1. leht 1-st
9-3 SS 2004 Vector distantskäivituse võimalus
Postitatud: K Nov 04, 2009 10:57
Postitas valuvelg
Tekkis küsimus, et kas keegi oskab öelda kas 2004 aasta 9-3 on võimalik paigaldada distantskäivitust? Millised võivad olla takistused?
Eesmärk siis auto talvel soojaks saada, eelsoojendust ei taha panna, see päris kirves.
9-3 SS 2004 Vector distantskäivituse võimalus
Postitatud: K Nov 04, 2009 11:28
Postitas Homersimpson
Mul pole küll SS, aga minu masinal oli immost möödaminekuga miski probleem ...
9-3 SS 2004 Vector distantskäivituse võimalus
Postitatud: K Nov 04, 2009 12:29
Postitas rantto
Üheks suureks takistuseks on kindlasti maanuaalne käigukast. Samas saab ka käiguluku kahjutuks teha.
E: Kui sul on diisel siis on eelsoojendi juba peal.
9-3 SS 2004 Vector distantskäivituse võimalus
Postitatud: K Nov 04, 2009 12:42
Postitas Mario153
9-3 SS 2004 Vector distantskäivituse võimalus
Postitatud: K Nov 04, 2009 14:58
Postitas praktikant
kuidagi võõrastav tundub ilma juhita auto käivitamine...
ma kasutaks pigem 220V salongisoojendust koos plokisoojendusega.
Lihtne paigaldada ja kasutada.
PS: auto mootori soojendamine kohal seistes on kahjulik
9-3 SS 2004 Vector distantskäivituse võimalus
Postitatud: K Nov 04, 2009 18:25
Postitas Mario153
Mida halba see kohapeal soojendamine siis mootorile täpsemalt teeb?
Taksod tuksuvad päevad läbi kohapeal ja ometigi suudavad taksojuhid oma autodele ulme numbreid ette sõita ilma suuremate probleemideta.
9-3 SS 2004 Vector distantskäivituse võimalus
Postitatud: K Nov 04, 2009 18:39
Postitas Cyber
kõvasti üle poole mootori kulumisest tuleb sellest ajast, kui mootor soojeneb. Et koha peal on see soojaeraldumine vähene, siis on mootor ka pikalt külm järelikult ka kulumine suurem. Sellepärast ei ole ka mõtet kohapeal tiksutada teda. Saad auto käima, klaasid puhtaks, hakka liikuma rahulikult, sest ka külmalt piinamine suurendab kulumist. 5 minutit rahulikku sõitu teeb mootori kõvasti soojemaks, kui 5 minutit koha peal tiksumist.
Seepärast ongi kasulikum plokisoojendus, sest vedelikud aetakse soojaks ilma mootori tööta ja pärast on see külm tsükkel kõvasti lühem.
Kui juba soe on mootor siis pole see koha peal tuksumine probleemiks enam.
9-3 SS 2004 Vector distantskäivituse võimalus
Postitatud: K Nov 04, 2009 18:44
Postitas Mario153
No see oleneb ikka mootorist. Mõned ei käigi elu sees kohapeal norm temperatuurini.....neid jah pole eriti võibolla kasulik lõksutada.
Enda SAAB käib küll koha peal seistes väga kähku töötemperatuurini.....mingit vahet pole.
9-3 SS 2004 Vector distantskäivituse võimalus
Postitatud: K Nov 04, 2009 19:54
Postitas ivark
Ma võiks ilmselt siis ootama jäädagi kui temperatuuriandurit jälgiksin, see hakkab liikuma alles siis kui ma juba kolmveerand teekonnast tööle sõitnud olen, Lasnamäelt kesklinna siis. Jälgin kohapeal pöördeid kui langevad 1000 peale või alla, siis liigun, see võtab umbes minuti.
9-3 SS 2004 Vector distantskäivituse võimalus
Postitatud: K Nov 04, 2009 22:52
Postitas 9-3
Algselt postitas: rantto
Üheks suureks takistuseks on kindlasti maanuaalne käigukast. Samas saab ka käiguluku kahjutuks teha.
E: Kui sul on diisel siis on eelsoojendi juba peal.
Tere küsimus mis eelsoojendi diislil on ?
9-3 SS 2004 Vector distantskäivituse võimalus
Postitatud: K Nov 04, 2009 23:11
Postitas rantto
Diislil on Eberspächeri ahi peal, vaja ainult natuke seadistamis. Pikemat juttu siin:
http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread ... 6#pid16741
9-3 SS 2004 Vector distantskäivituse võimalus
Postitatud: N Nov 05, 2009 7:33
Postitas aatom
Algselt postitas: rantto
Üheks suureks takistuseks on kindlasti maanuaalne käigukast. Samas saab ka käiguluku kahjutuks teha.
E: Kui sul on diisel siis on eelsoojendi juba peal.
Siiski pole see kõigil, näiteks minu diiselSaabil.
9-3 SS 2004 Vector distantskäivituse võimalus
Postitatud: N Nov 05, 2009 12:39
Postitas praktikant
Algselt postitas: Mario153
Mida halba see kohapeal soojendamine siis mootorile täpsemalt teeb?
Taksod tuksuvad päevad läbi kohapeal ja ometigi suudavad taksojuhid oma autodele ulme numbreid ette sõita ilma suuremate probleemideta.
Läheb natuke OT poole,aga
lisaks eespool toodud põhjustele:
Reeglina on (sõidu)automootorid projekteeritud sõitmiseks, see tähendab teatud pöörete vahemikku, õlirõhku, temperatuuri jaotust mootori sees, gaaside liikumise kiirust jne. Dünaamika mootori sees on erinev, noh.
Kohal töötav mootor saastab õhku oluliselt rohkem. Juhi rahakoti arvelt, muuseas.
Taksojuhtidest:
Vabalthingav 80-90- te diisel kannatab kuidagi kohapeal loksutada kah, aga siis on vajalik aeg-ajalt lõõrid puhtaks sõita. Mõistlik oleks ikka autonoomset lisasoojendit kasutada.
Mida uuem mootor, seda tundlikum on ta töörežimi hälvetele.
Raske on selle auto elu, mida soojendatakse veerand tundi koha peal ja siis sõidetakse linnasõitu.