kogu aeg sees olla.
aga ega uste sisse see puhuri soojus niikuinii ei jõua, seal koguaeg kondentsi täis.
parim oleks ikka kuiv garaaz.
mul seisab teine aasta juba täiesti kytmata kivi garaazis ja niiskust pole grammigi. hea tihe uks ees ja põrand ja kanal täiesti kuivad.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1938
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#13

Algselt postitas: ivomets
parim oleks ikka kuiv garaaz.
mul seisab teine aasta juba täiesti kytmata kivi garaazis ja niiskust pole grammigi. hea tihe uks ees ja põrand ja kanal täiesti kuivad.

Pane sinna garaazi niiskusemõõtja ja ma olen suht kindel, et ilma kütteta garaazis on välisõhule suht sarnane niiskustase. Mul endal samamoodi, kui graazis radikaid sisse lülitatud pole, on õhuniiskus praktiliselt sama välisõhuga, sügisel-talvel hoian radikatega mingit +10t seal, siis on niiskus oluliselt väiksem - aga paraku auto sinna garaazi ei mahu...
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Kasutaja avatar
LPT
Saabiklubi liige
Postitusi: 871
Liitunud: N Mai 26, 2005 9:39
Asukoht: Tallinn
Auto: OG9-5, NG9-3

#14

Hakkab Calixi peale asi kiskuma. Sain siit Soomest pea kõik jupid, nüüd otsin ainult seda juhet, mis stange alt kolmikusse läheb, st seda, millele ühest otsast võrgupistikuga juhe sisse topitakse. Ja kütteelement kah veel puudu. Mul seisab auto mingi tendi all, aga niiskust kogub ju ikka. Ja uusi Defa salongisoojendeid saab siit 20-25 euri eest.
Algselt postitas: ivomets
kabrio ei tohi selliste ilmadega õues seista.
elu tekib kõikjale.... seened ja puha muud asjad.
taneli01
Postitusi: 150
Liitunud: K Juun 18, 2008 15:44
Asukoht:
Auto:

#15

Seda juhet ja ka kütteelementi võid küsida Espoo MOTONETIST.Juhe koos võrguühenduse juhtmega maksid 50 euri ümber.
Kasutaja avatar
mad1
Postitusi: 605
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#16

Algselt postitas: taneli01
Seda juhet ja ka kütteelementi võid küsida Espoo MOTONETIST.Juhe koos võrguühenduse juhtmega maksid 50 euri ümber.

imelik lugu aga keegi pole meilt küsinud..müüme aastaid calix toodangut probleemivabalt:P

galix kataloog

vali sobiv,saada kood ja asjad tulevad kohale nagu imeväel:P
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#17

Targemad võiksid soovitada, kui palju enne mootori käivitamist võiks plokisoojenduse sisse lülitada, et sellest soojendusest ka mingit kasu oleks? Ja kuidas on võimalik diagnoosida, kas see soojendus üldse funkab? Kas üldse ja kui palju peaks temp.seier armatuuris käivitamise hetkel kerkinud olema, et võiks järeldada plokisoojenduse tegutsemist?
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3186
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#18

Arktilises kliimavöötmes on auto koguaeg kaabli otsas kui mootor ei tööta. Temp. seier ei pruugi liikuda kuid kohe peale käivitumist hakkab sooja puhuma.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#19

Algselt postitas: aljoga
Targemad võiksid soovitada, kui palju enne mootori käivitamist võiks plokisoojenduse sisse lülitada, et sellest soojendusest ka mingit kasu oleks? Ja kuidas on võimalik diagnoosida, kas see soojendus üldse funkab? Kas üldse ja kui palju peaks temp.seier armatuuris käivitamise hetkel kerkinud olema, et võiks järeldada plokisoojenduse tegutsemist?
Armatuuris ei pea sul midagi toimuma.Plokikütte eesmärk on mootorit plusskraadide juures hoida.Kui talvel 2-30 soojakraadini tõuseb temp.,on väga hea juba.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#20

tatrmiit oskab öelda, mitmest tunnist piisab; mul koguaeg taga.
ja ära tunned sellest, et mootor läheb päris soojaks, nii, et käega kohe tunda on, kui 3...4 tundi sees olnud.
muidugi testriga võid ennem proovida, kas mingit takitstust on...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#21

Algselt postitas: AndrusFJR
Et tõstaks veel kord seda teemat ja küsiks arvamusi:

Kas on mõtekas selline väike salongipuhur paigaldada, et siis seda aeg-ajalt salongi soojendamiseks-kuivatamiseks kasutada kui auto seisab varikatuse all ja otseselt vihm ja lumi pähe ei saja?

Ühelt poolt nagu tunduks mõistlik, teiselt poolt tuleb jälle meelde jutt temperatuuride erinevusest, mis toob kaasa kondensaadi tekke ja sellest tulenev korrosiooni oht. Mine võta siis kinni...
Salongi pole mõtet kütta,kasulikum on tekitada seal vaba ventilatsioon,et vältida seeni-hallitust.Iisaku Kollane seisis täpselt aasta õues,aknad kinni,aga vent.torustik on vabastatud
filtritest ja muudest takistustest,samuti pagasiruumi väljatõmbeavad.Külmas pikalt seismine ei kahjusta autot.Pidevad temperatuurimuutused küll.
habemik
Postitusi: 70
Liitunud: R Okt 10, 2008 18:02
Asukoht: Saaremaa
Auto: SAAB 9-5

#22

Trionic´uga 100% nõus:head:
Selle aeg-ajalt kütmisega teed pigem kahju, kui sest kasu on. Hea oleks, kui SAAB seisaks kusagil varjuall või siis kohas, kus päike talla peale ei paista. Päike teatavasti on ka üks küttekeha:eureka:
Soojendab masinat üsne kenasti ja pärast jahtudes tekib kondents:wise:
Nii et parim kuskil varjuall, aku maas ja uksed-luugid veidi lahti, et õhk saaks vabalt liikuma!
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1938
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#23

Mnjah, mu enda mõte liiguba ka ikka sinnapoole, et pole mõtet kütta, parem ventilatsioon tagada.

Aga tänud nõuannete eest :thumb:
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7141
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#24

Meie Z3 läks 1,5 kuuga täiesti hallitama:red: .Kasisime ära ja läks köetud ruumi talvituma.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7667
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#25

Algselt postitas: Trionic
Meie Z3 läks 1,5 kuuga täiesti hallitama:red: .

jaa, tean, mis tunne see on, seepärast sai eelmine aasta kohe kiiruga garaaz yyritud....
muidu see halltus läheb ka istmete sisse, armatuuri alla ja isegi lukuauku ja muudesse kohtadesse, kust seda kätte kuidagi ei saa.... ja lõhnaga hakkab ennast igal ajal meeldetuletama
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Vasta