1. leht 1-st

küsimus vaakum voolikute kohta

Postitatud: T Veebr 03, 2009 22:19
Postitas artt
Mis voolikud need on ja miks nad iseenesest lahti tulevad koguaeg?

Lisatud failid

küsimus vaakum voolikute kohta

Postitatud: T Veebr 03, 2009 22:31
Postitas saps
Karteri tuulutus äkki ja ju nad ära väsinud on ,õli arvatavasti ära söönud ....eks nad kõik tuleks silikoon vollade vastu vahetada ....:thumb:

küsimus vaakum voolikute kohta

Postitatud: T Veebr 03, 2009 22:42
Postitas olaviv
Vasakpoolne on karterituulutus, see ei saa normaaloludes ära tulla, ilmselt pääseb turborõhk karterisse ja teeb seal pahandust. Kontrolli, et see valge klapp peab ja on õieti ühendatud - õhk tohib liikuda vaid karterist sisselaskekolle poole. Vastupidi peab klapp sulguma ning seeläbi tagab, et turbo rõhk sisselaskest karterisse ei pääse. Parempoolne on lihtsalt väsinud vooliku häda. Kui see volla pole silikoon, siis asenda uuega. Kui juba on silikoon aga lihtsalt ei jaksa nipli otsas püsida, siis pane toetuseks väike klamber või midagi. Minu autol ka see ei püsinud otsas, lihtsalt silikoonvolla oli veidi suure sisemõõduga antud nipli jaoks. Panin selle väikese plastikuriba, mis ühes suunas kinni jookseb, kuidas selle ametlik nimi nüüd ongi...

küsimus vaakum voolikute kohta

Postitatud: T Veebr 03, 2009 23:33
Postitas Homersimpson
nipukas :eureka:

küsimus vaakum voolikute kohta

Postitatud: K Veebr 04, 2009 7:04
Postitas suur
Nipukas on siuke poolametlik. Kolmveerandametlik nimi on kaabliside.

See valge klapp võib ka täiesti tuksis olla. Õnneks ei maksa see palju.

küsimus vaakum voolikute kohta

Postitatud: K Veebr 04, 2009 7:59
Postitas Trionic
Õliudu kahjustab kummisegu,mis paisub ja voolikud jämenevad.Silikoonvoolikud,veelparem teflonvoolikud oleksid kindlapeale minek.

küsimus vaakum voolikute kohta

Postitatud: K Veebr 04, 2009 8:25
Postitas Cyber
Noh.. umbes 250 krooni (või oli isegi rohkem), kui aus olla... ma vahepeal ei raatsind osta omale ja võtsin kasutatu...
Algselt postitas: suur
See valge klapp võib ka täiesti tuksis olla. Õnneks ei maksa see palju.

küsimus vaakum voolikute kohta

Postitatud: K Veebr 04, 2009 8:26
Postitas Trionic
Viimasel ajal liiguvad juba ca. 400eegused klapid turul.

küsimus vaakum voolikute kohta

Postitatud: K Veebr 04, 2009 8:41
Postitas suur
Algselt postitas: Cyber
Noh.. umbes 250 krooni (või oli isegi rohkem), kui aus olla... ma vahepeal ei raatsind osta omale ja võtsin kasutatu...
Algselt postitas: suur
See valge klapp võib ka täiesti tuksis olla. Õnneks ei maksa see palju.
Tohoh, kui mina ostsin, siis maksis alla 200.

küsimus vaakum voolikute kohta

Postitatud: N Veebr 05, 2009 12:07
Postitas artt
a kust kohast tartus seda võimalik osta on ? seda klappi..??

küsimus vaakum voolikute kohta

Postitatud: N Veebr 05, 2009 12:10
Postitas veldur
Algselt postitas: artt
a kust kohast tartus seda võimalik osta on ? seda klappi..??
Carringu omad saavad tellida.
Läheb mõned päevad ilmselt (vaevalt, et neil laos on).

küsimus vaakum voolikute kohta

Postitatud: K Sept 19, 2012 20:42
Postitas 13piisab
leidsin sama karterituulutuse ja sisselaske vahelise klapiga vooliku omal lahtisena (õli saanud kumm lubab sisselaske surve mõjul ära lennata) ja panin kinni. 9-5 Aerol näevad asjad törts teised välja, aga idee on sama. Sügan kõrvatagust ja ei suuda aga aru saada, mis selle vooliku point on. Võiks ju asjadest aru saada - ehk keegi teab? :)

küsimus vaakum voolikute kohta

Postitatud: K Sept 19, 2012 22:19
Postitas CrasherFox
Olaviv ju ülal selgitas

küsimus vaakum voolikute kohta

Postitatud: K Sept 19, 2012 22:58
Postitas 13piisab
eeei pannud enne pihta ja ei pane ka nüüd. Oleks ta jämedam, laseks äkki karterisurvet sisselaskesse, aga see peenike "makaron" ei ole ju ometi selleks?

küsimus vaakum voolikute kohta

Postitatud: N Sept 20, 2012 7:50
Postitas Trionic
Otsing oleks aidanud.Olen sellest teemast korduvalt siin "jahunud". Viimast korda siis:

Selleks,et toimuks karteri tuulutus,peab miski tekkinud gaasid karterist välja IMEMA. "Omal jõul" tuulutu ei toimi.

Tuulutustoru(jäme) ühendatakse alati mootori ja õhuvõtu vahele.Tavaliselt kas õhufiltri torustikku,või turbomootoritel turbiini ette.
Suletud drosselklapiga,elik tühikäigul on õhu kiirus torustikus nii madal,et jämeda tuulutusvooliku ette piisavat hõrendust (meil imu) ei teki ja tuulutust ei toimu.

Samal ajal on sisselaskekollektoris suur hõrendus.Madalad mootoripöörded,vähe karterigaase. Selleks piisab peenest voolikust.

Avades drosselklappi(andes gaasi) sisselaskekollektoris hõrendus kaob,samas tänu suurenenud õhukiirusele sisendtorustikus tekib suur hõrendus jämeda tuulutustoru ees ja nüüd suudetakse üha suurenevat gaasikogust imeda juba jämeda toru kaudu.

Turbo puhul tekib võimsust tõstes sisselaskesse ülerõhk,mistõttu pääseb lisarõhk peenikese vooliku kaudu tagasi karterisse.Et seda mootori jaoks ÜLIOHTLIKKU situatsiooni vältida,lisatakse peenikesele voolikule vahele PCV klapp, mis on avatud ainult ühes suunas.
Tänu sellele ei pääse turbo poolt tekitet gaasid karterisse tagasi.

PCV klapi korrasolek on KRIITILISE TÄHTSUSEGA.