Saab 9000 2.0i, 1989, makz
Postitatud: T Mär 16, 2010 21:29
Terekest saabiomanikud!
Siiani olen olnud foorumis lugeja rollis, isegi kasutajat polnud, kuid olude sunnil (tonnine hakkas puterdama) registreerusin. Alustaks siis kõigepealt auto tutvustamisega.
Otsisin sügisel odavat autot talveperioodiks ning leidsin Raplast ühe odava 9000'e, mis oli hinnale vastavalt üpris räämas. Ostsin ta siis võileivahinnaga(auto rehvid maksavad 3x rohkem kui ma auto eest välja käisin:thumb:) ära ning algul ei tahtnud masin üldse käia, väljalaskest lõi tahma ning sodi välja ja mootor kippus välja surema. Koju jõudes töötas ta juba enam-vähem stabiilselt, kuigi pöörded kõikusid. Esmajoones pidin ülevaatuselt läbi saama, seepärast vahetasin mõlemad rooliotsad ning šarniirid, pöörete kõikumise tõttu ka õhulugeja. Samuti lasin teha õlivahetuse ja diagnostika. Kere on heas korras, rooste peaaegu puudub.
Selline ta on:

Model: Saab 9000
Model Year: 1989
Body type: 5-door (5CK)
Engine: B202I 4-inline, Fuel injection, PETROL, I (B202 I)
Gearbox: 5-speed manual / Front wheel drive
Plant: Trollhattan, Sweden, line B (900 / 9-3)
Läbisõit: 350000
Eelmine nädal jäin autoga esimest korda teele, kahtlustasin jälle õhulugejat, kuna mõni aeg tagasi näitas diagnostikas sama viga. Auto käivitus, kuid suri mõne hetke pärast välja. Pärast järjekordset õhulugeja vahetust on sümptomid sellised: auto töötab ja läheb pöördesse ainult külma mootoriga. Soojalt puterdab ja vibreerib 500-1.5k pöördel ning pöördesse absoluutselt ei lähe, vaid gaasi lisamisel sureb hoopis välja. Täna kiskusin maha katalüsaatori (mis oli tagant püti toru külge keevitatud:), kuid siiski jätkub sama kamm. Kat läheb vahetusse, kuna see on niikuinii päris ära põlenud ning roostes.
Lugesin kõik vastavad teemad läbi ning usun, et viga on leitav järgmistest kohtadest, ehk keegi aitab spekuleerida:
IAC - võtsin ta maha ning mootor käib ringi, kuid on tahmane seega puhastan ta siiski ära.
Throttle body - kus see asub?
lambda - kuidas testida kas töötab?
küünlad - ilmselt oleks mõistlik need ära vahetada, kuna vibratsioon jätab mulje, nagu mõni pütt ei töötaks sooja mootoriga. Ja niikuinii on neid küünlaid vahetatud krt teab millal.
Märgin ära, et mu masinal puudus õhufilter! Ma ei tea kuhu see kadus, kuid umbes kuu aega tagasi oli see veel omal kohal. Täielik müstika. Kas on võimalik, et sisselaskesse sattus mingisugust suuremat prahti, mis nüüd häireid põhjustab?
Kui masinat korda ei saa, siis peab ta ilmselt maha kandma, kuna ma ei taha metsikut kopikat sinna alla laduda lõpmatuseni juppe vahetades. Tahaks niikuinii turbo peale üle minna.
Siiani olen olnud foorumis lugeja rollis, isegi kasutajat polnud, kuid olude sunnil (tonnine hakkas puterdama) registreerusin. Alustaks siis kõigepealt auto tutvustamisega.
Otsisin sügisel odavat autot talveperioodiks ning leidsin Raplast ühe odava 9000'e, mis oli hinnale vastavalt üpris räämas. Ostsin ta siis võileivahinnaga(auto rehvid maksavad 3x rohkem kui ma auto eest välja käisin:thumb:) ära ning algul ei tahtnud masin üldse käia, väljalaskest lõi tahma ning sodi välja ja mootor kippus välja surema. Koju jõudes töötas ta juba enam-vähem stabiilselt, kuigi pöörded kõikusid. Esmajoones pidin ülevaatuselt läbi saama, seepärast vahetasin mõlemad rooliotsad ning šarniirid, pöörete kõikumise tõttu ka õhulugeja. Samuti lasin teha õlivahetuse ja diagnostika. Kere on heas korras, rooste peaaegu puudub.
Selline ta on:

Model: Saab 9000
Model Year: 1989
Body type: 5-door (5CK)
Engine: B202I 4-inline, Fuel injection, PETROL, I (B202 I)
Gearbox: 5-speed manual / Front wheel drive
Plant: Trollhattan, Sweden, line B (900 / 9-3)
Läbisõit: 350000
Eelmine nädal jäin autoga esimest korda teele, kahtlustasin jälle õhulugejat, kuna mõni aeg tagasi näitas diagnostikas sama viga. Auto käivitus, kuid suri mõne hetke pärast välja. Pärast järjekordset õhulugeja vahetust on sümptomid sellised: auto töötab ja läheb pöördesse ainult külma mootoriga. Soojalt puterdab ja vibreerib 500-1.5k pöördel ning pöördesse absoluutselt ei lähe, vaid gaasi lisamisel sureb hoopis välja. Täna kiskusin maha katalüsaatori (mis oli tagant püti toru külge keevitatud:), kuid siiski jätkub sama kamm. Kat läheb vahetusse, kuna see on niikuinii päris ära põlenud ning roostes.
Lugesin kõik vastavad teemad läbi ning usun, et viga on leitav järgmistest kohtadest, ehk keegi aitab spekuleerida:
IAC - võtsin ta maha ning mootor käib ringi, kuid on tahmane seega puhastan ta siiski ära.
Throttle body - kus see asub?
lambda - kuidas testida kas töötab?
küünlad - ilmselt oleks mõistlik need ära vahetada, kuna vibratsioon jätab mulje, nagu mõni pütt ei töötaks sooja mootoriga. Ja niikuinii on neid küünlaid vahetatud krt teab millal.
Märgin ära, et mu masinal puudus õhufilter! Ma ei tea kuhu see kadus, kuid umbes kuu aega tagasi oli see veel omal kohal. Täielik müstika. Kas on võimalik, et sisselaskesse sattus mingisugust suuremat prahti, mis nüüd häireid põhjustab?
Kui masinat korda ei saa, siis peab ta ilmselt maha kandma, kuna ma ei taha metsikut kopikat sinna alla laduda lõpmatuseni juppe vahetades. Tahaks niikuinii turbo peale üle minna.