1. leht 2-st
Saab 9-3 2.2 TiD, 2000, Garu
Postitatud: N Mai 26, 2005 0:09
Postitas Garu
Sai siis ka peale pikka kaalumist ja kammimist see julge tükk ära tehtud et omale ikkagi SAAB soetatud. Siin kindlasti nii mõnigi ei pea teda päris õigeks Saabiks, ta nimelt diisliga. Eks ta üks traktori ja lennuki ristand on aga mulle meeldib. Varustusest ta ka suht blank aga elab üle. Esialgu suurt upgrade-i ei plaani. Kui siis ainult mõned kenad valukad alla panna kui raha leian või mõni soodne pakkumine tuleb.
Ostueelsed pildid siis, veel Belgia numbritega.

Saab 9-3 2.2 TiD, 2000, Garu
Postitatud: N Mai 26, 2005 2:25
Postitas Garu
Tänan.

Seda ma olen tähele pannud et sina siin üks väheseid diislifänne. Loodan et kui mul mootori suhtes küsimusi tekkib siis ehk annad nõu. Ma pole varem diislit omanud. Loodan et ma tanklas hajameelsusest rohelist toru paaki ei lükka.
Seda chippimist olen uurinud. Pakutakse diislitele kah mingeid jubinaid. Nagu mina olen aru saanud on nende tööpõhimõte lihtsalt selles et käseb pumbal rohkem kütet peale anda. Jõudu saab juurde küll aga sellega suureneb kütusekulu ja väljalaskesüsteem on pärast korralikult põlemata sodi täis. Vähemalt selline mulje jäi. Nad on vist enamasti küll lülitatavad, see ehk päästab veidi.
Võrgust leidsin sellised andmed oma masina kohta:
Saab 9-3 2.2 TiD 115bhp
Engine type: 4 cylinder turbo diesel
Displacement: 2.171 dm3.
EEC rating: 85kW (115bhp) at 4300r/min.
EEC peak torque: 260Nm at 1900r/min.
Recommended fuel: Diesel
Top speed: 200 km/h
0 to 100km/h: 10,9 sec
Overtaking, man.: 60 to 100km/h in fourth gear 8,3 sec. 80 to 120km/h in fifth gear 12,8 sec.
Abbot Racingu pakutud upgrade:
115hp TiD Diesel Management System Upgrade, 35 BHP and 80Nm Torque Increase, £495.
Veidi annab juurde küll. Ma küll ei tea kuhu ma selle 80Nm tõmmet juurde liitma peaksin. Kui meelevaldselt ülalviidatud tabelis numbreid liita siis hakkaks tõmbe poolest juba Viggenile kanna peale astuma.

Saab 9-3 2.2 TiD, 2000, Garu
Postitatud: N Mai 26, 2005 11:55
Postitas Garu
http://www.saabcentral.com/features/gm9 ... _93tdi.php
Sellest artiklist jäi selline mulje. Eks peab teemat tõsisemalt uurima. Samas tunduvad need upgrade-id kole kallid olema. See Abbot-i oma on üle 10k meie rahas. Mootor on küll Opeli oma aga kahtlen kas Opeli chipid sobivad. Millegipärast arvan et mootori juhtimises on ka Saabi enda käsi mängus.
Saab 9-3 2.2 TiD, 2000, Garu
Postitatud: N Mai 26, 2005 14:03
Postitas Cyber
Algselt postitas: krss
Õnnitlused kena traktori puhul

- neid meil klubis jah vähevõitu.
Tundub lausa, et ainus..

mul hetkel ei plahvatagi, et keegi teine oleks diisel SAABiga siin. Rariteet siis lausa..

Saab 9-3 2.2 TiD, 2000, Garu
Postitatud: N Mai 26, 2005 14:04
Postitas teager
põrr põrr põrr
Tegelt tahaks lausa kuulata, mis häält ta siis teeb, uuemad diislid podisevad päris sündsalt juba
Aga edu
terv, teager
Saab 9-3 2.2 TiD, 2000, Garu
Postitatud: N Mai 26, 2005 14:38
Postitas Garu
To: Cyber: Ju siis diislivennad podistavad niisama ringi ja ei tunne huvi klubilise suhtluse vastu.
To Teager: Eks ta ikka teeb tüüpilist diisli podinat, 2000 pole ju nii uus veel. Sees istudes eriti ei häiri. 2001 tuli uuem ja moodsam 125bhp 2.2 diisel. Hetkel läheb tühikäigul sumpa ka resonantsi ja võimendab seda podinat. Jalaga vastu sumpa toru surudes kaob see resonants ära. Tõenäoliselt tuleb sumpa kinnitusi kuidagi kõpitseda.
Saab 9-3 2.2 TiD, 2000, Garu
Postitatud: N Mai 26, 2005 15:40
Postitas Garu
Kuna auto sain alles eile õhtul kätte siis praegu on tuunimisest olulisemaks teemaks õlivahetus
Siit ka Kärsale küsimus et kas ma peaks mingit spetsiaalset diislitele mõeldud õli kasutama või võin lihtsalt mõne korralikuma täissündi sisse surada? Seni olen bensukates kasutanud Mobil 1 jt sama klassi täissünte. Ma üldiselt seda meelt et õli pealt ei maksa kokku hoida. Diislid on mulle veel täiesti tume maa ja ei tea kas diisli jaoks mõeldud õlil on mingit eelist tavalise korraliku õli ees.
Saab 9-3 2.2 TiD, 2000, Garu
Postitatud: N Mai 26, 2005 19:31
Postitas lusis
Avaldan lihtsalt poolehoidu.
Silm jäi ka netis selle aparaadi peale, aga ei sattunud Tartus autoaedadest läbi käima.
Anna siis ikka ülevaadet, et kuidas diisel tuksub. Ma kunagi kurjustasin ühes varasemas kirjas, kui mootorite alt diislit taheti välja kiskuda, vihajtes, et küll selliseidki meie ridadesse SAABub. Nüüd siis nii ongi.
Saab 9-3 2.2 TiD, 2000, Garu
Postitatud: N Mai 26, 2005 21:51
Postitas Garu
Praegu uuemaid müüakse juba enamus diislitega. Arvan et aina rohkem hakkab tulema. Mulle polnud diisel just eesmärk, lihtsalt konkreetne isend meeldis. Kütuse kokkuhoid on väike lisaboonus. Selle pisikese punase Belgia numbriga näeb veel parem välja kui meie suure lärakaga. Vaatasin just et autoaed pole ikka veel kuulutust maha võtnud kuigi masin juba teist õhtut minu hoovil.
Saab 9-3 2.2 TiD, 2000, Garu
Postitatud: R Mai 27, 2005 8:24
Postitas Garu
Algselt postitas: krss
diisli puhul loeb siis C järel olev täht, mitte S-i järel olev täht markeeringus.
C klassi (Commercial) õli kasutatakse veokite, busside, maaparandus- ja metsamasinate jms. raskete transpordivahendite diiselmootorite määrimiseks. C klassid on CA, CB, CC, CD, CE, CF, CF-4, CG-4 ja CH-4. Kergeimaks klassiks on CA ja raskeimaks CH-4.
Kumb siis parem on, kergem või raskem

Saab 9-3 2.2 TiD, 2000, Garu
Postitatud: R Mai 27, 2005 11:05
Postitas Garu
Praegu sai BP Visco 5000 pandud. Õlivahetuses soovitati. Ma pärast vaatasin voldikust et neil on mingi Visco 7000 Turbo Diesel ka olemas. Arvan et enne talve vahetan selle sisse, suve lõpuni ehk käib see 5000 ka.
Avastasin et tal on Eberspächeri lisasoojendi tehases külge pandud ja nad müüvad ka kit-e, mille abil saab selle eelsoojendina tööle panna et talvel sooja autosse istuda.

Saab 9-3 2.2 TiD, 2000, Garu
Postitatud: R Mai 27, 2005 11:50
Postitas Garu
Algselt postitas: krss
Igal õlikannul on peal see tähekombinatsioon (nt SF/CD), ja mida kaugem täht tähestikus, seda parem (kallim) õli. Sul kindlasti auto passis kirjas, mis on see miinimum kvaliteedinõue, ja turbomootoritel sellest "lahjemat" kindlasti ei tasuks kasutada
Visco 7000 ja 5000 mõlemad SL/CF ja 3000 on SJ/CF. Et siis diislile pole vahet milline neist, kvaliteet sama? Et kui ma paremat õli tahan siis peaks mõnelt teiselt tootjalt otsima kellel näiteks CH-4 klassiga õli?
CH-4 klassiga on näiteks MOBIL DELVAC 1 SHC 5W-40 mida reklaamitakse kui raskeveokitele mõeldud õli.
Saab 9-3 2.2 TiD, 2000, Garu
Postitatud: R Mai 27, 2005 22:53
Postitas arxrei
Blondiin läks mehaaniku juurde ja küsis, et mis on auto kapoti all 7I0????

Saab 9-3 2.2 TiD, 2000, Garu
Postitatud: E Juun 06, 2005 9:59
Postitas Garu
Heh. Ma olen juba ligi kaks nädalat selle autoga ringi sõitnud aga auto24-s kuulutus ikka üleval veel
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Saab 9-3 2.2 TiD, 2000, Garu
Postitatud: T Aug 15, 2006 13:13
Postitas Tan
Toomel vaatasin, et oled oma masina tagastange ära rihtinud, keegi aitas või said ise hakkama ?
Saab 9-3 2.2 TiD, 2000, Garu
Postitatud: T Aug 15, 2006 14:22
Postitas Garu
Täisa ise sain hakkama. Väike intsident käruga. Koormasin vist veidi üle ja kärul läks kumm ning hakkas taga ujuma.
Edit: Pilt ka juurde otse sündmuskohalt. Mustad jäljed on jäänud sellest piruetist mis koos käruga tegin.
Lisatud failid
Saab 9-3 2.2 TiD, 2000, Garu
Postitatud: T Aug 15, 2006 15:02
Postitas Mart900
sul seal ka tubli tihu-poolteist peal:mad::mad: just sellel põhjusel ei julgenud endale kasutatud käru osta:P
Saab 9-3 2.2 TiD, 2000, Garu
Postitatud: T Aug 15, 2006 15:09
Postitas rantto
Hää, et veel niigi hästi läks...

Saab 9-3 2.2 TiD, 2000, Garu
Postitatud: T Aug 15, 2006 15:19
Postitas Tan
Algselt postitas: rantto
Hää, et veel niigi hästi läks...
Võtsid sõnad suust, vedas et teel lai koht ja auto niigi terveks jäi

Saab 9-3 2.2 TiD, 2000, Garu
Postitatud: T Aug 15, 2006 16:46
Postitas Garu
Õnneks Saabil on hea konstruktsioon. Kannatada said ainult plastid, plekitööd pole vaja.
Tahtsin kõik korraga ära tuua. Auto vedas reipalt, aga kui selline laadung kontrolli alt väljub siis hakkab käru autot juhtima. Väike õppetund et edaspidi käin parem mitu korda kraamil järgi.
Saab 9-3 2.2 TiD, 2000, Garu
Postitatud: T Jaan 02, 2007 14:20
Postitas rantto
Ja endiselt tuiskad ringi käru taga, prussid peal:)
Saab 9-3 2.2 TiD, 2000, Garu
Postitatud: T Jaan 02, 2007 14:41
Postitas kasparius
Vedas et vastu kedagi ei tulnud.
minu tavaline tööpäev selline kus hunnik prusse, aga käru on kahe teljega.
Olen vedanud kuuemeetriseid ja mingi 1200kg lasti TLN linna vahel. Kaasliiklejad imestavad :O Autoks siiski Renault trafic. Kui kärule prussid raskuskese liiga taha jääb, siis hakkab käru odavalt lopendama ja võib auto risti visata. Päris risti pole läinud aga peaaegu.
Varsti teen Saabile ka käruliigud:D
Saab 9-3 2.2 TiD, 2000, Garu
Postitatud: T Jaan 02, 2007 15:10
Postitas Garu
Algselt postitas: rantto
Ja endiselt tuiskad ringi käru taga, prussid peal:)
Nägid mind täna? Vedasin jah täna ka ühe hunniku. Seekord pidasid nii käru kui auto vastu kuigi hunnik oli ka seekord korralik. Veidi küll väiksem kui eelmine kord kui see intsident juhtus.
Saab 9-3 2.2 TiD, 2000, Garu
Postitatud: K Jaan 03, 2007 7:33
Postitas rantto
Algul märkasin ainult kuhja kärul ja siis nägin mis masin seda käru veab:)
Stange on ka pisut kurb sul veel
Saab 9-3 2.2 TiD, 2000, Garu
Postitatud: R Jaan 05, 2007 13:03
Postitas Garu
Masin läks just eile töökotta, järgmisel nädalal saan kätte.
Alguses venitas kindlustus, siis töökoda, nii et päris mitu kuud sai katkise tagumikuga ringi sõidetud. Järgmisest nädalast siis korras jälle, niikaua jalamees.