
Kunagisest igapäevasõidukist on tänaseks saanud hobiauto - hetkel veel projektijärgus, eks näis millal valmis saab

Kui nüüd on siin keegi lugemas, kellele Saabide ümber ehitamine hirmsasti vastu karva käib, siis ei maksa edasi vaadata - eesmärk on ehitada 96 oma maitse järgi ning päris mitmeid tehases väljatöödatud lahendusi ratsides...
Üritan kirjutada enamvähem kronoloogilises järjekorras:
*kusagil üheksakümnendate alguses tõi isa ta Soomest, väidetavalt oli masin kellegi 80 aastase vanamehe oma ning talvel sõidetud väga vähe (kui üldse). Läbisõit võis olla kusagil 140 000km kandis.
*mõni aeg oli ta peres teiseks autoks, peamiselt sai liigeldud siis kui midagi vaja käruga vedada.
*ise hakkasin Saabiga tegelema ca 15 aastaselt - natuke siit ja natuke sealt - ikkagi esimene auto ja huvi suur.
*16 aastaselt sain load ja peale seda oli ta mul igapäevaseks liikuriks, siinkohal ka mõned pildid läbi aja:
Siin juba olemas küljesumpad (siit ka nimetus kaheraudne

Põhi peaaegu sile nagu 96-tel ikka

Tagumised veljed laiaks keevitatud, ees prozektorid


*Kõik oli ilus kuni 2002 novembrini, kuni üks VAZ mulle peateele risti ette lendas




*Peale avariid jäi masin kuni kevadeni seisma, igapäevasteks sõitudeks soetasin '92 Accordi. Talve jooksul otsisin tiivad ja muud keredetailid mida taastamisel vaja, palju osi leidsin Tartust Gefi autolammutusest.
*Hetkel siis asi niikaugel, et põhimõtteliselt võib hakata mõtlema värvi eeltöödele, kuigi natuke on veel vaja ka plekitöid teha. Mõningad pildid hetkeseisust:
Tagumised tiivad ca 2 cm laiemaks tehtud:


Esimesed kabariidid/suunad pole mulle sellisel kujul kunagi meeldinud, ka need sai ära kaotatud:


Ühe ukse ning kõik poritiivad võtsin maha - ootavad liivapritsi/tinutust/kruntimist. Samuti lendas garaazinurka kärukonks. Kere muidu tibens-tobens, tegemist tahavad tagumised koopad, mis kohati lausa läbiroostetanud. Kollane õhufiltri korpus on vanast ajast, yellow means performance eksole

Et siis selline lugu ja selline Saab. Ehitamisega ei kiirusta - parem üks kord ja korralikult. Mitmeid kordi on peast läbi käinud ka mootori vahetamise plaan V6 vastu, kes teab, kunagi ehk saab ka see tehtud...
Lepa