99 kummaline käivitumisprobleem
Selline kummaline probleem - 99 käivitub halvasti vaid poolsooja mootoriga...
Külmalt käivitub probleemideta, samuti siis kui mootor on täiesti soe.
Probleem ilmneb siis, kui mootor on poolenisti maha jahtunud, no seisab mingi tunnikese või kaks.
Siis lõpuks käivitub ka, aga pika käiamise peale.
B-tüüpi mootoriga tegu.
Tekib kellelgi mõtteid sellise veakirjelduse peale?
Külmalt käivitub probleemideta, samuti siis kui mootor on täiesti soe.
Probleem ilmneb siis, kui mootor on poolenisti maha jahtunud, no seisab mingi tunnikese või kaks.
Siis lõpuks käivitub ka, aga pika käiamise peale.
B-tüüpi mootoriga tegu.
Tekib kellelgi mõtteid sellise veakirjelduse peale?
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Kas sel B-mootoriga 99 T-l ka sihuke asi nagu külmkäivituspihusti on? Kui jah, siis kas võib sellega asi kuidagi seotud olla?
Palun pista oma 99 teemasse ka mõni pilt kapotialusest ehk siis mootoriosast - seni on seal vaid pildid välimusest.
Palun pista oma 99 teemasse ka mõni pilt kapotialusest ehk siis mootoriosast - seni on seal vaid pildid välimusest.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! 

On külmkäivituspihusti küll.
Olen tuhninud ka saabcentrali foorumis ja seal viidatakse samalaadsete vigade korral väga tihti "warm-up regulator"-ile.
Sellist vist kasutatult leida on raske, et proovida, kas on effekti...
Olen tuhninud ka saabcentrali foorumis ja seal viidatakse samalaadsete vigade korral väga tihti "warm-up regulator"-ile.
Sellist vist kasutatult leida on raske, et proovida, kas on effekti...
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
http://i14.photobucket.com/albums/a304/ ... 1243947506
see on siis see vidin, mis seal termostaadi juures on?
Leidsin just selle maal inventuuri tehes. Annan õlle eest ära, kui huvi. Seisukorda ei oska määrata, töötava auto pealt ta tuli. Väidetavalt korralikke selliseid võimatu leida ja uus on päris hea hinnaga.
see on siis see vidin, mis seal termostaadi juures on?
Leidsin just selle maal inventuuri tehes. Annan õlle eest ära, kui huvi. Seisukorda ei oska määrata, töötava auto pealt ta tuli. Väidetavalt korralikke selliseid võimatu leida ja uus on päris hea hinnaga.
Kas B- ja H-mootori juhtrõhuregulaator on identsed?
Mul peaks kah üks H-mootorilt pärit kasutatu olema, ainult et ise jõuan selleni alles mõne nädala pärast.
Leidsin Wikipediast ka ühe turboga 99 B-mootori pildi - juhtrõhuregulaator kahjuks selle nurga alt ei paista, ka külmkäivituspihusti sisselaskekollektori peal jääb varju.
Lisatud failid
Mul peaks kah üks H-mootorilt pärit kasutatu olema, ainult et ise jõuan selleni alles mõne nädala pärast.
Leidsin Wikipediast ka ühe turboga 99 B-mootori pildi - juhtrõhuregulaator kahjuks selle nurga alt ei paista, ka külmkäivituspihusti sisselaskekollektori peal jääb varju.
Lisatud failid
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! 

Ahaa, warm-up regulator on siis maakeeli juhtrõhu regulaator??
Minu autol on see koodiga 0 438 140 051
Minu autol on see koodiga 0 438 140 051
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Pilt kah.
Uut saaks tellida, hind on u 5..6k, aga ei tea ju kas on ikka selle jupi probleem.
Lisatud failid
Uut saaks tellida, hind on u 5..6k, aga ei tea ju kas on ikka selle jupi probleem.
Lisatud failid
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Algselt postitas: AndrusFJR
Ahaa, warm-up regulator on siis maakeeli juhtrõhu regulaator??
Minu autol on see koodiga 0 438 140 051
On jah. Ma sain küll eelmine aasta uue sellise jubina, kuigi mul on pisike kahtlus kas ta päris sobiv on sest mul teeb analoogset jama ja mitte keegi tarkpea ei oska öelda kindlalt mis viga on. Kõige paremini läks käima siis kui oli talv ja mootor täiesti külm ja siis kui mootor täiesti soe. Mul on neid rohkem kui üks üle, enamus vist ei tööta ja turbol on erinev, mingi voolikuots läheb veel sinna sisse.
Aga vaadake oma varud üle, kel midagi sarnast võib vedeleda 
Ma kahtlustan küll, et tootekood peaks sama olema, muidu ei pruugi abiks olla.

Ma kahtlustan küll, et tootekood peaks sama olema, muidu ei pruugi abiks olla.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Turboversioonidel on kiirendusrikastuse parendamiseks regulaatoris ülerõhusisend.Vabalthingavatel alarõhu oma(regulaatoris oleva lisamembraani kas ülemine-,või alumine kamber).Odavamatel regulaatoritel see lisa puudub.Algselt postitas: AndrusFJR
Vaakumi ühendust ei paista seal küll olevat. 2 kütusetoru ja elektripistik.
Ära sa Andrus mingil juhul hangi kasutet regulaatorit.Kõigil on sarnased hädad.
Tegelikkuses on nii juhtrõhureglaatoreid,kui ka kütusesöötureid kümneid ja kümneid versioone ja need "paaritatakse"(söötur+regulaator) täpselt kokku,arvestades omavahelisi töökarakteristikuid.
Seega,kui ka ostad tutika ,kuid mitte õige tootekoodiga regulaatori,ei pruugigi mootori soojenemisekõver ühtida regulaatori-sööturi poolt ajahetkel väljapihustatud kütusehulgaga.Töötava mootoriga probleeme ei teki,küll,aga võib raskendatud olla käivitamine poolsooja mootoriga,kuna antud momendil on küttesegu kas liiga rikas,või -lahja antud mootoritemperatuurile.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Mnjaa, nüüd on veel üks küsimus.
Autol olev regulaator on koodiga 0 438 140 051
Netis kolades olen leidnud mitu kohta, kust sarnast regulaatorit saab tellida aga nendes viidatakse, et 78 aasta 99T regulaator on hoopis koodiga 0 438 140 020
On olemas ka Saabi originaalvaruosa kood aga kuidas leida vastet Boschi koodiga?
Huvitav, mis siis õige on?
Ei ole ka välistatud, et autol on see regulaator juba kord vahetatud...
Autol olev regulaator on koodiga 0 438 140 051
Netis kolades olen leidnud mitu kohta, kust sarnast regulaatorit saab tellida aga nendes viidatakse, et 78 aasta 99T regulaator on hoopis koodiga 0 438 140 020
On olemas ka Saabi originaalvaruosa kood aga kuidas leida vastet Boschi koodiga?
Huvitav, mis siis õige on?
Ei ole ka välistatud, et autol on see regulaator juba kord vahetatud...
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Täna tegin sellise triki, et kiskusin juhtrõhu regulaatori maha ja molekuleerisin selle.
Puhastasin, panin kokku ja tundub, et asi paranes.
Tänastel katsetustel käivitus igast asendist.
Äkki aitas, eks elu näitab, vähemasti ei torma ma uut juppi tellima hetkel.
Puhastasin, panin kokku ja tundub, et asi paranes.
Tänastel katsetustel käivitus igast asendist.
Äkki aitas, eks elu näitab, vähemasti ei torma ma uut juppi tellima hetkel.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Ära väsib selles regulaatoris üks "molekul",bi-metall vedruplaat. Puhastamine aitab alati,kuna reg. sisendis on sõelfilter.Ma ei usu,et OEM klapp ilma kiirendusrikastusfunktsioonita oli.Turbomootori puhul oleks see natuke ebaloogiline.Aga see funktsioon ei mõjuta käivitumist.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Kiirendusrikastus on mu autol vist muud moodi lahendatud.
Gaasiklapi otsas on n.ö. poolkuu, mis gaasi põhja vajutades lülitab ühte pisikest mikrolülitit.
Skeemi järgi on see lüliti ühendatud pritse ajusse, ilmselt siis antakse selle lüliti käsul rohkem kütust peale, huvitav kas siis kasutatakse seda 5ndat pihustit?
Igatahes tundub see töötavat, kui tühikäigul näpuga seda lülitit vajutada, siis mootori käik muutub, seega lisakütust ilmselt tuleb peale küll.
Gaasiklapi otsas on n.ö. poolkuu, mis gaasi põhja vajutades lülitab ühte pisikest mikrolülitit.
Skeemi järgi on see lüliti ühendatud pritse ajusse, ilmselt siis antakse selle lüliti käsul rohkem kütust peale, huvitav kas siis kasutatakse seda 5ndat pihustit?
Igatahes tundub see töötavat, kui tühikäigul näpuga seda lülitit vajutada, siis mootori käik muutub, seega lisakütust ilmselt tuleb peale küll.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
Mu klassikul samasugune aretus koos mikrolülitiga, kuid lüliti lülitab hoopis sisse ühe elektroonilise solenoidklapikese, mis reguleerib kütuserõhku selles va kütusejaoturis (see, kust kütus läbi makaronide pihustitesse kulgeb) ja läbi selle muutub siis segu rikkamaks. Mingit 5-ndat pihustit mul küll ei ole ja ei kujuta ette, kus see 99-l olla võiks - kas siis külmkäivituspihusti on selleks 5-ndaks?
Su autol pole ju mingit pritse "aju" K-Jetronic on puht-mehaaniline sissepritse.Algselt postitas: AndrusFJR
Kiirendusrikastus on mu autol vist muud moodi lahendatud.
Gaasiklapi otsas on n.ö. poolkuu, mis gaasi põhja vajutades lülitab ühte pisikest mikrolülitit.
Skeemi järgi on see lüliti ühendatud pritse ajusse, ilmselt siis antakse selle lüliti käsul rohkem kütust peale, huvitav kas siis kasutatakse seda 5ndat pihustit?
Igatahes tundub see töötavat, kui tühikäigul näpuga seda lülitit vajutada, siis mootori käik muutub, seega lisakütust ilmselt tuleb peale küll.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Mingi aju seal ikka on, korralik plekk-karp kõrvalistuja istme all, Boschi kirjadega ja puha.
Ja skeemil on see lüliti (throttle valve switch) ühendatud massi ja miski karbikese nimega "electronic control unit" vahele.
Ma üritan siia skeemi osa skännida, see ehk seletab paremini.
Aljogale: seda lisasolenoidi võib näha ka 99 käsiraamatu piltidel aga mu autol seda pole.
Ja skeemil on see lüliti (throttle valve switch) ühendatud massi ja miski karbikese nimega "electronic control unit" vahele.
Ma üritan siia skeemi osa skännida, see ehk seletab paremini.
Aljogale: seda lisasolenoidi võib näha ka 99 käsiraamatu piltidel aga mu autol seda pole.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Siin siis info mõttes osake skeemist,
selgitused mis on mis:
79 - pressure impulse contact
89 - start inhibitor relay
92 - thermo-time switch
94 - cold start valve
95 - auxiliary air valve
96 - warm-up regulator
102 - fuel pump relay
135 - electronic control unit
136 - oxygen sensor
137 - throttle valve switch
138 - sensor regulating relay
139 - modulating valve
Lisatud failid
selgitused mis on mis:
79 - pressure impulse contact
89 - start inhibitor relay
92 - thermo-time switch
94 - cold start valve
95 - auxiliary air valve
96 - warm-up regulator
102 - fuel pump relay
135 - electronic control unit
136 - oxygen sensor
137 - throttle valve switch
138 - sensor regulating relay
139 - modulating valve
Lisatud failid
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Algselt postitas: mart96
oot oot-kiiruga vaatasin et sul mingi oxygen sensor???
kas sul on siis kat ka või??
900i-d katiga olid ju ka el. ajuga
sul ju USA variant-sealt võis igatsugu imeasju leida-konditsioneeriga SAAB 96 näiteks:D
Jep on ka kat all.
99 tehti ka konditsioneeriga ja oli isegi saada lisana konditsioneeri kit, mille siis tuttav mehaanik paigaldada võis.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson