1. leht 3-st
Tjuunimine versus ülevaatus
Postitatud: K Nov 12, 2008 12:46
Postitas S9K
Käisin mina täna üheksa-viiega ülevaatusel ja küsisin ka kohe tuunitud auto kohta. Küsimus siis seisnes suurema turbo, ise tehtud kollektori ja summuti kohta. Põhimõtteliselt saadeti pikalt, kuigi viisakalt. Et sellise asja peaks ARK-is registreerima jne. Mida arvate kallid kaaskannatajad? Ma ei julgeks neil ukse tahagi seisma minna. Vaatavad ehk läbi akna ja irvitavad näkku.
Tjuunimine versus ülevaatus
Postitatud: K Nov 12, 2008 13:15
Postitas Thom
Eks ongi ainult kaks võimalust, kas läbida see ARKi kadalipp või kasutada tuttava ülevaatusmehe "abi".
Kunagi pole pesuriteta xenonid või ise muditud väljalaskega autod ülevaatusetta jäänud.
Tegelikult nii ei tohi:nono:
Tjuunimine versus ülevaatus
Postitatud: K Nov 12, 2008 14:05
Postitas iisak
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Käisin mina täna üheksa-viiega ülevaatusel ja küsisin ka kohe tuunitud auto kohta. Küsimus siis seisnes suurema turbo, ise tehtud kollektori ja summuti kohta. Põhimõtteliselt saadeti pikalt, kuigi viisakalt. Et sellise asja peaks ARK-is registreerima jne. Mida arvate kallid kaaskannatajad? Ma ei julgeks neil ukse tahagi seisma minna. Vaatavad ehk läbi akna ja irvitavad näkku.
Aga miks sa pead kilkama ülevaatajale suuremast vurrist:wtf:
Julgen väita, et 90% ülevaatajatest ei saa midagi aru Saabi kapoti alla vaadates. On seal Garrett või Holset või muu kaalikas...
Tjuunimine versus ülevaatus
Postitatud: K Nov 12, 2008 15:34
Postitas Nastix
Algselt postitas: iisak
Julgen väita, et 90% ülevaatajatest ei saa midagi aru Saabi kapoti alla vaadates. On seal Garrett või Holset või muu kaalikas...
Kusjuures mõtlesin sama asja, enamus ei tee kapottigi lahti. Ja isegi kui teeb, siis Saab 9000 pole just nii levinud masin, mille hingeelu tunda.
EDIT: Tehakse vist jah lahti, my bad!
Tjuunimine versus ülevaatus
Postitatud: K Nov 12, 2008 15:55
Postitas cilpkonn
Kapott tehakse ikka lahti, kui CO'd mõõdetakse

Tjuunimine versus ülevaatus
Postitatud: K Nov 12, 2008 17:16
Postitas daags
99 %
Tjuunimine versus ülevaatus
Postitatud: K Nov 12, 2008 17:25
Postitas S9K
Point vast enamjaolt polegi selles kas on holset või garrett, küll aga reedab torukollektor nii mõndagi ja no 3" summuti on ka pisut priskem kui mõnel veokal isegi

. Ka on rohkem see asi möirgama hakanud. Kas nüüd heliisolatsioon summuti püttides on vett täis või on see osaliselt ära põlenud. Samas ma võin minna mujale kust ma küsinud pole. Ma olen selline inimene kes ei julge väga lollusi teha. Mõtlen liiga palju tagajärgede peale ja väldin igasugu halbu asju. Seepärast sooviks legaalselt asja teha. Iseasi on see kui nad tõesti midagi halba ei maini ja lasevad ilusti läbi kui kõik muu on tibens:)
Tjuunimine versus ülevaatus
Postitatud: K Nov 12, 2008 21:05
Postitas tarmiit
Tead mees!! Pole vaja kõvatada,seda TÄIESTI heas mõttes!! Täna kõvatad ja homme kuses! Usu seda!! Pea meeles vanasõna: Vähem möla-pikem samm!!:drink:
Tjuunimine versus ülevaatus
Postitatud: K Nov 12, 2008 21:12
Postitas Cornholio
Küsisin kunagi ülevaatusel sama asja ja mina sain siis vastuseks, et kui kõik näitajad on normis, siis neid muu ei huvita.
Müra mõõtmiseks oli kah neil vastav aparaat olemas, mida mulle demonstreeriti kui oma kaherattalisega ülevaatusel käisin.
Tjuunimine versus ülevaatus
Postitatud: K Nov 12, 2008 22:13
Postitas S9K
Tarmiit keegi pole kõvatanudki

Tjuunimine versus ülevaatus
Postitatud: K Nov 12, 2008 23:56
Postitas TGB
Tarmiit ehk mõtles sama mida Iisak aga väljendas ennast teistmoodi.
Tjuunimine versus ülevaatus
Postitatud: N Nov 13, 2008 1:25
Postitas S9K
Algselt postitas: TGB
Tarmiit ehk mõtles sama mida Iisak aga väljendas ennast teistmoodi.
Krt jälle, minu probleem: negatiimism
Andeksi Tarmiit

Tjuunimine versus ülevaatus
Postitatud: R Nov 28, 2008 14:27
Postitas martti
jõudis ka nüüd tehnoülevaatuse aeg kätte.. kohe hakati ütlema sportsumpsi kohta ilma et oleks miskeid mõõtmisi tehtud..
olin kindel et probleeme ei teki kuna oman JT 3" täies pikkuses väljalaset, mis olevat sertifitseeritud ja nii.. küll aga rääkisid mõõtmistulemused midagi muud (CO 0.212, CO2 14.19, lambda 1.058).
Ülevaataja oskas rääkida, et jämedam toru võib põhjustada valesid mõõtmistulemusi. Mootor peaks nagu korras olema.
Kas on ülevaatuspunkte, kus osatakse arvestada sportväljalaskega või milliseid lahendusi veel on?
Tjuunimine versus ülevaatus
Postitatud: R Nov 28, 2008 14:29
Postitas S9K
Oijah, selliseid asju ma kartsingi. Ja läbi sa loomulikult sealt ei saanud??? Mulle absoluutselt selline asi ei meeldi kui kohe hakatakse näägutama mingi osa kallal, ise midagi uurimata:bs:
Tjuunimine versus ülevaatus
Postitatud: R Nov 28, 2008 14:40
Postitas romza
Algselt postitas: martti
jõudis ka nüüd tehnoülevaatuse aeg kätte.. kohe hakati ütlema sportsumpsi kohta ilma et oleks miskeid mõõtmisi tehtud..
olin kindel et probleeme ei teki kuna oman JT 3" täies pikkuses väljalaset, mis olevat sertifitseeritud ja nii.. küll aga rääkisid mõõtmistulemused midagi muud (CO 0.212, CO2 14.19, lambda 1.058).
Ülevaataja oskas rääkida, et jämedam toru võib põhjustada valesid mõõtmistulemusi. Mootor peaks nagu korras olema.
Kas on ülevaatuspunkte, kus osatakse arvestada sportväljalaskega või milliseid lahendusi veel on?
Sul on 3" JT koos sportkatalüsaatoriga. JT on tootnud selle komplekti selliselt, et ülevaatuselt peaks ilusti läbi saama.
Mõistlik oleks käia mõnes töökojas, kus on CO mõõtmise seade olemas ning proovida, et kui palju vaja ennem mootorit soojendada, kui CO normi saab.
3" katalüsaator vajab ehk rohkem ülessoojendamist.
Ega sul softis pole mingeid muudatusi tehtud?
Tjuunimine versus ülevaatus
Postitatud: R Nov 28, 2008 14:52
Postitas Jaanus
Mul on 3"-2.5" Ferrita väljalase alates turbost koos 2 racekatiga. 2 korda olen ülevaatusel käinud juba ja mõlemad korrad on tulemused norm olnud

Ülevaatuse mees on auto all käinud uurima ja pole ühtegi paha sõna õelnud

Tjuunimine versus ülevaatus
Postitatud: R Nov 28, 2008 14:55
Postitas xz
Selline loll küsimus vahele, et mis imeauto see on, millel 0,212 CO lubatud ei ole? Ei viitsi küll seadust hetkel lappama hakata, aga minumeelest oli kõige karmim piirmäär 0,3:freak:
Tjuunimine versus ülevaatus
Postitatud: R Nov 28, 2008 15:10
Postitas romza
Kindlasti tasub saabi spetside juurest läbi minna, et kontrollida Turbot, DI kassetti. Lisaks kuna sul sportfilter, siis tuleks seda puhastada.
Kui CO-d paika ei saa, siis tuleks ka katalüsaator üle vaadata, et ega seal midagi pole ära põlend.
Sest küsisin just JT-st üle ning väitsid, et nende katalüsaator peaks olema tehtud varuga ning CO tasemega probleeme ei tohiks olla.
Tjuunimine versus ülevaatus
Postitatud: R Nov 28, 2008 15:45
Postitas martti
Roman, kas ülessoojendamise all mõtled mootori korralikult pöördesse ajamist või töötemperatuuri saavutamist? Viimane oli ülevaatuse ajal kindlasti olemas, sest tulin otse sõites sinna.
Soft on Nordic Stage 3. Sportfiltrit pole veel puhastanud kuna puhastamise välp pole veel käes.
Ma täpselt pole kindel kumb valesti oli kas CO või CO2. Kuna xz väitis et CO korras, siis tekib küsimus, mis CO2 lubatud piir on?
Kas lambda võib olla paigast ära kuna andur hakkab ära väsima?
Vb mängib ka rolli, et pöörded reageerivad laisalt gaasivajutusele..
Tjuunimine versus ülevaatus
Postitatud: R Nov 28, 2008 15:52
Postitas romza
Su autol peaks super hea hingamine olema ning Nordic Stage 3 softiga peaks mootor ikka väga erksalt reageerima gaasile.
Ma ise küll pole mootori ehituse kohapealt spetsialist, kuid soovitan kindlalt pöörduda saabi hooldajate poole.
Tjuunimine versus ülevaatus
Postitatud: L Nov 29, 2008 18:41
Postitas suur
Ülessoojendamise kohapealt, et katalüsaator hakkab korralikult tööle alles siis, kui ta kuum on. Kati ülessoojendamiseks kulub ca 10 minutit aega. Külma katiga võivad näidid kehvad olla.
Tjuunimine versus ülevaatus
Postitatud: L Nov 29, 2008 19:28
Postitas qdwin
Sain oma tonnisega ülevaatuselt läbi alles siis kui soft välja vahetati. Oli ka nordic, mootor paukus tühikäigul üsna kõvasti, põlemisjääkide number oli taevas, kõvemal gaasivajutusel must suits taga. Meie ecudoctor ütles, et mappide järgi pidigi segu oluliselt rikkam olema. Uue softiga kukkusid kõik näitajad uue mootori tasemele. Nüüd on vähemalt olemas väga hästi toimiv ülevaatuskat.
Kusjuures race katiga olevat Nordicu softi puhul kõik näitajad täiesti normis olnud.
Tjuunimine versus ülevaatus
Postitatud: L Nov 29, 2008 19:29
Postitas ill
Algselt postitas: xz
Selline loll küsimus vahele, et mis imeauto see on, millel 0,212 CO lubatud ei ole? Ei viitsi küll seadust hetkel lappama hakata, aga minumeelest oli kõige karmim piirmäär 0,3:freak:
0,3 on tühikäigul, pööretel on lubatud 0.2. Lisaks on Marttil lambda normist suurem.
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=803291
Tjuunimine versus ülevaatus
Postitatud: E Dets 01, 2008 1:00
Postitas xz
Algselt postitas: ill
Algselt postitas: xz
Selline loll küsimus vahele, et mis imeauto see on, millel 0,212 CO lubatud ei ole? Ei viitsi küll seadust hetkel lappama hakata, aga minumeelest oli kõige karmim piirmäär 0,3:freak:
0,3 on tühikäigul, pööretel on lubatud 0.2. Lisaks on Marttil lambda normist suurem.
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=803291
SAAB 900 vaevalt 2004 a. või hiljem tehtud on, seega CO lubatud 0,5 ja 0,3 (tühikäik ja pööretel). Aga lambda on jah tiba mööda siis.
Tjuunimine versus ülevaatus
Postitatud: E Dets 01, 2008 1:05
Postitas S9K
Lambda on ju ÕHK väljalaskes? Miks see neid huvitab? Õhk õhku ju ei saasta
Mida kõike pole vaja uurida neil. Kas nad omaenese gaasi kogust ka mõõdavat. Pulk pe#*e ja punnita, aga OOT, sa pole liiga soe. Mine jookse kaks tiiru ümber maja.