1. leht 1-st
klassikute turboga mootorid
Postitatud: L Apr 03, 2010 15:25
Postitas RAF
Olen Saabide ja üldse mootorite alal suhteliselt võhik kuid sooviks on soetada endale lähiajal igapäeva sõiduks (loe: transpordi vahendiks) klassik. Vahest on nad turbo mootoriga. Mul on tekkinud arusaam, et turboga mootorid on vähe pirtsakamad ja nende hooldamine ning korrashoid on kulukam. Nüüd tahangi endale selgeks teha turbo mootorite teema, et ostmisel liigseid üllatusi vältida ja, et teaks juba ette arvestada auto hinnale lisakulutusi jne.
Panengi siia ülesse mõned küsimused ja loodetavasti teadjamad, kogenenumad oskavad/viitsivad vastuseid, teadmisi ja kogemusi siia pajatada.
1. Millised on üldse klassikute turboga mootori hooldamise ja sellise mootoriga auto ülalpidamise kulud 1-3 aasta lõikkes turbo ja mootori seisukohast lähtudes?
2. Kui klassiku turbo on vigane/rikkis ja vajab parandamist või lausa välja vahetamist, siis kui suurte lisakulutustega tuleb arvestada?
3. Palju need klassikute turbod reeglina maksavad?
4. Millised jupid mootoris on veel seotud turbo töökorras olekuga (õlisurve ilmselt mõjutab seda, mis tähendab, et kui õlisurve langeb siis tuleb seda parandada, et turbo peeti ei läheks?) ja palju nend jupid maksavad?
5. Kui on Saabil täielikult korras turbomootor siis kui pikk on tema eluiga esimese riknemise või vigade ilmnemiseni? Kui kaua saab sõita enne kui peab hakkama jälle kulutusi tegema?
6. Kuidas on lood mootori ise parandamisega või turbo, veepumba (pole küll teemaks, aga küsin ikka kuna seotud mootoriga) jms. juppide vahetamisega, kui mõni tuttav on autodega üldiselt palju kokkupuutunud ja võiks osata juppe vahetada/parandada?
7. Kas jäi veel midagi tähtsat küsimata mida oleks kasulik kindlasti kõrva taha panna.
klassikute turboga mootorid
Postitatud: L Apr 03, 2010 17:07
Postitas ivomets
1. klassiku mootorid väga lollikindlad. kestavad üle 500000 km. 300000 km läbimisel saab sissesõit läbi

juhtuda võib pigem midagi sissepritse rõhuregulaatoriga, või mingi õlileke kusagilt simmerlingi vahelt kui midagi kapitaalset.
2.turbiin ikka kallis jubin, ja kui vana annab taastada, siis otsene taastamise kulu alates 4500 kr.
aga korras turbiin ja õige hooldus,. siis kestab ka 300000 km.
3. ei tea uute hindasid
4.õlifilter, õhufilter, lekkeid ei tohi olla õhusüsteemis, korralik hooldusvälp, klassikul vist oli 7500 km. isegi.
5. vaata p1
6. kui erialased teadmised puuduvad, siis targem ja odavam lasta spetsidel teha.
7. klassikul kõige tähtsam hea kere seisukord. mootori- ja muid kasutatud jubinaid leiab soodsalt piisavalt, selle taha sõit seisma ei jää.
ja ennem kui osta , ja endal teadmisi napib, siis spetsidel lasta masin üle vaadata, et hiljem oleks vähem üllatusi.
aga klassik on hea valik, eriti T-klaas!
klassikute turboga mootorid
Postitatud: L Apr 03, 2010 18:06
Postitas Cyber
Nagu Ivomets ütles, kere peab olema korralik, ülejäänu on lihtne. Jupid ei maksa eriti midagi, kui sellist igapäevast puksi-piduri jms kraami mõelda.
klassikute turboga mootorid
Postitatud: L Apr 03, 2010 20:03
Postitas RAF
Kui palju sellise ühe hoolduse hinnaks kujuneb (filtrid, õlid, [mis veel] + töö) sest näib, olenevalt sõidetud km hulgast, et aastas keskmiselt 1,5-2 korda tuleb hooldus ära teha.
Oletame, et auto on tip top korras, siis kui palju raha umbkaudselt kulub aastas sellise masina ülalpidamiseks, jätame välja kindlustused ja kütuse.
aaa, ja siis veel see kah, oleks tore teada: kui palju selline 2.0 110 kw mootor võiks bensiini juua, vähemalt linna oludes?
Küsin seda kõikke kuna tahan kursis olla sellega, mis mind pärast turbo klassiku soetamist ees hakkab ootama.

klassikute turboga mootorid
Postitatud: L Apr 03, 2010 21:10
Postitas KT100
http://www.ladu24.ee/et/ladu1/3526
aga võta kataloog lahti, saad umbkaudsed hinnad kätte
klassikute turboga mootorid
Postitatud: L Apr 03, 2010 21:18
Postitas ivomets
noh, midagi siis mis meenub:
sharniirid h 200 kr/tk. kui autol veel mingid originaalid, kestavad igavesti, kui siit poest esimesed ettejuhtuvad, siis aastakese. kuigi siin ka myyakse mingeid kvaliteetsemaid.
autol neid 4 tk ja yhe vahetus ca tund
rooliotsad, 120 kr. kestavad samuti aasta, vahetus kiirem
roolilatt võiks korras olla, mitte lekkida, vahetust ei tea.
õlivahetus 4 l õli ja filter, kui poest siis ca 500 kr ja vahetus lihtne ja aega kuni tund
kasti õli kord x-aasta jooksul, hind ka ca500 kr ja vahetus kiirem.
tagapiduritega tavaliselt probleeme pole, kui klotside vahetamine, klotsidca 250 kr. vahetamine kuni tund üks pool
esipiduritega võib probleeme tulla,kui suportite loksumine/kolisemine häirib, sel ka käsipidur esiratastel.
aga kõik lahtivõetav ja tehtav, ühe poole töö kuni 3 tundi.
muidu klotside vahetamine.käsipiduri jaoks vaja spets võtit, et pid. silindrit sisse saaks.
jahutusradikas peaks hea olema, vanematel kipub läbi roostetama. kasutatud hind 1000 kr.
siduriasju hea ja kiire vahetada. tähtis proovide, et sidur ei libise, siis kohe näppima ei pea
kõige suurem probleem esimeste õõtshoovade juurest kere läbiroostetamine. keevitustööd tülikad ja raskesti ligipääsetav.
bensiinikulu sinna alla 10 kanti, kui tavaliselt kulged. maanteel sinna 8 kanti. kõvasti boostimisel võtab kõik ära ja kiirelt.
klassikute turboga mootorid
Postitatud: L Apr 03, 2010 21:30
Postitas suvekas
Küsin seda kõikke kuna tahan kursis olla sellega, mis mind pärast turbo klassiku soetamist ees hakkab ootama.

[/quote]
Ja seda ei saa sa kunagi teada, enne kui ta sul reaalselt ka olemas on.
See on ju ikka nii suhteline, sest sa ei osta ju uut autot.
Ma võin siin mõned näited tuua.
turboga 9000 sõitsin pea 100 tuhat ja remondi peale kulutasin 10k, lisaks muidugi õlivahetused, 9-5 aero, sõitsin kokku 8tuhat km. ja remondi arved kõik kokku olid pea 50 000.- (sisaldas uut m.plokki), 9-3 diisel läbisõit 30 000km remondiarved a`la 15 000eeki, 9-5 diisel läbisõit 40 000km remondi arved kõik kokku umbes 35 000.- eeki ja peab lähitulevikus invsteerima veel 10 000.- eeki.
Seega Turbo Klassik on nendest raudselt kõige odavam üleval pidada, juhul kui kere korras on. Ja kütusekulu on sinu parema jala teha aga mäletan, et oma vanal turbo tonnisel keskmist üle 9l/100 ei saanud.
klassikute turboga mootorid
Postitatud: L Apr 03, 2010 22:50
Postitas RAF
Tänud teile kõigile kiirete vastuste eest.
Millised ivometsa loetelus olevad tööd vajavad kindlasti spetsi oskusi ja teadmisi, st. töökoda?
Sry et, niivisi palju pärin, ärge pange pahaks:)
klassikute turboga mootorid
Postitatud: P Apr 04, 2010 0:51
Postitas suvekas
Kõik oleneb kui kõva remondimees oled, ise ei ole küll pidanud veel klassikut remontima ja minu klassikul pole ka turbot(kui arvad, et see midagi muudab) aga pakun välja, et Ivometsa poolt antud nimekirjas pole asja, mida ta ise ei suudaks kodustes tingimustes (eeldan, et kanal on olemas)remontida.
Klassikul pole ju vaja tech2 ja see on üks suur argument, miks ei pea külastama alati spetsialiste, vaid saab ka ise midagi ära tehtud.
Ütleks siis nii, et klassik on väga töökindel, lollikindel ja lihtne auto ja kui mingeid varuosi kunagi peaks vaja minema, siis kui eestist ei saa, siis ma võin soomest tuua.