Kuidas ma NG antenni vitsa kokku sulatasin

Suhtleme (heli + pilt) + auto teemadel...
Vasta
Kasutaja avatar
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#1

Mõtlesin et panen kirja ja näitan paar pilti sellest, kuidas ma antennivitsa kokku sulatasin. Ei midagi erilist, kuid ehk on kellelgi abiks. Sama süsteem peaks olema veel tonnisel, täiendage, kui keegi oskab.

Tõsi, praegu on võimalik hankida uus antennimast umbes 200 krooniga, kuid kui võimalik, siis mõni inimene tahab ka vana parandada ja läbi ajada sellega kuni kannatab. Nii otsustasin mina ka enese proovilepanemiseks antennivitsa parandada.

Katki läks, sest mast oli saanud väänata ja ma ei saanud teda väga hästi üles-alla käima, samas mulle ei meeldinud, kui auto seisis parklas, antenn pooleldi väljas ja alati aitasin käega selle vaikselt sisse, kuni ükskord käis prõks.

Antenni saab katte tagant seina küljest maha kahe plekikruvi eemaldamisega, oli kas 8 või 10 võti. Väljastpoolt muidugi ka mutter maha, see võib ka käega keeratav olla.

Antenni vitsa kerimise osalt on kaas eemaldatud ja masti toru ka näha.

Pilt

Sellel pildil on näha, kuidas antennivits on purunenud, selle kohapealt kus mast on täiesti sees ja vits hakkab esimest ringi tegema. Alguses ei saanud ma muidugi masti toru kätte, kuigi kruvid olid väljas - mõistagi, alumiinium oli oksüdeerunud ja hoidis kõvasti kinni. Rantto nõu ja enda jõuga sai mastitoru korpuse küljest lahutatud.

Pilt

Vitsa lappimiseks miskit lahast ehitada ei saanud, sest vits pidi mahtuma ülemise jätku sisse, aga see tähendas, et ta ei saa olla jämedam kui ta originaalis on. Ainumas mõte, mis pähe tuli oli sulatamine. Panin küünlal otsad kokku ja plast võttis tuld, surusin otsad kokku ja lasin natu põleda, otsad läksid lömmi ja sulatuskoht läks jämedaks.

NB! Ettevaatust suitsu ja leegi ärapuhumisega, suits on ulmemürgine, et võtab või pildi eest ära.

Pilt

Pildilnähtavat sulatuskohta testides selgus, et see on pikisuunal igati pädevalt tugev, ikka nii 3-4 kilose või enama pommi oleks saanud ära sikutada vitsaga. Külgsuunas murdes läks katki. Sellest polnud aga midagi, kuna liitekoht ei saanud niikuinii jääda kumerusse, sest arvan, et kui vitsa sulatada kusagil keskel, siis ta murdub lahti.

Nii tegin enda masti küljes oleva vitsajupi veel natuke lühemaks, et liitekoht hammasratta vahele ei satuks ning tegin uue sulatamise. Maha jahtunud känkara lihvisin liivaaberiga ettevaatlikult maha ja kõik sai okei.

Pilt

Siin pildil on näitlikustamiseks see, et isegi vitsast 5 sentimeetrit vahelt välja võttes, jätkub teda veel. Pildil pole näha täies pikkuses välja tõmmatud masti, vits ulatub kenasti ja rohkemgi veel hammasratta vahele.

Enne kokkupanemist rullisin masti veidi maas, et järsku hakkab veidi siledamalt käima.
Pilt
Hakkaski, kuigi viimast 15 sentimeetrit sisse ei tõmba, kuna kõige jämedamalt jätkult ühte mõlki päris hästi välja ei saanud. Seda lükkan endiselt käega järele, kuni äkki käib jälle prõks :eureka:
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#2

Kuu aega tagasi tegin sama asja läbi ja mul oli vits katki hammasratta osas, et kinni saada tuli korralikult past sulama ajada ja siis kokku suruda siis ei õnnestunud ka külgepidi katki murda, töötab tänaseni laitmatult. Lihtne töö ja kui viitsimist teha, siis tasub teha igal juhul
Kasutaja avatar
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#3

Tahtsin märku anda, et minu saab antennivist on tõenäoliselt puru taas niiet mingi kestev lahendus see suure tõenäosusega pole.
timutit
Postitusi: 607
Liitunud: R Sept 03, 2004 23:17
Asukoht:
Auto:

#4

Peab ütlema, et kui siiani(1 aasta) kestis, on see VÄGGA!!!!!!!!!!!!! hea saavutus.Kuna keevitades-liimides muutuvad materjali elastsusomadused ja tulemus on pahatihti kaheldav.Kipub kohe katkema...
Sa peaks ikka autoremondiga rohkem tegelema, sest selline saavutus on juba ordenit (lehmakakastki!) väärt.

Seega, kui Su leivatoomise erialane töö peaks kokku kuivama, siis üsnagi sihipäraselt hall-ollust tarvitajavaid Homo Sapiensiense, on sinna autotohtrite peale rohkem tarvis.
................:head::head::head::head:................
Kasutaja avatar
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#5

Ega ta nüüd nii kaua küll ei kestnud, lihtsalt torkas pähe, et võiks siia teada anda, et ei kestnud just kaua see asi. Millal täpselt enam ei kerinud, ei mäleta. Samas väga süvenenud ka pole, sisse ei kerinud üldse enam viimasel ajal, kuigi välja jällegi lükkas (EDIT: mis on ka loogiline, sest ka purunenud "hammaslatt" ju hammasrattast välja lükatakse ja antenni enda ees lükkab). Eks vits ise on ka haiget saanud ja ei mudi teda ikka näpuvahel sirgeks tagasi midagi. Vahepeal oli ju palju külmumist ja soppa ka, ega see antenn siis ju jookse, aga seda teavad vist kõik kes nedega kokku puutunud.

Iga normaalne töömees sellise pullikakaga ei tegele, vaid paneb tutika vitsa. Romumeeste lahendus on pesulõksude ja kleeplindiga autot ehitada :D Hää küll, sellel tasemel ma veel pole :D

EDIT: Võibolla võtan maha ja parandan veel kord, samas mul hädaks see, et vitsast ei saa väikeseid mõlke välja ja ei tea kuda teda sirgeks saada
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#6

Arvestades, et uue antennimasti koos hammasvitsaga saab õigest kohast tellides (eBay, PartsForSaabs.com) koos transaga Eestisse veidi üle 400 krooni eest kätte, pole sellel korduval parandamisel vist eriti mõtet. Seda enam, et korralikult tööle nagunii ei hakka, kuna mast juba kõver ja mõlkis ;)

VM-st pole mõtet osta, seal lüüakse kirves selga, nagu alati. Hiljuti küsitud hinnapäringu põhjal 762 krooni.
Vasta