Vile kõlarites?

Suhtleme (heli + pilt) + auto teemadel...
Vasta
pets
Postitusi: 185
Liitunud: R Veebr 27, 2004 16:31
Asukoht:
Auto:

#1

Kui gaasi anda siis kostab kõlarites vaikne vilin. Oskab keegi seletada mis lahti?
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#2

http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=15186 Mingeid soovitusi võid sealt leida. Ise ma teemat nii põhjalikult ei valda.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#3

Selle vile annab auto generaator. Vanematel makkidel oli ka eraldi filter (plokike), kuhu 12V anti, uuematel see juba makki või võimendisse sisse ehitatud.
Vaata üle maki massijuhe, et see oleks korras. Vahest nii, et makk saab oma massi ainult antennijuhtme varjestuse kaudu, siis ka kukub vilistama.
Kui kasutad võimendit, peavad mõlemad seadmed (makk ja võimendi) olema eraldi korralikult maandatud.
Aa muidu ka lihtne soovitus: kuula tümpsu ainult seisva mootoriga :P
Kasutaja avatar
djk
Postitusi: 187
Liitunud: R Dets 03, 2004 14:03
Asukoht:
Auto:

#4

Tihtipeale asi ka süüteküünaldes !
Tuleb õiged küünlad panna, millel on mingi raadiosageduse takisti vms peal.
Näiteks Denso küünaltel R täht koodis, teistest markidest ei tea.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#5

Saab sööb kõige parema meelega NGK küünlaid ja sel on ka "R" tähistus olemas.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
pets
Postitusi: 185
Liitunud: R Veebr 27, 2004 16:31
Asukoht:
Auto:

#6

Küünaldes vast viga pole ,pole vahetanud. Nädal tagasi ei vilistanud veel.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#7

Autoraadio metallkest ühenda jämeda juhtmega auto kerega, siis selgub kas massijuhe vilets.
Nakataja
Postitusi: 397
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#8

kunagi oli omal 900-l sama probleem, mille ma lahendasin nii, et tegin omal käel poolist (toru millel juhe peale keeratud:)) ja kondekast sagedus filtri mille ühendasin plussi ja miinus juhtme vahele. Mõjus väga hästi! Kuid sama tüüpi filtreid peaks saama ka Oomi poest või Tevalost.
Probleemi põhjustaja on tõesti genekas ja minu jaoks oli see kõige lihtsam ja efektiivseim lahendus.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14417
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#9

mul 900-l ka supakas urises, kui vool oli suhtkoht suvaliselt võetud. Siis võtsin kätte ja vedasi toite OTSE akult. Ei mingeid urinaid enam. Juhtmed olid õnneks mattide all olemas eelmisest omanikust. Minu oma laiskus oli see, mis oli mind hoidnud seda juba ammu tegemast. Makk ilma supakata ei urisenud ka ja nii ma ei viitsinudki. Praegu tuleb läbi süüteluku ainult supaka "remote power on", ehk siis süüde väljas olekus seda järgi ei võeta.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#10

Algselt postitas: Nakataja
kunagi oli omal 900-l sama probleem, mille ma lahendasin nii, et tegin omal käel poolist (toru millel juhe peale keeratud:)) ja kondekast sagedus filtri mille ühendasin plussi ja miinus juhtme vahele. Mõjus väga hästi! Kuid sama tüüpi filtreid peaks saama ka Oomi poest või Tevalost.
Probleemi põhjustaja on tõesti genekas ja minu jaoks oli see kõige lihtsam ja efektiivseim lahendus.

Äkki avaldad saladuse, millise läbimõõduga toru, kui pikk, mis materjal, kui jäme traat ja mitu keerdu?:eureka:
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Nakataja
Postitusi: 397
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#11

ei mäletagi enam täpselt seda skeemi aga vajadusel uurin järele. Pooli sain ma vist isa põhjatust raadiodetailide varust (ei olnud ise tehtud). Skeem oli vist nii ,et pooli otstega paraleeli pandi paraja suurusega (25V) kondekas, nii et pluss juhe jooksis kondeka plussile ja sealt edasi raadiosse. Miinus siis vastavalt kondeka miinuselt raadiosse.
krt. pean vist ikka natuke üle küsima - ärge veel igaksjuhuks katsetama hakake ;)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7139
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#12

Generaatori vilin kõlarites pole tavaliselt geneka süü.Kui kasutad lisavõimendit(või mitut),
tee selgeks,kas müra tuleb toitest,või liinikaablitest(ühenda viimased lahti ja lühista võimu(de)sisendid.Liinikaablid ei tohi muude voolujuhtmetega kokku saada,ega kusagil risti üle nende minna.Kui müra tekib toitest,tuleb hakata otsima maanduspunkti,kus parasiitsagedused kaovad.Teooria pakub parimaks kohaks esimest massipunkti peale akut,aga alati ei aita ka see.
Praegusel Cyberi autol katsetasin 34 eri massipunkti ja lõpuks ostsin võimendi,kus toiteahel oli drosselite abil võimust lahti sidestatud ja müra kadus.
VägaTurbol on vaevutajutav "white noise" tüüpi müra võimendite tühijooksul,sellele pole ka mingit lahendust leidnud(aga leian kindlasti).
Kui kasutad "head" `i võimu,tuleb erilist tähelepanu pöörata nii massile,kui + `le.
+12V võta ALATI otse akuklemmilt ja võimalikult jämeda kaabliga.Mass võta kas akult,esimesest massipunktist,või katse-eksituse meetodil suvalisest sobivast kohast(samuti pöidlajämeduse kaabliga).Drosselite ja filtrite kasutamine toiteahelates ahendab tuntavalt helipilti.
silverk
Postitusi: 49
Liitunud: E Juul 30, 2007 22:34
Asukoht:
Auto:

#13

Minul on vilin kuulda kui ma kuulan muusikat CD-boxist. Muul juhul seda ei ole. Lisaks on krõbin kõlarites kui kuulan CD-boxist. Olen oma muret kurtnud ka siin: http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=11099

Kas krõbin kõlarites on ka seotud kuidagi selle vilinaga. CD-boxist mängitava muusika helipilt on täiega halb (karbin mis tuleb ja läheb nagu raadio krabiseks, siis vilin mis sotud gaasiga).:wall:

kas need asjad on kõik omavahel seotud?
Kasutaja avatar
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#14

Algselt postitas: Trionic
Liinikaablid ei tohi muude voolujuhtmetega kokku saada,ega kusagil risti üle nende minna.

Ristuda hädapärast isegi võivad, aga kõrvuti paralleelselt ei tohiks neid küll jooksma panna. Tavaliselt veetakse voolukaabel piki üht, liinikaabel piki teist auto külge.

Mina alustaksin, nagu sebastian juba eelpool soovitas, maki korpusele korraliku maanduse vedamisest. Igasugu filtrid ja poolid kusagil ahelates ravivad sümptomeid, mitte põhjust :gun:
silverk
Postitusi: 49
Liitunud: E Juul 30, 2007 22:34
Asukoht:
Auto:

#15

Viisin auto Troostautosse ning seda asja siis vaadati.. Öeldi, et mingit probleemi ei leitud aga käidi pistikud üle. Nüüd probleem kadunud. Kvaliteet paranes umbes 50% ja ei krabise - vilise jne. :D
Vasta