1. leht 1-st
Turbo manomeeter
Postitatud: P Juun 05, 2005 22:01
Postitas sebastian
Oskab ehk keegi juhatada, kust sellise saaks? Tahaks nati täpsemat...mingid (odavad?) isendid pidid aiateibaid kohe või pärast mõningast kasutamist näitama.
Veelgi tegijam oleks mingi elektrooniline LED-de (valgusdioodide) reaga, mis võiks MAP sensorilt infot saada.
On keegi sellisest kuulnud või äkki ise kokku tinutanud?
Ilma manomeetrita (LPT) on ju koleeee igav

.
(sorri kui sarnane teema juba olnud, ise küll ei leidnud)
Turbo manomeeter
Postitatud: P Juun 05, 2005 23:58
Postitas djk
päris lahe asi on selline manomeeter mis siis kui autol süüde väljas on täiesti tume. Kui keerad süüte sisse siis tekivad sinna seier numbrid jne.
Lett oli sellel vist mingi 700-800 kr + alus ca.140 kr
Turbo manomeeter
Postitatud: E Juun 06, 2005 0:09
Postitas aljoga
nende manokatega tegeleb enamus tuuningpoode, hinnad on seinast-seina. enda kogemusest ei soovitaks Equus manokat - aiateibaid ei näita, aga siriseb häirivalt (muidugi, selle hinnaklass jääb 400 kanti, st üks odavamaid). ise vist telliks järgmisena VDO toodangut, kuna kvaliteet ja ilus tagasihoidlik disain ühes tükis (hinnaklass ~800).
natuke on manokate teemat käsitletud siin:
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?t=133
djk jutu illustreerimiseks:
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?t=50 hind sellisel paraku
1400 eeku 
Turbo manomeeter
Postitatud: E Juun 06, 2005 18:10
Postitas Saabs
Võin öelda, et minul on selline tumenev turbomanokas ja ma omandasin selle poest poole odavamalt kui on pakkunud aljoga. Mine vaata Alevi 5, seal on Db-Hp pood. Internetis on ka kodu leheküljel igasugused kellad väljas koos hindadega
http://www.db-hp.ee Tsekka ja sa ei kahetse.
Turbo manomeeter
Postitatud: E Juun 06, 2005 18:49
Postitas Cyber
Täiesti OT soovitus, aga kui linke lisate siis katsuge ikka http:// ka ette kirjutada ja veel parem kui url ja /url tag'e kasutate, siis ei lähe igasugu popid ja noortepärased lingid katki..

Turbo manomeeter
Postitatud: E Juun 06, 2005 21:55
Postitas sebastian
Selge, uurin järele.
Päris 800-kroonist justkui ei raatsiks osta, aga mine tea, poes asja peos hoides võivad juba muud mõtted tulla

Minumeelest on need manomeetrid selgelt ülehinnatud, nagu ilmselt enamus tuuninguga seotu. Midagi üleloomulikult keerulist ei tohiks manomeetris ju olla. Vahepeal liikus juba mõte elektroonilise pressure sensori suunas. Kui ise meisterdada, siis koos vajaliku elektroonikaga tuleks seegi odavam ja kindlasti täpsem.
Veel huvitaks, kuhu keegi selle jupi on paigutanud ja kuidas vooliku vedanud?
To Saabs: kuidas täpsusega lood, oled millegagi võrrelnud...ja kas toimib vaikselt, ei "sirise"?
Turbo manomeeter
Postitatud: E Juun 06, 2005 22:05
Postitas Saabs
Ei "sirise" ja seier ei kõigu samuti. Mina olen üli rahul ja poes olles tekkis kohe selle tumeda kella soov. Ühendus on ülilihtne, kõik ühendustega seotuv on õpetuses kirjas (sellega peaks iga üks hakkama saama).
Turbo manomeeter
Postitatud: E Juun 13, 2005 15:40
Postitas sebastian
Netiavarustest selgus, et odavama manomeetri ebameeldivat häält suurematel rõhkudel saab vaigistada...kummivooliku kokkusurumisega. Näiteks mingi klamber. Siis pidi kaduma ka osuti kõikumine tühikäigul.
Näitu see kokkusurumine ei pidavat muutma, kui just päris kinni ei pressi.
Mingi loogika tundub nagu olevat

Turbo manomeeter
Postitatud: E Juun 13, 2005 23:20
Postitas tiib
Kasutan selle teema ära ja küsin, et kas saab 9-5’el (2.0 t), mille armatuurlaual turboseierit pole, saab selle sinna kuidagi tekitada?

Õigemini, kas saab vahetada armatuurlaua vastu, millel see olemas? Asi peab pärast muidugi töötama ka
Vot millegipärast ei ole kõigil turbomootoriga Saabidel seda seierit armatuurlaual

Turbo manomeeter
Postitatud: E Juun 13, 2005 23:43
Postitas IFF
Ei ole sellepärast, et tegemist on LPT, ehk siis madalsurve turboga. Neil ei olegi seda ette nähtud. Ainult FTP, ehk siis täissurve turbotel on selline vinge lisa seier.
Turbo manomeeter
Postitatud: E Juun 13, 2005 23:46
Postitas Cyber
Pane lisakell kuhugi, kiirem, odavam, turvalisem.
Turbo manomeeter
Postitatud: T Juun 14, 2005 9:38
Postitas Trionic
Teatud turgudele tehti ka tonnised FPT-ga,aga ilma manokata.
Turbo manomeeter
Postitatud: T Juun 14, 2005 14:40
Postitas sebastian
Hea (ja omapärane) näide oma vurr. Igasuguste kirjade järgi LPT, manomeetrit pole, küll aga vahejahutusradikas ja solenoid valve nagu FPT autodel. Miski nagu ei viita, et asjad oleks hiljem lisatud. Arusaamatu, mis määrab siis, et on "low pressure turbo", sest minumeelest seda klappi ei saagi LPT süsteemi ECU-le külge pookida...õigemini vist saab aga tolku ei ole. Või äkki ECU üle vaadata, ehk tõesti FPT oma e. kogu kompott hiljem upgradetud?
Turbo manomeeter
Postitatud: T Juun 14, 2005 17:16
Postitas Trionic
tehtigi kusagil 96 aastast alates ilma manokata osadele turgudele FPT tonniseid,küll oli seal kW veidi maha kruvitud(mingid maksujamad kindlasti)
itaalia oli selline turg ja midagi veel.Itaaliast on pärit ka 2,0 T Aerod:fight:
Turbo manomeeter
Postitatud: T Juun 14, 2005 17:21
Postitas Trionic
Algselt postitas: sebastian
Netiavarustest selgus, et odavama manomeetri ebameeldivat häält suurematel rõhkudel saab vaigistada...kummivooliku kokkusurumisega. Näiteks mingi klamber. Siis pidi kaduma ka osuti kõikumine tühikäigul.
Näitu see kokkusurumine ei pidavat muutma, kui just päris kinni ei pressi.
Mingi loogika tundub nagu olevat
ka orig.manokal on sissetulev toru kalibreeritud düüsiga.
seega-surud mingi mosse 0,3-1,0mm. düüsi kummivoolikusse ja kaovad plärinad ja osuti kõikumine.Düüsi valid katse-eksituse meetodil.

Turbo manomeeter
Postitatud: N Juun 16, 2005 22:40
Postitas aljoga
Algselt postitas: sebastian
Netiavarustest selgus, et odavama manomeetri ebameeldivat häält suurematel rõhkudel saab vaigistada...kummivooliku kokkusurumisega. Näiteks mingi klamber.
sai proovitud, toimib! mingil määral. tühikäigul on võbelus kadunud, aga ülelaadimisel on nõrk pirin endiselt alles (küll oluliselt vaiksem). ega sitast saia naljalt ikka ei tee

Turbo manomeeter
Postitatud: R Juun 17, 2005 7:10
Postitas Trionic
kallistel "kelladel" summutatakse õli,või mõne muu solgiga osuti liikumist.
Turbo manomeeter
Postitatud: P Juun 26, 2005 18:21
Postitas sebastian
Sihukese graafiku meisterdasin:
Huvitas elektrooniline
boost gauge http://homepage.ntlworld.com/dgace/diy_boost_gauge.htm
ja nats andmeid otsides selgus, et turborõhu ja hobujõudude vahel on ka mingi lineaarne seos u. 5000 pöörde juures. Ka herr Trionicu auto andmed tõestavad, et väga vale see graafik pole.
Muide GM MAP sensori ja Saabil kasutatava (analoogse?) andmetel on miskipärast erinevus...mõõtmisel selguks ilmselt tõde.
Kommenteerige ja parandage palun

(pidi ju vaba päeva millegagi sisustama

)
ps. veel üks asjalik skeem:
http://www.emergent.com.au/200sx/boost_gauge_1.html
(saab MAP sensorit andurina kasutada)
Turbo manomeeter
Postitatud: E Juun 27, 2005 22:46
Postitas Trionic
:notworthy:sebastian.Su päevatöö on enam-vähem täpne.Tegelikult võiks katsetada mingit 2bar. MAP`i ,kuna sellisega "cut off" kusagile hämarustesse
kaob,oleks huvitav teada,milline kütusesegu välja näeb og. ajuga.Turboclub.ee-s ei viitsinud keegi mulle vastata.

Turbo manomeeter
Postitatud: E Juun 27, 2005 23:48
Postitas sebastian
Tänud, Trionic. Arvasin juba et miskit tuleb tugevalt muuta.
Tahtsid vist öelda, et 3bar MAP-ga

. See huvitaks ennastki, kuhu cutoff siis liigub aga lihtsam on lisada 2bar sensorile 50...100 oomine takisti väljundsignaaliga järjestikku (ECU sees on takkidest pingejagur 970 oomiga massi) see lükkab cutoffi kuuldavasti mõnevõrra kõrgemale...segu muidugi läheb samavõrra lahjemaks sest MAP ei anna enam õiget infot...1,3+bar juures võib see äkki jamaks minna? Sama kino oleks vist 3bar sensoriga.
Loll on see, et segumõõtja (A/F kell) ei anna suurtel rõhkudel enam õiget inffi, sest trionic sätib siis segu normaalsest rikkamaks (ja süüte muidugi hilisemaks) aga "narrow band" o2 andur on nii krdi ebatäpne, et väljastab ideeliselt ainult kolme väärtust: lahja-normaalne-rikas ja sedagi siis, kui ta täiesti korras on. "Wide band" andur väljalaskesse kruttida lisaks originaalile...siis saaks asjast kohe selge ülevaate. Pole seni kusagil lugenud, et keegi nii teinud oleks

.
ps. need cutoff piirid on üsna umbkaudsed, kõik oleneb ju õhu temperatuurist jne. loomulikult ka näidiku täpsusest kust loetakse.