1. leht 2-st
Rattalaager
Postitatud: L Mai 02, 2009 12:44
Postitas martin12
Kas keegi oskab anda näppunäiteid ja õppetada kuidas vahetada rattalaagrit.Kas seda peab tegema pressiga või saab ka kodustes tingimustes hakkama. Kas 92 aasta tonnilsel on samas mõõdus laager kui 94 aasta omal.

Rattalaager
Postitatud: L Mai 02, 2009 15:20
Postitas timutit
Ei ole pressi tarvis.Esimene on 4 poldiga käändtelje küljes ja tagumine on assi otsas ja kinni ühe mutriga.92 ja 94 on samade laagritega.
Rattalaager
Postitatud: L Mai 02, 2009 18:04
Postitas martin12
Oli olemas laager aga seda ei saanud v2lja kuna kõik poldid olid nii roostes kui olla saab.Laagris oli väga suur loks kah pealekauba.Kas keegi oskab õelda hinna palju ta B varuosana maksab või võib alla panna ka C?Kui juhuslikult kellegil on korralik kasutatud laager ostaks ära.
Rattalaager
Postitatud: L Mai 02, 2009 19:48
Postitas D116
www.autoosad.ee oli kusagil 1000-
Või Hr. Timutit käest osta
Rattalaager
Postitatud: L Mai 02, 2009 20:49
Postitas timutit
See, et laagri kinnituspolt on roostene, ei ütle laagri seisukorra kohta mitte midagi.Polt ja laager on erinevad asjad.See, et laagril on siis loks sees, kui veovõlli ots on välja võetud, ei ole ka mingi asitõend seisukorra kohta.Sest laager peab olema veovõlliga kokku tõmmatud, et loks ära kaoks.Kui ka siis on loks sees on muidugi laager kutu.
Kuna see laager on valmistatud pinguga istuga, siis olen mina vaadanud nii, et kui rumm eraldub laagri seest, võib laagri elu-ea lõppenuks nimetada.See tähendab, et ma ei saa seda enam müüa, kuigi ta võis ka mitte veel ulguda.
Pinguga istuga laagri koostamine käib sedasi, et sisemine osa ehk siis rummu osa jahutatakse ja välimine osa ehk korpus soojendatakse.Üks külmaga kahaneb ja teine soojaga paisub ja siis on suurema diameetriga asi võimalik panna väiksema diameetriga asja sisse.Temperatuuri ühtlustudes ei tule rummu-osa enam seest välja.
Samas olen näinud laagrit, mis väidetavalt on hiljuti vahetatud, aga rumm tuleb lupsti seest välja.Ja ei ulgunad ka see laager.
Veovõlli otsa peab ka kindlasti õige jõuga kinni keerama, muidu on ka eluiga lühem või olematu.Peast ei tea, aga vist oli 400 N/m.Foorumist on see number ka läbi käinud.Seega koduste vahenditega heebliga seda kinni ei tõmba.Pool sellest tuleb võib-olla kätte.
Ja mul on ka seda laagrit, kui peaks vaja olema.
Rattalaager
Postitatud: L Mai 02, 2009 22:00
Postitas martin12
Olen huvitatud küll sellest laagirst mis sul on.Kas se on sul kasutatud kuna uue jaoks mul raha pregu pole ja sõita tahaks küll.Kunagi hiljem paneks uue kui rikkamaks saab ja kas on veel v6imalik nt: kellegil juurde kohale sõita kes annaks näppunäiteid kuda vahetada.Esimesel korral on se ikka rakettiteadus...

Rattalaager
Postitatud: L Mai 02, 2009 22:04
Postitas S9K
Martin, kui vana sa oled? Lihtsalt sportlikust huvist küsin.

Rattalaager
Postitatud: L Mai 02, 2009 22:22
Postitas martin12
Sporti teen juba paaraastat.Sportlikust huvist ütlesin.Kui sind vaevab midagi siis küsi otse.Ei taha midagi p____ keerata.Ma saan sellega ise kah hakkama.Aga kui sa sihukest küsimust küsid siis kas sa oskasid esimesel korral vahetada.Kui ma oskan aidata millega aitan hea meelega.

Rattalaager
Postitatud: L Mai 02, 2009 22:26
Postitas S9K
Said valesti aru, pigem on halb vaadata, et nii noored mehed peavad oma pead vaevama selliste asjadega. Vanemad võiks pisut rohkem toetada. Milleks pead Sina oma rahast mingit laagrit ostma. Martin ma sinu poolt ikka

Olin ise samasugune, aga tegelesin siis kaherattalistega.
Rattalaager
Postitatud: P Mai 03, 2009 0:43
Postitas martin12
Ei no jah sa ei mõnita ültse!....
Rattalaager
Postitatud: P Mai 03, 2009 0:46
Postitas martin12
Oleneb sinu vanusest muidugi vene ajal ei saanud jah autosid nii kergelt.Päris palju komisijoone tuli läbi käia.

Rattalaager
Postitatud: P Mai 03, 2009 0:56
Postitas iisak
Härrad hankige teineteise MSNid ja lobisege seal edasi:wtf:
Rattalaager
Postitatud: P Mai 03, 2009 9:24
Postitas Trionic
Tonnisel on rummuga laagrid.Pidurisadul ja -ketas maha.Esisillas pooltelg rummust välja ja laager käib seestpoolt 4 poldiga.Tagasillas ainult üks suur mutter.Pingutusmoment on nii ees,kui taga 290-310 Nm.
Rattalaager
Postitatud: E Mai 11, 2009 19:17
Postitas senamega
Tervist,paluks abi ka siis nendesamade laagrite asjus.Nimelt mul selline asi,et tagumine laager undab ja oleks vaja välja vahetada.Käisin täna ka poest uurimas aga seda eestisse ei tellita.Autoks siis 9000i 2.0 94 kw aastast 89.Olen ka huvitatud kasutatud laagrist.
Rattalaager
Postitatud: E Mai 11, 2009 19:39
Postitas Cyber
Algselt postitas: senamega
Käisin täna ka poest uurimas aga seda eestisse ei tellita.
Mine ütle neile poemeestele, et nad võiks end põlema panna...
www.autoosad.ee-s on neid päris mitmes eri variandis. Tellid sealt ja saad koju kätte asja omale..
Rattalaager
Postitatud: E Mai 11, 2009 19:50
Postitas senamega
Kas keegi on sealt ka tellinud?Ega pole probleemi olnud sellega et vale asi saadetakse?
Rattalaager
Postitatud: E Mai 11, 2009 21:35
Postitas olaviv
Olen mitu korda autoosad.ee tellinud, alati tulnud õiged asjad ja mina olen siiani iga kord saanud kauba kätte päev _varem_ kui lubatud. Hinnad on ka soodsad aga kaubavalik veidi napp.
Rattalaager
Postitatud: N Mai 14, 2009 15:19
Postitas martin12
Sain siis rattalaagri aga poolassi mutrit ei õnnestunud mitte mingit moodi lahti teha isegi kahe inimesega ja pikkendustega.Enne andis järgi padruni pikkendus mis tegi ise ühe ringi.

Rattalaager
Postitatud: N Mai 14, 2009 18:03
Postitas S9K
Lõika mutter pooleks.
Rattalaager
Postitatud: N Mai 14, 2009 20:49
Postitas martin12
Viisin auto ära juba vaita tuttav vahetab välja mingi 300eeku eest.Oi jummal kuidas on selle kõriseva laagriga sõita mõtled et nüüd kohe läheb midagi p____.Jõutsin kohale:headbang:.Nüüd tuli välja et tal kah pole sihukest padrunit millega lahti keerata homme saab siis saab korras auto kah.
Rattalaager
Postitatud: N Mai 14, 2009 21:16
Postitas D116
Proovi kus vahetavad veoautodel kumme, mendel on hea riist millega nad saavad rattaid lahti:) äraproovitud:thumb:
Rattalaager
Postitatud: N Mai 14, 2009 22:42
Postitas olaviv
See mutter on keermeliimiga kinnitatud. Kui eelmine remontija on pannud liiga kõva liimi, siis on probleem. Liimi saab ära põletada aga antud kohas tuleb üsna ettevaatlik olla, et laager kahju ei saaks.
Löökpadrunit on keegi proovinud?
Rattalaager
Postitatud: N Mai 14, 2009 23:31
Postitas martin12
Ei ole kuna pole endal ja ühel tuttaval oli aga ta ütles et se on liiga nõrk.Enam nagu nii see pole minu mure vaid ma viisin juba auto ära ja tuttav mässab sellega edu talle.

Täna keeras juba ühe padruni puru.Homme saab õige komplekti siis hakkab vahetama.
Rattalaager
Postitatud: R Mai 15, 2009 9:06
Postitas olaviv
Kui juba padruni puruks keerab, siis vist ikka ilma tuleta ei saa?
Kõige kõvem keermeliim muudab ühenduse peaaegu lahtivõetamatuks. Siis tuleb lahtisaamiseks liim ära põletada.
Rattalaager
Postitatud: R Mai 15, 2009 9:20
Postitas ivomets
yks võimalus on freesida pöörleva viiliga mutter mõnest kohast õhemaks ja siis keerake puruks.