1. leht 2-st

9000 - jamad kliima töös

Postitatud: K Juun 03, 2009 22:07
Postitas suur
Mu saabil on kombeks ennast aeg ajalt halvast küljest näidata. Juba mõnda aega on selleks halvemaks küljeks kliimaseade.

Probleemist. Mingi asi, mis on otseselt seotud kliimaseadmega, kalab hoolega. Ja see kalamine põhjustab el-süsteemis poolevoldise pingelangu (olen selles veendunud).

Avaldub nii, et linnas üsna tihedas liikluses liigeldes ei puhu kliima enam sooja õhku. Isegi siis, kui temp. on reguleeritud "HI" peale. Maanteesõitudel ja hõredama liiklusega kohtades sellist jama pole.

Trionic ja saabianti mehed on autole korduvalt juhtmeid külge pannud ja kliimaseadme töös pole ühtegi viga leitud. Külma-kuuma õhu vahemikku reguleeriv klapp/servomootor töötab täiesti ilusti. Salongiradikas ei ole väga suure tõenäosusega umbes, sest:
1. Kahtlasi lekkepeatajaid kasutatud ei ole (va siinkiidetud novatio lekkepeataja)
2. Radikas on poolteist aastat tagasi vahetatud ja siis sai süsteemi korralik jahutusvedelik sisse.

Välistemperatuuri andur ei tohiks ka kalada, sest temperatuuri näit on üsna reaalne. Ummikus seistes küll tõuseb radika läheduse ja liikuvate õhuvoolude puudumise tagajärjel mõned kraadid.

Mootori temperatuuri näit pole ammu esimesest kolmandikust (või isegi 2/5-ndikust) kõrgemale läinud.

Kõige imelikumasks teebki asja see, et kotermanniga kaasneb pingelang. Alguses tundus, et pingelangu põhjustab salongiventukas, kuid isegi, kui see välja lülitada, siis pinge lugem ei suurene. Isegi kui kliimaseade "off" lülitada, siis pinge jääb ikka alla. Mingil hetkel, kui liiklus kiiremaks muutub, tõuseb pinge ja tuleb jälle sooja.

Aidake leiutada.

EDIT: pingelang oleks pisutki seletatav jahutusventikate töölerakendumisega (temp ju kasvab). Aga külma-kuuma vahemikku regulliva servo liikumine "külma" asendisse on kurat teab millega seotud.

9000 - jamad kliima töös

Postitatud: K Juun 03, 2009 22:51
Postitas ivomets
Algselt postitas: suur

Mootori temperatuuri näit pole ammu esimesest kolmandikust (või isegi 2/5-ndikust) kõrgemale läinud.



tee see asi korda esmalt

krt, täna ma ainlt leian ilgelt naljakaid asju siit foorumist....:thumb:

kunagi oli kuskil nuputamisylesanne: et mees palus oma autol vahetada kulunud kummid ja remontida spidomeetri, mis valesti näitab...

9000 - jamad kliima töös

Postitatud: K Juun 03, 2009 23:20
Postitas sebastian
Algselt postitas: ivomets
tee see asi korda esmalt
See pole nii lihtne, kui arvata võiks.
Kell ise on väsinud, aga pinge kõikumisi ta küll ei põhjusta. Pakun, et enamustel tonniste omanikel näitab see kell "alla veerandi"..;)

Suur...kui salongiventika prooviks välja lülitad (või kliima OFF-i), siis klõpsi "info" nupuga režiime kuniks uuesti pinget kuvab.
Asi selles, et EDU pingenäit ei uuene alati õigesti, kuigi tegelikult peaks.

9000 - jamad kliima töös

Postitatud: N Juun 04, 2009 0:14
Postitas timutit
Ma maadlesin enda autoga sama jama otsas.Nägin, et soe- külm klapp ise-enesest liigub.Seega viga kuskil mujal.Kuna mul koluhunnikust on õnneks kogu aeg tükke võtta, siis läksin algul kergemat teed- lihtsamad asjad tõstsin ringi- temperatuuri nuusutaja, juhtplokk.Ei midagi.Vahetasin termostaadi ära, äkki mõjub ja ega uus termostaat pole ka halb asi.Ei midagi.
Siis tuli see kõige jälgim töö ära teha.Soojenduse radika vahetus.Kui Trionicut ei oleks 3 tundi pärast soojenduse mootori tagasipaneku algust abis olnud, siis oleksin ma selle auto mõne aja pärast kuvaldaga maa sisse tagunud.Silme ees oli juba must vöödilisega.Maha olen ma neid vähemalt 45 tükki ilma mingite probleemita maha võtnud, aga kokku panemine oli minu jaoks keeruline...Nüüd muidugi tean, kuidas seda nõksu teha.L..ll pea on ihu nuhtlus.:angry:

Ja lugu lõppes sellega, et hakkas korralikult sooja tulema.Ma ei tea, kas ma oma närvidemänguga ehmatasin auto selgeks, aga tööle ta hakkas.Radika oleks pidanud muidugi lõhki ka lõikama, et näha, mis seal sees on, ag see jäi tegemata.Mustust oli ka paisupaagis.Just seda kakit, mis sinna tekib pikalt ilma jahusvedelikku vahetamata autot ekspluateerides.Oletatavasti oli see radikas seda sama kakit täis.

Nüüd loogikat kasutades võis olla Suure autol terve veesärk kakit täis ja uue radika vahetusega läks sisse uus vedelik, mis on libestit-määrijat-lahtistit täis.See pesi möksi lahti ja soojendusradikas on kitsaskoht, kuhu ta osati pidama jääb.

See kõik on tühipaljas spekulatsioon ja ei pruugi üldse tõele vastata.Kirjeldasin vaid enda nahal kogetut ja naised saunas rääkisid oletust.Ja ei arva sähmaka kulgemise kohta midagi.

9000 - jamad kliima töös

Postitatud: N Juun 04, 2009 7:04
Postitas suur
Timutit jutt on muidugi üsna tõepärane, aga puudu on veel seos sümptomitega, et ummikus puhub külma ja maanteekiirustel on normaalne.

9000 - jamad kliima töös

Postitatud: N Juun 04, 2009 7:54
Postitas iisak
Algselt postitas: suur
ummikus puhub külma ja maanteekiirustel on normaalne.
Kõrgemate pööretega on veepumba tootlikus oluliselt suurem.

9000 - jamad kliima töös

Postitatud: N Juun 04, 2009 8:29
Postitas Cyber
Algselt postitas: ivomets
tee see asi korda esmalt
Nagu Sebastian mainis, seal on see kell ise 99% juhtudest väsinud. Techiga on eriti hea demoda seda. Ütled autole: näita 40C, seier liigub. Ütled: näita 90C, liigub pisut. Siis ütled: näita 100-110, ei kõssagi seier. Siis ütled: näita 120, mis on juba väga palju, vat siis äkki seier jälle hüppab. Mul tolkneb ka see seier "normaalasendis" kusagil kolmandiku peal. Kui sealt peaks kõrgemale liikuma, siis on kuri karjas juba...

9000 - jamad kliima töös

Postitatud: N Juun 04, 2009 9:35
Postitas suur
Algselt postitas: iisak
Algselt postitas: suur
ummikus puhub külma ja maanteekiirustel on normaalne.
Kõrgemate pööretega on veepumba tootlikus oluliselt suurem.
Ma ei tahaks küll ühtegi asja välistada, aga ma ei usu umbes salongiradikat. Sooja ei hakka tulema ka siis, kui näiteks tühikäigul pöörded üles ajada.

Mingi kurat sunnib selle õhusegu klapi "külma" asendisse minema.

Ma ise kahtlustan ikkagi mingit sensorit või siis äärmisel juhul kliimaplokki.
Sensorid, mis asja mõjutavad:
  • salongi temperatuuri andur - ei usu, sest sellisel juhul ei tohiks asi kiirustest sõltuda. Kala peaks ilmnema väga suvalistel hetkedel ja pngelang pole ka sealtpoolt normaalne.
  • sisse tuleva (õhusegu külm+soe) temperatuuri sensor - jällegi ei usu, sest puudub seos kiirustega
  • Päikesesensor - ei usu, viga ei sõltu päevavalgusest
  • Välisõhu temperatuuri andur - üsnagi tõenäoline, samas on välistemperatuuri näit üsnagi reaalne, kuid mine tea, võibolla viskab singaali mingeid "kahtlasi" piike sisse.
  • Mootori temperatuurianduri signaal (see, mis ECUst tuleb ja mille alusel modra) - kah tõenäoline, samas peaks see küttesegud paigast lööma.

Praguse sooloarutelu põhjal peaks proovima välistemperatuuri anduri küljest ühendamist. Vaatame ehk muutub miskit.

9000 - jamad kliima töös

Postitatud: N Juun 04, 2009 9:52
Postitas Cyber
Algselt postitas: suur
Sooja ei hakka tulema ka siis, kui näiteks tühikäigul pöörded üles ajada.
Sa ei hoia ka koha peal nii pikalt pöördeid üleval, et see mõju tunda oleks..;) Linnasõidul alla 2k, maanteel üle 2k, seal on ca 800 rpm vahet, mis võib mõjuda päris korralikult.

Ja ma arvan, et see temperatuuri anduri näppimine ei muuda midagi.

9000 - jamad kliima töös

Postitatud: N Juun 04, 2009 11:06
Postitas olaviv
Algselt postitas: suur

Mingi kurat sunnib selle õhusegu klapi "külma" asendisse minema.

Kas oled vaadanud, mis asendis klapp tegelikult on, kui sooja õhku ei tule? Seda peaks ju kapoti alt piiludes nägema. Siis on kohe selge, kas klapp ei toimi nagu vaja või asi ikkagi radikas.
Kui salongiradikasse minevat-tulevat toru käega katsuda kas siis ei saa aimu kui soe-külm radikas on?

9000 - jamad kliima töös

Postitatud: N Juun 04, 2009 11:21
Postitas suur
Algselt postitas: olaviv
Algselt postitas: suur

Mingi kurat sunnib selle õhusegu klapi "külma" asendisse minema.

Kas oled vaadanud, mis asendis klapp tegelikult on, kui sooja õhku ei tule? Seda peaks ju kapoti alt piiludes nägema. Siis on kohe selge, kas klapp ei toimi nagu vaja või asi ikkagi radikas.
Kui salongiradikasse minevat-tulevat toru käega katsuda kas siis ei saa aimu kui soe-külm radikas on?
Kumbagi pole teinud ja mõlemat pean ilmselt tegema. vooliku katsumine kõige lihtsam. Aitäh hea nõuande eest.

Kuigi jah, ma ei taha seda radika umbesolekut üldse uskuda.
Kuidas suhtuda igasugustesse radika läbipesuvahenditesse?

Ja termostaat on selle aastanumbri sees vahetatud.

9000 - jamad kliima töös

Postitatud: N Juun 04, 2009 11:22
Postitas dover
Näide ei ole küll saabi kohta aga...
Ühel tuttaval värskel ostetud autoga sama jama. Sooja ei tule ja vedeliku temp. koledasti madal pidevalt.
Asi lahenes termostaadi vahetusega "keegi" tark olla väitnud, et tegemist nn. "aafrika" termostaadiga.
Ehk on abiks.


Minul näiteks " siberi" termostaat hetkel :P
Temeperatuurinõel on ummikus veidi alla punase, sundjahutus töötab nagu metslane. Sõidu ajal langeb aga temp. näidik alla poole tagasi. See, et salongi kuuma puhub(olenemata reguleerimisest) on oma laiskus ja krooniline rahapuudus. Ei ole jõudnud lekkivat salongiradikat vahetada ja klappide asendeid,ajameid,mootorit kontrollida.

9000 - jamad kliima töös

Postitatud: N Juun 04, 2009 11:26
Postitas Cyber
Algselt postitas: suur
Kuidas suhtuda igasugustesse radika läbipesuvahenditesse?
s..asti... Kui isegi midagi lahti leotad, siis saadad ju selle ringlema ja ummistad uuest või mõne teise koha... Üldjoontes ei leotagi lahti sealt midagi. Ja kui leotamiseks maha võtad, siis ma paneks juba uue.

9000 - jamad kliima töös

Postitatud: N Juun 04, 2009 21:24
Postitas suur
Algselt postitas: suur
[*]Välisõhu temperatuuri andur - üsnagi tõenäoline, samas on välistemperatuuri näit üsnagi reaalne, kuid mine tea, võibolla viskab singaali mingeid "kahtlasi" piike sisse.
See andur on nüüd välistatud. Võtsin anduri maha, kuid midagi paremaks ei muutunud. Ühtlasi puhastasin anduri ja pistiku klemmid oksiidist.
Anduri takistust ka mõõtsin:
~21C - 2,612 K-Oomi
~8C - 4,800 K-Oomi.

Kunagi tõi Seb selles teemas esile anduri takistuse väärtuvuse sõltuvuse temperatuurist - läheb enam-vähem samasse auku.

Soojendusradika voolikuid ka katsusin - üks voolik oli üsna tuline (nii et kätt peal ei saanud hoida) ja teine oli tüki maad jahedam - salongi aga sooja ei jõudnud.

9000 - jamad kliima töös

Postitatud: N Juun 04, 2009 22:12
Postitas jack
Algselt postitas: suur

Soojendusradika voolikuid ka katsusin - üks voolik oli üsna tuline (nii et kätt peal ei saanud hoida) ja teine oli tüki maad jahedam - salongi aga sooja ei jõudnud.

nii et ikkagi viitab umbes radikale.
Aga sa ühenda radika otste külge pikemad vollad ja küta survevett sealt läbi. Kas pärast ka väljundvoolik jahe?

9000 - jamad kliima töös

Postitatud: R Juun 05, 2009 18:42
Postitas suur
Nii, loomkatsete tulemusel selgus, et probleem ei ole põhjustatud elektroonikast/elektrist. Servomootor liigutab seguklappi kenasti, kuid salongis vai külm õhk.

Kas on salongiradikas umbes, või takistab miski muu jahutusvedeliku jõudmist salongiradikani - ei tea.
Kas kellelgi on 9000 veesärgi kohta midagi tarka öelda?
Õhumullid peaks sealt ju minema pääsema? Termostaat ei mõjuta väikse ringi tööd ju üldse? Või on võimalus, et mingi rikke tagajärjel suletakse väike ring?

EDIT: Kuidas need vedelike ringlused seal jahutussüsteemis käiuvad. Kui salongiradikas umbes, siis kas vedelik käib jahutusradikast vabalt läbi? Kas veepump saab seetõttu väga palju valu?

9000 - jamad kliima töös

Postitatud: R Juun 05, 2009 20:38
Postitas ivomets
kas sul survet ikka systeem hoiab ja vee temperatuur ikka läheb korralikult ylesse??

alustada tuleks lihtsatest asjadest.

9000 - jamad kliima töös

Postitatud: R Juun 05, 2009 20:57
Postitas suur
Paagikork on tutikas. Vee temperatuur on normaalne (uuemate tonniste temperatuurinäidikud on kaka).

9000 - jamad kliima töös

Postitatud: L Juun 06, 2009 0:19
Postitas IFF
Algselt postitas: suur
Paagikork on tutikas. Vee temperatuur on normaalne (uuemate tonniste temperatuurinäidikud on kaka).

Originaal kork või too must nn "fuffel"?

Too must pidas mul vastu vist heal juhul nädala. igastahes nädalapärast vahetasin juba välja. :conf:

9000 - jamad kliima töös

Postitatud: L Juun 06, 2009 8:37
Postitas suur
Algselt postitas: IFF
Algselt postitas: suur
Paagikork on tutikas. Vee temperatuur on normaalne (uuemate tonniste temperatuurinäidikud on kaka).

Originaal kork või too must nn "fuffel"?

Too must pidas mul vastu vist heal juhul nädala. igastahes nädalapärast vahetasin juba välja. :conf:
Kollane. Kui jamad algasid, oli must, aga selle viskasin Trionicu soovitusel minema. Mitte et midagi muutunud oleks.

9000 - jamad kliima töös

Postitatud: T Okt 13, 2009 15:36
Postitas weedman87
tere
oskab keegi nõu anda, kuidas viga kindlax teha, nimelt kliima ei puhu, soojax läheb aga ei puhu üldse.

9000 - jamad kliima töös

Postitatud: T Okt 13, 2009 16:54
Postitas teager
Algselt postitas: weedman87
tere
oskab keegi nõu anda, kuidas viga kindlax teha, nimelt kliima ei puhu, soojax läheb aga ei puhu üldse.

Õeldi ju eelmises teemas, et salongi ventikas on läbi. Asub kojameeste all, juurdepääseb kapoti poolt. Tööaega lammutamiseks ca 3h, mõistlik samas ka salongiradikas ära vahetada, sest nagunii lekib juba.

terv, teager

9000 - jamad kliima töös

Postitatud: R Okt 16, 2009 12:03
Postitas weedman87
Suured tänud info eest, uus mootor on juba olemas. Kas keegi on nii hea ja oskab öelda kuidas seda vahetada, või on selle kohta mingi eraldi teema siin foorumis juba läbikäinud?

ette tänades: DEX

9000 - jamad kliima töös

Postitatud: R Okt 16, 2009 12:30
Postitas teager
Algselt postitas: weedman87
Suured tänud info eest, uus mootor on juba olemas. Kas keegi on nii hea ja oskab öelda kuidas seda vahetada, või on selle kohta mingi eraldi teema siin foorumis juba läbikäinud?

ette tänades: DEX

Tarkuseterad alamfoorum

terv, teager

9000 - jamad kliima töös

Postitatud: P Jaan 03, 2010 17:40
Postitas S9K
Algselt postitas: suur
Soojendusradika voolikuid ka katsusin - üks voolik oli üsna tuline (nii et kätt peal ei saanud hoida) ja teine oli tüki maad jahedam - salongi aga sooja ei jõudnud.

Ja mis lõpuks sai? Soojendusradikas ikka umbes? Täna mootorit/salongi soojendades alguses hakkas sooja tulema aga üks hetk tuli külma ja jäigi külma tulema. Krt kuidas ajab ikka närvi kui enne TÜV-d hakkab mingeid jamasi tekkima:bs: PS, jahutusradikas hakkas ka pissima:gun: