1. leht 2-st
LED valgustuse võimalikkusest autodele
Postitatud: T Mär 25, 2008 22:08
Postitas mart96
kas nende LED-idega saaks ka gabariidipirne asendada?
No suured tuled põlevad praegu ilusti valge valgusega, aga gabariidid on luitunud ''kollased''
Ostsin Autotarvete poest Järvelt sellised dioodid, millel on jalg hõõglambi jalg ja klaasballooni asemel on dioodid, pidi olema 21W-le vastav, aga ainult hõõguvad sinakalt:freak:
LED valgustuse võimalikkusest autodele
Postitatud: T Mär 25, 2008 22:13
Postitas Martin460
Kas sinu lambid on sellised, et lihtsalt torkad tavalambi pesasse?
Nagu siin?:
http://www.autotrucktoys.com/ram/Putco- ... C7652.aspx
LED valgustuse võimalikkusest autodele
Postitatud: K Mär 26, 2008 8:51
Postitas aatom
Need lambid juba tunduvad pisut professionaalsemad, kuid vist väga spetsiifiliselt auto/mudeli kesksed.
Mul ei ole valmis lambi asendajaid. Ja ei kavatse ka neid otsida/maale tuua, sest pole kuhugile müüa, sest ei ole mõtet konkureerida marketites/autopoodides müüdavate Hiina jamaga, mille heledus on nagu on, enamasti Led ülekoormatud e. eluiga nagu on jne.
Pakun vaid häid led-e ise tegemiseks.
LED valgustuse võimalikkusest autodele
Postitatud: K Mär 26, 2008 9:24
Postitas aatom
Algselt postitas: mart96
kas nende LED-idega saaks ka gabariidipirne asendada?
No suured tuled põlevad praegu ilusti valge valgusega, aga gabariidid on luitunud ''kollased''
Ostsin Autotarvete poest Järvelt sellised dioodid, millel on jalg hõõglambi jalg ja klaasballooni asemel on dioodid, pidi olema 21W-le vastav, aga ainult hõõguvad sinakalt:freak:
Selline poeLed põhimõtteliselt ei saa töötada, lihtsalt Led-i võimsust on liiga vähe. Lisaks pole harvad juhud, kus maksimaalselt 30mA lubatud Led on tööle pandud 50mA-ga. olen seda kohanud näiteks Led taskulampides. Tulemuseks niru eluiga ja veelgi sinakam toon.
Panen ligikaudse Led-i asenduse võimsusarvutuse ka varsti siia.
Minu eelpool kirjeldatud võimsaid Led-e saab kasutada, kuid kuidas ta sinna kinnitada, nii et vesi-niiskus lambi korpusesse ei satuks, on eraldi probleem. Ja juhtmestik on ka vaja ringi pisut teha. Lahendusi on kaks: 2 x esimene väljapakutud Led (+ võib-olla 30 või 60 kraadi lääts) + DC-I muundur. Või teine välja pakutud Led, siis saab lambi korpuses oleva juhtmestikuga ühendada, kuid jahutus pead ka kuhugi ära mahtuma. Eraldi teema, mida peab ka jälgima, on Led-i ümbitsev temperatuur, e. siis lähi ja kaugtuli ei tohi gabariidi tule piirkonda üle kütta (maks. temp. kuni 40 kraadi).
LED valgustuse võimalikkusest autodele
Postitatud: T Apr 01, 2008 20:45
Postitas Cyber
Siin on üsna mitte autopõhised. Üsna standardvidinad. Selliseid meie banaanivabariigis vist kusagil ei ole?
A teemasse. Mida soovitad näiteks tonnise lisapiduritule sisse? Seal on originaalis 4 pirni. Lisaks peab asjal takistus õige olema, et armatuuris veatulukesed põlema ei hakkaks.
Algselt postitas: aatom
Need lambid juba tunduvad pisut professionaalsemad, kuid vist väga spetsiifiliselt auto/mudeli kesksed.
LED valgustuse võimalikkusest autodele
Postitatud: K Apr 02, 2008 7:07
Postitas suur
Algselt postitas: Cyber
Lisaks peab asjal takistus õige olema, et armatuuris veatulukesed põlema ei hakkaks.
Takistuse ajad takistitega õigeks. Olemasolevate lampide võimsuse järgi arvutad komplekti takistuse ja ...
U=IR, N=UI
LED valgustuse võimalikkusest autodele
Postitatud: K Apr 02, 2008 11:00
Postitas aatom
Sellel lehel alates toote koodist 1157-x12 LED algavad tõsiselt võetavad asjad. Kuigi, jahutus tundub neil olema ikkagi pisut niru, e. siis piduri-suuna-tagurduse pirni asemele sobib (seal ei tööta pidevalt). Uurin pisut, võib-olla saan ka ise tarnida midagi analoogilist, kuid kardan et turumaht on olematu ja hind siiski krõbe.
Algselt postitas: Cyber
Siin on üsna mitte autopõhised. Üsna standardvidinad. Selliseid meie banaanivabariigis vist kusagil ei ole?
A teemasse. Mida soovitad näiteks tonnise lisapiduritule sisse? Seal on originaalis 4 pirni. Lisaks peab asjal takistus õige olema, et armatuuris veatulukesed põlema ei hakkaks.
Algselt postitas: aatom
Need lambid juba tunduvad pisut professionaalsemad, kuid vist väga spetsiifiliselt auto/mudeli kesksed.
LED valgustuse võimalikkusest autodele
Postitatud: K Apr 02, 2008 11:18
Postitas aatom
Ei tea täpselt, mis mõõdus on see tuli, kuid pakun et võiks panna 5 tk. punaseid 1W Led-e ilma radiaatoritta (e. toita kuni. 150mA-ga e, siis kõikki värve võib ilma radiaatoritta toita kuni 150ma, sõltudes veel ümbritsevast temperatuurist ja kas valgusti töötab pidevalt). Led-i mõõt all joonisel.
Skeem:
(- juhe) ----(Takisti 10R 1W)--- (-Led+)(-Led+)(-Led+)(-Led+)(-Led+) ---- (Takisti 10R 1W) ----- (+juhe)
EDIT:
Skeem 4 Led-i korral:
(- juhe) ----(Takisti 15R 1W)--- (-Led+)(-Led+)(-Led+)(-Led+) ---- (Takisti 15R 1W) ----- (+juhe)
Ühe Led-i hind 20.-
Ja särab, mis ....
Armatuuri veatulukese kohta ei oska eriti vastata, vaevalt et seda häälestada annab TEH-i abil. e. siis vist lisakoormus kuhugile, kui märku annab (või topelt Led-id, suunaga taevasse, et "lendurid" näeksid, kui pidurdad

).
Algselt postitas: Cyber
A teemasse. Mida soovitad näiteks tonnise lisapiduritule sisse? Seal on originaalis 4 pirni. Lisaks peab asjal takistus õige olema, et armatuuris veatulukesed põlema ei hakkaks.
Lisatud failid
LED valgustuse võimalikkusest autodele
Postitatud: K Apr 02, 2008 11:25
Postitas Cyber
Seal on sees 4 pesa pisikeste reflektoritega, seega 5 tükki õnnestuks sinna panna ainult juhul, kui sisu minema visata. Peab uurima pisut seda sisu, ehk ka mõne pildi tegema...
LED valgustuse võimalikkusest autodele
Postitatud: K Apr 02, 2008 12:26
Postitas suur
No takistuse saad õigeks timmida, kui LEDidega rööpselt sobivas mõõdus takisti ühendad. Ei mingit veatulukest ja kõik on rahul. Iseasi kas asjal olulist mõtet ka on.... Kui orig sisu puhtaks roogid, võid sinna ka 10 ledi ühendada.
LED valgustuse võimalikkusest autodele
Postitatud: K Apr 02, 2008 12:28
Postitas Cyber
No mul on see sisu suht õnnetu, seda ma tean. (rooste)ussipesa ja neljast üks ainult põleb..

LED valgustuse võimalikkusest autodele
Postitatud: K Apr 02, 2008 12:58
Postitas suur
Algselt postitas: Cyber
No mul on see sisu suht õnnetu, seda ma tean. (rooste)ussipesa ja neljast üks ainult põleb..
siis ehk tasub ehitamine tõesti ära. Tuli legoks!
LED valgustuse võimalikkusest autodele
Postitatud: K Apr 02, 2008 13:13
Postitas aatom
Enda autos sees on absoluutselt kõik tuled sisust puhtaks roogitud ja asendatud oma vidinate + Led-idega e. siis päris suur peotäis igatsorti lambi hoidjaid jm. üle.
Algselt postitas: suur
Algselt postitas: Cyber
No mul on see sisu suht õnnetu, seda ma tean. (rooste)ussipesa ja neljast üks ainult põleb..
siis ehk tasub ehitamine tõesti ära. Tuli legoks!
LED valgustuse võimalikkusest autodele
Postitatud: K Apr 02, 2008 13:14
Postitas indrek
Algselt postitas: aatom
Ühe Led-i hind 20.-
Ja särab, mis ....
Kas piduritulede heledusel/räigusel on miskid piirid ka? Olen sattunud ummikus seisma ühe MB taha. Väga õudne, keevitaja maski oleks tarvis old..
LED valgustuse võimalikkusest autodele
Postitatud: K Apr 02, 2008 13:27
Postitas aatom
Seal on probleemiks pigem see, et kasutatakse väga terava nurgaga Led-e (8 v. 15 v. 30 kraadi) e. siis otse vaadates on terav, külje pealt mitte. Eelpool pakutud aga on 110 kraadi nähtavusnurgaga. Lisaks oleneb ka piduritule klaasist, kuidas ta valgust hajutab/koondab.
Algselt postitas: indrek
Algselt postitas: aatom
Ühe Led-i hind 20.-
Ja särab, mis ....
Kas piduritulede heledusel/räigusel on miskid piirid ka? Olen sattunud ummikus seisma ühe MB taha. Väga õudne, keevitaja maski oleks tarvis old..
LED valgustuse võimalikkusest autodele
Postitatud: K Apr 02, 2008 17:01
Postitas Hypno
Algselt postitas: aatom
Ei tea täpselt, mis mõõdus on see tuli, kuid pakun et võiks panna 5 tk. punaseid 1W Led-e ilma radiaatoritta (e. toita kuni. 150mA-ga e, siis kõikki värve võib ilma radiaatoritta toita kuni 150ma, sõltudes veel ümbritsevast temperatuurist ja kas valgusti töötab pidevalt).
Milline se Led'i radikas välja näeb? Ja paigaldatakse see siis Led'ile "selga"?
LED valgustuse võimalikkusest autodele
Postitatud: K Apr 02, 2008 17:26
Postitas olaviv
Algselt postitas: indrek
Algselt postitas: aatom
Ühe Led-i hind 20.-
Ja särab, mis ....
Kas piduritulede heledusel/räigusel on miskid piirid ka? Olen sattunud ummikus seisma ühe MB taha. Väga õudne, keevitaja maski oleks tarvis old..
tuleb seadusest tehnonõudeid uurida, esitulede kohta on väga konkreetsed nõuded, tagatulesid pole uurinud, oletan et ikka on mingitmoodi piiritletud.
Mind hoopis huvitab, et kuidas siis praktikas see heleduse regulaatoriga läbisaamine kujuneb? Sellest olen juba aru saanud, et regulaator hõõglambi jaoks tehtud ning LED seda hästi ei "söö" aga kas praktikas siis hele-tume üldse ei toimi või ainuld mingis piiratud ulatuses?
LED valgustuse võimalikkusest autodele
Postitatud: K Apr 02, 2008 17:49
Postitas aatom
Üleval joonisel Ledi (nb!, lihtsalt led, mitte Led moodul, mis on juba väikese spetsiaalse soojustjuhtiva plaadi peal, mida on mugav kuhu iganes monteerida) taga olev ümmargune asi on see, kuhu võib panna mistahes radika (samas kinnitust ei ole), radika saab panna soojustjuhtiva pastaga. Kodustes tingimustes joota (vaskradiaator) ei saa, sest tuleb kasutada ülimadala (150 kraadi) temperatuuriga joodist. Võib ka võtta elektroonika montaaziplaadi ja vase kihti lõigata/freesida/söövitada voolurajad, nii et iga Led-i jaoks jääks piisavalt jahutuspinda (e. siis panna Led soojustjuhtiva pastaga ja kinni joodetud jalad hoiavad Ledi vastu plaati).
Radiaatori soojusjuhtivuse arvutus 1W Led-i korral:
[Radika soojusjuhtivus (?°)] < [Ledi maksimaalne kristallitemperatuur (90°)] - [ümbritsev temperatuur (30°)] - [Ledi soojusjuhtivus koos pastaga (20°)]
Kristalli temperatuur on võetud liiaga kuigi lubatud on kuni 120°
Ühele Ledile (vool kuni 350mA, soovitav kuni 300mA) tavalise plaatradiaatori (plekitükk vm., mis eraldab sooja mõlemalt küljelt) pindala >= 45mm x 45mm
Muidugi radikas võib olla mistahes parameetriga <= 40K/W.
Veel üks märkus, "Selja pool" olev nn. jahutuse kontakt on elektriliselt isoleeritud, paljudel võimsatel Led-idel see nii ei ole.
Algselt postitas: Hypno
Milline se Led'i radikas välja näeb? Ja paigaldatakse see siis Led'ile "selga"?
LED valgustuse võimalikkusest autodele
Postitatud: K Apr 02, 2008 18:14
Postitas aatom
Pirn on uimane, Led mitte + tunnusjooned (PWM-heledus) erinevad. E. siis peavalu tekib kui tahta sama sügavat regulatsiooni, kui enne oli või PWM sagedus väga madal (minu autol SID1) mis tekitab kiire väikese kuid häiriva vilkumise. Samas läbi selle minu DC-I muunduri säilib kenasti salongivalguse aeglane kustumine.
Algselt postitas: olaviv
Mind hoopis huvitab, et kuidas siis praktikas see heleduse regulaatoriga läbisaamine kujuneb? Sellest olen juba aru saanud, et regulaator hõõglambi jaoks tehtud ning LED seda hästi ei "söö" aga kas praktikas siis hele-tume üldse ei toimi või ainuld mingis piiratud ulatuses?
LED valgustuse võimalikkusest autodele
Postitatud: N Apr 03, 2008 15:27
Postitas indrek
Kas keegi 900NG keskmise piduritule reflektorit lahanud on? Ma mõtlen seda lisapiduritule tühja asendust, kas sellest saaks toimiva led piduritule teha?
LED valgustuse võimalikkusest autodele
Postitatud: N Apr 03, 2008 16:46
Postitas SamuelM
Kui ma nüüd asjast õieti aru sain siis on salongi laevalgusti jaoks vaja seda DC-I muundurit, et valgustus kustuks aeglaselt nagu on originaalis ette nähtud ning kas see sobib ka pagasi ruumi jaoks (9-3-l on teatavasti suht vilets valgus seal) ? Esimesena pakutud moodul koos muunduriga oli vist 150.- Et lihtsalt ühenda juhtmed valgusti pessa ja peaks nagu töötama.
K: Mida see muundur seal reguleerib ja kas muundur käib eraldi külge või on mooduli korpuse sees?
LED valgustuse võimalikkusest autodele
Postitatud: N Apr 03, 2008 17:42
Postitas aatom
Saab hakkama ka takistitega (heleduse sujuv kustumine, kuid siis pead kasutama 3 Led-i, muidu pead takisti väärtust suurendama e. siis takistid lähevad liiga tuliseks), kuid kui soovid kasutada kõige ökonoomsemat lahendust või vähem kui 3 Led-i või stabiilse heledusega (mootor töötab (pinge 13,7V) - ei tööta (12V)), siis soovitan seda DC-I muundurit, mille hind on 150.- + Ledid, e. siis 1 Led + muundur 200.-
Samas valgustina soovitan kasutada alates kahest Led-ist, kui just lugemisvalgustiga tegemist pole.
Algselt postitas: SamuelM
Kui ma nüüd asjast õieti aru sain siis on salongi laevalgusti jaoks vaja seda DC-I muundurit, et valgustus kustuks aeglaselt nagu on originaalis ette nähtud ning kas see sobib ka pagasi ruumi jaoks (9-3-l on teatavasti suht vilets valgus seal) ? Esimesena pakutud moodul koos muunduriga oli vist 150.- Et lihtsalt ühenda juhtmed valgusti pessa ja peaks nagu töötama.
K: Mida see muundur seal reguleerib ja kas muundur käib eraldi külge või on mooduli korpuse sees?
LED valgustuse võimalikkusest autodele
Postitatud: N Apr 03, 2008 22:44
Postitas sebastian
Aatom, pead silmas ehk DC-DC muundurit?
Sellisest elukast nagu DC-I muundurist pole kuulnud. Alguses mõtlesin, et tegemist mingi uue LED-juhtimise süsteemiga, aga parim mida Google andis, oli Dog-To-Computer Interface

Et siis ikka PWM baasil DC-to-DC muundur, ehk siis auto 12V muudetakse impulsspingeks, mille pulsilaiust reguleerides juhitakse ka LED-de heledust. Või eksin?
LED valgustuse võimalikkusest autodele
Postitatud: L Apr 05, 2008 15:40
Postitas aatom
No selle DC-I mõtlesin ma tõesti ise välja (asjale eesti keelset vastet vist pole), milles DC näitab alalispinget ja I voolu. DC-DC ei ole ka õige, kuna niimodi märgitakse pingemuundureid, näiteks 12 ... 30 V -> stabiilne 5V vm. Kuid Led-ide maailmas on kõige olulisem mitte pinge vaid vool, mis läbib Ledi, ja see peab olema mistahes olukorras stabiilne, piirtingimustes töötades suisa negatiivse vähenemise teguriga, kui ümbritsev temperatuur tõuseb. Ehk siis 12 ... 14V muundatakse minu DC-I (Töötab PWM-ina) abil stabiilseks 250mA vooluks, sõltumata Ledide arvust (1 ... 3 (valge, sinine, roheline) või 1 ... 5 (punane, kollane) 12 ... 14 V korral). See oli siis pisut teooriat.
A. ja kes ei tea, siis PWM on kiirelt (murdosa sekunditest) pulseeriv alalispinge, mille laiuse suhet (kui kaua on alalispinget/kui kaua teda ei ole) saab muuta e. siis DC muundurites laetakse vajaminev energiahulk PWM-i abil ühte juhtmekerasse (pool) ja väljundist võetud tagasiside abil (pinge või vool) siis hoitakse asja stabiilsena (sõltuvalt koormusest vm.).
Algselt postitas: sebastian
Aatom, pead silmas ehk DC-DC muundurit?
Sellisest elukast nagu DC-I muundurist pole kuulnud. Alguses mõtlesin, et tegemist mingi uue LED-juhtimise süsteemiga, aga parim mida Google andis, oli Dog-To-Computer Interface

Et siis ikka PWM baasil DC-to-DC muundur, ehk siis auto 12V muudetakse impulsspingeks, mille pulsilaiust reguleerides juhitakse ka LED-de heledust. Või eksin?
LED valgustuse võimalikkusest autodele
Postitatud: K Sept 17, 2008 21:29
Postitas aatom
No nii auväärsed kodanikud. Led-idega tegelemine tundub kuidagi ära unustatud olema.
Ehk siis, kuigi internetis on igatsorti arvutusi olemas, kuid siiski ajaviiteks progesin ühe softi valmis, mis peaks Led-ide kasutust isetegijatel lihtsustama, olge lahked ja proovige:
EDIT: Kas keegi teab/oskab aidata, miks ta alla laadides laiendi (.exe) ära kaotab, vähemalt uus Firefox teeb nii, IE paistab mitte.
Lisatud failid led-takisti-arvutus.exe (508.5 KB)