1. leht 1-st
Millist bensiini kasutada?
Postitatud: R Aug 28, 2009 10:54
Postitas daags
kiire kysimus- tegemist 136 kw 2002 aasta 9-3. Kas tehas n2eb ette 95 v 98 bensiiniga s6itmist ? t2nus vastuste eest.
Millist bensiini kasutada?
Postitatud: R Aug 28, 2009 11:19
Postitas wilddog
Sõidab suurepäraselt mõlemaga. Kuna on tegu turbomootoriga on mõistlikum kasutada 98-t.
Millist bensiini kasutada?
Postitatud: R Aug 28, 2009 11:23
Postitas daags
et siis 95 kah lubatud. hot ja t6en2oliselt ka aero versioonid puhtalt 98 peal, seep2rast kysisin.
Millist bensiini kasutada?
Postitatud: R Aug 28, 2009 11:23
Postitas IFF
Algselt postitas: wilddog
Sõidab suurepäraselt mõlemaga. Kuna on tegu turbomootoriga on mõistlikum kasutada 98-t.
Ega stock masinaga eriti vahet ei ole. Kui aga läheb natukene tehase seadest nn "käest ära" siis on kõrgema oktaani arvuga kütus eelistatumas seisuses.
Ise tangin juba 4 aastat Statoili 98'sat
Millist bensiini kasutada?
Postitatud: R Aug 28, 2009 11:30
Postitas Andrus99
Ma kasutan ka oma klassikus ja 99-s reeglina 98-t.
Eriti 99T, kus miski detonatsiooni ei mõõda...
Millist bensiini kasutada?
Postitatud: R Aug 28, 2009 19:17
Postitas miku
paprite järgi on 95 täiesti lubatud. Ja peab nentima, et miskil hetkel, kui 98 pealt 95 peale üle kolisin, hakkas auto oluliselt viisakamalt ja paremini käituma. Käiguvahetused muutusid sujuvamaks, madalasse otsa tekkis vääne jne. kangutan juba mitmendat aastat 95 ultimaga ja siiani tüsistusi pole märgata.
Millist bensiini kasutada?
Postitatud: R Aug 28, 2009 19:30
Postitas andres
Kuna olulist vahet pole 98 ja 95 vahel märganud siis aastaid sõidetud 95 ga. ( 9000 2.3 no turbo)
Millist bensiini kasutada?
Postitatud: L Aug 29, 2009 1:49
Postitas daags
t2nud vastajatele, juba k2sil esimene e95 paagit2is

Millist bensiini kasutada?
Postitatud: L Aug 29, 2009 9:39
Postitas Cyber
E95?? Et nagu 95 % etanool ja 5% beniini? Ise segad kusagil? Statoil lõpetas siinmail isegi E85-e müügi ära, peab Lätist tooma.
Millist bensiini kasutada?
Postitatud: L Aug 29, 2009 10:54
Postitas suur
küberküber, ära näri tähti. e95 all mõeldi ilmselgelt 95E.
Millist bensiini kasutada?
Postitatud: L Aug 29, 2009 14:55
Postitas daags
Algselt postitas: suur
küberküber, ära näri tähti. e95 all mõeldi ilmselgelt 95E.
igal lollil oma l6bu

Millist bensiini kasutada?
Postitatud: L Aug 29, 2009 18:58
Postitas Cyber
Ei.. ma ei näri niisama... kui eksimuse tulemusena ikka täiesti teise asja nimetus välja tuleb, siis peab parandama..
Teate ju küll "armu anda mitte üles puua", pane koma teise kohta ja mõte muutub täiesti.
Millist bensiini kasutada?
Postitatud: P Aug 30, 2009 10:31
Postitas daags
koma teise kohta

sry vend, aga t2hen2rimine j22b t2hen2rimiseks, eriti kui hakkad komasid lugema. Ei hakanud isegi toda posti muutma E95 v 95E = who cares. Ei lahe v2rk:headbang: millega m6ni ennast l6bustab
Millist bensiini kasutada?
Postitatud: P Aug 30, 2009 11:16
Postitas yllar
ise olen kasutanud viimased 10 aastat ainult 98-t ,tundub et mootor kestab kauem ja ega see hinnavahe teab mis suur ka pole.
Millist bensiini kasutada?
Postitatud: P Aug 30, 2009 13:14
Postitas parkentosh
Ma olen ka katsetanud 95 ja 98'ga. 95'ga tundub paar kW vähem kui 98'ga.

Millist bensiini kasutada?
Postitatud: P Aug 30, 2009 16:47
Postitas sebastian
Algselt postitas: parkentosh
Ma olen ka katsetanud 95 ja 98'ga. 95'ga tundub paar kW vähem kui 98'ga.
Paar kilovatti on vist platseeboefekt
Kel on aga mingi mootorituuningu variant, soovitaksin kindlasti kõrgema oktaanarvuga bensiini kasutada.
95 laseb mootori ennem detoneerima, kui 98. Usutavasti kestab tuunitud mootor 98 kasutades kauem.
Kunagi ise siin foorumis esitasin küsimuse, miks peaks 98 olema 95-st parem ja nüüd pärast kümneid (kui mitte 100+) "läptop ECU-ga ühenduses" -sõitmisi/logimisi väidan kindlalt, et 98 on õigem.
Nö järeleaitamata mootori puhul on vahe väike, pealegi suudab ECU võimaliku detonatsiooni korral end "paika" adapteerida.
9-3 ja 9-5 masinatel toimib see adaptsioon efektiivsemalt ja kiiremini, kui 9000-l või 900NG-l
Tuunitud ECU korral on teisiti - detonatsioon toimub tavaliselt nii kiiresti, et ECU jääb oma mootori kaitsmisega hiljaks. Rääkimata sellest, et mõned tuntud tuuningufirmad alandavad tahtlikult detonatsioonitundlikust, et mootor iga
knocki peale ei reageeriks ega kaotaks lubatud võimsust.
Millist bensiini kasutada?
Postitatud: P Aug 30, 2009 20:41
Postitas MadMan
NG900 2.0 98kW sööb põmst kõike, mida 95 bensu nime all paaki kallata. 98 puhul oli kulu nõksa suurem ja tagumiku järgi minek kehvem.

Millist bensiini kasutada?
Postitatud: E Aug 31, 2009 11:33
Postitas Cyber
einoh.. sõida või atsetooniga, sest "who cares"... põleb ju ... Etanoolil ja bensiinil on endiselt suur vahe.
Millist bensiini kasutada?
Postitatud: L Okt 17, 2009 22:12
Postitas pistyk
mul eelmine omanik ütles,et proovi ikka vähemalt üle paagi 98-t kasutada,muidu pidi lamda peeti keerama kui ainlt 95-ga sõita.
Millist bensiini kasutada?
Postitatud: L Okt 17, 2009 22:33
Postitas qdwin
Hmm. viimased 100000km 250000-st pole 95 põletamine aero lambdale küll hävitavalt mõjunud.
Millist bensiini kasutada?
Postitatud: P Okt 18, 2009 1:06
Postitas I-Vaari
Kas 95E bensiini asemel 98E kasutades väheneb ka kütusekulu? Tehaseandmetel 2.3t ja 2.3T puhul on viimasel väiksem kütusekulu. Mootori surveastet tõstes on suurem efektiivsus arusaadav aga kas nendel mootoritel on see näitaja siis erinev.
Millist bensiini kasutada?
Postitatud: P Okt 18, 2009 12:09
Postitas sebastian
Algselt postitas: LeLeonNoire
Kas 95E bensiini asemel 98E kasutades väheneb ka kütusekulu? Tehaseandmetel 2.3t ja 2.3T puhul on viimasel väiksem kütusekulu. Mootori surveastet tõstes on suurem efektiivsus arusaadav aga kas nendel mootoritel on see näitaja siis erinev.
Mootori surveaste on "t" ja "T" puhul ühesugune, vahe on aga ülelaadimisrõhus ehk selles, kui kiiresti turbo tiivikutel lubatakse pöörelda.
Kuna ECU üritab igal juhul saavutada õhu/bensiini suhteks 14,7 AFR (air-fuel ratio) siis ei tohiks 95E ja 98E kulu suhtes vahet olla.
Erinevus võib tekkida siis, kui suhteliselt tihti sõidetakse "gaas põhjas" - sellisel juhul ECU enam Lambda sensorit, mis tavasõidul hoiab 14,7AFR, ei arvesta ja mootorisse antakse rikkamat (~12AFR) segu. Kui rikast täpselt, sõltub detonatsioonist silindrites. Madalam oktaan detoneerib rohem (läheb mootori koormuse kasvades kiiremini detoneerima), järelikult on ECU sunnitud segu veelgi rikastama ja süüdet hilisemaks sättima mis siis omakorda suurendab kulu.
Kas see võimalik erinevus on korras Lambda sensori puhul üldse märgatav, ei oska öelda.