1. leht 1-st

9-5 soojenemisest

Postitatud: N Dets 17, 2009 22:45
Postitas pluggerxxx
Kui nüüd juba see soojaks minemise asi jutuks tuli siis kas 9-5 mootor peabki nii aeglaselt soojaks minema?

Endal 99a 2.0t ja sai umbes poolteist aastat tagasi ära vahetatud termostaat kuna esialgu sai seda kahtlustatud- aga nüüd enam selles probleem olla ei tohiks.

Põhimõtteliselt kui sõitma hakata nii -14C välistemperatuuri juures, siis jõuan sõita trassil 2500 pöördega kusagil 10 km linna kuniks temperatuuriseier jõuab nii veerandi näidu peale aga siis edasi linnasõidul 3-4 käiguga alla 2000 pöörde sõites enam eriti ülespoole temp näidik ei tõusegi jääb sinna veerandi ja poole vahele.

Endale tundub, et salongiradiaator suudab niipalju sooja ära võtta sellise külma ilmaga, et normaaltemperatuuri mootor ei saavutatagi. Põhimõtteliselt ühel hetkel siiski temperatuur ka normi jõuab, aga see toimub alles siis kui salong on soojaks puhutud vist.

Kellelgi veel 9-5 sellist talvist kehva soojenemise probleemi on? Peaks nagu põhjamaa auto ikka olema aga pereringis hulk teisi väiksemate mootoritega marke hakkavad selle maa peale juba tulikuma õhku puhuma ja saavad temperatuurid normi kui mul 9-5 hakkab aknaid sulatama :wtf:

9-5 soojenemisest

Postitatud: N Dets 17, 2009 22:53
Postitas S9K
Väidan sama, 9-5 soojeneb LIIGA kaua. Lisaks ei lähe ta nii kuumaks nagu ma tahaks. Peab ikka kuumema termostaadi panema. Mu esimene tonnine oma manuaalse soojenduse juhtimisega soojenes ülikiirelt. Panid käima, lükkasid lume maha, tiba jääd ka ning tuli juba soojemat kui välisõhk.

9-5 soojenemisest

Postitatud: N Dets 17, 2009 23:03
Postitas tripp
Mul oli siis nii, kui termostaat vahetust vajas. Praegu saab näidiku veerandi peale 2 km sõiduga. 5 km pärast on normaalasendis ja puhub juba sooja.
Pakun et termostaat ikkagi läbi jälle

9-5 soojenemisest

Postitatud: N Dets 17, 2009 23:28
Postitas pluggerxxx
Algselt postitas: tripp
Mul oli siis nii, kui termostaat vahetust vajas. Praegu saab näidiku veerandi peale 2 km sõiduga. 5 km pärast on normaalasendis ja puhub juba sooja.
Pakun et termostaat ikkagi läbi jälle

Mmm, ei usu, Troostis vahetasid veel ära ja ka kohe peale vahetust ma olukorra paranemist ei näinud.... oma silmaga uut ei näinud muidugi aga vast nad ikka ei unustanud vahetada ega vana tagasi ka ei sattunud kogematta.

Too auto saabus muidugi Itaaliast, aga hästi ei usu, et siis midagi soojendussüsteemi ehituses teisiti oleks peale madalama termostaadi.

Peab hankima veel juurde neid 12v peal töötavaid salongisoojendajaid terve hunniku :head: (huumor, kõige mõtetum huvipärast ost mis saab autokaupluses teha vist, odavam on kass kaasa võtta sooja puhuma esiklaasi peale autosse.
Peaks selle ümber ehitama arvuti toiteploki peale kohvisoojendajaks vms.


NB: küsimus targematele, kas termostaadi korrasolekut sedasi saab kontrollida, et sõita müned kilomeetrid niikaua kuni temperatuurinäidik pole veel ütleme veerandi peale jõudnud ja siis kontrollida kas jahutusradika lõdvik on soe.?

Loogika kohaselt kui termostaat lahti liiga vara läheb siis peaks hakkama kohe soojenema lõdvikud kui mootor soojaks hakkab minema?

9-5 soojenemisest

Postitatud: R Dets 18, 2009 3:22
Postitas KrikU
Pean samuti nõustuma eelkõnelejatega seoses 9-5 soojaks minemisega praeguste -12 kuni -14 külmadega. Sõitsin kesklinnast nõmmele ning keerasin väikesteel tänavatele kus hood väiksed tänu libedusele ja siis alles tundsin, et salongi hakkab seda õiget kuumust tekkima mis soojemate ilmadega lihtsalt saavutatav. Justkui autol ei oleks nagu midagi viga ja usun, et mootor ikkagi töötab oma normaalreziimis kõige selle juures, aga tõesti - sellist päris kuuma õhku on keeruline saada kätte ühtlasemal linnasõidul magistraalteedel. +27 ehk maksimaalne sai juba päevad tagasi pandud default alustusreziimiks. Muidu pole temperatuuri seadet nagu pidanud väga muutma. Või siis, termostaat? Näidik on siis peaaegu 'keskel', pikema sõiduga saab muidugi täiesti õigeks.

9-5 soojenemisest

Postitatud: R Dets 18, 2009 8:57
Postitas Rauno
Täpselt sama lugu 2.2 tid'iga, kuid eks see diisli puhul olegi mingil määral oodatav. Kuna ka enda Itaaliast, siis peaks vist alustama termostaadi vahetusega?

9-5 soojenemisest

Postitatud: R Dets 18, 2009 8:59
Postitas tripp
Tegin täna spetsiaalselt katse. Hommikul oli temperatuur SID järgi -17. Panin auto käima ja 4 minutit töötas mootor kohapeal. Selle aja jooksul kraapisin klaasi puhtaks ja samal ajal tegin ka ühe suitsu. 3 km pärast oli temperatuuriseier veerandi jaotuse peal ja jahutusvedeliku temperatuur 65 kraadi juures. 5,7 km pärast oli jahutusvedeliku temperatuur 82 kraadi ja seier keskmises asendis (seal, kus ta tegelikult tavaliselt on). Jahutusvedeliku temperatuuri näitab SID peale Sebastiani tehtud ajuvoodood.
Seega ikkagi väidan, et 9-5 ei lähe korras termostaadiga oluliselt kauem soojaks, kui iga teine auto.:wise:

9-5 soojenemisest

Postitatud: R Dets 18, 2009 9:19
Postitas janek83
Ei kurda, minu masin soojened esimese 5-6 sõiduminuti järel...

9-5 soojenemisest

Postitatud: R Dets 18, 2009 10:52
Postitas epsum
Rauno, sa diisli puhul alusta ikka lisasoojendi kontrollist - ebersprächeri junn peaks kapoti all olema ja tagama ka -30 kraadi puhul 3..4 minutiga salongi soojaksmineku.
Aga aero nüüd nende külmadega küll miskit eriti aeglaselt soojaksmineku muljet ei jätnud, umbes 5 minutit ja soe ta juba ongi.

9-5 soojenemisest

Postitatud: R Dets 18, 2009 12:46
Postitas Jupats
Algselt postitas: pluggerxxx
Kui nüüd juba see soojaks minemise asi jutuks tuli siis kas 9-5 mootor peabki nii aeglaselt soojaks minema?

Endal 99a 2.0t ja sai umbes poolteist aastat tagasi ära vahetatud termostaat kuna esialgu sai seda kahtlustatud- aga nüüd enam selles probleem olla ei tohiks.

Põhimõtteliselt kui sõitma hakata nii -14C välistemperatuuri juures, siis jõuan sõita trassil 2500 pöördega kusagil 10 km linna kuniks temperatuuriseier jõuab nii veerandi näidu peale aga siis edasi linnasõidul 3-4 käiguga alla 2000 pöörde sõites enam eriti ülespoole temp näidik ei tõusegi jääb sinna veerandi ja poole vahele.

Endale tundub, et salongiradiaator suudab niipalju sooja ära võtta sellise külma ilmaga, et normaaltemperatuuri mootor ei saavutatagi. Põhimõtteliselt ühel hetkel siiski temperatuur ka normi jõuab, aga see toimub alles siis kui salong on soojaks puhutud vist.

Kellelgi veel 9-5 sellist talvist kehva soojenemise probleemi on? Peaks nagu põhjamaa auto ikka olema aga pereringis hulk teisi väiksemate mootoritega marke hakkavad selle maa peale juba tulikuma õhku puhuma ja saavad temperatuurid normi kui mul 9-5 hakkab aknaid sulatama :wtf:

Endal soojeneb auto -20 juures vägagi kiiresti. Naise mersu ei jõua soojagi puhumagi hakata, kui Saabil juba 85 kraadi saavutatud. Seni pole kiiremini soojenevat autot leidnud.

9-5 soojenemisest

Postitatud: E Dets 21, 2009 10:54
Postitas caarel
Ma olen täheldanud et kui panna salongis +27 siis jõuab masin selle esimese sooja puhumisega salongi tunduvalt hiljem kui algtemperatuuriks on +19. Sellest lähtuvalt on algtemperatuur +19 ning masina saab suht kiirelt soojaks.

9-5 soojenemisest

Postitatud: E Dets 21, 2009 11:36
Postitas 95SELaunch
samuti suht kiiresti soojeneb ka praeguse ilmaga, hea põhjamaade auto=)

9-5 soojenemisest

Postitatud: E Dets 21, 2009 11:40
Postitas Cyber
Kas teile ei tundu, et algsest teemast, räigelt suitsevast turbost, on asi sujuvalt kuhugi väga eemale läinud?? Tegin spliti ...

9-5 soojenemisest

Postitatud: T Jaan 12, 2010 16:26
Postitas caarel
Vahepeal kui Tallinnast eemal olles sai auto -20 tunda siis salong soojaks ei läinud korralikult ja armatuuris istus osuti 1/4 peal heal juhul. Termostaat oli katki ja peale selle vahetust viskab nüüd sooja -10 kuni -15 juures 2-3 minutiga salongi. Super. Enne pidi Tallinna kliimas(pidev sompus ja sula) 5 minutit ootama ega osanudki tähele panna et midagi viga oleks. Kusjuures peale seda -20 saamist kesk eestis oli järgmine päev Tallinnas -4 ja sellega töötas asi talutavalt ja aru sai ainult siis kui 27 sisse lüüa ja temperatuur oli ikka sama mis 20 peal(lihtsalt soe). Nüüd vahetan küll iga paari aasta tagant ära.