1. leht 1-st

Saab 9-5 Griffin 3.0 LPT, 2001, jyriq

Postitatud: L Dets 26, 2009 18:08
Postitas jyriq
Ehhee, mul siis lõpuks avaldus see Saabiviirus ja läks üle krooniliseks haiguseks ;)

Olen alates 19.12.2009 Saab 9-5 roolikeeraja :drive:.

Saamislugu oli ikka jube pikk, pea aasta otsisin (valisin) ma seda armukest. Küll üks ei sobind küll teine, siis vahetus kontseptsioon, vaatasin 3.0 diisleid, aga jõudsin ikka sinna tagasi kust aasta eest alusasin ehk 3.0 Griffinini. Ja hea on et jõudsin. Ainuke, mis kripeldama jääb on see, et tahtsin universaali. Aga võta näpust neid Griffineid annab tikutulega otsida.

Auto sai soetatud käest ja isegi VM hooldusajalooga. Asju on tal ikka kuhjaga vahetatud "enne minu aja arvamist". Läbisõit 148000. Värv must. Kõik "viled" on peal.
Autol on väikseid iluvigu nende krdi helkurite pärast, mis ustele kinnitatakse :angry: ehk siis sealt tuli rooste välja kui nood eemaldasin.

Kui nüüd kütusekulu nuppu mitte puutuda (keskmine 12) siis ühe sõnaga võiks ma oma esimeste 450km läbimise järel ütelda FANTAST. Ja ega ma teda säästuautoks ei ostnudki.

Kui nüüd lumerookimine ükskord ää lõpeb siis saab siia veel elamusi lisatud, hetkel siis üks lumme uppunud lennuki pilt kah juurde:


Pilt

Mõned vaated veel (29.12.09):

Pilt
-
Pilt
-
Pilt

Saab 9-5 Griffin 3.0 LPT, 2001, jyriq

Postitatud: L Dets 26, 2009 18:53
Postitas S9K
Mõnus pilt:head: Pane üks pilt tagant vaates ka, miskit tiiva taolist paistab.

Saab 9-5 Griffin 3.0 LPT, 2001, jyriq

Postitatud: P Dets 27, 2009 17:36
Postitas jyriq
Kuna ma asun saabigurudest suhteliselt kaugel, siis mõeldes sellele sai soetatud Hiinast OP COM seade. Eesmärgiks teha eeldiagnostikat. See peaks siis olema kodune Tech2 asendaja.

Asi toimib. Aga minu pettumuseks loeb ta ainult veakoode. OPELitel suutis ta ka kõik mootori hetkeparameetid välja lugeda.

Esimene proov näitas kohe veakoodi P1132. WIS-sit uurides sain ma justkui aru, et ta mootori tööd ei mõjuta, seepärast vist ka Check Engine ei süttigi.

AGA aru ma ei saanud, millega see veateade on seotud, kas sisselaske õhulugejaga või siis lambda anduriga või .... :conf:

P1132 O2 Sensor Heater Control Circuit (Bank 1 Sensor 1) - et mis see siis tähendaks?

Saab 9-5 Griffin 3.0 LPT, 2001, jyriq

Postitatud: P Dets 27, 2009 17:38
Postitas S9K
Lambda kütte kontroll vooluring.

Saab 9-5 Griffin 3.0 LPT, 2001, jyriq

Postitatud: T Dets 29, 2009 12:43
Postitas jyriq
Eheee, et siis põhimõtteliselt ei ütle see midagi konkreetset ja kuna kontrollsüsteemi kuulub lambda nr 1 ning jahutusvedeliku temp.andur siis üks nendest on õhtale minemas?
Lühise jms jaoks on muud veakoodid ja neid süsteem välja veel ei anna.

Kui mu loogika nüüd mind alt ei vea :conf: siis langeb liisk lambdale. Jahutusvedeliku andur töötab näilikult normaalselt.

Saab 9-5 Griffin 3.0 LPT, 2001, jyriq

Postitatud: T Dets 29, 2009 12:50
Postitas Cyber
Aga äkki polegi viga..:) Lihtsalt vana veakood mälus ja kustutamata jäetud?

Saab 9-5 Griffin 3.0 LPT, 2001, jyriq

Postitatud: T Dets 29, 2009 13:31
Postitas Lepp
Saab sobib ikka talvisesse keskkonda fantastiliselt. Tõsiselt head ülesvõtted. See tiib sobib kuidagi eriti hästi su Griffile... Sisse vaataks ka tegelikult:)

Saab 9-5 Griffin 3.0 LPT, 2001, jyriq

Postitatud: T Dets 29, 2009 13:40
Postitas Ets
Palju onne!!! Järjekordne V6 teeb mul meele heaks :)

Saab 9-5 Griffin 3.0 LPT, 2001, jyriq

Postitatud: T Dets 29, 2009 14:25
Postitas jyriq
Algselt postitas: Cyber
Aga äkki polegi viga..:) Lihtsalt vana veakood mälus ja kustutamata jäetud?

Ei, veakoodi olen 3 korral kustutanud OP COM nimelise seadmega, mõne aja pärast on ta jälle olemas.

Saab 9-5 Griffin 3.0 LPT, 2001, jyriq

Postitatud: T Dets 29, 2009 15:37
Postitas jyriq
Vead, mis on ilmnenud:

1. Nagu sai esimeses postituses sõimatud, kõikide uste ääred (pilt lõpus) :gun:
2. Pakiruumi tuli ei põle ja armatuurlaua tabloo ei tuvasta pakiruumi avamist.
3. Mitmed lambikesed on armatuurilauas kustunud. ACC näeb kuidagi tuhm välja. Ei tea kas see ongi nii või mulle lihtsalt tundub :conf:
4. Veakoodid.
5. Eesmine topsihoidja katki.

Juhipoolse ukse äär:

Pilt

Saab 9-5 Griffin 3.0 LPT, 2001, jyriq

Postitatud: T Jaan 05, 2010 22:10
Postitas jyriq
Niih, kuna ma õigel ajal Tallinna saabiasjatundjate juurde ei jõudnud (ilusa talveilma tõttu) siis astusin täna kohaliku Aljoša juurest läbi.

Kuna ta Saabi nägi vast teist korda siis tegime aint diagnoosi Boschi riistadega.

Ja mis kõik äkitselt välja tuli:
1. CO ületab poole võrra ettenähtut - huvitav kuda nov.09 eelmine omanik sellega ülevaatuse läbis :conf: "ametlikut"
2. Ma saastan õhku kütusega, kah topeltkogusega kokkuvõtes mul segu liiga kange millegipärast
3. :angry: krt küll, see pasane (must) mootor ajab mul s... keema aga selliste külmadega ei raatsi pesemisega riskida kah

4. Karterist tuleb mul õli sisselaskesüsteemi, kui ma nüüd õigesti aru asjast sain - aku juures asuv õhuvõtutoru üks lisaühendustest on õline :wtf:
5. Lambdad elavad normaalselt.
6. Veakood 1132 oli täna ühtäkki kadunud, kuigi veel eile kustutasin teda 2 korda.

vot sihuksesd lood siin pool sood.

Saab 9-5 Griffin 3.0 LPT, 2001, jyriq

Postitatud: T Jaan 05, 2010 22:55
Postitas teager
Nägin ka seda masinat paar korda "puhtaks pestuna" eelmise omaniku käes ning kere seisukord ikka oli jube, rooste möllas igaltpoolt. Kat oli eemaldatud minu mälu järgi, sellepärast ka CO paigast ära.

IMO on see auto paras murelaps.

terv, teager

Saab 9-5 Griffin 3.0 LPT, 2001, jyriq

Postitatud: E Jaan 18, 2010 0:38
Postitas jyriq
Kuna Tallinna Save Saabi üritusele tulla ei saanud, siis sai natuke niiöelda oma Saabi pääsmisega tegeletud :thumb:


Vot siin on see juhe, mille pärast kaob pakiruumist tuli ja armatuuril ei kuvata pakiruumi avamist.


Pilt

Saab 9-5 Griffin 3.0 LPT, 2001, jyriq

Postitatud: E Jaan 18, 2010 8:17
Postitas Trionic
Uued liitekohad jäta kindlasti luugi sisse.Tiiva poolt annab u. 30 cm. kaablit "järgi tõmmata".

Saab 9-5 Griffin 3.0 LPT, 2001, jyriq

Postitatud: E Jaan 18, 2010 8:41
Postitas jyriq
Algselt postitas: Trionic
Uued liitekohad jäta kindlasti luugi sisse.Tiiva poolt annab u. 30 cm. kaablit "järgi tõmmata".

Ei hakkanud riskima juhtmete venitamisega ja võtsin lihtsalt samasuguse juhtme ja nö pikendasin katkiseid. Toimib seni.

Saab 9-5 Griffin 3.0 LPT, 2001, jyriq

Postitatud: N Jaan 21, 2010 12:00
Postitas jyriq
Huvitav, kas mul on luulud või siis... igatähes juhtub aegajalt sihuke asi, et ACC puhudes korralikult sooja õhku viskab äkitselt külma õhu pahmaka näkku. Siis kui külmajudinad läbi käinud ja hakkan otsima kust tuleb, siis pole seda külma kuskilt tunda.

Täheldanud seda ainult juhi pool.

Oskab keegi kommenteerida või on viimane hetk mul arsti juurde aeg kinni panna? :wtf:

Saab 9-5 Griffin 3.0 LPT, 2001, jyriq

Postitatud: E Mär 01, 2010 10:06
Postitas jyriq
Nii, rõõmusõnum ;) - PUHAS !!!

5 autolukksepa praktikandil läks aega 6 tundi, et auto 3 korda šampooni ja surepesuriga üle pesta ja puhtaks saada kogu saastast (mis eelmisest omanikust külge jäi) ja siis veel käsitsi poleervahaga üle lasta. Lisaks tunnike, et nanovaha peale tõmmata.

Tulemus: ega pilku küljest ei saanud :thumb: ise vist vesistasin kõige rohkem selle vaatepildi peale

Kahjuks tulemust pildile ei saanud - kevad tuli ju ...

Saab 9-5 Griffin 3.0 LPT, 2001, jyriq

Postitatud: N Mär 25, 2010 11:31
Postitas jyriq
Nii, sai autot natuke hooldatud. Moototriõli, filtrid, küünlad jms.

Kõige tobedam oli muidugi kuulda VM soodus-hoolduskampaaniast, peale seda kui olid kõik vajalikud ja mittevajalikud hooldusvahendid kokku juba ostetud - ja veel toredam oli sellest Jõhvi VM-i pärima minna ning järjekordselt vastuseks kuulda - "me ei ole seotud Tallinna VM-iga ja ei tea midagi nende kampaaniatest"

ehk tegin hoolduse ikkagi ise.

Lisaks üritasin automaatkäigukasti õli vahetada. Kuna oli soov kõik 7,2 liitrit saada vehetatud siis sai muretsetud väike käsipump, et siis õivarda august see välja imeda. Aga võta näpust, kätte sain ainult ~3,5 liitrit ehk siis sama, kui oleks alt välja lasknud.
Löga, mis sealt välja tuli oli ikka jube.
Eks peab allesjäänud õliga peale mõningast sõitmist veelkorra proovima.

Või oskab keegi mingit nippi soovitada :?

Aga aut.kasti õlitaseme määramist pole ma ikka veel käppa saanud - torgi seda varrast kuidas tahad ikka on üleni õline.

Saab 9-5 Griffin 3.0 LPT, 2001, jyriq

Postitatud: N Mär 25, 2010 12:33
Postitas Cyber
Ülejäänud õli on turbiinis sees ja seda sa sealt niimoodi imedes kätte ei saagi. Et päris kuivaks saada pidi vist väheke ringi ajama ja siis jälle imema... Ma ei pretendeeri absoluutsele tõele sellega.

Saab 9-5 Griffin 3.0 LPT, 2001, jyriq

Postitatud: N Mär 25, 2010 13:44
Postitas jyriq
Sinu pakutud teooriat ma natuke isegi proovisin aga ei julenud pikalt seda teha.

Käima ja 15 sek D, siis 15 sek R, siis P ja välja - manualis kirjas õlitaseme kontrollimiseelne protseduur.

Midagi tekkis kasti põhja aga mitte midagi olulist, "imemisväärset" :D.

Saab 9-5 Griffin 3.0 LPT, 2001, jyriq

Postitatud: N Mär 25, 2010 16:14
Postitas T.P.
Tervitus,

üle 3,5 sealt jah palju välja ei tule, kodanik Cyber räägib täitsa õiget juttu.

Taseme kontrollist -> kodanik Homersimpson postitus

http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... #pid159729

parimat,
T.

Saab 9-5 Griffin 3.0 LPT, 2001, jyriq

Postitatud: R Juun 18, 2010 16:49
Postitas jyriq
1.
Vaatsin siin hiljutist RStormi postitust mootorisse tuleva õhu temperatuuri osas ja jälgisin natuke ka enda oma OpenSID abil.

Mul tekis igatähes küsimus, kui palju võiks või siis kas üldse peaks see temp erinema välisõhu tempeartuurist. Mul lihtsalt kord erineb paari kraadi võrra ja kord 30 kraadi võrra :S.
Samas proovisin korra digi termomeetriga mõõta, mis õhutoru sees toimub, näidud klappisid.

2.
Mis veakood see B1600 on? Ei leia sellele mingit loogilist vastet. Samas esineb mul ta nii SID-is, ACC-s ja CD palyeris.

3.
Helisüsteemi eesmine parempoolne kõlar põriseb CD kuulamise ajal (raadio töötab normilt) - JUST SÕIDU AJAL. Ja natuke piniseb kiirendusel. Kas peaks geneka kallale minema või maandust kontrollima???

4.
See just V6 2001.a. ecopower-i nuhtlus on ikka üle mõistuse. Need koodid P1132 ja P1141 kord tulevad ja kord lähevad.
Mõttes mõlgub see ecopower ära keelata, ehk teine tagumine Lambda ära keelata :nono: