1. leht 1-st
Käigukastide sobivus 9-5/9000
Postitatud: T Juun 15, 2010 13:57
Postitas MadMan
Tekkis selline uitmõte, et kas 9-5 3.0 TD kasutab sama käigukasti poldivalemit, mis 9000?
Kui jah, siis peaks ju teoreetiliselt saama tonnise ZFi automaatkasti istutada V6 disla otsa?
Käigukastide sobivus 9-5/9000
Postitatud: T Juun 15, 2010 16:17
Postitas Jupats
Tonnise kastil puudub minuteada TCM ja ilma selleta T7 ei taha toimetada.
EDIT: Sry, sul diisel ju. Ei pannud kohe tähelegi. Sel on ECD U2P.
Käigukastide sobivus 9-5/9000
Postitatud: T Juun 15, 2010 17:10
Postitas MadMan
Veel pole V6 dislat, aga mängin selle mõttega juba pikemat aega. Volvo V70 pidavat liiga kandiline olema...

Vectrale läks AF33 juba tehases peale, aga Saab D308L jäeti automaadist ilma.

ZF huvitab just sellepärast, et vähem elektroonikat ja pidavat kannatama kuni 400Nm väänet. Ametlikult <300Nm.
Käigukastide sobivus 9-5/9000
Postitatud: T Juun 15, 2010 20:53
Postitas Jupats
Väände vastupidavusel peaksin 9-5 mõlemaid kaste tugevamaks, kui tonnise oma. Eriti veel 4 käigulist Aisinit.
Aga vähem elektroonikat - see tuleb sellise. kombinatsiooni puhul kasuks.
Käigukastide sobivus 9-5/9000
Postitatud: T Juun 15, 2010 23:32
Postitas jupid
vectra-c jah 3,0 diislil AF33 automaat kast täitsa olemas. aga kuidas sa SAABi ECM-le selgeks teed et nüüd seal aut kast küljes?
Käigukastide sobivus 9-5/9000
Postitatud: K Juun 16, 2010 0:29
Postitas Jupats
ECM U2P mootorijuhtimine on Denso valmistatud, mis on minuteada Jaapani ettevõte. Teevad tihedat koostööd kõigi sealsete autotootjatega. Nende kahjuks räägib see, et alles hiljuti suutsid "riisi riigid" hakkama saada kombinatsiooniga diisel + automaatkast.
Kui aga aju ja kasti vaheline suhtlus piirdub vaid mõnes üksikus anduris, siis peaks tonnise mehaaniline kast sinna nagu sobima.
Aisin AF33 ehk AW55-50SN leidub tõesti Vectra peal. Samuti leiab seda 2003-2007 9-3 pealt. Kast ise aga paistab olevat nõrgavõitu ning tootja soovitab maksimaalselt 329Nm.
Käigukastide sobivus 9-5/9000
Postitatud: K Juun 16, 2010 8:45
Postitas Trionic
Tonnise ZF automaadi sisu "auraks" lihtsalt ära V6 diisli otsas.
Kuna need Aisini automaadid on kasutusel ka mitmetel KIA ja muudel riisikatel,võiks suurema väändetaluvusega kastirauda sealtpoolt vaadata.Samas ei hakka selline kooslus niisamalihtsalt toimima(tarkvara).Selle Isuzu mootori vääne on ränk.Seda taluvat aut.kasti leida on keeruline.
Käigukastide sobivus 9-5/9000
Postitatud: K Juun 16, 2010 9:12
Postitas Jupats
Lisaks Trionicu jutule, et 350Nm saavutatakse juba 1700rpm juures. Tonnise kastile see tõesti ei meeldi. Vääne ise polegi teab mis suur aga just see varajane ärkamine tapab.
Käigukastide sobivus 9-5/9000
Postitatud: K Juun 16, 2010 11:41
Postitas MadMan
Aut. kasti puhul võib siis järeldada, et ajus piiratakse mapiga momenti nagu bensukatel?
Käigukastide sobivus 9-5/9000
Postitatud: K Juun 16, 2010 13:12
Postitas Homersimpson
Algselt postitas: MadMan
Aut. kasti puhul võib siis järeldada, et ajus piiratakse mapiga momenti nagu bensukatel?
Nii on jah ..
Käigukastide sobivus 9-5/9000
Postitatud: K Juun 16, 2010 14:57
Postitas MadMan
See pagana AW50-55SN pole ju teab mis vastupidav asi? Või on nüüdseks vead ära parandatud?
Seega 4-käiguline AW50-42LE paistab olema mõistlikuim valik, kuna ZFi 4HP18 täiendada ei anna ja suurema taluvusega 4HP20 Saabi aiste vahele ei sobi.
Samas SaabCentrali vennad väidavad, et
The concensus here is that the 5-spd Aisin Warner unit used in the 9-5 is solidly built and will last a long time if you change the fluid regularly (say every 25-30k miles) with the proper type of ATF.
Volvo manuaale lapates tuleb välja, et käimakast oskab mootori käest küsida pöördemomendi vähendamist.
Käigukastide sobivus 9-5/9000
Postitatud: K Juun 16, 2010 16:19
Postitas jupid
Vectral on max moment AF33-5 kasti puhul 330Nm peale piiratud. Manuaal kasti puhul 370Nm.
Käigukastide sobivus 9-5/9000
Postitatud: K Juun 16, 2010 19:29
Postitas Jupats
AW50-42LE(LM) on juba koos TCM`iga. Kahtlen, kas see ültse normaalselt tööle hakkab. TCM lubab aga olenevalt "X" asjast 280Nm, 300Nm, 310Nm või 330Nm. Mingit reeglipära ma veel leidnud pole. T7 peal on võimalik teda ka 500Nm peale lollitada. Diisliga võib aga keeruliseks minna...