Mõne päeva eest on mu 93 aasta 900 hakanud veidralt käituma. Nimelt täiesti rahulikul sõidul ja ka paigalt võtul on hakanud aegajalt, kuid järjepidevalt esinema järsku katkumist. Siduriga ruttu ära lahutades langevad pöörded normi ning üldjuhul masin välja ei sure. Kui teinekord on ka välja surnud, siis taaskäivitamisel küll käivitub, kuid võib ka seejärel koheselt välja surra. Kiirendamisel seda probleemi ei esine, kuid maanteekiirusel kulgedes siiski.
Esialgu ei oska paremini antud olukorda seletada.
B202s mootor katkub
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Sai nüüd vea põhjust natukene otsitud. Kätte jäi gaasiasendi andur, mis paistab olevat vigane. Multimeetriga mõõtes ja samal ajal gaasi siibrit ühtlaselt avades peaks takistus kerkima 1000-3000ni (võin veidi eksida nende numbritega), kuid multimeeter suutis mõõta vaid 1/3ni täisgaasist. Olen ma nüüd selles osas õigel teel? Kuna aga varu juppi polnud võtta, ühendasin tolle tagasi.
Huvitav on aga see, et kuigi eelnimetatud andur paistis vigane, hakkas masin normaalselt tööle ning pärast seda pole jõnksutamist esinenud.
Nüüd ei teagi kas sai viga leitud või peitis see ennast lihtsalt ära.
Huvitav on aga see, et kuigi eelnimetatud andur paistis vigane, hakkas masin normaalselt tööle ning pärast seda pole jõnksutamist esinenud.
Nüüd ei teagi kas sai viga leitud või peitis see ennast lihtsalt ära.
Mis mootorijuhtimine sel autol on? Lucas? LH2.4.2?
Bentley ütleb LH2.4.2 puhul:
Throttle closed - 2600-3000ohm
Throttle wide open - 1100-1500ohm
Seega peaks takistus klappi avades hoopis vähenema 3000 -> 1100 ohm
Boschi LH 2.2 ja 2.4 puhul peaks gaasiklapil olema mitte reostaat vaid lüliti, mis paneb ühe kontakti kinni tühikäiguasendis ja teise kontakti kinni täisgaasil.
Bentley ütleb LH2.4.2 puhul:
Throttle closed - 2600-3000ohm
Throttle wide open - 1100-1500ohm
Seega peaks takistus klappi avades hoopis vähenema 3000 -> 1100 ohm
Boschi LH 2.2 ja 2.4 puhul peaks gaasiklapil olema mitte reostaat vaid lüliti, mis paneb ühe kontakti kinni tühikäiguasendis ja teise kontakti kinni täisgaasil.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14425
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Tee nüüd oma jutust järeldus..Algselt postitas: Andreas187
Kuna aga varu juppi polnud võtta, ühendasin tolle tagasi.
Huvitav on aga see, et kuigi eelnimetatud andur paistis vigane, hakkas masin normaalselt tööle ning pärast seda pole jõnksutamist esinenud.
Nüüd ei teagi kas sai viga leitud või peitis see ennast lihtsalt ära.



Tee nüüd oma jutust järeldus..Algselt postitas: Cyber



Itimeeste parandus - tee restart ja kõik on korras:wise:
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Mootorijuhtimine on Lucas.
Ühenduse viga see ka nagu olla ei saaks. Andur sai pärast pulkades võetud ning mõõdetud seal sees olevat klemmide vahelist "riba", kus too sama katkestus pärast 1/3 tööpiirkonnast esines. No tahaks igatahes loota, et too sama kokku-lahti ühendamine selle probleemi ka lahendas.
Ühenduse viga see ka nagu olla ei saaks. Andur sai pärast pulkades võetud ning mõõdetud seal sees olevat klemmide vahelist "riba", kus too sama katkestus pärast 1/3 tööpiirkonnast esines. No tahaks igatahes loota, et too sama kokku-lahti ühendamine selle probleemi ka lahendas.
ot, see on nüüd küll praegu puhtalt teoreetiline arutlemine, loodatevasti annate andeks (ning väga suure möödapanemise korral oleksin parandamise eest tänulik) - aga kuidas saab tühikäigu klapp juba pöördes mootori käitumist oluliselt muuta ja seda katkuma panna? Kui gaas on maas ja seguklapp (peaaegu) kinni, siis on selle klapi etteaste aeg, üritab tühikäigu pöördeid paigas hoida, aga kui seguklapp juba natuke rohkem avatud on, siis võib see tühikäiguklapp teha mida tahab, enamus õhku jõuab mootorisse läbi paralleelse ning avatud seguklapi ning heal juhul pöörded pisut kõiguvad.
ptrt jutus loogika sees. Sain Autodata programmist mõned takistused, mida mõõta. Mõõdame üle. Kui sealt midagi ei avasta, on ainuke variant lihtsalt komponente vahetada. Teadaolevalt on siin mõned Lucase masinad, ehk saame jutule 

Algselt postitas: ptrt
ot, see on nüüd küll praegu puhtalt teoreetiline arutlemine, loodatevasti annate andeks (ning väga suure möödapanemise korral oleksin parandamise eest tänulik) - aga kuidas saab tühikäigu klapp juba pöördes mootori käitumist oluliselt muuta ja seda katkuma panna? Kui gaas on maas ja seguklapp (peaaegu) kinni, siis on selle klapi etteaste aeg, üritab tühikäigu pöördeid paigas hoida, aga kui seguklapp juba natuke rohkem avatud on, siis võib see tühikäiguklapp teha mida tahab, enamus õhku jõuab mootorisse läbi paralleelse ning avatud seguklapi ning heal juhul pöörded pisut kõiguvad.
See klapp annab suurel hulgal lisaõhku, kui ta ei tööta ja see viib mootori töö täiesti metsa hoolimata pööretest.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7667
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
selle klapi nimi on lisaõhuklapp ja see klapp töötab vaid külma mootori korral, kui mootorile antakse rohkem bensiini peale ja seega vajab mootor ka rohkem õhku.
mootori soojenemisel klapi läbilase väheneb ja sooja mootori puhul on see klapp täiesti kinni.
selle klapi rikke pärast küll mootor tõukeliselt vedama ei hakka.
aga kas katkumise ajal kytusevoolikutes õhumulle ei paista liikumas??
mootori soojenemisel klapi läbilase väheneb ja sooja mootori puhul on see klapp täiesti kinni.
selle klapi rikke pärast küll mootor tõukeliselt vedama ei hakka.
aga kas katkumise ajal kytusevoolikutes õhumulle ei paista liikumas??
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.



Tänud Factor'ile info eest. Mõõtsime õhulugejat - 500 oomi, lubatud 331-341. Tähendab see automaatselt, et lugeja õhtal?
Pihustite takistused jäävad kõigil neljal 6 oomi kanti, lubatud 2 - 2,8. Mida sellest järeldada?
Pihustite takistused jäävad kõigil neljal 6 oomi kanti, lubatud 2 - 2,8. Mida sellest järeldada?
Algselt postitas: ivomets
selle klapi nimi on lisaõhuklapp ja see klapp töötab vaid külma mootori korral, kui mootorile antakse rohkem bensiini peale ja seega vajab mootor ka rohkem õhku.
mootori soojenemisel klapi läbilase väheneb ja sooja mootori puhul on see klapp täiesti kinni.
selle klapi rikke pärast küll mootor tõukeliselt vedama ei hakka.
Et siis tps ja õhulugeja kooslus pole oluline?