1. leht 1-st

Väike mõttemõlgutus sellest, kuidas roolivõim võib mõjutada automaatkasti tööd...

Postitatud: E Juul 19, 2010 21:18
Postitas miku
Ehk siis viimane reede sai lahenduse minu aastatepikkune peavalu sellega, et miks kast rapsib ja miks ei seisa pöörded paigal, kui käik sees hoida, miks rapsib, kui käik sisse panna ja miks rapsib käiguvahetusel.

Lahenduse eest võlgnen jälle suured tänud härradele Iisak ja Trionic, kes ennastsalgavalt viitsisid tegeleda reede õhtul mu järjekordse kriisiga. Sügav kummardus.
Reedel, või siis juba neljapäeval hakkas imelikku kiginat kapoti alt kostma. Mina padavai kõige kiginaga töökotta. Lennult diagnoosida ei suudetud, pidin õhtul tagasi minema. Sõitsin siis tööle tagasi, kigin muutus plaginaks. Tõstsin kapoti üles, lendas välja rihmatükke. Pilt suht selge, kust kigin tuli. Esimene diagnoos: rullikud. Lonkasin siis Audaceri tagasi õhtul sellise poolemase rihmaga ning töökotta sisse ajades pandi hoobilt uus diagnoos: roolivõim. Peale pikka arutamist jne vahetati ära roolivõim, rullikud, rihm jne. Kidin-plagin jne kadusid ära.

JA LISAKS SELLELE hakkas käimakast korralikult vahetama, mitte miskit rapsimist, pöörded paigas jne. Mõtlesin asja üle järgi ja ilmselt oli siis teema selline, et kui rihma pingutada, vedas roolivõimu miskisuguse võlli viltu, poos poolenisti kinni ja tekitas mootorile tõsise koormuse. Ja mootor töötas sellise koormuse all miski poolteist-kaks aastat. Miski selline väga kasitud ja kohitsetud versioon sellest jutust siin võiks minna tarkuseterade alla:

kui kast rapsib ja käigud lähevad kohapeal sisse sellise keskmise jõnksuga ja foori taga käik sees pöörded lainetavad ja vibra on sees, tasuks vaadata, kas ei ole miskit mõttetut koormust kusagil mootoril (seesama roolivõimu pump, konditsioneeri kompressor jne), piisavalt vähe, et mitte mõjuda katastroofiliselt, kui samas piisavalt, et takistada mootori vaba tööd.

Ja keskmine bensiinikulu (linn + maantee, umbes pooleks) kukkus 11.5 - 12 liitri pealt 9.6 peale.:beer:

Väike mõttemõlgutus sellest, kuidas roolivõim võib mõjutada automaatkasti tööd...

Postitatud: T Juul 20, 2010 8:44
Postitas teager
Mhh, kas siin võiks tõmmata paralleele ka tonnisega? Seni on aidanud sellise värina vastu rihmapinguti vahetus (iga aasta-kahe tagant) aga on tõeline põhjus siis ehk sama?

terv, teager

Väike mõttemõlgutus sellest, kuidas roolivõim võib mõjutada automaatkasti tööd...

Postitatud: T Juul 20, 2010 11:25
Postitas Jupats
Hmm... Minu autol hakkas ka selline värin suht lambist peale. Ise kipun arvama, et klapid pole enam tihedad. Võibolla tõesti on koormus rihma ringi ajamisel nii suur, et tekitab vibratsiooni. Eks vahetab siis järgmine kord profilaktika mõttes ära ja vaatab, mis juhtub.

Väike mõttemõlgutus sellest, kuidas roolivõim võib mõjutada automaatkasti tööd...

Postitatud: T Juul 20, 2010 11:29
Postitas ErQ
Igati tore kui on sellist tarkuse jagamist. Seda võiks isegi rohkem olla ;)

Väike mõttemõlgutus sellest, kuidas roolivõim võib mõjutada automaatkasti tööd...

Postitatud: K Juul 21, 2010 18:00
Postitas tanel122
Panin just oma mootori kokku ja sama probleem vist!?,kuna rullikud seisid kuu aega väljas koos pumba ja pingutiga.Nüüd käima pannes tuli välja et kuskilt krigistas midagi,pikema uurimise järel selgus et üks rullikutest ja pealevaadates vibras pinguti päris kõvasti.Kui ära vahetan ja asi muutub parmaks siia tõendan seda teoreemi omalt poolt.