1. leht 1-st

Saab 9000 CS 2.3T 143 kW 1992, yksheikki

Postitatud: T Nov 11, 2008 21:42
Postitas yksheikki
Saage tuttavaks, minu esimene Saab. Pildistamisega läks veidi halvasti. Pesin modelli ilusti puhtaks ja pärast sai sellega pisut sõidetud, et otsida head kohta pildistamiseks, aga sattusin kruusatee peale, mis tolmas koledasti ja puhtast autost sai kiiresti mälestus. Aga midagi näeb ikka ja kui uuesti võtan pesu ette, siis ehk ka puhtad pildid.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Minu Saabi saamise lugu on keeruline. See automark on mind huvitanud juba ammusest ajast, aga kooliõpilase pea olematu sissetulek ei lubanud sellist autot osta. Sõita aga tahtsin ja nii omasin enne kahte autot, millest ma pikemalt ei räägiks, kui jõudsin kaua unistatud Saabini.
Algul pakkusid klassikud huvi ning ng 9-3 ka, sai neid päris paljusid vaatamas-proovimas käidud aga ei leidnud ühtegi sobivat. Siis, ükspäev vaatasin auto24-st, et vägagi odava raha eest pakutakse 9000-t. Egas midagi, sai aeg kokku lepitud ja auto üle vaadatud. Mõningad vead jäid silma, suurim neist põlev TCS tuluke (sellest juttu siin) ja üks täielik lollus, nimelt jahutusventilaator on pandud töötama nupust. Aga rohkem nagu ei midagi väga hirmsat, mida remontida poleks omal käel võimalik. Läksin sellega veel Carringusse kontrolli ja ka seal ei tuvastatud midagi palju rohkemat. Seega hoolimata mõningatest vigadest ostsin selle ära.

EDIT by suur: Tõin pildid nähtavale

Saab 9000 CS 2.3T 143 kW 1992, yksheikki

Postitatud: T Nov 11, 2008 21:44
Postitas vallikas
Pilt Mõnusat kulgemist.

Saab 9000 CS 2.3T 143 kW 1992, yksheikki

Postitatud: T Nov 11, 2008 22:09
Postitas maxuud
Kahjuks ei ole need kruusatolmusedki pildid hetkel saadavad/nähtavad.
Aga muidu tore eellugu unistuse täitumisel.
Edu ja nael kummi !

Saab 9000 CS 2.3T 143 kW 1992, yksheikki

Postitatud: T Nov 11, 2008 22:12
Postitas yksheikki
Auto ostust on ka pisut aega möödunud ja selle ajaj jooksul nii mõndagi juhtunud. Nimelt juba järgmisel päeval pärast ostu selgus, et aku on täiesti lootusetus korras ja Saabu käivitamisest võib vaid unistada. Uus aku peale ja probleem lahendatud
Õige varsti loobus sooja puhkumast kliima. Kuna hooldus oli nagunii plaanis, siis hellitasin lootust, et ehk on lihtsalt jahutusvedelikku vähe. Vahetatud said õlid, filtrid, jahutusvedelik ja tagumised stabikapuksid. Autol hoopis teine olemine, aga salong ikka külm. Torud soojad, aga sisse ei jõua midagi.
Kuna käsipidur vajas ka järeleaitamist ja TCS ikka põles, võtsin ette teekonna Troost Autosse. Sellega need probleemid lahenesid (Minu poolt sügav kummardus sealsele rahvale :notworthy: ) Samas selgus, et Carringus nad auto üle vaatamisega hakkama ei saa. See sõiduk on kõike muud kui korras. Vahetust vajab veel ketiring, rihm, õõtsa puksid on tagurpidi sisse pandud ja seetõttu on need purunenud ja elektrisüsteemi on ka susitud kurat teab kuidas ja milleks.
Nii et tööd selle masinaga jätkub, aga kuna sõidurõõm sellega on suur ja kere poolest on ta väga heas seisukorras, siis ma arvan, et see auto on seda väärt, et ta korda teha.

Saab 9000 CS 2.3T 143 kW 1992, yksheikki

Postitatud: K Nov 19, 2008 21:14
Postitas yksheikki
Algselt postitas: maxuud
Kahjuks ei ole need kruusatolmusedki pildid hetkel saadavad/nähtavad.

Ma loodan, et nüüd suutsin vea parandada ja pildid nähtavad

Saab 9000 CS 2.3T 143 kW 1992, yksheikki

Postitatud: N Dets 04, 2008 17:40
Postitas yksheikki
Oeh, auto seisab juba nädal aega kurvalt garaažis ja ootab palgapäeva, mil saaks külastada Carringut. Loodetavasti suudavad nad välja mõelda, miks süttis "check engine" tuluke. Auto käitumises ega hääles mingeid muutusi ei tuvastanud, lihtsalt põleb see tuluke. :(

Saab 9000 CS 2.3T 143 kW 1992, yksheikki

Postitatud: N Dets 04, 2008 18:00
Postitas Palm
Alustuseks võid vaadata vaakumvoolikud ise üle, ehk on nendes kala.

Saab 9000 CS 2.3T 143 kW 1992, yksheikki

Postitatud: N Dets 04, 2008 18:50
Postitas Cyber
Vaakumileke ei tekita sulle check engine tuld..:P Vähemalt minu autol ei juhtunud sellest mitte midagi, kui põlv throttle body küljest lahti tuli boosti tõttu..:D Ainult sõitis nagu lahjem vabalthingav.

Saab 9000 CS 2.3T 143 kW 1992, yksheikki

Postitatud: P Dets 07, 2008 21:08
Postitas zlad
Mul lööb check engine tulukese põlema ainult siis, kui ma 1000-1100 r/pm töristan. Kui neljas käik sisse panna (kõrgemad pöörded), siis kustub õige pea ära :P

Saab 9000 CS 2.3T 143 kW 1992, yksheikki

Postitatud: P Dets 07, 2008 21:47
Postitas spirit
mul süttis külmade ilmadedega check engine tuluke, enne vilgutab ka kuus korda, et siis hapniku anduriga midagi... kui soojemaks läks võtsin prooviks aku juhtme tagant ära, et vea kood kustuks. check engine läks põlema alles siis, kui ilmad jälle külmaks läksid.
eelmine talv oli samamoodi. aga kuna talvel praktiliselt ei sõida, siis lasin alles kevadel üle vaadata, siis arvati, et käib see andur veel küll.
auto käitumises ega mootori hääles mingit vahet ei täheldanud, aga
peab vast igaksjuhuks järgmine kevad selle anduri välja vahetama.

Saab 9000 CS 2.3T 143 kW 1992, yksheikki

Postitatud: K Dets 17, 2008 11:44
Postitas yksheikki
Auto jälle liikvel. Diagnoosiks pandi kohati lahja küttesegu, aga põhjust ei suutnud Carring ära arvata. Esinesid nii pihustite kui lamda veakoodid. Ent kui need kustutati ja siis proovisõit tehti, ei andnud kumbki endast märku. Nii et siis järgmist korda ootama, kuni "check engine" jälle põlema läheb ja siis läbib auto juba põhjalikuma kontrolli ning ehk tuleb ka süüdlane välja.

Saab 9000 CS 2.3T 143 kW 1992, yksheikki

Postitatud: N Jaan 22, 2009 11:58
Postitas yksheikki
Vahepeal toimunust:
Üldiselt on auto end hästi ülal pidanud. Mootorituli ei kollita enam ja tänu pisut paranenud ilmadele ei kiusa TCS ka enam.
Närvidele hakkas käima plagin, mida tekitas katkine rihmapingutus amort. Nii et üks päev võtsin kätte ja lammutasin selle alt ära.
Uue hind jäi natukene alla 2000.- ja kuna see amort on imelikul kombel kõvasti pikem, kui teistel autodel, siis odavamat analoogi ka ei leidnud. Sellist hinda kuuldes arvas mu kuldsete kätega naabrimees aga, et seda amorti annab ka taastada. Ja tõepoolest, pärast kaks päeva kestnud leotamist, kolvi roostest puhtaks lihvimist (pind peab olema väga sile), õliga täitmist ja uue mütsikesega katmist on amort nagu uus.
Lähitulevikus peaks
*käsipidurit pisut järele aitama - tehtud
*naha hoolduse tegema, juhiiste näeb juba natuke kulunud välja - tehtud
*kõige suurema tööna vajavad mootoriketid vahetust - pärast pikka uurimst ja kuulamist selgus, et kettidel pole häda midagi, läbi on hoopis kahe rihmarulliku laagrid, mis teevad koledat häält. Elu on ikka ilus :D

EDIT: Trionic laskis kuulata teist tonnist võrreldes minu omaga ja krt ketid ikka lagisevad küll :wall:

Saab 9000 CS 2.3T 143 kW 1992, yksheikki

Postitatud: R Veebr 20, 2009 14:05
Postitas yksheikki
Üleeile käis auto pesus. Nagu lubatud, natuke pilti ka puhtast masinast:

EDIT: Krt ei saa hakkama kuidagi kohe mitme pildi lisamisega, proovin ükshaaval panna

Lisatud failid

Saab 9000 CS 2.3T 143 kW 1992, yksheikki

Postitatud: K Mär 04, 2009 14:06
Postitas yksheikki
veel:

Lisatud failid

Saab 9000 CS 2.3T 143 kW 1992, yksheikki

Postitatud: K Mär 04, 2009 14:06
Postitas yksheikki
kolmas:

Lisatud failid

Saab 9000 CS 2.3T 143 kW 1992, yksheikki

Postitatud: K Mär 04, 2009 14:07
Postitas yksheikki
küljelt:

Lisatud failid

Saab 9000 CS 2.3T 143 kW 1992, yksheikki

Postitatud: K Mär 04, 2009 14:52
Postitas ivomets
väga ilus!


aga kas seda esimest spoilat ei saaks natukene kuidagi kinni panna, et need äravajunud kohad välja ei paista??

Saab 9000 CS 2.3T 143 kW 1992, yksheikki

Postitatud: K Mär 04, 2009 15:19
Postitas yksheikki
Ma tänan :)

aga tasub proovida, äkki isegi õnnestub

Saab 9000 CS 2.3T 143 kW 1992, yksheikki

Postitatud: K Mär 04, 2009 15:49
Postitas Vitautas
Mina nagu mina ikka. Ei meeldi istuda akvaariumis, niiet tagumised klaasid mustaks ja tuult tiibadesse =) Muidu on täitsa kena isend (Y)

Saab 9000 CS 2.3T 143 kW 1992, yksheikki

Postitatud: N Apr 09, 2009 15:11
Postitas yksheikki
Selle autoga on lood halvasti..
Juba paar kuud kippusid kiirenduse pealt käiku vahetades mootori pöörded väga madalale langema ja see probleem aina süvenes. Lisaks põles jälle vahelduva eduga CE. Kuna Carringut enam ei usalda, sõitsin Tallinnasse Trionicule külla. See mis ta avastas, on ikka täielik häving. Mingil põhjusel on purunenud õhulugejas olev sõel, mis on terastraatidest. Eraldunud traadid leidsid otsetee turbosse ja hävitasid selle täielikult. Kuulates on osa tubost ka väljalaskesse sattunud ja koliseb seal vahvasti :) Noh, ja ketid vajavad ka siiski vahetust.
Pärast seda, kui Trionic oli auto küljest eemaldanud lahtised osad, mis võiks hetkeseisu veelgi kahjustada, loobus see masin normaalselt töötamisest. Tühikäik on väga halb ja ühtlasel sõidul pöördeid ei hoia. Aga üldiselt säilitas mootor veel töövõime ja auto tõi mu Tartusse tagasi ka ilma kõrvalise abita.

Saab 9000 CS 2.3T 143 kW 1992, yksheikki

Postitatud: N Apr 30, 2009 15:38
Postitas yksheikki
See auto vahetas omanikku