1. leht 2-st

Saab 9-3 SE, 2000, rala

Postitatud: E Nov 16, 2009 22:29
Postitas rala
Tere,
sai siis endale uus Saab muretsetud, eelmine auto läks parematele jahimaadele ma loodan. Autoostuks tegelikult plaan puudus, kuna liikumisvahendeid oli vajaduse korral mitu, aga kui tuli selline pakkumine, siis saigi lõbutsemiseks enda auto ikka muretsetud.
Autoks siis 2000. a. 9-3, 2,0t ja manuaalkast. 5 uksega ja pole küll nii hea varustusega kui eelmine ng900, aga see polegi nii oluline. Olulisem on auto juures see, et ta hästi liigub. autol siis 2,5" väljalase, nordic stage 3 aju, boost controller jms. Veidi üle 1000km sõidetud ja endiselt meeldib.
Aga eks tal ole vigu kah, nagu nt külmalt kägisev esisild, kinnikiilunud kondipump, sidi ja kliimaploki pikslid kadunud, katusel kahtlased mõlgikesed ja vb veel midagi.
Peal on ka üsna normaalne audio, navi, vahetatud kõlarid, uksed ilusti pigimatitatud jms.
Pikk jutt - si.. jutt, lisan parem paar pildikest kah ja naudin sõitu.
Alar

Saab 9-3 SE, 2000, rala

Postitatud: E Nov 16, 2009 22:35
Postitas rala

Lisatud failid

Saab 9-3 SE, 2000, rala

Postitatud: E Nov 16, 2009 22:36
Postitas rala

Lisatud failid

Saab 9-3 SE, 2000, rala

Postitatud: E Nov 16, 2009 22:38
Postitas rala
loodan , et pildi autor ei pahanda.

Lisatud failid

Saab 9-3 SE, 2000, rala

Postitatud: T Nov 17, 2009 0:45
Postitas daags
edu hea ostu puhul;)

Saab 9-3 SE, 2000, rala

Postitatud: T Juun 01, 2010 12:15
Postitas rala
Nii, sai ülevaatusel käidud autoga ja nüüd küsiks veidi nõu. Nimelt ei mahtunud heitgaasid lubatud piiridesse. Näitajad olid sellised: tühikäigul: lambda 1,006; CO 0,643(lubatud 0,5);CO" 14,74; HC 127(lubatud 100). Kõrgematel pööretel HC korras, aga CO 0,496(lubatud 0,3).
Millest viga otsima hakata, lambda tundub näidu järgi korras, miskid teised andurid, summutil mõned sõelad vähem kui orginaalis? Või mida kõrge CO üldse tähendab?
Kas on võimalik ise viga otsida, või tuleb diagnostis käia?

Alar

Saab 9-3 SE, 2000, rala

Postitatud: T Juun 01, 2010 12:41
Postitas Cyber
Katalüsaator oma elu ära elanud?

Saab 9-3 SE, 2000, rala

Postitatud: T Juun 01, 2010 23:03
Postitas rala
Ja kuidas sellest aru saada? Või ongi kõrge CO põhjuseks alati puudulik kat.?

Saab 9-3 SE, 2000, rala

Postitatud: T Juun 01, 2010 23:13
Postitas daags
kysiks siis nii, kas sellel autol yldse on katalysaator? Lihtsalt tundub, et sul puudub t2ielik ylevaade oma autost v siis autondusest. 2ra sydamesse v6ta, aga igaksjuhuks tasuks pilk auto alla heita.

Saab 9-3 SE, 2000, rala

Postitatud: K Juun 02, 2010 9:51
Postitas rala
Auto alt vaadates paistis igatahes ilusasti 3 pütti olemas olema. Esimene peaks neist ju kat. olema kui õigesti aru olen saanud. Aga kas seal ka midagi sees on, seda ju pealt ei näe. Lähen teen igaks juhuks altpoolt pilti, ehk siis saan teada kui loll olen:P

Saab 9-3 SE, 2000, rala

Postitatud: K Juun 02, 2010 10:04
Postitas Cyber
Ilmselt see Nordic st.3 annab ka oma osa..;) Summuti sõelad ei mängi mingit rolli heitgaaside koostises. Lambdanäit on tegelikult ju OK. Ju se katt seal ikka toimetab, muidu oleks sul see näit ka väga paigast. Võibolla targemad pead oskavad öelda, mis põhjustab teiste põlemisjääkide suurenenud osakaalu.

Saab 9-3 SE, 2000, rala

Postitatud: K Juun 02, 2010 10:25
Postitas Tan
Kõrge HC ja CO madalal pöördel vihjab justkui, et segu on rikas ja õhku ei tule vastavalt peale (vurr ei tooda piisavalt), madalal pöördel siis eriti. Nordicul on segukaart väga rammusaks tehtud, aga miks just allotsas..

Saab 9-3 SE, 2000, rala

Postitatud: K Juun 02, 2010 10:42
Postitas Jupats
Pigem ütleks, et Nordicu ja ka teiste rootsituunijate segu on ikka pigem lahja. Kohapeal see vurr ei toodagi midagi. 0,65bar vaakumit ainult:D Kahtlen, et Nordic ültse midagi tühikäigu mäppidega teinud on. Kui katil sisu puudub, on sellised numbrid täitsa võimalikud.

Saab 9-3 SE, 2000, rala

Postitatud: K Juun 02, 2010 10:44
Postitas rala
Ja selleks, et TÜV läbi saada, tuleks orginaalsoft peale panna tagasi?

See siis esimene pütt, kui keegi siit välimuse järgi aru saab kas on kat. või ei.

Lisatud failid

Saab 9-3 SE, 2000, rala

Postitatud: K Juun 02, 2010 10:58
Postitas Jupats
Softis viga küll ei peitu. Pigem on ikka midagi mehaanilist süüdi.

Saab 9-3 SE, 2000, rala

Postitatud: K Juun 02, 2010 12:45
Postitas sebastian
Kõrge CO vabakäigul viitaks tõesti nagu sellele, et katalüsaatoripütt on seest tühi :)

Minu teada vabakäigu "osaga" softituunijad ei tegele, järelikult originaalsoft siin ei aitaks.
Katalüsaatori puudumisel kõigubki vabakäigu CO 0,4...0,6 vahel, ei ole vahet kas aju tuunitud või mitte. Õige segu eest hoolitseb lambda sensor ja selle näit on sul täiesti normis.

Saab 9-3 SE, 2000, rala

Postitatud: K Juun 02, 2010 15:55
Postitas rala
Ja mis ma siis nüüd tegema peaks? Uue katalüsaatori leidma kuskilt? Või TÜV ajaks laenama, kuidas autole paremini mõjub?

Saab 9-3 SE, 2000, rala

Postitatud: K Juun 02, 2010 16:08
Postitas Cyber
T5 puhul pole mootori töö jaoks vahet, kas on katt või ei ole. Ilma kat'ita on parem, kui umbes ja mittetöötava kat'iga..:) Kui mõõdetaks kahe lambdaga enne ja pärast katti, siis on vaja teda ka sõidu ajal.

Ma võin võrdluseks tuua töötava kat-iga numbrid...
L=1.004, CH=13, CO=0.01 (tühikäik)
L=1.004, CH=16, CO=0.1 (2570 rpm)

Kui see nüüd sul tõesti tühi on, siis kui on kusagilt laenata, laena asemele ja rahu majas. Pärast vahetad tagasi. Siis teed ka järgmine kord nii ... Või siis ostad mõne sinna asemele. Puukallistajad on siis sinuga rahul..:)

Saab 9-3 SE, 2000, rala

Postitatud: K Juun 02, 2010 16:54
Postitas rala
Selge, suured tänud kaasamõtlejatele.

Saab 9-3 SE, 2000, rala

Postitatud: E Okt 18, 2010 11:14
Postitas Gals
Algselt postitas: Cyber
T5 puhul pole mootori töö jaoks vahet, kas on katt või ei ole. Ilma kat'ita on parem, kui umbes ja mittetöötava kat'iga..:)

Aga kas parem on töötava katiga või üldse ilma? Looduse jaoks muidugi töötav kat., aga ma mõtlen 1,2 bariselt puhuva T5 jaoks? Kas töötav katalüsaator turbot piinama ei hakka?
Mida soovitate, kas võtta ära või jätta alles.

Saab 9-3 SE, 2000, rala

Postitatud: E Okt 18, 2010 11:19
Postitas Jupats
Aga pane sportkat alla. Seegi juba üsna hea vooluvavusega ja päris kindlasti hoiab ka saastegaasid normis. Muidugi võid ka ilma sõita. Veelgi parem voolavus. TÜV on aga igal aastal takistuseks...

Saab 9-3 SE, 2000, rala

Postitatud: K Okt 05, 2011 21:18
Postitas rala
Tere,
kirjutaks ka mõne rea üle päris pika aja.
Vana teema jätkuks - kat oli seest tühi mis tühi. Sai ostetud miski odav universaalkat. mis tüv ajaks vahele läheb, muidu on sirge toru.
Vahepeal on vahetatud õlisid ja filtreid nagu ikka. Nüüd auto seisis kuu aega, kuna sarniirid olid läbi ja üks esiamort elust lahkunud. Nüüd siis all uued/kasutatud püstakud, amordid, powerfleks ja uretaanpuksid, sarniirid jms. Paar nädalat ka sõitnud ja on natukene teine tunne küll kui enne. Võiks nüüd tagasillas ka puksid ära vahetada ja siis arvan, et sildadega lähiajal pole vaja tegeleda, eriti minu läbisõitude juures.
Praegused 215/55r16 rehvid võib ka ära visata õige pea, järgmiseks aastaks 225/50r16 vaatama ehk saab rohkem pidamist ka.
Alar

Saab 9-3 SE, 2000, rala

Postitatud: N Okt 06, 2011 20:38
Postitas Lepp
Mul tekkis siin vaikselt äriidee - varuosade laenutus TÜV jaoks. Tuled loguga, pannakse ülevaatuse ajaks jupid alla, käid veatult läbi, jupid tagasi ja kulged jälle muretu aasta.

Saab 9-3 SE, 2000, rala

Postitatud: N Okt 06, 2011 20:48
Postitas ebuprofen
päris hea mõtte, Lepp :D :D :D

Saab 9-3 SE, 2000, rala

Postitatud: N Okt 06, 2011 22:52
Postitas iisak
Mul tekkis siin vaikselt äriidee - varuosade laenutus TÜV jaoks. Tuled loguga, pannakse ülevaatuse ajaks jupid alla, käid veatult läbi, jupid tagasi ja kulged jälle muretu aasta.
Antagu mulle nüüd andeks aga nii LOLLI JA OHTLIKKU ideed ei ole ma tükk aega kuulnud:fight:
Ma loodan siiralt,et tegu oli irooniaga...