1. leht 1-st
Paar küsimust Saabi värskelt omanikult
Postitatud: L Apr 24, 2010 10:13
Postitas ivomets
hornil võid uurida releesid ja kaitsmeid ja juhtmeid pasuna juurest
ja täistuled tavaliselt jäävad siis ära, kui kaitsmekarbis suurel tulede releel külmjooted.
Paar küsimust Saabi värskelt omanikult
Postitatud: L Apr 24, 2010 12:05
Postitas farmacoma
3. Tip on cruise control. Vajutad selle sisse ja siis sellest mis kangi otsas salvestad kiiruse.
Paar küsimust Saabi värskelt omanikult
Postitatud: L Apr 24, 2010 12:13
Postitas epsum
2. Vähemasti 9-3l ja 9-5l ei lähe kaugtuled põlema (sinist märgutuld ei näita), kui 1 või mõlemad kaugtule pirnid on läbi põlenud. Kui mu tonnisel kang ise jamas (kulub ära ja ei vaheta enam kaug-pooltule vahel), siis ainult tahapoole tõmmates läksid kõik niidid põlema küll.
Paar küsimust Saabi värskelt omanikult
Postitatud: L Apr 24, 2010 12:28
Postitas Zazou
Tulede relee teemal kirjutasin just äsja remondijuhendi. Enne tasuks muidugi uurida, kas on ikka relee viga. Vahetad lihtsalt relee korraks ära ja vaatad kas töötab. Kui huvi, siis mul üks korras relee vedeleb autos. Kui oled Tallinnas võid Mustamäelt läbi sõita, annan releed proovida.
Relee jutt ise siin:
http://www.saabnet.ee/index.php?l=tulerelee
Peegli puhul surud peeglit veel natuke akna vastu (võib selle toimingu käigus päris hirmuäratavalt ragiseda) ja samal ajal lükkad selle hargi teise käega sisse ning lased peegli tagasi.
Pasun võib ka ise läbi roostetanud olla. Pead lihtsalt kontrollima, kuhu maani vool liigub. Rool-Relee-Pasun.
Paar küsimust Saabi värskelt omanikult
Postitatud: L Apr 24, 2010 22:26
Postitas hjuumen
Kaitsmekarbis, nagu mainiti:) Karp asub kapoti all juhipoolses servas enamvähem. Relee asukoht karbis peaks olema kaane pealt näha, kui päris maha kulunud pole kirjad. Võid proovida releed liigutada ja välja võtta ja tagasi panna, aeg-ajalt tulesid proovides, mul vähemalt kunagi läksid põlema nii. Ajutiselt muidugi, aga vähemalt tead täpselt, asi selles. Tõenäoliselt on nagunii asi selles...
Paar küsimust Saabi värskelt omanikult
Postitatud: E Apr 26, 2010 8:48
Postitas olaviv
Lisaks veel, et seal tulede relee kõrval on veel üks klots - filament control unit. Ka sellel võib külmjooteid esineda.
Paar küsimust Saabi värskelt omanikult
Postitatud: L Mai 08, 2010 7:03
Postitas Trionic
See keegi ajas häma.
Tulederelee vead on suhteliselt harvam esinevad,kui LKM omad,seega alustama peaks hoopis selle ülejootmisest.
Paar küsimust Saabi värskelt omanikult
Postitatud: L Mai 08, 2010 10:54
Postitas Zazou
Igaks juhuks tasuks ka lüliti üle kontrollida, selle aastakäigu mudelitel ei tohiks see üldjuhul probleem olla.
Vanadel tonnistel oli lüliti tüüpiline selle vea allikas. Tegemist oli mehaanilise ümberlülitiga, kus nelinurkne plastist nukk lihtsalt kuumaks läinud kontaktide vastas üles sulas.
Paar küsimust Saabi värskelt omanikult
Postitatud: P Mai 09, 2010 13:24
Postitas Trionic
Lamp Control Module,tulede relee kõrval,oraanž.
Tulede lüliti asub armatuuril,mitte roolisambal.Lüliteid ära näpi.Sellise veakirjeldusega on 99% tõenäosusega viga lkm`s,või tulederelees.
Paar küsimust Saabi värskelt omanikult
Postitatud: L Mai 15, 2010 23:23
Postitas Hill
Kui ei tea, mis õli on kasutatud ja on alla normi ka, tee õlivahetus.
Paar küsimust Saabi värskelt omanikult
Postitatud: P Mai 16, 2010 16:11
Postitas teager
Algselt postitas: monsieurtaavi
...on mingi võimalus kuidas teada saada, mis õli hetkel sees? Auto varem VM-s korralises hoolduses käinud, kas äkki on neil mingi lemmik õli?
5W-30 täissünt (Statoil) seal kasutusel juba hea mitu aastat.
terv, teager
Paar küsimust Saabi värskelt omanikult
Postitatud: P Mai 16, 2010 16:58
Postitas mina
Samas pakub VM ka mingit GM õli.Vähemalt väljas letil on näha GM õli silte.
Paar küsimust Saabi värskelt omanikult
Postitatud: K Mai 19, 2010 9:18
Postitas D116
Kui ostad vana auto, vaheta kõik vedelikud kohe ära!

Paar küsimust Saabi värskelt omanikult
Postitatud: N Juun 10, 2010 10:56
Postitas Thor
Algselt postitas: monsieurtaavi
Algselt postitas: D116
Kui ostad vana auto, vaheta kõik vedelikud kohe ära!
Kas seda isegi siis kui auto käinud VM-s vähemalt väidetavalt korraliselt? Hooldusraamatut pole igatahes kaasa saanud, nii et ei ole selles ise kindel. Kas on ka VM-l endale mingi andmebaas auto numbrimärgi vms järgi?
Kui VM-is hoolduses käinud, siis sealt saad ka kogu ajaloo teada, mis/mida, millal tehtud jne.
Paar küsimust Saabi värskelt omanikult
Postitatud: N Juun 10, 2010 11:49
Postitas olaviv
Algselt postitas: monsieurtaavi
Üks probleem on küll, minu arust on viimaste nädalatega rool kuidagi raskemaks läinud, ma ei usu, et suurest vanaema maatööst nii väsinud olen, et enam keerata ei jaksa. Aga on rooli raskemaks muutumist võimalik seostada roolivõimu vedelikega?
Täistulede mittetöötamise probleemiga olen jõudnud nii kaugele, et testitud ära nii tulede relee kui LKM teise auto peal ning mõlemad töötasid hästi, kas järgmisena tasuks katsetada uute kaugtulede pirnidega? Kas olen õigesti aru saanud, et sokkeliks on H1?
Ja viimaseks, kus asub Saab 9000 pasuna relee? Pasun ei tee ka piuksugi ja kuna tundub, et Saabil paljugi releedega seotud siis alustaks vea otsimist sealt.
Jah, pirni sokkel on H1, nii lähi kui kaugtulel. Kui ikka töökorras pirnid põlema ei lähe siis tuleb testriga järge ajama hakata, et kuskohas vool kaotsi läheb. Foorumi kaudu veidi raske õpetada.
Releed on eri aastakäikudel eri kohas, asuvad kapoti all eraldi karbis ja/või salongis kõrvalistuja jalgade kohal kindalaeka taga.
Paar küsimust Saabi värskelt omanikult
Postitatud: N Juun 10, 2010 12:46
Postitas Trionic
Suur ja jäme kaabel,mis jookseb ümber radiaatorite ja kust jooksevad kõik auto esiosa voolud kipub läbi mädanema üksikute juhtmete kaupa.Päris tihti on tulnud lappida.
Paar küsimust Saabi värskelt omanikult
Postitatud: N Juun 17, 2010 9:03
Postitas Cyber
Kui rebima hakkad, siis lendavad pilbasteks. IIRC on seal keskel väike pulk, mis tuli vist sisse suruda ja siis ta eraldub. Aga ma pead ei julge selle koha pealt anda...
Paar küsimust Saabi värskelt omanikult
Postitatud: N Juul 22, 2010 15:46
Postitas Veiko
Mis asendis sul tulede lüliti on?
Minu eelmisel, 91.a tonnisel, päevasõidutulede põlemise ajal täistulesid panna ei saanud, aga kui lüliti pooltulede peale keerata, siis sai ka täistulesid lülitada.
Paar küsimust Saabi värskelt omanikult
Postitatud: N Juul 22, 2010 16:41
Postitas Veiko
Mul keskmises asendis pooltuled põlesid, aga täistuled mitte, parempoolses asendis põlesid ka täistuled.
Paar küsimust Saabi värskelt omanikult
Postitatud: N Juul 22, 2010 17:12
Postitas Cyber
See tuli seal armatuuris peaks näitama jah, et "tuled põlevad". Mul ka aegajal ilmutab end. Tavaliselt mitte. Ilmselt on kelladeplokis mingi külmjoode vms.
Paar küsimust Saabi värskelt omanikult
Postitatud: R Sept 03, 2010 8:36
Postitas Cyber
Algselt postitas: monsieurtaavi
4. Mõtlesin, et katsetan kas peegleid saab ka sisse keerata. Keerasin kõrvaistuja poolse peegli sisse, aga siis läks mingi hank sinna taha ja see läks lukku ning välja tagasi ei saa keerata ilma väänamata, mis selle nipp on ?
Hmm, jõudu tuli kasutada
Vale, ei tule jõudu kasutada. Et vedru surub teda väljapoole, siis sina vajutad hoopis natuke veel sissepoole ja teise käega sikutad selle haagi ära. Ei mingit üleliigset jõukasutamist.