1. leht 1-st
Autoga kinni
Postitatud: P Nov 01, 2009 9:40
Postitas ivark
Seoses sellega, et jäin 2 nädalat tagasi oma maakodus otse hoovis autoga kinni tekkis lihtsalt küsimus, et kas teistel on selliseid asju juhtunud oma Saabiga või olen ma tõesti lootusetu autojuht. Seekord ei saanud ma enne välja kui kohalik maasturimees tõmbama tuli. Varem on kuuseokstest abi olnud.
Mitte, et seda varem poleks juhtunud, eelmine aasta jäin ka kinni. Kokku on seal üldse kinni jäänud kolm autot: Saab93SS, SC, Mazda 626, Ford focus c-max. Kõik hoovis, mitte karjamaal.
Autoga kinni
Postitatud: P Nov 01, 2009 9:46
Postitas avelito
Huvitav teema ju iseenesest:freak: Ma arvan, et asi pole niivõrd sinu sõiduoskustes, vaid ürita see koht oma hoovi peal korda teha, või lihtsalt hoia eemale sealt.

Autoga kinni
Postitatud: P Nov 01, 2009 10:37
Postitas Allar88
Ülespoole Türisalut seal suunas kus asub Keila-Joa ja hüdroelektrijaam ning kurikuulus Püramiidiküla (kus seisab ka mõni SAAB) voolab keila jõgi. Sai siis kalal käidud 900-sega üle põldude pikki jõeveert sõidetud,

kuna aga praegusel ajal vett kipub palju olema (jõgi pea meeter kõrgem ) on põllud kohati täiesti veeall. Jäime siis isegi ühe imeliku kohapeal kinni ja 6 tundi kaevamist viis lõpuks selleni, et helistasin töökaaslasele (kes juhtumisi on meil firmas kopajuht) ning tellisin ratastraktori kes meid välja tõstis. Õnnetuseks aga põld sedavõrd pehme oli, et traktor isegi ukseni mudas möllas. Aga lõppes kõik õnnelikult ja pisike punane jälle tänavatele sai.
Kes sealkandis kinni jääb siis võib helistada, eks siis vahendame abipalveid.
Autoga kinni
Postitatud: P Nov 01, 2009 11:43
Postitas I-Vaari
Vaatan oma SAABi ja mitte ei tundu see LANDROVER`na. Valime ikka maastikusõiduks ja mudas ukerdamiseks ofroadile sobivad masinad. Heinamaal on ehk isegi lahe kulgeda kuni esimese põllukivini mis auto põhjaaluse murdosasekundiga lõhub. Tundub , et IVARKil ja tema sõpradel sõidukogemus väike , et ei oska teeolusid hinnata. Kui tugevat teed napib siis vähemalt auto vedavad rattad jäetakse kohta kus maapind auto seismise jooksul ei vaju. Siis võimalik väikegi hoog sisse saada ja liikuv auto ei vaju nii kergelt liiva, märja muru jne sisse kui muidugi rattaid mitte meeletute pööretega kaapida lasta. Lase maakodus mõnel kohalikul kopamehel 10 m pikkuselt ja mulla/savikihi sügavuselt hoovitee tühjendada ja sinna killustik või kruus täiteks panna. Killu vedamine mulla peale ei aita kaua kuna mingil hetkel see vajub ikkagi pori sisse. Head toimetamist!
Autoga kinni
Postitatud: P Nov 01, 2009 12:06
Postitas Jupats
Aru ma ei saa, miks te nii kangesti seda maastikku rikkuda tahate.

Jutt ei käi teema algataja kohta. Oma aias tehku kasvõi mudarallit.
Autoga kinni
Postitatud: P Nov 01, 2009 14:12
Postitas ivark
Algselt postitas: LeLeonNoire
Vaatan oma SAABi ja mitte ei tundu see LANDROVER`na. Valime ikka maastikusõiduks ja mudas ukerdamiseks ofroadile sobivad masinad. Heinamaal on ehk isegi lahe kulgeda kuni esimese põllukivini mis auto põhjaaluse murdosasekundiga lõhub. Tundub , et IVARKil ja tema sõpradel sõidukogemus väike , et ei oska teeolusid hinnata. Kui tugevat teed napib siis vähemalt auto vedavad rattad jäetakse kohta kus maapind auto seismise jooksul ei vaju. Siis võimalik väikegi hoog sisse saada ja liikuv auto ei vaju nii kergelt liiva, märja muru jne sisse kui muidugi rattaid mitte meeletute pööretega kaapida lasta. Lase maakodus mõnel kohalikul kopamehel 10 m pikkuselt ja mulla/savikihi sügavuselt hoovitee tühjendada ja sinna killustik või kruus täiteks panna. Killu vedamine mulla peale ei aita kaua kuna mingil hetkel see vajub ikkagi pori sisse. Head toimetamist!
Võibolla see on mul alateadlik soov Land Roverit saada (mis siin salata Pajero ost oli ka plaanis kuid 100 meetri pehme pinnase pärast pole mõtet sellist olematu dünaamikaga traktorit osta) kuid jah, ilmselt pean asfalteerima oma hoovi ära (killustikuga hakkan möllama järgmine kevad).
Autoga kinni
Postitatud: P Nov 01, 2009 15:10
Postitas I-Vaari
Muidugi see pori sees sõidu stiil tuleks kõigil selgeks saada kuna Eestimaal sageli ka talvel lumisel teel olukord sama. Väike hoog ja mootori madalamad pöörded ja SAAB liikus läbi ka põlvekõrgusest tuisanud lumest. Sama kehtib tagasipöördel kusagil auto laiusel metsateel , et hoia vedavad rattad kõval pinnal ja vaikselt manööverdades pööra auto tagasisuunda. Sõidukatega ehk pehme tee on lihtsamalt läbitav aga 60 t autorongiga kusagil laoplatsidel vale liigutust tehes kaevavad need 600 hp veduki nii sisse , et ka traktor hiljem ei liiguta.
Aga korralikult kandva hoovitee jaoks nägin Pärnumaal Tallinnast Sauga ringrajale sõites see suvi reklaami kus praktiliselt kohaleveo hinna eest saab poolhaagisega kallajatäie freesasfalti koos kohaleveoga. See sodi on päris tasemel kui pinnasetihendajaga tasaseks vibrada. Tee aluspõhi aga peaks ikka rusikasuurune killustik võimaluse korral olema ja parem kui ka pinnasetihendajaga üle käidud. Ja mõned kraavid või drenaazh ei ole kunagi kodu ümber liiast kui liigvett kuhugi ojja juhtida on võimalik.
LANDROVER on aga paras Aafrika või Venemaa teedel. Meil on tõesti natuke valus vaadata kui ilus loodus maasturitega segi pööratakse ja mitmekümne aasta jooksul tekkinud taimestik minutiga mudamülkaks keeratakse.
Autoga kinni
Postitatud: T Nov 10, 2009 9:21
Postitas olaviv
Ka mina olen oma Saabiga muru peal kinni jäänud. Esmapilgul täiesti süütu koht, maa märg ja veidi kaldu ka ning raske esiots allapoole. Ning nuta või naera aga paigalt ei saa, tõmbab ühe ratta ringi ja peale seda on üsna lootusetu. Avatud differ ning teine ratas ei vea ju muffigi. Masin aga raske ja lükkamisest ka abi pole. Sellise koha peal oleks LSD ikka väga abiks asjandus, aga hind $$.
Ühesõnaga ei maksa raske esiveolisega mutta ronida. Lumisel tänaval aga sõidab nagu tank, seal ju kõva pinnas all.
Autoga kinni
Postitatud: T Nov 10, 2009 10:14
Postitas qdwin
Olen saabidega kinni jäänud aga alati valede sõiduvõtete tõttu.
Autoga kinni
Postitatud: T Nov 10, 2009 11:26
Postitas Andre83
Mõne aasta eest sai hoovi nurgas mitte-saabi pestud ning ilmselt sai niivõrd kõvasti leotatud, et nurgast välja tagurdades enam kohalt ei liikunud. Välja pääsemiseks kulus ligi tunnike. Tõstsin auto pikema prussiga üles ning rataste alla hunnik telliseid. Auto tuli hiljem üle pesta ja kraavid murus korda teha. Sündmus missugune.
Autoga kinni
Postitatud: T Nov 10, 2009 13:17
Postitas ivark
Kusjuures sellise hoovi puhul nagu mul maal mõned nädalad tagasi oli ei aita sind head sõiduoskused ega pole kuskil ka kõvemat teeserva võtta. Ratas käib rahulikult all ringi, kusjuures mitte sügavalt sisse kaevudes. Targem on auto eemale jätta lihtsalt.
Autoga kinni
Postitatud: T Nov 10, 2009 13:35
Postitas vallikas
Kui vana 99-ga sai lapsena metsatööl käidud, siis sõitsime raielangini välja mööda teetammi, mille peal kivid, mättad, vahel kännud. Midagi ei juhtunud. Üks 99 oli alt täiesti haljas (algselt oli mingi tohutu kõva möginaga põhi tehtud). Vist olen kusagil juba nostalgitsenud, aga kui kännust/kivist kõva paugu jalgealune sai ja see ülespoole kummi viskus, siis sai jalgadega pauk vastu antud ja põhi jälle "sirge".
Selliseid nalju ei tee Saabide uuemate mudelitega vist enam juba kümneid aastaid. 9-5 ja SS ja neist vist ei maksa rääkidagi, ma julgesin oma NG-d ikka siin-seal proovile panna, nüüd sügisel istusin kinni ja ettevaatamatusest teine kord ka karterpõhja ära lõhkusin.
[Omast kogemusest rääkides] Kinni ei jää siis kui mingigi põhi on olemas, kus rattad saavad lõpuks tuge ja kui põhja peale ei jää. Mina just tagurdasin täielikku sohu teepealt ja lasin liiga pikale, tagumised rattad vajusid ära, esimesed jäid teetammi servataha kaapima ja nii ma kohe kõhupeale sattusingi.
Varem kehvade suvekummidega olen suvel kalal käies tavalisel porisel metsateel kinni jäänud, samamoodi tagumik oli all ja raske esiosa üleval, ratas käis ringi ja üles ei tahtnud kaapida, aga lõpuks siiski sain oma jõuga. Pehme põllupeal, kus teed pole ei tasu ronida, eriti kui suht slikid all, korralikum rehv on igatahes abiks.
Aga jah, tegemist siiski sõiduautoga, mis mingit erilist teelt maha sõitmist ei kannata või kui, siis teatud mööndustega. Viimasel orienteerumisvõistlusel, kus osalesin, käisime ka mu autoga metsas porisel teel ja saime hakkama, aga karteri lõhkumine tegi mind väga ettevaatlikuks.
Autoga kinni
Postitatud: T Nov 10, 2009 14:28
Postitas Andre83
Suvel tegin tagasipööret kitsal külateel, mis kulges läbi viljapõllu. Tagurdasin pisut julgemalt tagumised rattad põllule, et esirattad teel ja küll välja tuleb. Järsku oli tunda, et auto istub raamil ja tagumised rattad õhus. Peale väikest kruusa kraapimist selgus, et lihtsalt välja ei saa. Sättisin varuratta ühe tagumise ratta taha ja metallist raamiga ohukolmnurga teise taha. Kuna edasi asi ei liikunud, siis R-käiguga hoogu andes õnnestus auto nii ajada, et tagumised rattad ühel ja esimesd teisel pool kraavi. Täitsin kraavi autovarustuse ja leiduvate kividega ning sain õnnelikult teele tagasi. Ise kah naersin, et oli mul vaja paar rooli pööret kokku hoida. Audiga juhtus nii.
Autoga kinni
Postitatud: T Nov 10, 2009 14:58
Postitas NO FEAR
Ma olen ka kinni jäänud:nono: