1. leht 1-st
9-3, 98 mootori temp pole normis, välistemp 30 kraadi sooja :)
Postitatud: R Jaan 22, 2010 11:50
Postitas urmask
Tere!
Sooja tuleb salongi küll, aga mootori temp kõigub. Valgusfoori taga või kohapeal seistes temp normaliseerub, kuid sõitma hakates jälle langeb (-12 kuni -15 kraadiga kogemus). Salong tulikuumaks ei lähegi. Välistemp. näitab ~30 kraadi sooja

Mõlemad asjad tekkisi koos ja väga äkki (kahe käivitumise vahel)
Uurisin ka foorumi ja ilmselt tuleb termostaat ära vahetada, aga ma ei suuda selle asupaika tuvatada- ehk keegi aitab?
Kas see, et välistemp. näitab 30 kraadi, on kuidagi seotud termostaadiga või on päris eraldi andur kusagil? Kus?
Enne, kui autol bensupump katki läks, töötas kõik suurepäraselt, pärast bensupumba vahetust tekkis see jama- mis on väga kummaline, kuna need pole omavahel seotud.
Ehk on juhus...
Abi oleks igati teretulnud
---
9-3, 1998, 2.0 96kw, auto-kliima
9-3, 98 mootori temp pole normis, välistemp 30 kraadi sooja :)
Postitatud: R Jaan 22, 2010 12:30
Postitas iisak
Välistempandur on OTSESELT SEOTUD kliimaseadme tööga.
Vaheta alustuseks see ära:wise:
9-3, 98 mootori temp pole normis, välistemp 30 kraadi sooja :)
Postitatud: R Jaan 22, 2010 15:35
Postitas tõh
Välistemperatuuri andur jamas kunagi ka minu 9-3-l. Võtsin anduri küljest, toas vist puhastasin teda kuidagi ja kui uuesti külge ühendasin, hakkas õiget temperatuuri näitama. See kõik juhtus 2 aastat tagasi ja siiani töötab hästi. V-o oli lihtsalt mingi kehv ühendus vm. Tasub proovida.
Andur asub all stange keskel.
9-3, 98 mootori temp pole normis, välistemp 30 kraadi sooja :)
Postitatud: R Jaan 22, 2010 16:56
Postitas urmask
Noh, minul see puhastamine ja soendamine ei aidanud. Sõitsin ilma andurita ja ega midagi ei muutu- mootor läheb soojaks, aga kiiremini sõites jälle temp langeb- ilmselt on termostaat otsas ja selle ostan uue. Temp.anturi tagasi panin oli õues 45 kraadi sooja

Selle otan ka uue.
Kus 9-3e termostaat asub? Mäletan, et kunagi ammu sai Opelil see 3 minutiga vahetatud :p
9-3, 98 mootori temp pole normis, välistemp 30 kraadi sooja :)
Postitatud: R Jaan 22, 2010 17:23
Postitas vallikas
Ehh, otsisin pilti, peaks ju sama kõik olema, ehk siis sisselaske kõrval kahe poldiga
EDIT: Niipalju veel, et vahetasin ka termostaati möödunud talvel vist ja enne seda samamoodi salongi sooja ei puhunud, sest mootori töötemperatuur oli vale. Aga madalamate pööretega sõites andis siis ka aeg-ajalt check engine tuld mulle.
9-3, 98 mootori temp pole normis, välistemp 30 kraadi sooja :)
Postitatud: R Jaan 22, 2010 18:04
Postitas iisak
Vallikas räägib praegu hoopis teisest asjast.
Tema näidatud pildil on kelladeploki T`andur.
Välistempandur on tõesti stange küljes:wise:
Edit:
Ma olen ikka totaal-lammas. Vallikas näitas ju termostaadi asukohta:wall::wall::wall::wall::wall:
9-3, 98 mootori temp pole normis, välistemp 30 kraadi sooja :)
Postitatud: R Jaan 22, 2010 18:22
Postitas urmask
Ma sain õigest aru

Eks ma tean, kust küsida, kui ostmiseks läheb

:p
9-3, 98 mootori temp pole normis, välistemp 30 kraadi sooja :)
Postitatud: P Jaan 24, 2010 7:45
Postitas Jürts
Algselt postitas: vallikas
EDIT: Niipalju veel, et vahetasin ka termostaati möödunud talvel vist ja enne seda samamoodi salongi sooja ei puhunud, sest mootori töötemperatuur oli vale. Aga madalamate pööretega sõites andis siis ka aeg-ajalt check engine tuld mulle.
Küsin siinkohal igaksjuhuks üle, kas vigane termostaat võib põhjustada CE tule süttimist, nii nagu Vallikas kirjeldab? Nimelt mu NG mootori temperatuur on viimastel päevadel grammi võrra allpool normaalset, ning sõites annab aegajalt CE märku. läheb u 10-20 sek põlema ja siis jälle kustub.
9-3, 98 mootori temp pole normis, välistemp 30 kraadi sooja :)
Postitatud: P Jaan 24, 2010 9:34
Postitas vallikas
Algselt postitas: Jürts
Algselt postitas: vallikas
EDIT: Niipalju veel, et vahetasin ka termostaati möödunud talvel vist ja enne seda samamoodi salongi sooja ei puhunud, sest mootori töötemperatuur oli vale. Aga madalamate pööretega sõites andis siis ka aeg-ajalt check engine tuld mulle.
Küsin siinkohal igaksjuhuks üle, kas vigane termostaat võib põhjustada CE tule süttimist, nii nagu Vallikas kirjeldab? Nimelt mu NG mootori temperatuur on viimastel päevadel grammi võrra allpool normaalset, ning sõites annab aegajalt CE märku. läheb u 10-20 sek põlema ja siis jälle kustub.
Just umbes nii mul oligi, alguses ei osanud ma aru saada ja mingeidki seoseid leida, aga siis kui vähe teemat uurisin, olin suhteliselt kindel, milles asi. Lõpuks sain Troostis veel techi ka taha ja Viki aitas vigu seletada. Uut termostaati pannes tuleb kontaktpind korralikult puhastada vaadata et termostaat kindlasti õiget pidi saab ja muidugi ka vedeliku olukorda peaks teadma, mul oli iidvana ja hall löga, uut punast ei julenud panna, kartsin lekkeid, panin rohelise.