1. leht 2-st

Kütusekulust

Postitatud: T Dets 16, 2008 1:25
Postitas andreas1982
Nüüd kindlasti enamus mõtleb, et mida ta siin lahmib, teemad olemas - otsigu. Aga ei leidnud ühtset vastust palju on tehasest kütusekuluks märgitud Saab 9-5 2.3 125kw (ei ole turbot) aasta ´99. Kuidagi näitab kesmiseks vähem , kui nüüd viimasel ajal reaalselt kulunud on... või ongi see külmade ilmade vigur ? Pole üldse raske jalaga olnud ja reaalne on 14-15L linnasõidul.

Kütusekulust

Postitatud: T Dets 16, 2008 1:43
Postitas TROLL
125kW on LPT ehk siis ikkagi turbo kuid "vähe puhuv turbo":)
sõidan kah juba ca. kuu samasugusega ja 100% linnasõidu puhul on kulu 12 ringis nii kompuutri härgi kui ka tegelikult, 14-15 on tsipa palju kui inimese moodi sõidad, seega külasta mõnda diagnostika kohta...

Kütusekulust

Postitatud: T Dets 16, 2008 8:15
Postitas Trionic
Algselt postitas: andreas1982
Nüüd kindlasti enamus mõtleb, et mida ta siin lahmib, teemad olemas - otsigu. Aga ei leidnud ühtset vastust palju on tehasest kütusekuluks märgitud Saab 9-5 2.3 125kw (ei ole turbot) aasta ´99. Kuidagi näitab kesmiseks vähem , kui nüüd viimasel ajal reaalselt kulunud on... või ongi see külmade ilmade vigur ? Pole üldse raske jalaga olnud ja reaalne on 14-15L linnasõidul.
Pole olemas ilma turbota 9-5`t.Ja neid kütusekuluteemasid on tõesti mitmeid,

Kütusekulust

Postitatud: T Dets 16, 2008 8:37
Postitas S9K
See kütusekulu teema on kuidagi liiiiiiiga hulluks aetud. Kui on vaja sõita, siis Sa (vahet pole kes) lihtsalt sõidad. Ei olnud kütuse hinnas vahet ja pole ka kulus vahet. Kui ikkagi ökonoomsuse peal väljas siis peab kas jala käima hakkama või mingi punni ostma.

S9K@pissed off

Aga ilusat hommikut!:cool:

Kütusekulust

Postitatud: T Dets 16, 2008 8:49
Postitas ivomets
2,3 man sedaan 13,6 7,2 9,6
2,3 man wagon 13,6 7,1 9,6
2,3 aut sedaan 14,8 7,7 10,3
2,3 aut wagon 14,9 7,7 10,4

linn, maantee, keskmine.

Kütusekulust

Postitatud: T Dets 16, 2008 9:22
Postitas foxer
Algselt postitas: ivomets
2,3 man sedaan 13,6 7,2 9,6
2,3 man wagon 13,6 7,1 9,6
2,3 aut sedaan 14,8 7,7 10,3
2,3 aut wagon 14,9 7,7 10,4

linn, maantee, keskmine.

Talviste ehk külmade ja/või lumiste ilmadega natuke juurde veel...

Kütusekulust

Postitatud: T Dets 16, 2008 9:33
Postitas Cyber
Kui pikk on su igapäevane trass? hommikul 10km ja õhtul sama, siis ei jõua mootor soojakski korralikult minna ja kütusekulule mõjuba suhteliselt hävitavalt... see 14-15 võib täitsa reaalne olla. Täna näitas mul auto näiteks -6 kraadi,
Algselt postitas: andreas1982
Nüüd kindlasti enamus mõtleb, et mida ta siin lahmib, teemad olemas - otsigu. Aga ei leidnud ühtset vastust palju on tehasest kütusekuluks märgitud Saab 9-5 2.3 125kw (ei ole turbot) aasta ´99. Kuidagi näitab kesmiseks vähem , kui nüüd viimasel ajal reaalselt kulunud on... või ongi see külmade ilmade vigur ? Pole üldse raske jalaga olnud ja reaalne on 14-15L linnasõidul.

Kütusekulust

Postitatud: T Dets 16, 2008 9:47
Postitas iisak
Mul Vannil on praegune kulu ca 26L/100km.
Kui ma saaks 15-ga hakkama siis ma valaks õnnepisaraid:o:o:o:o

Kütusekulust

Postitatud: T Dets 16, 2008 11:12
Postitas andreas1982
Ega ma ei virisegi, sõitusid ei jätnud ära kütuse kõrghinna perioodil ja ei kavatse ka nüüd ära jätta. Lihtsalt hakkas huvitama ja kuna SaabiAnti juures ka öeldi ,et see on küll veidi liiga kõrge, siis otsustasingi veidi uurida alustuseks siit. Kui Selgust saab Anti juures siis saab lahndust. Aga siis ikkagi on "väike puhuv turbo" ..

Kütusekulust

Postitatud: T Dets 16, 2008 11:32
Postitas Cyber
Algselt postitas: andreas1982
Aga siis ikkagi on "väike puhuv turbo" ..
jah, mitte ühtegi ilma turbota 9-5-te pole olemas. Isegi V6-l on pisike vurr väljalaskes.

Kütusekulust

Postitatud: T Dets 16, 2008 12:18
Postitas kroom
Saab 9-3 manuaal aastast 1999 ütleb, et kui välistemperatuur langeb 20 kraadi, siis kulu esimesel 5-6 km suureneb 50%.
Näitena oli toodud, et kui +20 kraadi on kulu 10 l/100km, siis 0 kraadi juures 15 l/199kmja -20 suisa 20 l/100 km. Aga jah, see kehtib külma mootori kohta esimestel kilomeetritel. Pikemaid otsi sõites peaks numbrid veidi meeldivamad olema.
Näiteks enda 9-3 automaat 113 kW võtab 0 kraadi juures esimestel kilomeetritel 17,5 l/100 km kanti.

Kütusekulust

Postitatud: T Dets 16, 2008 12:23
Postitas eston21
aga äkki laseks mootori enne soojaks, mitte ei hakkaks külma mootoriga ragistama?

Kütusekulust

Postitatud: T Dets 16, 2008 12:25
Postitas ill
Algselt postitas: eston21
aga äkki laseks mootori enne soojaks, mitte ei hakkaks külma mootoriga ragistama?

Sõites saavutab mootor oluliselt kiiremini töötemperatuuri.

Kütusekulust

Postitatud: T Dets 16, 2008 12:56
Postitas Trionic
Algselt postitas: eston21
aga äkki laseks mootori enne soojaks, mitte ei hakkaks külma mootoriga ragistama?
Mootori soojendamine kohapeal on mootoritootjate poolt üpris taunitud tegevus.

Kütusekulust

Postitatud: T Dets 16, 2008 12:56
Postitas S9K
Algselt postitas: ill
Algselt postitas: eston21
aga äkki laseks mootori enne soojaks, mitte ei hakkaks külma mootoriga ragistama?

Sõites saavutab mootor oluliselt kiiremini töötemperatuuri.

Lisaks sellele on kohapeal käiamine mõtetu. Ei liigu aga kütust kulub.

Kütusekulust

Postitatud: T Dets 16, 2008 18:23
Postitas MangustGrupp
endal 2.0lpt+bsr stage 2, keskmiselt 10.2L/100km; ca 30km päevas =) ca 158kW on..

Kütusekulust

Postitatud: T Dets 16, 2008 19:55
Postitas -Andrus-
Niih endal siis kulu linnas sama , umbes 14-15 , vot aga "tormip2evadel" novembris paar p2eva v6ttis 19-22 :( , maantel siiski n2itab 7,6 aga sööb ikka nati alla 9 l.

Kütusekulust

Postitatud: T Dets 16, 2008 23:15
Postitas eston21
Algselt postitas: Trionic
Algselt postitas: eston21
aga äkki laseks mootori enne soojaks, mitte ei hakkaks külma mootoriga ragistama?
Mootori soojendamine kohapeal on mootoritootjate poolt üpris taunitud tegevus.

kindlasti ei mõelnud ma külma mootoriga lapatsi andmist kohapeal, kuid kas taunitud on ka seismine tühikäigul 3-4 minutit enne sõitmise alustamist? talvel soojeneb mootor juba ju autolt lume rookimise ajal piisavalt.

Kütusekulust

Postitatud: T Dets 16, 2008 23:33
Postitas S9K
See seismise / sõitmise värk on iga omaniku enda teha. Kütusekulust ei pääse te nii või naa, ka ei päästa kedagi liitri hinna langus ega tõus. Sõita on vaja ja sõidate :)

Kütusekulust

Postitatud: K Dets 17, 2008 0:08
Postitas Skybound
Algselt postitas: eston21
Algselt postitas: Trionic
Algselt postitas: eston21
aga äkki laseks mootori enne soojaks, mitte ei hakkaks külma mootoriga ragistama?
Mootori soojendamine kohapeal on mootoritootjate poolt üpris taunitud tegevus.

kindlasti ei mõelnud ma külma mootoriga lapatsi andmist kohapeal, kuid kas taunitud on ka seismine tühikäigul 3-4 minutit enne sõitmise alustamist? talvel soojeneb mootor juba ju autolt lume rookimise ajal piisavalt.

Ei tea..... Mul küll ta nii ruttu ei soojene tühikäigul kui miinus õues on. Pärast 5 min rookimist saab veel 10 minti sõita kah nii et temp.näidik tugevalt alla poole. Peale kütusekulu on ju ka mootori "kulumine", mida kauem pole mootor norm. töötemperatuuri saavutanud, seda kauem ta ka kulub. Pole kunagi proovinudki, kui kaua -5C juures mootor tühikäigul normaalse temp. saavutab, peaks võtma kordi kauem. Seega koheselt liikumahakkamine tundub mõttekam. 9-5 manual ütleb et:
Drive away as soon as the oil warning light has been extinguished to enable the engine to attain its normal temperature as quickly as possible.

Kütusekulust

Postitatud: K Dets 17, 2008 1:00
Postitas S9K
Mootori kulumine, hmmmm. Tuletame meelde, et tegu pole nõukogude aegsete masinatega, mis intensiivselt kulusid.

Kütusekulust

Postitatud: K Dets 17, 2008 2:50
Postitas Skybound
No näiteks R4 9-5 kolvid kuluvad küll ja mitte vähe :o Sellest siin foorumis varemgi juttu olnud. Iseasi, kuivõrd suur osa sellest kolvijamast just külma mootori tõttu tekkinud on, aga ega ka 21.sajandi modrad siis kulumisvabad ole. Külmstart kulutab mootorit, kuna õli ei oma veel normaalseid määrimisomadusi. Kuigi jah, tühikäigul tekkinud "kulumist" ei saa vast võrreldagi sellega, mis külmast peast kõrgete pöörete andmisega tekitatakse.

Kütusekulust

Postitatud: K Dets 17, 2008 8:17
Postitas Cyber
mingi 75% kogu kulumisest toimub külmkäivituste ajal..;) Protsent võis isegi suurem olla..;)
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Mootori kulumine, hmmmm. Tuletame meelde, et tegu pole nõukogude aegsete masinatega, mis intensiivselt kulusid.

Kütusekulust

Postitatud: K Dets 17, 2008 9:02
Postitas NO FEAR
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Algselt postitas: ill
Algselt postitas: eston21
aga äkki laseks mootori enne soojaks, mitte ei hakkaks külma mootoriga ragistama?

Sõites saavutab mootor oluliselt kiiremini töötemperatuuri.

Lisaks sellele on kohapeal käiamine mõtetu. Ei liigu aga kütust kulub.

Mis mölised, kütust kulub nagunii, sõidad või ei sõida.:P
Aga talvel võiks ikka inimesed seni kaua oma masinaid soojendada, et vähemalt väljavaade normaalne oleks, kui pead auto lumehangest võtma. Tihtilugu tuleb selliseid vahvaid allveelaevasid tänava peal vastu, millel kaks punnis silma kuskilt läki-läki alt välja vahivad. Ei näe nad korralikult ette, veel vähem kõrvale ega taha. Suht ohtlikud liikluses-proovin eemale hoida "sellistest". Minu autode tavaline käitamine talvisel perioodil on vähemalt 5 min. Siis aega veel toas jope selga panna ja kohvi lõpuni juua ja siis asun auto lumest puhastama. Jääd ma küll akna pealt siis enam kraapima ei pea.

Kütusekulust

Postitatud: K Dets 17, 2008 9:32
Postitas andreas1982
Pigem lähtuks siis autotootja soovitusest, mitte väga kaua kulutada kohapeal seismisega, kui siis mõni minut. Ja õnneks meil polegi nii vingeid külmasid, et peaks metsikult pead vaevama selle rookimise ja sulatamisega. Ja ilmselt on niipalju erinevad autosid nagu ka erinevad inimesi :D