1. leht 1-st
9-5 käivitusprobleem
Postitatud: P Apr 19, 2009 21:45
Postitas proov12
Tere. Palun hüva nõu vea diagnostikaks. Auto: Saab 9-5/E; 1998; 147 kW; bensiin; automaat. Tihtipeale mootor ei käivitu. Selline tunne on, nagu ei saaks bensiini kätte. Esimene kord, kui taoline tõrge tekkis (nädala jagu tagasi), kontrollisin igaks juhuks kaitsmeid. Need olid korras, aga mingil hetkel pärast kaitsmete sisse-välja võtmist, läks masin igati normaalselt käima. Ja nii ma olen ta seni käima saanud alati enne,kui aku lõplikult tühi. Käivitusraskust ei ole alati. Kui mootor juba töötab, mingit ootamatut seiskumist või muud häiret, pole olnud. Praegu sõistsin ca 200 km ja kõik oli korras .
Tõsi, mingitel kordadel pärast käivitustõrkeid on põlema jäänud kiri Check Engine. Aga mitte alati. Mootoril vahetati sügisel süütekasett (töötas ebaühtlaselt) ja bensiinipump (ka siis ei käivitunud ning remondimeeste arvamus oli, et pump läbi.) Palun hüva nõu, mida peaksin kontrollima/jälgima, et veast lahti saada?
9-5 käivitusprobleem
Postitatud: P Apr 19, 2009 21:47
Postitas teager
Algselt postitas: proov12
Auto: Saab 9-5/E; 1998; 147 kW; bensiin; automaat.
Seega V6?
terv, teager
9-5 käivitusprobleem
Postitatud: P Apr 19, 2009 22:15
Postitas iisak
Äkki sõidad meie juurest läbi?
Ehk on mõni veakood sees mida lugeda annab:poke:
9-5 käivitusprobleem
Postitatud: E Apr 20, 2009 22:21
Postitas proov12
Tere taas,
Mootor on V6.
Küllap tuleb vist tõesti lasta vea koode uurida. Kahjuks olen Tartust ning Tallinna lähiajal pole tulekut. Pean tulema nii, et teepeal ei riskiks peatumisega. Kas koode ise kuidagi teada ei saa?
(Üks tähelepanek veel: mingit tõrget pole olnud siis, kui masin on täiesti külm ega ka siis, kui käivitada kohe peale seisma jätmist. Kõik tõrked on olnud siis, kui masin on seisnud 15 - 45 minutit. )
9-5 käivitusprobleem
Postitatud: E Apr 20, 2009 22:28
Postitas Meka
Meenutab nagu mingit vigast andurit...
Aga Tartus paneb Carring ka juhtme taha, selle pisikese asja pärast pole küll vaja Tallinnasse kimada..
9-5 käivitusprobleem
Postitatud: E Apr 20, 2009 22:37
Postitas konks222
Carringus küsiti mu tuttava käest paar päeva tagasi karteri tuulutus kiti kohta ,et mis asi see veel on?Otsi ikka mõni kindlam koht.
9-5 käivitusprobleem
Postitatud: T Apr 21, 2009 5:31
Postitas Trionic
Vigane väntvõlli andur meenub kirjelduse järgi kõigepealt.
9-5 käivitusprobleem
Postitatud: T Apr 21, 2009 20:12
Postitas Meka
Algselt postitas: konks222
Carringus küsiti mu tuttava käest paar päeva tagasi karteri tuulutus kiti kohta ,et mis asi see veel on?Otsi ikka mõni kindlam koht.
See on juba vana nali. Ja siin on vaja teha diagnostikat, mitte tuulutusega jamada.
Muideks seal Carringus on üks mees, kes midagi jagab Saabidest- Märt tal vist nimeks, võibolla enam ei tööta seal-pole ammu käinud..
Üldiselt arvan, et diagnostikas kõlbab seal küll käia.
9-5 käivitusprobleem
Postitatud: T Apr 21, 2009 20:41
Postitas Trionic
Tegelikult saab sellist Saabi mootorijuhtimist diagnoosida ka igasuguste KTS,ElmScan jne. taoliste scanneritega.Seega asi ainult diagnostiku oskustes/tahtmises.Bosch`i KTS,mida evivad valdav hulk autotöökodadest,saab Saabidega hakkama päris edukalt.
Isegi vana diagnostikapesaga tonnistele sain ma Troostauto algaastatel,kui Tech`i veel polnud ise pistikutesse vaheadaptereid tehes protokollidele ligi ja sain diagnoosida( v.a. LH-2.2,mida ka Tech ning ISAT ei neela).
9-5 käivitusprobleem
Postitatud: T Apr 28, 2009 19:22
Postitas proov12
Tere taas,
Käisin eile Carringus: bensiini surve madal, pump kehv, survet vähe, vaja vahetada. Diagnostika+uus pump = üle 6000 krooni. Ega mul polnud midagi vaielda: sügisel oli ka käivitusjama, juhtmisi ühe töökoja lähedal ja diagnoos oli ka siis: pump. Vahetati, ent mitte originaalosaga, murdsid veel ühe kiirliidese (kokku ligi 3000)ja Carringus oli näha, et pumbaga on midagi tehtud. võimalik, et tehti jama .....
Täna: sõitsin pärast lõunat Carringus diagnoositud ja remonditud masinaga ca 1km ja taas käima ei lähe. Seisis pool tundi ja käib. Armatuuris põleb Check Engine. Seega olen sügisest peale nn bensiinipumba vahetustesse pannud ca 10000 krooni, aga auto ikkagi tõrgub. Mulle näib, et tegu on mingi soojenemisprobleemiga. Kas ei või näiteks mingi bensiinisurve andur vms olla soojustundlik ja siit madal surve ja ekslikud pumbarikke diagnoosid. Mida arvate, soovitate?
9-5 käivitusprobleem
Postitatud: T Apr 28, 2009 19:41
Postitas rantto
Sõida Carringusse tagasi las lammutavad veel ja veel ja veel. Olen omal nahal seda Carringut kogenud küll ja küll. Kui aega leiad sõida pealinna ja siis Saab asi selgeks.
9-5 käivitusprobleem
Postitatud: K Apr 29, 2009 1:42
Postitas mad1
Algselt postitas: proov12
Tere taas,
Käisin eile Carringus: bensiini surve madal, pump kehv, survet vähe, vaja vahetada. Diagnostika+uus pump = üle 6000 krooni. Ega mul polnud midagi vaielda: sügisel oli ka käivitusjama, juhtmisi ühe töökoja lähedal ja diagnoos oli ka siis: pump. Vahetati, ent mitte originaalosaga, murdsid veel ühe kiirliidese (kokku ligi 3000)ja Carringus oli näha, et pumbaga on midagi tehtud. võimalik, et tehti jama .....
Täna: sõitsin pärast lõunat Carringus diagnoositud ja remonditud masinaga ca 1km ja taas käima ei lähe. Seisis pool tundi ja käib. Armatuuris põleb Check Engine. Seega olen sügisest peale nn bensiinipumba vahetustesse pannud ca 10000 krooni, aga auto ikkagi tõrgub. Mulle näib, et tegu on mingi soojenemisprobleemiga. Kas ei või näiteks mingi bensiinisurve andur vms olla soojustundlik ja siit madal surve ja ekslikud pumbarikke diagnoosid. Mida arvate, soovitate?
jabur. võimalik ka erinevate vigade kokkulangevus, kuid soovitav pöörduda asjatundjate poole siiski.
9-5 käivitusprobleem
Postitatud: N Apr 30, 2009 21:33
Postitas proov12
Tere,
Nüüd diagnoositi lõpuks signaali puudumine väntvõlli andurilt. Andur on vahetatud, masin sõidab ning näib, et tõeline käivitumist takistav tegur kõrvaldatud.
Ma pole üldse kindel, et varasemad kütusepumba puudulikkuse dianoosid ja kallid vahetused õiged ja vajalikud olid. Soovitaksin kõigil, kel 9-5-ga on võimatu käivitada jahtuvat mootorit, tõsiselt lasta kõigepealt kontrolida väntvõllianduri korrasolekut ja kui see on korras, alles siis tõsisemalt võtta oluliselt kulukamaid, kuigi töö mõttes lihtsamad, bensiinipumba diagnoose ja vahetusi.
Parimat kevadet!
9-5 käivitusprobleem
Postitatud: N Apr 30, 2009 21:44
Postitas rantto
Kus sul see viga lõpuks avastati?
E: Igaljuhul hea, et asi lahenes.
9-5 käivitusprobleem
Postitatud: N Apr 30, 2009 21:49
Postitas yllar
Algselt postitas: proov12
Tere,
Nüüd diagnoositi lõpuks signaali puudumine väntvõlli andurilt. Andur on vahetatud, masin sõidab ning näib, et tõeline käivitumist takistav tegur kõrvaldatud.
Ma pole üldse kindel, et varasemad kütusepumba puudulikkuse dianoosid ja kallid vahetused õiged ja vajalikud olid. Soovitaksin kõigil, kel 9-5-ga on võimatu käivitada jahtuvat mootorit, tõsiselt lasta kõigepealt kontrolida väntvõllianduri korrasolekut ja kui see on korras, alles siis tõsisemalt võtta oluliselt kulukamaid, kuigi töö mõttes lihtsamad, bensiinipumba diagnoose ja vahetusi.
Parimat kevadet!
Pigem tuleb siin soovitada ikka pöördumist asjatundjate poole.Kui Tartus neid pole siis Tallinna-tuleb odavam.
9-5 käivitusprobleem
Postitatud: N Apr 30, 2009 21:55
Postitas proov12
Carringus. Sinnaviidud töösooja autot ei õnnestunud kellelgi käivitada ja diagnostika näitas üheselt selget teadet. Pluss on kindlast ka see, et mehed tegid ise hilisema proovisõidu, mille järel kõik oli korras. Nii, nagu mina mõistsin varasemate bensiiinipumba diagnooside seletust, oli see, et väntvõlli anduri veateadet ei pidavat aparaat alati näitama.....
9-5 käivitusprobleem
Postitatud: N Apr 30, 2009 22:41
Postitas Trionic
Samas on kütusepumpa mittekäivitumise ajal ülilihtne kontrollida.Seega ikkagi kivi pumbavahetajate kapsaaeda.
9-5 käivitusprobleem
Postitatud: R Mai 01, 2009 13:05
Postitas yllar
huvitav kas uute autode müügiga kaasneb automaatselt ka remondi õigus,isegi kui sellest ööd ega mütsi ei jaga? Tundub et siin ikka eksitav reklaam
http://www.carring.ee/?id=11700
9-5 käivitusprobleem
Postitatud: R Mai 01, 2009 13:29
Postitas teager
Algselt postitas: yllar
huvitav kas uute autode müügiga kaasneb automaatselt ka remondi õigus,isegi kui sellest ööd ega mütsi ei jaga? Tundub et siin ikka eksitav reklaam
http://www.carring.ee/?id=11700
OT: Carring müüb uusi Saabe? See on küll põrutav uudis
"Ametlikkus" jaguneb kolmeks - maaletooja, edasimüüja (diiler) ja hooldaja. Hetkel on Eestis minu teada ainult 1 firmal kõigi kolme õigus.
terv, teager
9-5 käivitusprobleem
Postitatud: R Mai 01, 2009 13:43
Postitas yllar
Algselt postitas: teager
Algselt postitas: yllar
huvitav kas uute autode müügiga kaasneb automaatselt ka remondi õigus,isegi kui sellest ööd ega mütsi ei jaga? Tundub et siin ikka eksitav reklaam
http://www.carring.ee/?id=11700
OT: Carring müüb uusi Saabe? See on küll põrutav uudis
"Ametlikkus" jaguneb kolmeks - maaletooja, edasimüüja (diiler) ja hooldaja. Hetkel on Eestis minu teada ainult 1 firmal kõigi kolme õigus.
terv, teager
minu viga,arvasin et müüvad saabe.Ilmselt võimalik saada hooldusõigus kõigil kes vaid soovi avaldavad.Lihtsalt kahju inimestest kes sinna raha veavad.Kas mu sõpra ke nende hulgas

9-5 käivitusprobleem
Postitatud: R Juun 05, 2009 16:13
Postitas DeathFly
Tervitus, sümptomid tunduvad üsna tuttavad, peaks oma remondimehele ka mainima, et ta selle anduri üle vaataks. Masin hetkel türil remondis. Ei ole veel siiani selgust saanud mis täpselt juhtus, igatahes hetkel saaled vahetatud ja kolvid ka kui ma õigesti aru sain.