Vile kõlarites?
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14417
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=15186 Mingeid soovitusi võid sealt leida. Ise ma teemat nii põhjalikult ei valda.
Selle vile annab auto generaator. Vanematel makkidel oli ka eraldi filter (plokike), kuhu 12V anti, uuematel see juba makki või võimendisse sisse ehitatud.
Vaata üle maki massijuhe, et see oleks korras. Vahest nii, et makk saab oma massi ainult antennijuhtme varjestuse kaudu, siis ka kukub vilistama.
Kui kasutad võimendit, peavad mõlemad seadmed (makk ja võimendi) olema eraldi korralikult maandatud.
Aa muidu ka lihtne soovitus: kuula tümpsu ainult seisva mootoriga
Vaata üle maki massijuhe, et see oleks korras. Vahest nii, et makk saab oma massi ainult antennijuhtme varjestuse kaudu, siis ka kukub vilistama.
Kui kasutad võimendit, peavad mõlemad seadmed (makk ja võimendi) olema eraldi korralikult maandatud.
Aa muidu ka lihtne soovitus: kuula tümpsu ainult seisva mootoriga

Autoraadio metallkest ühenda jämeda juhtmega auto kerega, siis selgub kas massijuhe vilets.
kunagi oli omal 900-l sama probleem, mille ma lahendasin nii, et tegin omal käel poolist (toru millel juhe peale keeratud:)) ja kondekast sagedus filtri mille ühendasin plussi ja miinus juhtme vahele. Mõjus väga hästi! Kuid sama tüüpi filtreid peaks saama ka Oomi poest või Tevalost.
Probleemi põhjustaja on tõesti genekas ja minu jaoks oli see kõige lihtsam ja efektiivseim lahendus.
Probleemi põhjustaja on tõesti genekas ja minu jaoks oli see kõige lihtsam ja efektiivseim lahendus.
- Cyber
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14417
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
mul 900-l ka supakas urises, kui vool oli suhtkoht suvaliselt võetud. Siis võtsin kätte ja vedasi toite OTSE akult. Ei mingeid urinaid enam. Juhtmed olid õnneks mattide all olemas eelmisest omanikust. Minu oma laiskus oli see, mis oli mind hoidnud seda juba ammu tegemast. Makk ilma supakata ei urisenud ka ja nii ma ei viitsinudki. Praegu tuleb läbi süüteluku ainult supaka "remote power on", ehk siis süüde väljas olekus seda järgi ei võeta.
Algselt postitas: Nakataja
kunagi oli omal 900-l sama probleem, mille ma lahendasin nii, et tegin omal käel poolist (toru millel juhe peale keeratud:)) ja kondekast sagedus filtri mille ühendasin plussi ja miinus juhtme vahele. Mõjus väga hästi! Kuid sama tüüpi filtreid peaks saama ka Oomi poest või Tevalost.
Probleemi põhjustaja on tõesti genekas ja minu jaoks oli see kõige lihtsam ja efektiivseim lahendus.
Äkki avaldad saladuse, millise läbimõõduga toru, kui pikk, mis materjal, kui jäme traat ja mitu keerdu?:eureka:
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
ei mäletagi enam täpselt seda skeemi aga vajadusel uurin järele. Pooli sain ma vist isa põhjatust raadiodetailide varust (ei olnud ise tehtud). Skeem oli vist nii ,et pooli otstega paraleeli pandi paraja suurusega (25V) kondekas, nii et pluss juhe jooksis kondeka plussile ja sealt edasi raadiosse. Miinus siis vastavalt kondeka miinuselt raadiosse.
krt. pean vist ikka natuke üle küsima - ärge veel igaksjuhuks katsetama hakake
krt. pean vist ikka natuke üle küsima - ärge veel igaksjuhuks katsetama hakake

Generaatori vilin kõlarites pole tavaliselt geneka süü.Kui kasutad lisavõimendit(või mitut),
tee selgeks,kas müra tuleb toitest,või liinikaablitest(ühenda viimased lahti ja lühista võimu(de)sisendid.Liinikaablid ei tohi muude voolujuhtmetega kokku saada,ega kusagil risti üle nende minna.Kui müra tekib toitest,tuleb hakata otsima maanduspunkti,kus parasiitsagedused kaovad.Teooria pakub parimaks kohaks esimest massipunkti peale akut,aga alati ei aita ka see.
Praegusel Cyberi autol katsetasin 34 eri massipunkti ja lõpuks ostsin võimendi,kus toiteahel oli drosselite abil võimust lahti sidestatud ja müra kadus.
VägaTurbol on vaevutajutav "white noise" tüüpi müra võimendite tühijooksul,sellele pole ka mingit lahendust leidnud(aga leian kindlasti).
Kui kasutad "head" `i võimu,tuleb erilist tähelepanu pöörata nii massile,kui + `le.
+12V võta ALATI otse akuklemmilt ja võimalikult jämeda kaabliga.Mass võta kas akult,esimesest massipunktist,või katse-eksituse meetodil suvalisest sobivast kohast(samuti pöidlajämeduse kaabliga).Drosselite ja filtrite kasutamine toiteahelates ahendab tuntavalt helipilti.
tee selgeks,kas müra tuleb toitest,või liinikaablitest(ühenda viimased lahti ja lühista võimu(de)sisendid.Liinikaablid ei tohi muude voolujuhtmetega kokku saada,ega kusagil risti üle nende minna.Kui müra tekib toitest,tuleb hakata otsima maanduspunkti,kus parasiitsagedused kaovad.Teooria pakub parimaks kohaks esimest massipunkti peale akut,aga alati ei aita ka see.
Praegusel Cyberi autol katsetasin 34 eri massipunkti ja lõpuks ostsin võimendi,kus toiteahel oli drosselite abil võimust lahti sidestatud ja müra kadus.
VägaTurbol on vaevutajutav "white noise" tüüpi müra võimendite tühijooksul,sellele pole ka mingit lahendust leidnud(aga leian kindlasti).
Kui kasutad "head" `i võimu,tuleb erilist tähelepanu pöörata nii massile,kui + `le.
+12V võta ALATI otse akuklemmilt ja võimalikult jämeda kaabliga.Mass võta kas akult,esimesest massipunktist,või katse-eksituse meetodil suvalisest sobivast kohast(samuti pöidlajämeduse kaabliga).Drosselite ja filtrite kasutamine toiteahelates ahendab tuntavalt helipilti.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Minul on vilin kuulda kui ma kuulan muusikat CD-boxist. Muul juhul seda ei ole. Lisaks on krõbin kõlarites kui kuulan CD-boxist. Olen oma muret kurtnud ka siin: http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=11099
Kas krõbin kõlarites on ka seotud kuidagi selle vilinaga. CD-boxist mängitava muusika helipilt on täiega halb (karbin mis tuleb ja läheb nagu raadio krabiseks, siis vilin mis sotud gaasiga).
kas need asjad on kõik omavahel seotud?
Kas krõbin kõlarites on ka seotud kuidagi selle vilinaga. CD-boxist mängitava muusika helipilt on täiega halb (karbin mis tuleb ja läheb nagu raadio krabiseks, siis vilin mis sotud gaasiga).

kas need asjad on kõik omavahel seotud?
Algselt postitas: Trionic
Liinikaablid ei tohi muude voolujuhtmetega kokku saada,ega kusagil risti üle nende minna.
Ristuda hädapärast isegi võivad, aga kõrvuti paralleelselt ei tohiks neid küll jooksma panna. Tavaliselt veetakse voolukaabel piki üht, liinikaabel piki teist auto külge.
Mina alustaksin, nagu sebastian juba eelpool soovitas, maki korpusele korraliku maanduse vedamisest. Igasugu filtrid ja poolid kusagil ahelates ravivad sümptomeid, mitte põhjust
