1. leht 2-st

Sinine pahvakas

Postitatud: R Juun 19, 2009 14:28
Postitas KrikU
Kurjakuulutav sinine suits tekkinud minu auto käivitusel nii 2-3 päeva tagasi ja ainult külmalt käivitades. Eile oli pahvakas kenake, täna otsustasin asja filmida. Eile sõitsin veel umbes 40 kilomeetrit probleemideta.

9-5 2.3t 125kw '98 garret turbo

Foorumit kammides saab vastakaid tulemusi (pole väga märksõna võtta otsinguks) alates klapisääretihenditest lõpetades turbo surmaga, ning jutte kuidas sellise käivitusel tossava masinaga rahulikult 45000km sõidetud.
Minu masinal on turbo vahetatud ja kit kah peal. Sõitnud selle masinaga üldse umbes 15000km kokku. Autot olen säästnud igati ja külmalt üle ~2000 pöörde pole vajutanud. Soojalt olen ka aegajalt torud tühjaks kütnud põhjagaasiga. Pikemate sõitude järel lasnud autol tühikäigul käia mõnda aega.

Kas targem oleks masin seisma jätta ja sobival ajal viia saabispetside kätte? Ise ilmselt midagi teada ei saa? Pikki otsi ma kindlasti ette ei võta.

Video siis (vajab mpeg4 decoderit): http://enos.itcollege.ee/~ktallo/sininetoss.MP4

Sinine pahvakas

Postitatud: R Juun 19, 2009 15:06
Postitas Cyber
Absoluutselt mitte midagi pole näha sealt videost..:P auto ülemine pool vaid ja majakatus..:P

Sinine pahvakas

Postitatud: R Juun 19, 2009 15:18
Postitas KrikU
http://www.codecguide.com/download_kl.htm Standard pakk siit ja mediaplayer classicuga on kõik korras. Tean, et videol miskit häda siiski pole ;)

Sinine pahvakas

Postitatud: R Juun 19, 2009 15:19
Postitas 95SELaunch
midagi veel ebanormaalset peale teistsuguse suitsu esineb? ebastabiilne mootori töö j ne?

Sinine pahvakas

Postitatud: R Juun 19, 2009 15:20
Postitas S9K
Näeb suitsu küll. Cyber nüüd silmakontrolli.

Sinine pahvakas

Postitatud: R Juun 19, 2009 15:27
Postitas KrikU
Kui kõrvad väga lehtrisse ajada siis mootori tööga on nii, et peale kõva sõitmist jättes tühikäigule käima, tuleb aegajalt sisse selline vaevumärgatav vibratsioon mille löökide sagedus on madalam kui mootori enda taktid, roolil käsi hoides tunneb ära. See ilming on aga minumeelest olnud kogu aeg selle auto omamise jooksul.

Muidu mitte mingeid probleeme pole mootori poolel olnud seni, väga hea auto on olnud. Jätan ta nädalavahetuseks targu seisma. Ei teagi kas esmaspäeval löögile pääseb või jätab siis juba pühade järgseks ajaks asja.

Sinine pahvakas

Postitatud: R Juun 19, 2009 15:36
Postitas Cyber
OT: VLC igatahes ei näidanud..:( Sellega tavaliselt probleeme pole..:( ja K-lite Mega pack on ka olemas..:( Tegelikult pakuti alguses media player classic mulle, hiljem võtsin "päris" mediaplayeri ja siis sain vaadatud... ja hämmastavalt suure liiasusega video..:P See VLC-ga vaadatud jupp omas vasakus servas umbes teist samapalju ruumi ja üleval ka, kõik su autosse minekud ja tulekud olid ka näha..:D
/OT

Aga välja nägi asi täpselt nagu minu klapisääretihendite saaga... järjekord, kuidas hakkavad katki minema on: klapisääred tilguvad, katalüsaator läheb umbe, turbo sureb ära, sest ei jõua enam välja puhuda midagi... Vahetad klapisääred, kontrolli ka katt kohe, võid päästa end turbosurmast. Ja kusjuures alguses võtab katt selle sinise suitsu ikka täitsa ära, ei saa midagi aru, et pahasti oleks.

Sinine pahvakas

Postitatud: R Juun 19, 2009 15:45
Postitas KrikU
Selge pilt, loodame, et pääseme ilma suurema jamata, sest tõesti sain jaole üsna ruttu. Külmemate ilmadega on ka aur minu tähelepanu saanud, seega olen ikka jälginud. Viin ta nüüd kenasti remonti ootama:)

Sinine pahvakas

Postitatud: L Juun 20, 2009 10:35
Postitas Trionic
Mis sa tal oodata lased?Esmasp. kohe lase üle vaadata.

Sinine pahvakas

Postitatud: L Juun 20, 2009 15:45
Postitas ivomets
sai ka yhel 9-5 turbiin ära vahetatud. peale läks kasutatud aga selline, millel viga ennem vahetamist nagu ei olnud.
aga esimeste km ajal oli taga kyll väike sinine suits. hiljem kadus. ei tea kaua see väljalase ja sisselase end puhastab??
kati jätsime ka veel vana.

Sinine pahvakas

Postitatud: P Juun 21, 2009 22:39
Postitas Cyber
Esimeste km-de juures võib normaalne olla. Aga 100km peaks täitsa piisav olema, et puhtaks saada. Selle aja jooksul teeb mootor ca 100000 süüdet ja õhumass, mis sealt läbi käib on päris võimas. Selle ajaga peaks puhtaks küll saama juba.

Sinine pahvakas

Postitatud: P Juun 21, 2009 23:20
Postitas ivomets
ootame kolmapäevani, pole ennem seda asja läbi teind ja nyyd ei oska muud kui oodata ;)

Sinine pahvakas

Postitatud: N Juun 25, 2009 16:57
Postitas KrikU
Niisiis uudiseid niipalju, et turbiiniga pidi kõik kenasti korras olema. Siiski Saabianti mehed kindlasti ei soovita sõita ja probleem tuleks kohe likvideerida kuna õli koht ei ole väljalaskes. Kuna see auto on siin osade saabispetsidele tuttav siis ootan igati soovitusi ja tähelepanekuid selle masina mootori kohta, minu kontakt . Saabiantis arvati, et ilmselt siis õlirõngad või vähemtõenäone klapisääretihendid. Kuid kui mootor lahti, tasub muudki ära teha.

Sinine pahvakas

Postitatud: N Juun 25, 2009 22:53
Postitas Arno
Kuidas nad saavad pakkuda vähemtõenäoliseks sääretihendeid ja tahavad vahetada rõngaid? Sittagi ei ole muutunud...

Sinine pahvakas

Postitatud: R Juun 26, 2009 5:42
Postitas Trionic
Üldiselt on B-205/235 mootoritel kolvirõngaste vahetus üpris kasutu tegevus,sest hoopis rohkem,kui rõngad,kuluvad ovaalseks kolvid .

Sinine pahvakas

Postitatud: K Juul 22, 2009 8:33
Postitas Petzz
Mul sama jama nüüd, auto hakanud tööle pannes sinist välja ajama. Mul küsimus selle tuulutus KIT-i kohta, et mis mõttes on see SAAB-idel probleemne? Igatahes niipalju sain kapoti all targemaks, et karterituulutus voolik on seest mingi puruga koos ja õline. Auto pidi ka kiirendades tagant sinist lööma. Ei oskagi kohe arvata mis otsast pihta hakata. Kas Kit, turbo, klapisääretihendid ? Äkki keegi oskab aidata ?

Sinine pahvakas

Postitatud: K Juul 22, 2009 11:35
Postitas yllar
1.Lase paigaldada KIT
2.Vaheta õli alla 10k

kui kitti paigaldatakse küll siis meistrid märku annavad kui miskit vahetada vaja.

Sinine pahvakas

Postitatud: K Juul 22, 2009 13:40
Postitas Petzz
Selge, tuleb siis uus KIT paigaldada, aga kust kohast seda osta saab?

Sinine pahvakas

Postitatud: K Juul 22, 2009 15:36
Postitas iisak
Kõik Saabe remontivad Teenindused pakuvad seda:facts:
Ainult, et kui sinine juba taga on siis KITti vahetus ei remondi enam midagi:wise:

Sinine pahvakas

Postitatud: K Juul 22, 2009 15:46
Postitas 95SELaunch
Kriku
ega vakuumvoolikud on sul korras?
mu endisel saabil oli jama just nendes, auto andis kõvasti suitsu vahepealt, vibratsioon oli ja pöörded sujuvalt mängisid
kütusekulu oli 16 l/100 km, ning pakuti ka erinevaid variante- klappid, turbo, elektroonika viga jne

Sinine pahvakas

Postitatud: K Juul 22, 2009 15:47
Postitas 95SELaunch
esiteks pandi KIT, aga probleem kordus
pakuti ka, et asi võib olla võlli anduris, mis on saastetud, j ne jne
mingi 10 versioone oli

voolikute värgi tuvastati Saabiantis, kui mul jälle Check Engine hakkas põlema

Sinine pahvakas

Postitatud: K Juul 22, 2009 17:28
Postitas Petzz
Oleks võimalik, läheks kohe Saabe remontivasse teenindusse. Aga kahjuks elan Saaremaal ning Tallinna sõita eriti ei tahaks. Seega kas keegi oskab õelda kust ma selle soeatada saaks, või kas mõni teenindus oleks mulle nõus seda edasi müüma ning mis hinnaga? Igatahes igasugune abi on tere tulnud, et mis autol veel viga võiks olla.

Sinine pahvakas

Postitatud: K Juul 22, 2009 21:53
Postitas yllar
kit maksab tuhande ringis ja küll keegi saadab.Netist leiad ka paigaldusjuhendi kui töömeest pole käepärast.

Sinine pahvakas

Postitatud: N Juul 23, 2009 8:12
Postitas Cyber
Paigaldusjuhend on kaasas.

Sinine pahvakas

Postitatud: N Juul 23, 2009 9:40
Postitas Petzz
Kas oskab keegi siis õelda mõne firma/teeninduse nime kes oleks nõus mulle selle müüma ja saatma?