1. leht 2-st
üks füüsika ülesanne otsib lahendust
Postitatud: E Veebr 15, 2010 18:29
Postitas ivomets
värsked koolilõpetajad; palun aidake üks väike tasakaalu ülesanne lahendada:
joone peal on mass (kg) ; ja joone all masside vaheline kaugus (mm); esialgu x kohal 0 kg.
praegusel juhul tasakaal .
Ülesanne.
kui palju tuleks X kohale panna massi, et 484 asemel oleks 576?
ja vähemtähtis,. palju siis jääb alles 446 st?:red:
edit: yleasnne lihtsamalt seletatuna :
kui palju peaksin auto esistange tegema raskemaks, et esiteljele mõjuks 92 kg suurem jõud?;)
Lisatud failid
üks füüsika ülesanne otsib lahendust
Postitatud: E Veebr 15, 2010 18:46
Postitas janek555
Täpsusta küsimust. Kas 484 on mõju kolmnurgale? Kui nii siis vaja lisada 92.
Tasakaalustamise saad ise välja arvtada.
X= f(446) korda (L(2286)jagatud S(572) )
Ei oska arvutiga paremini valemit kirjutada,ehk saad aru.
Edit: Üks kolmnurk tuli juurde,nüüd tuleb raamatust abi otsida.
üks füüsika ülesanne otsib lahendust
Postitatud: E Veebr 15, 2010 18:57
Postitas ivomets
janek, see on sinule liiga keeruline.
ise pakun välja 18,4 ??
ei hoopis 74, ehk sama lahenduse teine pool
see on mingi pooliku mõttekäigu pooliku lahenduse tulemus; mis vaid suunda ehk näitaks kuskile poole
üks füüsika ülesanne otsib lahendust
Postitatud: E Veebr 15, 2010 19:46
Postitas Rästas
Algselt postitas: ivomets
janek, see on sinule liiga keeruline.
ise pakun välja 18,4 ??
ei hoopis 74, ehk sama lahenduse teine pool
Pakuks 73,6.
Teine ots peaks jääma 428 (väheneb 18 võrra)
üks füüsika ülesanne otsib lahendust
Postitatud: E Veebr 15, 2010 19:57
Postitas janek555
Algselt postitas: ivomets
janek, see on sinule liiga keeruline.
Huvitav miks?
Aga asjast, mina ei osanud muud moodi vastust saada,kui võtsin kogu pikkuse ja jagasin selle suhtarvuks,milleks sai siis 5 ja sellega edasi saab siis samad numbrid mis eelpool öeldud.
Aga kas see tee on parim ja ka õige?
üks füüsika ülesanne otsib lahendust
Postitatud: E Veebr 15, 2010 21:15
Postitas Andre83
esiteljele 576kg koormuse saamiseks 0,572m kaugusele lisada 58,3kg
tagumise telje mass väheneb 99,9 kg
IMAO
üks füüsika ülesanne otsib lahendust
Postitatud: E Veebr 15, 2010 21:17
Postitas ivomets
ei vaidle vastu, aga kas selgituse viitsid kah kuidagi panna?
mul ei ole valemeid talade ja konsoolide kohta kuskilt võtta; ( ülikoolist jäi see raamat kaasa võtmata; ja mul elus mitu korda juba sellest puudust tundnud)
üks füüsika ülesanne otsib lahendust
Postitatud: E Veebr 15, 2010 21:44
Postitas Andre83
see eelmine lahendus ikka lonkas tugevasti... proovin veelkord...
kui ühikud (kN ja m) korda teha, siis peaks normaalsemalt vastuse leidma
üks füüsika ülesanne otsib lahendust
Postitatud: E Veebr 15, 2010 21:50
Postitas ivomets
no kah, päris huvitav lahenduskäik!
tegelt ikka nats teisiti see asi käib, kes teab vaid kuidas+?
kui teoreetiliselt ei suuda leida, siis võtaks homme sangpommid kaasa ja läheks ülevaatusepukti kaaluma.
üks füüsika ülesanne otsib lahendust
Postitatud: E Veebr 15, 2010 21:55
Postitas Andre83
ei ei...ma ei saa nüüd jätta...eurospordi kõrvalt joonistan jõusüsteeme
üks füüsika ülesanne otsib lahendust
Postitatud: E Veebr 15, 2010 22:04
Postitas janek555
Algselt postitas: ivomets
kui teoreetiliselt ei suuda leida, siis võtaks homme sangpommid kaasa ja läheks ülevaatusepukti kaaluma.
Praktikas ei lähe see nii täpselt siinse teooriaga kokku,sest auto kere kaal ei jaotu pikkusega lineaarselt.
üks füüsika ülesanne otsib lahendust
Postitatud: E Veebr 15, 2010 22:12
Postitas Andre83
just...tagumise silla kaalu vähenemist tuleb lihtsalt mõõta hiljem, aga lisakaalu peaks ikka kergema vaevata suutma leida
üks füüsika ülesanne otsib lahendust
Postitatud: E Veebr 15, 2010 22:15
Postitas ivomets
vaata janek, kaalu peal saab seda ikka väga täpselt seda teada- see on praktika, aga mida praegu teeme, on teooria.
üks füüsika ülesanne otsib lahendust
Postitatud: E Veebr 15, 2010 22:16
Postitas Andre83
mis vardaga tegu muidu, kuhu lisaraskus kinnitatakse. see kah ju kaalub miskit?
ilma momendi valemita seda välja ei mõtle..
üks füüsika ülesanne otsib lahendust
Postitatud: E Veebr 15, 2010 22:19
Postitas janek555
Algselt postitas: ivomets
vaata janek, kaalu peal saab seda ikka väga täpselt seda teada- see on praktika, aga mida praegu teeme, on teooria.
Täpselt. Ja praktikas ei lisata kunagi kiiruse saavutamiseks kaalu, vaid hoopis vähendatakse seda.

üks füüsika ülesanne otsib lahendust
Postitatud: E Veebr 15, 2010 22:38
Postitas Vitautas
Täitsa põnev ülessanne tundub. Ja arvestades seda, et alles paar kuud tagasi sain oma võlast tehnilises mehhaanikas lahti mõtlesin, et proovib kah miskit välja mõelda. Ei tea kas on ka õige, aga mina sain vastuseks 52,6 kg. Kui tugineda infole, et 1N on jõud mida on vaja, et tõsta 0,1kg kaal 1m vardal maa gravitatsioonijõu vastu (vist on nii:
http://www.newton.dep.anl.gov/askasci/p ... y99501.htm )
üks füüsika ülesanne otsib lahendust
Postitatud: E Veebr 15, 2010 22:41
Postitas ivomets
panin jõud ja toereaksioonid paika.
pikkused on ju ka teada. auto puhul on originaalis 52% esisillale, selle kaudu saab kõik pikkused...
kuis selle konsooli jõudu kanda, seda veel ei tea...
mis edasi?
mul sellest tegemisest 15+ aastat möödas, läheb aega , et ajurakkudest vajalik üles leida
to vitautas: vahet pole kas kas kilodes saad või newtonites..
aga avalikusta mõtteid kah.
Lisatud failid
üks füüsika ülesanne otsib lahendust
Postitatud: E Veebr 15, 2010 22:57
Postitas SoS
Aga auto puhul jääb ju tagant ka üle tagasilla pisut kere/kaalu. Minu arust tuleks seda ka siiski arvestada...
üks füüsika ülesanne otsib lahendust
Postitatud: E Veebr 15, 2010 22:58
Postitas Vitautas
Ei oskagi hästi seletada. Panin pildi oma arvutuskäigust. Aluseks võtsin: Moment=Jõud*Õlg
EDIT: Ei olnud see minu eelnev arvutus kuidagipidi õige

Hoopis juba eelpool mainutud numbrid peaksid vastama tõele. Ehk ette vaja riputada 73,59 kg jne.
Igatahes mina sain targemaks (vist

) ja võib enam vähem rahuliku südamega magama minna @1:29
üks füüsika ülesanne otsib lahendust
Postitatud: E Veebr 15, 2010 23:01
Postitas S9K
Vastus äärmiselt lihtne. 92 kg on vaja juurde saada. Paigalda Fordi V6, see on väga väga raske mootor. Lisaks saad hj ja Nm juurde. Kõik võidavad

üks füüsika ülesanne otsib lahendust
Postitatud: E Veebr 15, 2010 23:03
Postitas Vitautas
Algselt postitas: S9K
Vastus äärmiselt lihtne. 92 kg on vaja juurde saada. Paigalda Fordi V6, see on väga väga raske mootor. Lisaks saad hj ja Nm juurde. Kõik võidavad
Ei ole ju nii? Ma loodan

Ikka, et mida kaugemale ette välja seda väiksem kaal lisada. Või lisada 92 kg aga täpselt telje kohale.
üks füüsika ülesanne otsib lahendust
Postitatud: E Veebr 15, 2010 23:07
Postitas ivomets
Algselt postitas: S9K
Vastus äärmiselt lihtne. 92 kg on vaja juurde saada. Paigalda Fordi V6, see on väga väga raske mootor. Lisaks saad hj ja Nm juurde. Kõik võidavad
selle vastusega oleks sul hinne 3 garanteeritud ja eksam 10 sekundiga tehtud!:thumb: ja saaksid kohe minna baari teed viinaga jooma!
vastus ühesõnaga õige ja sobiks, aga...
... praegu naudime mängu ilu nagu keegi mees oma tonnisega
aga see " moment" on väga huvitav märksõna; millega edasi proovin nuputada
üks füüsika ülesanne otsib lahendust
Postitatud: E Veebr 15, 2010 23:51
Postitas petsraibe
Loogiliselt võttes on üks õlg teisest 4x pikem, seega lühemale õlale pisut alla 80 kilo rakendamisel peaks tagant tõusma pisut alla 20 kg. Kuna see 20 kg ei saa jääda õhku rippuma, siis langeb see ka esimesele toetuspunktile ja kokku tulebki jämedalt 92kg. Nagu kuskil eespool mainitud, oleks sportauto puhul vajalik kaalu langetada, ehk õigem oleks küsida, kui suure tõstejõuga õhupall tuleks riputada tagumise stange külge

üks füüsika ülesanne otsib lahendust
Postitatud: T Veebr 16, 2010 0:05
Postitas S9K
Ivomets räägi palun, mis juhitavusel viga, et peab esiotsa raskemaks tegema? Ehk saame siin kamba peale midagi paremat välja mõelda. Ehk saame autot kergemaks teha

üks füüsika ülesanne otsib lahendust
Postitatud: T Veebr 16, 2010 8:28
Postitas ivomets
Algselt postitas: S9K
Ivomets räägi palun, mis juhitavusel viga, et peab esiotsa raskemaks tegema? Ehk saame siin kamba peale midagi paremat välja mõelda. Ehk saame autot kergemaks teha
asi väga lihtne(teooria

):
võrreldes mingite autode kaalu ja rehvi laiust, siis selle järgi, ja ka tehase andmetel, peaks kasutama rehve 155, või 165; aga neid normaalseid pole lihtsalt ja soodsalt saada, ja vähim mõõt mida saab on 185, siis laia rehviga jääb pinnaühikule rõhk liiga väikeseks ja selle tõttu ka rehv ei tööta nagu peaks.