Plokisoojendus klassikule
- LPT
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 871
- Liitunud: N Mai 26, 2005 9:39
- Asukoht: Tallinn
- Auto: OG9-5, NG9-3
Tahaks oma B202 mootoriga klassikule plokisoojenduse ja salongi pistikupesa paigaldada. Kas kellelgi on antud alal kogemust ja kust Eestis selleks jubinaid saada on? Ja õigekeelsuse targad öelge, kas õige on mootoriplokk või -blokk, ma olen täitsa segaduses, kas eesti keeles üldse selline sõna eksisteerib.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Leidsin sellise teksti, mingi võõrsõnade teema oli.
Rasked sõnad on plokk ja blokk. Esimese taga on inglise ja prantsuse block ning eesti ploki tähendused on: ühtne risttahukakujuline tervik, nt ehitusplokk; märkmik; otstarbelt kokkukuuluv kogum, nt reklaamiplokk, uudisteplokk; hoonete või ruumide rühm, nt haigla köögiplokk, operatsiooniplokk; tõsteseadme osa; konstruktsioonilt terviklik seadiste, detailide vm kogum, nt toiteplokk. Bloki taga on prantsuse ja inglise sõna bloc ja tema tähendus on riikide, parteide, ühenduste liit.
Rasked sõnad on plokk ja blokk. Esimese taga on inglise ja prantsuse block ning eesti ploki tähendused on: ühtne risttahukakujuline tervik, nt ehitusplokk; märkmik; otstarbelt kokkukuuluv kogum, nt reklaamiplokk, uudisteplokk; hoonete või ruumide rühm, nt haigla köögiplokk, operatsiooniplokk; tõsteseadme osa; konstruktsioonilt terviklik seadiste, detailide vm kogum, nt toiteplokk. Bloki taga on prantsuse ja inglise sõna bloc ja tema tähendus on riikide, parteide, ühenduste liit.
- LPT
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 871
- Liitunud: N Mai 26, 2005 9:39
- Asukoht: Tallinn
- Auto: OG9-5, NG9-3
Mõtlesin, et äkki keegi on katkunud, et kuidas see sealt maha käib, küll ma sellise kuskilt ikka leian. Lihtsalt cabrio seisab olude sunnil õues ja salong tahaks aeg-ajalt soojendamist.
Algselt postitas: KT100
Kõige odavam oleks ilmselt mõnelt klassikurondilt see soojendus maha kruttida.
- LPT
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 871
- Liitunud: N Mai 26, 2005 9:39
- Asukoht: Tallinn
- Auto: OG9-5, NG9-3
Ingl: Block heater. Niipalju olen siis juba targem.
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Leidsin sellise teksti, mingi võõrsõnade teema oli.
Rasked sõnad on plokk ja blokk. Esimese taga on inglise ja prantsuse block ning eesti ploki tähendused on: ühtne risttahukakujuline tervik, nt ehitusplokk; märkmik; otstarbelt kokkukuuluv kogum, nt reklaamiplokk, uudisteplokk; hoonete või ruumide rühm, nt haigla köögiplokk, operatsiooniplokk; tõsteseadme osa; konstruktsioonilt terviklik seadiste, detailide vm kogum, nt toiteplokk. Bloki taga on prantsuse ja inglise sõna bloc ja tema tähendus on riikide, parteide, ühenduste liit.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7667
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
kabrio ei tohi selliste ilmadega õues seista.
elu tekib kõikjale.... seened ja puha muud asjad..
äkki leiad talle ikka kasvõi katusealuse, siis vähemalt otsene vihm ei lähe sisse. aga niiskus ikkagi täie matsuga.
ma arvan, et mõne plokisoenduse kuskilt romulast ikka saad, kui poest uut ja kallist osta ei raatsi.
elu tekib kõikjale.... seened ja puha muud asjad..
äkki leiad talle ikka kasvõi katusealuse, siis vähemalt otsene vihm ei lähe sisse. aga niiskus ikkagi täie matsuga.
ma arvan, et mõne plokisoenduse kuskilt romulast ikka saad, kui poest uut ja kallist osta ei raatsi.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



16 klapilisele ei sobi vanema 8v oma( see,mis otse plokki läheb).
Ega vast pelgalt salongisoojenduseks pole plokisoojendust vaja, piisaks ka väiksest salongipuhurist (toodavad näiteks Defa, Calix...). Mul endal sama mõte, auto küll varjualuse all, kuid see õhuniiskus on paganama suur meil suur osa aastast.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Et tõstaks veel kord seda teemat ja küsiks arvamusi:
Kas on mõtekas selline väike salongipuhur paigaldada, et siis seda aeg-ajalt salongi soojendamiseks-kuivatamiseks kasutada kui auto seisab varikatuse all ja otseselt vihm ja lumi pähe ei saja?
Ühelt poolt nagu tunduks mõistlik, teiselt poolt tuleb jälle meelde jutt temperatuuride erinevusest, mis toob kaasa kondensaadi tekke ja sellest tulenev korrosiooni oht. Mine võta siis kinni...
Kas on mõtekas selline väike salongipuhur paigaldada, et siis seda aeg-ajalt salongi soojendamiseks-kuivatamiseks kasutada kui auto seisab varikatuse all ja otseselt vihm ja lumi pähe ei saja?
Ühelt poolt nagu tunduks mõistlik, teiselt poolt tuleb jälle meelde jutt temperatuuride erinevusest, mis toob kaasa kondensaadi tekke ja sellest tulenev korrosiooni oht. Mine võta siis kinni...
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7667
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
kle, kabrio on katusega sama kui ilma katuseta, niiskus liigub täitsa vabaslt sisse-välja. seega puhur võiks lausa kogu aeg sees olla.
aga ega uste sisse see puhuri soojus niikuinii ei jõua, seal koguaeg kondentsi täis.
parim oleks ikka kuiv garaaz.
mul seisab teine aasta juba täiesti kytmata kivi garaazis ja niiskust pole grammigi. hea tihe uks ees ja põrand ja kanal täiesti kuivad.
aga ega uste sisse see puhuri soojus niikuinii ei jõua, seal koguaeg kondentsi täis.
parim oleks ikka kuiv garaaz.
mul seisab teine aasta juba täiesti kytmata kivi garaazis ja niiskust pole grammigi. hea tihe uks ees ja põrand ja kanal täiesti kuivad.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Algselt postitas: ivomets
parim oleks ikka kuiv garaaz.
mul seisab teine aasta juba täiesti kytmata kivi garaazis ja niiskust pole grammigi. hea tihe uks ees ja põrand ja kanal täiesti kuivad.
Pane sinna garaazi niiskusemõõtja ja ma olen suht kindel, et ilma kütteta garaazis on välisõhule suht sarnane niiskustase. Mul endal samamoodi, kui graazis radikaid sisse lülitatud pole, on õhuniiskus praktiliselt sama välisõhuga, sügisel-talvel hoian radikatega mingit +10t seal, siis on niiskus oluliselt väiksem - aga paraku auto sinna garaazi ei mahu...
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
- LPT
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 871
- Liitunud: N Mai 26, 2005 9:39
- Asukoht: Tallinn
- Auto: OG9-5, NG9-3
Hakkab Calixi peale asi kiskuma. Sain siit Soomest pea kõik jupid, nüüd otsin ainult seda juhet, mis stange alt kolmikusse läheb, st seda, millele ühest otsast võrgupistikuga juhe sisse topitakse. Ja kütteelement kah veel puudu. Mul seisab auto mingi tendi all, aga niiskust kogub ju ikka. Ja uusi Defa salongisoojendeid saab siit 20-25 euri eest.
Algselt postitas: ivomets
kabrio ei tohi selliste ilmadega õues seista.
elu tekib kõikjale.... seened ja puha muud asjad.
Algselt postitas: taneli01
Seda juhet ja ka kütteelementi võid küsida Espoo MOTONETIST.Juhe koos võrguühenduse juhtmega maksid 50 euri ümber.
imelik lugu aga keegi pole meilt küsinud..müüme aastaid calix toodangut probleemivabalt:P
galix kataloog
vali sobiv,saada kood ja asjad tulevad kohale nagu imeväel:P
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
Targemad võiksid soovitada, kui palju enne mootori käivitamist võiks plokisoojenduse sisse lülitada, et sellest soojendusest ka mingit kasu oleks? Ja kuidas on võimalik diagnoosida, kas see soojendus üldse funkab? Kas üldse ja kui palju peaks temp.seier armatuuris käivitamise hetkel kerkinud olema, et võiks järeldada plokisoojenduse tegutsemist?
Armatuuris ei pea sul midagi toimuma.Plokikütte eesmärk on mootorit plusskraadide juures hoida.Kui talvel 2-30 soojakraadini tõuseb temp.,on väga hea juba.Algselt postitas: aljoga
Targemad võiksid soovitada, kui palju enne mootori käivitamist võiks plokisoojenduse sisse lülitada, et sellest soojendusest ka mingit kasu oleks? Ja kuidas on võimalik diagnoosida, kas see soojendus üldse funkab? Kas üldse ja kui palju peaks temp.seier armatuuris käivitamise hetkel kerkinud olema, et võiks järeldada plokisoojenduse tegutsemist?
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7667
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
tatrmiit oskab öelda, mitmest tunnist piisab; mul koguaeg taga.
ja ära tunned sellest, et mootor läheb päris soojaks, nii, et käega kohe tunda on, kui 3...4 tundi sees olnud.
muidugi testriga võid ennem proovida, kas mingit takitstust on...
ja ära tunned sellest, et mootor läheb päris soojaks, nii, et käega kohe tunda on, kui 3...4 tundi sees olnud.
muidugi testriga võid ennem proovida, kas mingit takitstust on...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Salongi pole mõtet kütta,kasulikum on tekitada seal vaba ventilatsioon,et vältida seeni-hallitust.Iisaku Kollane seisis täpselt aasta õues,aknad kinni,aga vent.torustik on vabastatudAlgselt postitas: AndrusFJR
Et tõstaks veel kord seda teemat ja küsiks arvamusi:
Kas on mõtekas selline väike salongipuhur paigaldada, et siis seda aeg-ajalt salongi soojendamiseks-kuivatamiseks kasutada kui auto seisab varikatuse all ja otseselt vihm ja lumi pähe ei saja?
Ühelt poolt nagu tunduks mõistlik, teiselt poolt tuleb jälle meelde jutt temperatuuride erinevusest, mis toob kaasa kondensaadi tekke ja sellest tulenev korrosiooni oht. Mine võta siis kinni...
filtritest ja muudest takistustest,samuti pagasiruumi väljatõmbeavad.Külmas pikalt seismine ei kahjusta autot.Pidevad temperatuurimuutused küll.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Trionic´uga 100% nõus:head:
Selle aeg-ajalt kütmisega teed pigem kahju, kui sest kasu on. Hea oleks, kui SAAB seisaks kusagil varjuall või siis kohas, kus päike talla peale ei paista. Päike teatavasti on ka üks küttekeha:eureka:
Soojendab masinat üsne kenasti ja pärast jahtudes tekib kondents:wise:
Nii et parim kuskil varjuall, aku maas ja uksed-luugid veidi lahti, et õhk saaks vabalt liikuma!
Selle aeg-ajalt kütmisega teed pigem kahju, kui sest kasu on. Hea oleks, kui SAAB seisaks kusagil varjuall või siis kohas, kus päike talla peale ei paista. Päike teatavasti on ka üks küttekeha:eureka:
Soojendab masinat üsne kenasti ja pärast jahtudes tekib kondents:wise:
Nii et parim kuskil varjuall, aku maas ja uksed-luugid veidi lahti, et õhk saaks vabalt liikuma!
Mnjah, mu enda mõte liiguba ka ikka sinnapoole, et pole mõtet kütta, parem ventilatsioon tagada.
Aga tänud nõuannete eest
Aga tänud nõuannete eest

A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Meie Z3 läks 1,5 kuuga täiesti hallitama:red: .Kasisime ära ja läks köetud ruumi talvituma.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7667
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Algselt postitas: Trionic
Meie Z3 läks 1,5 kuuga täiesti hallitama:red: .
jaa, tean, mis tunne see on, seepärast sai eelmine aasta kohe kiiruga garaaz yyritud....
muidu see halltus läheb ka istmete sisse, armatuuri alla ja isegi lukuauku ja muudesse kohtadesse, kust seda kätte kuidagi ei saa.... ja lõhnaga hakkab ennast igal ajal meeldetuletama
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.


