1. leht 2-st

K: tonnine aero 96a

Postitatud: K Juun 17, 2009 22:02
Postitas deardevil
Mille järgi lahterdada või kindlaks teha, kas auto heas korras või mitte? Äkki on mõned nüansid, mida teavad Saabi hingeeluga kursis olevad inimesed?

K: tonnine aero 96a

Postitatud: K Juun 17, 2009 22:05
Postitas TGB
Kui sa seda mõtled siis on see hind õigustatud isegi siis kui seal mõni viga küljes on. Istmed paistavad isegi väga korralikud.. veider on natuke selle mootori ja automaatkasti kooslus...

K: tonnine aero 96a

Postitatud: K Juun 17, 2009 22:10
Postitas deardevil
Mida tähendab hind õiglustatud?? Kas seda, et ei ole korralik isend?? On korralik isend?

K: tonnine aero 96a

Postitatud: K Juun 17, 2009 22:17
Postitas TGB
Et sa siis mõtlesidki seda konkreetset autot?
Seda mina ei tea kui korralik ta on aga selle mina endale ostaks kui mul oleks tonnist tarvis.
Mõtlesin seda et kui ka on vaja näiteks ketid vahetada ja turbo taastada siis kokkuvõttes jääb hind ikka mõistlikuks 96a Aero eest.

K: tonnine aero 96a

Postitatud: K Juun 17, 2009 22:21
Postitas deardevil
Jutt käib jah sellest samast isendist. Esmaspäeval tahaks üle vaadata ja kui masin korras, siis ostaks ära. Kas Di kasseti korrasolekut kuidagi kontrollida saab, kuidas saab kontroliida turbo korrasolekut, mille järgi otsustada keti korrasolek?? Olen foorumis ringi uidanud küll, aga konkreetseid vastuseid ei ole leidnud.

K: tonnine aero 96a

Postitatud: K Juun 17, 2009 22:24
Postitas S9K
Müüge istmed mulle :D Toetan ka TGB otsust, väga hea hind.

K: tonnine aero 96a

Postitatud: K Juun 17, 2009 22:30
Postitas TGB
Kui mootor töötab igati ühtlaselt siis seda ette ennustada, millal ta saba annab on raske. Kasseti peal on kirjas millal see on toodetud.. kui on suht äsja vahetatud siis ei tohiks muret olla. ehk...
Turbo ei tohi olla õline ega teha sellist iseloomulikku häält nagu minekul turbo ikka teeb ;) Samuti viitab turbo surmale sinine suits summutist.
Kindlasti kontrolli et katt umbes ei oleks! Umbes katt garanteerib ka uue turbo peatse riknemise!
Kettide korrasolekut kuulevad kogenud kõrvad hääle järgi.
Mina seda kahjuks kuulata ei mõista. Spetsialisti tarvis.
Vaata hooldusraamatust kas on ehk hiljuti ketid vahetatud. Tavaliselt kestavad tonnise ketid kuni 200000 km. sõltuvalt omanikust muidugi. See viitab sellele et kui hiljuti pole vahetatud siis peagi ootab see töö ees.

K: tonnine aero 96a

Postitatud: K Juun 17, 2009 22:52
Postitas Trionic
Kui jutt aut.Aerost,samas lubatud Hirschi poolt 165kW. siis vaadata,kas liba-aerole kohane garrett T-2,või "hirschitule" kohane mitsu04,või veelgi parem.

K: tonnine aero 96a

Postitatud: K Juun 17, 2009 22:59
Postitas deardevil
Millist häält see minekul turbo teeb?? Kas keegi Tartus mõistab neid asju kontrollida, ei pea ise ennast spetsialistiks. Äkki mõni asine Tartu klubiline viitsib masinale miskil ajal silma peale visata, proovin muidugi homme ka carringusse aja saada.

K: tonnine aero 96a

Postitatud: N Juun 18, 2009 2:05
Postitas veldur
Algselt postitas: TGB
"....Tavaliselt kestavad tonnise ketid kuni 200000 km...."
Kas see natuke julmalt ei ole öeldud?
Keritud spidomeetrite järgi võiks küll öelda, et 200K peal ketimajandus väsinud. Aga palju on keritud?

K: tonnine aero 96a

Postitatud: N Juun 18, 2009 12:32
Postitas D116
Algselt postitas: Trionic
Kui jutt aut.Aerost,samas lubatud Hirschi poolt 165kW. siis vaadata,kas liba-aerole kohane garrett T-2,või "hirschitule" kohane mitsu04,või veelgi parem.

Pildil paisab garrett olema. Samal pildil panin tähele roolivõimu vedeliku paaki, kas uuematel tonnistel on ta selline:? paisab nagu VW ja Audi oma

K: tonnine aero 96a

Postitatud: N Juun 18, 2009 17:14
Postitas deardevil
Kuna see teema on nii, kui nii suhteliselt ühe isendi keskne, siis küsiks targematelt veel abi. Rääkisin müüjaga ning ta ütles, et hooldusraamat on lõpuni täidetud. Kas keegi äkki teab, et millal soovitab SAAB ketti vahetada, turbohooldust teha jne. ning milliste koodidega tehtud tööd kirjendatakse. Kui keegi abivalmis inimene saaks nende koodidega aidata, siis saaks ju teada ka mis töid auto kallal teostatud.

K: tonnine aero 96a

Postitatud: N Juun 18, 2009 17:38
Postitas Cyber
Neid vahetatakse siis, kui vaja. Regulaarset vahetust nagu rihmal, pole ette nähtud.

K: tonnine aero 96a

Postitatud: N Juun 18, 2009 18:19
Postitas teager
Algselt postitas: deardevil
Rääkisin müüjaga ning ta ütles, et hooldusraamat on lõpuni täidetud. Kas keegi äkki teab, et millal soovitab SAAB ketti vahetada, turbohooldust teha jne. ning milliste koodidega tehtud tööd kirjendatakse. Kui keegi abivalmis inimene saaks nende koodidega aidata, siis saaks ju teada ka mis töid auto kallal teostatud.

Alles viimastel aastatel ilmus hooldusraamatusse lisaread, kus kirjas, kas hoolduse käigus vahetati ka süüteküünlad või kütusefilter või hammasrihm või kiilrhm jne jne.
Siiski, mingeid koode sealt ei leia; ning kindlasti 96' masina hooldusraamatus pole kirjas koodidega töid - neid saad ainult vaadata arvete pealt. Lisaks veel - läbi aastate koodid muutuvad, hetkel kehtiv varuosa kood ei pruukinud olla kasutusel 5 aastat tagasi.

terv, teager

K: tonnine aero 96a

Postitatud: N Juun 18, 2009 18:21
Postitas deardevil
Samas peaks ju SAABil vähemalt olema mingisugused seisukohad, et kui palju sõitnud auto turbo tahaks remonti jne. Vaevalt on mõeldud teha hooldus/remonttöid alles siis, kui lõpp ligidal.

K: tonnine aero 96a

Postitatud: N Juun 18, 2009 18:51
Postitas sipelgaz
See, kaua mingi teatud osa auto küljes vastu peab oleneb siiski 99% auto kasutajast ning vähem autotootjast.

Mina mäletan, et meie kõige esimese tonnise (86 aastakäik) oli vist, org. turbo läks katki kui spidokal oli 378 tuhhi ette kerinud.

;)Sipelgaz:thumb:

K: tonnine aero 96a

Postitatud: N Juun 18, 2009 19:01
Postitas dreamer12
Auto hoidmisest sõltub palju, kui ajalugu olemas siis soovitan osta. Keti vahetus on ca 20 tuh kanti. Aga kui ära vahetada sõidad pikalt. Turbo niisama üles ei ütle, selleks peab põhjust andma. Kui on pikalt üks omanik olnud siis vaevalt, et ta lollusi teinud on (= töötava turboga auto seisma keeranud). Kapoti alune on pildilt vaadatuna standard värk. 96 aasta Aero on minulgi ja sõidab probleemide vabalt. Kuluvad jooksu osad, stabilisaatori puksid jms, mis pole kallid. Mootor on hea. Eksin - superhea! Auto ise ka. Sõiduomadustelt teeb veel paljudele tänapäeva keskklassi autodele pika puuga. Hind ju super. Vaata autot nagu iga ostetavat ja kui kõik meeldib ja sirge paistav osta ära. Isegi keti vahetus ei tee seda veel üle mõistuse kalliks vaid alles viib õiglase hinnani, kui vaadata, millega neid nt Rootsis müüakse. Selle originaalstereo teeb ka OK häält, kui näiteks tutika Hinda Accordiga originaaliga võrrelda, millega eelmine nädal sõitma pidin. Ja istmed on nii ilusad, et näha on, et hoitud auto! Kui poleks automaat ostaks selle hinnaga või teise veel! Aga see viimane maitse asi, automaat ka mugav - olen proovinud aga mulle lihtsalt ei meeldi.

K: tonnine aero 96a

Postitatud: N Juun 18, 2009 19:29
Postitas Trionic
Algselt postitas: D116
Algselt postitas: Trionic
Kui jutt aut.Aerost,samas lubatud Hirschi poolt 165kW. siis vaadata,kas liba-aerole kohane garrett T-2,või "hirschitule" kohane mitsu04,või veelgi parem.

Pildil paisab garrett olema. Samal pildil panin tähele roolivõimu vedeliku paaki, kas uuematel tonnistel on ta selline:? paisab nagu VW ja Audi oma
Paak on külge " kloonitud".

K: tonnine aero 96a

Postitatud: N Juun 18, 2009 19:34
Postitas Trionic
Algselt postitas: deardevil
Samas peaks ju SAABil vähemalt olema mingisugused seisukohad, et kui palju sõitnud auto turbo tahaks remonti jne. Vaevalt on mõeldud teha hooldus/remonttöid alles siis, kui lõpp ligidal.
Turbot ei hooldata.
LPT masinat korralikult hooldades ja rahulikult sõites kestab ka üle 400tuh.km.
250tuh. on tavapärane eluiga T-2/25 turbol.

K: tonnine aero 96a

Postitatud: N Juun 18, 2009 21:01
Postitas deardevil
Kas slle aero autom. kast on töökindel ja kas see kast sobib mootoriga. Mis võivad olla kõige töenäolisemalt esinevad vead just sellel konkteetsel autol?? Kas on midagi, millele peaks pöörama erilist tähelepanu??

K: tonnine aero 96a

Postitatud: N Juun 18, 2009 21:55
Postitas olaviv
Mis on kummaline selle auto juures - 165 kw mootor väljastab väänet 342 Nm, antud kasti nominaal tootja poolt on aga ~300 Nm. Isegi 147 kw mootorid piirati 300/294 Nm peale, et mitte kasti üle koormata. Muidugi kannatab see kast ka rohkem väänet, kui nominaal kuid eluiga väheneb. Paljud on turborõhku juurde kruttinud ja sõidavad nii aastaid.
Uuri välja auto VIN, siis saab vin kalkulaatorist vaadata, mis mootor ja kast tehsest peal.
Mina ei põeks mootori ja tehnika seisukorra pärast - seda kõike annab edukalt remontida. Vaataksin hoopis hoolega kere seisukorda - kui see on kõveraks sõidetud siis on hoopis nukram lugu.

K: tonnine aero 96a

Postitatud: N Juun 18, 2009 22:42
Postitas teager
Algselt postitas: olaviv
Mis on kummaline selle auto juures - 165 kw mootor väljastab väänet 342 Nm, antud kasti nominaal tootja poolt on aga ~300 Nm. Isegi 147 kw mootorid piirati 300/294 Nm peale, et mitte kasti üle koormata. .

Siin on tonnise Aero Hirschitud versioonide andmed.

terv, teager

K: tonnine aero 96a

Postitatud: N Juun 18, 2009 23:13
Postitas deardevil
Nagu ma aru saan, siis kautaja teager ei ole just kerge jalaga ja kast on tema käes hästi vastu pidanud.:head:

K: tonnine aero 96a

Postitatud: R Juun 19, 2009 9:01
Postitas Cyber
Minu mäletamine on, et selle kasti piir on 400Nm, mitte 300. Muidu oleks isegi tehase setting liialt piiri lähedal.

Ka mina istun automaadi otsas, custom soft ja täisgaasil 1.3 bar-i (peaaegu 2x nii palju kui tehasest tulnud autol) ..;) Kui seda pidevalt mitte kasutada, siis ei juhtu midagi. Või noh, kui juhtub, siis on "shit happens"..:D

K: tonnine aero 96a

Postitatud: R Juun 19, 2009 18:00
Postitas nug8
Kuna otsustasin üle minna saabile (või Volvole), siis jäi ka endal silma just antud isend. Käisin seda siis vaatamas ning lõpptulemusena otsustasin mitte osta. Auto tundus ülevärvituna, mitmel poos esines "tselluliiti". Simmeri juurest lekkis õli kergelt ning mootoris oli kerge klõbin sees. Iseenesest muu tundus okei, turbo töötas hästi ning üldmulje oli üsna hea. Kuna DI kasseti koodi ei saanud kätte, ei õnnestunud selgeks teha kui vana asi on. Kui asi vahetamata, siis ca 10+ aastat vastu pidanud masin paneb veidi kahtlema. Muidugi, ise lisainvesteringuid teha ka ei soovi.

Pm soovitan enne ostu üle vaadata ja ise otsustada. Kedagi keelitama ei hakka.