1. leht 2-st

Turbo kuumakaitse kott

Postitatud: N Jaan 28, 2010 22:16
Postitas S9K
Mis materjalidest on tehtud see kott, mis pannakse turbo kuumakoja ümber?

Kodus on mul olemas paksu klaasriiet ja õhemat klaasriiet mil üks pool hõbedane, lisaks on olemas mingi spets kuumakindel niit.

Vaadates neid kotte piltidelt tundub, et seespool kasutatakse mingit pehmet materjali. Klaasriie aga ei ole nii pehme. Plaan on oma turbole kott ümber teha ja torud katta klaasriide lindiga. Õlivoolik saab ka omale selle hõbedase kattega klaasriide ümber. Mitte, et kapoti all kuum oleks või miskit, aga kardan hirmsasti kui õlivoolik peaks kiirenduse ajal purunema, siis võib kogu auto maha põleda:mad:

Turbo kuumakaitse kott

Postitatud: N Jaan 28, 2010 22:53
Postitas Trionic
Kallimad sisaldavad kevlarit.Osad on mingist süsinikkiust kangast,millesse on pressitud vasepulbrit jne.
Eks igal tootjal ole omad segud.

Turbo kuumakaitse kott

Postitatud: N Jaan 28, 2010 23:11
Postitas S9K
Meenus veel midagi head, hästi saaks ju kasutada vana võidusõidu kombeka materjali.

Turbo kuumakaitse kott

Postitatud: N Jaan 28, 2010 23:17
Postitas Trionic
Need vist pikalt kuumutamist ei talu.

Turbo kuumakaitse kott

Postitatud: N Jaan 28, 2010 23:18
Postitas S9K
Ju ei olnud siis nii hea mõte:P

Turbo kuumakaitse kott

Postitatud: N Jaan 28, 2010 23:44
Postitas Trionic
F1 kevlarisegust kombekad peavad taluma lahtist leeki vist midagi poole minuti-minuti ringis.Turbo on jahedam,kuid siiski 600-1000 kraadi.

Turbo kuumakaitse kott

Postitatud: N Jaan 28, 2010 23:49
Postitas S9K
Selge, sel juhul läheb lihtsalt kiht hõbedast sisse, hõbedane pool koja poole. Seejärel mitu kihti tavalist ja pealmine kiht hõbedane, välimuse ja kasutaja mugavuse pärast, siis ei saa klaaskiude naha alla kui kätt pidi kuskil vahel oled.

Turbo kuumakaitse kott

Postitatud: R Jaan 29, 2010 9:12
Postitas olaviv
See hõbedane kiht on alumiinium? Vihjek soovitan uurida alumiiniumi sulamistemperatuuri ;) Ja siis veel üks väike vihje, et kui alu õhu käes kuumutada, siis mingil hetkel hakkab see väga heleda leegiga põlema :)
Ehituses on mingid tuletõkke materjalid, täpselt ei tea nende omadusi aga võibolla leidub midagi sobivat.

Turbo kuumakaitse kott

Postitatud: R Jaan 29, 2010 9:30
Postitas S9K
Seesama materjal on tuletõkke materjal. Kasutatakse paljudes kohtades kaitsena keevitamisel.

Turbo kuumakaitse kott

Postitatud: R Jaan 29, 2010 9:54
Postitas Cyber
A kas tasub möllata? Selle koti hind on vast mõnisada krooni üks suvaline näide netist, $34.51. Kohalikud butiigid müütavad täielikku kitti ca 2500.- eest aga selles on lisaks kotile ka igasugu teipe ja värke lisaks. Kui küsida ehk müütavad sulle koti üksikuna ka. See 4-500 EEK (ainult kott) on selline summa, mille puhul mina näiteks ei hakkaks ise ehitama materjalidest, mille kõlblikkus antud juhul on veel välja selgitamata.

Turbo kuumakaitse kott

Postitatud: R Jaan 29, 2010 10:02
Postitas ivomets
mine kuskilt romulast otsi parajaid tykke sellestspets asjast, mis kuumusekaitseks ümber kollete ja asjade pandud.

Turbo kuumakaitse kott

Postitatud: R Jaan 29, 2010 10:08
Postitas S9K
Algselt postitas: Cyber
A kas tasub möllata? Selle koti hind on vast mõnisada krooni üks suvaline näide netist, $34.51. Kohalikud butiigid müütavad täielikku kitti ca 2500.- eest aga selles on lisaks kotile ka igasugu teipe ja värke lisaks. Kui küsida ehk müütavad sulle koti üksikuna ka. See 4-500 EEK (ainult kott) on selline summa, mille puhul mina näiteks ei hakkaks ise ehitama materjalidest, mille kõlblikkus antud juhul on veel välja selgitamata.

Ma teen selle koti tasuta. Viljandis pole ei ühtegi butiiki ega muud poodi. Meil puudub igasugune tuuning/motorsport kraam. Lisaks ei vaevu paljud siia midagi saatma. Kuhugi tallinna järgi tulek on kohe 500.- eek hinnale otsa. Pisut uurin siit ja sealt ja on mul see kott olemas. Professionaalne õmbleja omal kodust võtta. Milles küss :thumb:
Algselt postitas: ivomets
mine kuskilt romulast otsi parajaid tykke sellestspets asjast, mis kuumusekaitseks ümber kollete ja asjade pandud.

Pole vaja, materjal kodus olemas. Lihtsalt huvitas mida seal kasutatakse. Klaasriie on piisavalt hea materjal. Pealmiseks materjaliks on ka see aluminiseeritud klaasriie hea, sest seal on juba temperatuur tunduvalt väiksem ja mingit süttimis ohtu pole.

Turbo kuumakaitse kott

Postitatud: R Jaan 29, 2010 10:19
Postitas Cyber
Kui sul seda EILE vaja pole, siis leiab alati mingi variandi transaks, ilma et peaks ise järgi käima. Selle asja Cargobusi toimetamine ei võta ka eriti aega. Ja kui sul on seda vaja kahe nädala pärast või veel hiljem siis seda enam.

Aga luba mulle palun, et kui sa selle valmis saad ja installeerid, siis esimese käivituse järel lased mootori soojaks koha peal, kapott lahti ja ise istud tulekustutiga kõrval, eks... Ja esimesed tõmbed teed samamoodi, et tuletõrjuja istub kõrval, valmis tormama... Sest no ma olen juba selline pisut umbusklik.

Turbo kuumakaitse kott

Postitatud: R Jaan 29, 2010 10:40
Postitas olaviv
Pole vaja, materjal kodus olemas. Lihtsalt huvitas mida seal kasutatakse. Klaasriie on piisavalt hea materjal. Pealmiseks materjaliks on ka see aluminiseeritud klaasriie hea, sest seal on juba temperatuur tunduvalt väiksem ja mingit süttimis ohtu pole.

Kui see alukiht jääb väljapoole või teise kihi peale, siis vast ohtu pole. Aga vahetult alu vastu hõõguvat turbot on halb mõte.
Infoks veel, et osad klaasriided ja villad on mingi vahataolise ainega immutatud, et murdunud kiu tükid rohkem üksteise külge kleepuksid. See vaha võib kuumenedes veidi tossata, lahtist leeki vasti ei teki, seda ainet on seal imeõhuke kiht.

Turbo kuumakaitse kott

Postitatud: R Jaan 29, 2010 14:39
Postitas pluggerxxx
Vabandage nüüd rohelist kui ma küsin, aga milleks üldse see kott sinna ümber keerata?

Kas see on nüüd mingiks kaitseks kuuma õhu eest mootoriruumis (mis tähendaks seda, et peaks ära isoleerima ka väljalaskekollektorid) või on mingi põhjus miks on vaja turbo kuuma pool "koti sees" hoida veel.

Endal vaatasin et seal turbo peal vaid plekist kaitse peal, ei miskit enamat.

Turbo kuumakaitse kott

Postitatud: R Jaan 29, 2010 14:47
Postitas Cyber
Algselt postitas: pluggerxxx
Kas see on nüüd mingiks kaitseks kuuma õhu eest mootoriruumis (mis tähendaks seda, et peaks ära isoleerima ka väljalaskekollektorid) või on mingi põhjus miks on vaja turbo kuuma pool "koti sees" hoida veel.
Seda siin seletama hakata on pikk jutt... Võibolla on Turboclub-i foorumis see kusagil ka üles tähendatud. Aga üldiselt võis vist nii öelda, et mida rohkem sooja suudad sa seal kinni hoida seda parem performance'ile... Ja mitte vaid turbo koda vaid ka DP ja headerite teipimine käib selle juurde. Pikk teooria, mida ma kahjuks väga seletada ei oska... Seda peab lugema vastavatest raamatutest.

Turbo kuumakaitse kott

Postitatud: L Jaan 30, 2010 15:14
Postitas S9K
Kott valmis. Kaks kihti peenkiulist klaasriiet ja kaks kihti jämeda kiulist klaasriiet. Minu arust kena :head:

Pilt
Pilt

Kahe lüüsi auguga panime veidi mööda, aga mitte oluliselt. Sellepärast on ülemisel pildil ka väike parandus juures. Järgmine kord teab kuidas vigu vältida. Niidina kasutasime Kevlarit:cool:

Turbo kuumakaitse kott

Postitatud: L Jaan 30, 2010 17:06
Postitas iisak
Kas sa jätadki selle koti hoidjaks nipuka?:conf:
See sulab seal ju hetkega...

Turbo kuumakaitse kott

Postitatud: L Jaan 30, 2010 17:08
Postitas S9K
Ei, ma kohe arvasin, et keegi küsib seda. Selle asemele läheb roostevaba keevitustraat.

Turbo kuumakaitse kott

Postitatud: L Jaan 30, 2010 17:09
Postitas daags
kusjuures ma kah juba ootasin seda naljakat kysimust ;)...

Turbo kuumakaitse kott

Postitatud: L Jaan 30, 2010 18:25
Postitas triibutu
Kevlar küll ei sütti (kergesti), kuid ta ei ole pikaajaliselt kuumakindel. Üle 200 C halvenevad tema omadused märgatavalt ja kusagil juba alla 500 C hakkab Kevlar lagunema*. Vurri kuuma otsa ümber kardetavasti laguneb see kott sul laiali...

*Allikas: Kevlar Technical Guide

Turbo kuumakaitse kott

Postitatud: L Jaan 30, 2010 18:44
Postitas triibutu
Algselt postitas: pluggerxxx
... või on mingi põhjus miks on vaja turbo kuuma pool "koti sees" hoida veel.
Lihtsalt seletades on kuuma gaasi poolt turbiinile üle antav energia võrdeline siseneva ja väljuva gaasi temperatuuride vahega. Mida kõrgemat temperatuuri suudetakse kuni vurrini hoida, seda rohkem saab sealt (teoreetiliselt) ka energiat kätte. Mida rohkem energiat enne vurri soojusena eraldudes kaduma läheb, seda vähem jääb kompressori ringiajamiseks. Ehk siis ka väljalaskekollektori isoleerimisel on mõtet, vurrist edasi aga omab teipimine vast ainult visuaalset pointi.

Turbo kuumakaitse kott

Postitatud: L Jaan 30, 2010 18:51
Postitas S9K
No proovime selle koti ära. Hullemaks minna ei saa. Kui laguneb, õmbleme uuesti kuid kasutades siis juba midagi muud.

Kuumad gaasid pidid paremini voolama, seega on downpipe teipimisel ka mõte sees.

Lähen garaasi nüüd koristama. Homme algab kolde tegemine.

Turbo kuumakaitse kott

Postitatud: L Jaan 30, 2010 19:52
Postitas triibutu
Algselt postitas: S9K
Kuumad gaasid pidid paremini voolama, seega on downpipe teipimisel ka mõte sees.
Parema voolavuse nullib ära kuuma gaasi suurem maht. Kumb effekt suurem on, seda ma ei tea, aga päeva lõpuks on oluline saavutada DP-s võimalikult madal rõhk (vaakum oleks parim :))

Turbo kuumakaitse kott

Postitatud: L Jaan 30, 2010 20:07
Postitas S9K
Jep, aga nii ma olen lihtsalt lugenud:) Elektri ventika Summuti otsa panema.