1. leht 4-st

Saab 9³ SE Coupé, 2000, Gals

Postitatud: E Sept 27, 2010 20:33
Postitas Gals
Sai siis ka Saabide perekonda astutud. Septembri lõpus sai see soetatud, ja tundub, et sattusin väga hea isendi otsa sest sõitnud on see kõigest 140 000 ja kindlasti on see näit ka õige, interjööri, eksterjööri ja erinevate detailide välimuse järgi, samuti ka nullist 135 000-de kilomeetrini täidetud hooldusraamat. Nii seest kui väljast näeb välja praktiliselt uus, roostet ei ole kuskil ja ühtegi mõlki ega iluviga samuti mitte. Mootor töötab ideaalselt ja veermik on ka alt poolt läbi uuritud, mis oli korras. SID oli natuke häirivalt palju omadega läbi, seega sai täna ka see internetist leitavate õpetustega korda tehtud, ja kusjuures edukalt ;) (1 pikiriba jäi ainult pimedaks, ja seda ka raadiokanali juures). Esimesed asjad mis esimestel päevadel harjumist nõudsid muidugi, on süüteluku asukoht ja see "must do" asi kui auto ära parkida - see tagurpidikäigu süsteem, aga see ongi omapärane. LPT kohta on jõudu küll, pole samas enne ka ühtegi turbomootoriga autot omanud, aga vaatab mis järgmine suvi teeb, ahvatlus on seda FPT'ks muidugi teha. Mis ma siis veel oskan öelda, superrahul lihtsalt. :thumb:
Ajaloost veel nii palju, et 2 omanikku, 1. brüsselis saadik ja 2. viimased paar aastat Saabidest lugu pidava eestlase käes.


Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Saab 9³ SE Coupé, 2000, Gals

Postitatud: E Sept 27, 2010 22:20
Postitas kasparius
oi juudas, kui heas korras 9-3 paistab.
jubeteerve nahk ja huvitav värv.
oled saanud väga hea asja. MIssiis, et 10a vana auto.

Saab 9³ SE Coupé, 2000, Gals

Postitatud: T Sept 28, 2010 9:09
Postitas Cyber
Internetist leitava õpetuse järgi tati ja tahtejõuga SID-i parandamine viib paraku sinna, et varsti ei anna seda ka enam remontida (uut kaablit panna) ja siis tuleb lihtsalt kordades suurema raha eest uus muretseda. Varsti tulevad kindlasti mingid evangelistid mulle vastu vaidlema ja mind maa sisse tampima selle jutu eest ("aga mul ju käib juba aaaaammmuuuuuu, kui ma seda teibi ja pastapliiatsiga mäkerdasin"). Kordades kindlam lahendus on lasta see 1400 raha eest GARANTIIGA ära remontida. Uus SID maksab vist mäletamist pidi 4-5k

Saab 9³ SE Coupé, 2000, Gals

Postitatud: T Sept 28, 2010 9:14
Postitas ivomets
kusjuures mulle meeldib selle auto juures juhi põhjamatt- paistab täitsa selle auto oma olema ja kenasti istub kohal. ja äärtega, mis ei lase lumel mujale vahele sulada!

Saab 9³ SE Coupé, 2000, Gals

Postitatud: T Sept 28, 2010 9:32
Postitas AndresV
Matid tunduvad olema "rensi", pehme plastik. Ostsin NG-sse sellised ~10a tagasi. Juhipoolsel murdus 5-6 a pärast see lapakas ära, mis pedaalide alla ulatub, parempoolne on siiani kasutusel ja korralik.
Jäigemad kui kumm ja seega väga mugav vett ja lörtsi välja kallata aga kipuvad liikuma jalgade all. Proovisin juhi mati põhja alla mitmeid takjaribasid kleepida, eriti ei aidanud.

Saab 9³ SE Coupé, 2000, Gals

Postitatud: T Sept 28, 2010 9:43
Postitas Jupats
Matt puhtaks, liivapaberiga väike jupp karedaks ning superattackiga kinni. Saabi põrandamati külge jääb minuteada suht spetsiifiline takjas. Selline suurema hambaga ja elastne peab olema.

Saab 9³ SE Coupé, 2000, Gals

Postitatud: T Sept 28, 2010 9:59
Postitas vallikas
Algselt postitas: ivomets
kusjuures mulle meeldib selle auto juures juhi põhjamatt- paistab täitsa selle auto oma olema ja kenasti istub kohal. ja äärtega, mis ei lase lumel mujale vahele sulada!

Kas ma olen ainuke, kes ivometsa jutus irooniat tunnetab? Vabandust kui seda seal pole, aga mina tean, et viskasin sellised porimatid välja ja hakkasin neid suisa vihkama. Selle serv läks pedaalides kanna alla ja segas sajaga (mitte otseses mõttes ;) ) sõitmist :gun:

Motorhead andis tasuta originaalid :drive:

Saab 9³ SE Coupé, 2000, Gals

Postitatud: T Sept 28, 2010 10:45
Postitas Jupats
Eks see ole maitse asi... Mina näiteks ei salli ültse kummimatte (ka talvel). On libe, haiseb, näeb kole välja ja kriuksub ka. Siiski, kui iga nädal salongipesu teha ei saa, siis muidugi teine asi.

Saab 9³ SE Coupé, 2000, Gals

Postitatud: T Sept 28, 2010 10:53
Postitas Gals
(ega ma SIDiga muud nalja ei teinud, kui lihtsalt täppisin õrnalt need kontaktid üle ja panin kokku tagasi, eks see paistab ju tulevikus, kas ja kui kaua ta püsib).
Aga kummimatid mulle meeldivad, sest seda pläga ja nüüd sügisel ka puulehti ja muda on meil Eestis nii palju, et tõesti iga nädal ma salongipesu teha ei saa, siis on selline matt kasulik ja vähemalt juhipoolne ei ole kuhugi sõitnud, ei istme alla ega pedaalide alla, ilusti püsib paigas.

Saab 9³ SE Coupé, 2000, Gals

Postitatud: T Sept 28, 2010 11:17
Postitas RStorm
Näeb tõesti nagu uus auto välja. Nii heas korras OG 9-3 pole küll näinud.
Mõnusat kulgemist!:drive:

Saab 9³ SE Coupé, 2000, Gals

Postitatud: T Sept 28, 2010 11:51
Postitas ivomets
Algselt postitas: vallikas


Kas ma olen ainuke, kes ivometsa jutus irooniat tunnetab? Vabandust kui seda seal pole, aga mina tean, et viskasin sellised porimatid välja ja hakkasin neid suisa vihkama. Selle serv läks pedaalides kanna alla ja segas sajaga (mitte otseses mõttes ;) ) sõitmist :gun:

Motorhead andis tasuta originaalid :drive:

minu jutus on kõik puhas kuld; ei mingit irooniat.

sellised kauss matid, mis on tehtud täpselt kohale istuvana, mitte mingid universialid, on väga head!
kõik soga jääb matipeale ja saad ühe korraga välja kallata.
talvel kui päeva jooksul 10 korda sõitmas käid, siis koguneb sinna ikka üksjagu.... ja hea kui see kuskile vahele ei voola.

Saab 9³ SE Coupé, 2000, Gals

Postitatud: T Sept 28, 2010 12:00
Postitas aednik
Mul külmus eelmisel talvel matt põranda külge kinni ja alles kevadel sain mati kätte autost.

Saab 9³ SE Coupé, 2000, Gals

Postitatud: T Sept 28, 2010 12:09
Postitas vallikas
Mingid libaparkimisandurid kleebitud pamperi külge või ongi abiga?

Saab 9³ SE Coupé, 2000, Gals

Postitatud: T Sept 28, 2010 12:15
Postitas Gals
Midagi libat küll ei ole, 3. pildil on näda, et armatuuri vasakul on näha ühte pisikest vidinat (tablood) mis näitab automaatselt tagurpidi käigu sisse pannes, kui kaugel ja kummal pool objekt on ja detsimeetri täpsusega meetreid näitab ka. Päris mugav isegi, kuna juhist tahapoole jääb päris palju autot (minu üllatuseks Üüratult suur pagasiruum on) siis on hea teada millal edasi tagurdada ei maksaks.

Saab 9³ SE Coupé, 2000, Gals

Postitatud: T Sept 28, 2010 12:32
Postitas AndresV
Veel on hea teada, et kui need andurid porised on, siis ei maksa neid väga usaldada.

Sinu rensi matid ei ole kummist, pigem pehme plast on.

Muide meie tekstiilmattide ja kliimaga 9-5-l on klaasid seest iga kell _oluliselt_ vähem udused (ja auto üldse palju kuivem seest kuigi kliima ei ole kogu aeg sees) kui kaussmattidega aga ilma kliimata NG-l. Ja ma olin ikka väga usin tühjakskallaja. Ei tea, kas see on vaid meie NG eripära (auto soojeneb ka 3x aeglasemalt kui 9-5) aga nende 2 auto põhjal ütleks, et suht savi, mis matid on. Peaasi, et auto kiirelt soojeneb ja kliima töötab.

Saab 9³ SE Coupé, 2000, Gals

Postitatud: T Sept 28, 2010 12:37
Postitas Gals
Ega ma jah, päris kindlapeale ei lase, ikka vaatan taha ka ja lähemale kui pool meetrit ei lase. 100% ei tasu neid muidugi usaldada.

Saab 9³ SE Coupé, 2000, Gals

Postitatud: R Okt 01, 2010 19:42
Postitas Gals
Veel paar pilti.
Pilt
Pilt
Maanteesõidud on supermõnusad selle autoga ;) Hea möödasõidukiirendus, madal müratase, küllaltki madal kütusekulu (täpselt 7,0) ja püsikiirusehoidja teeb pikad otsad lausa selliseks, et mitte ei oota kohale jõudmist, vaid tahaks et sõit ei lõpekski. :)

Saab 9³ SE Coupé, 2000, Gals

Postitatud: R Okt 01, 2010 22:36
Postitas Dohitika
Viimane pilt täitsa kena:)
Nõustun igati maanteesõidu mõnu pealt.Tõesti ei tahakski lahkuda roolist.Lennukite asi:)

Saab 9³ SE Coupé, 2000, Gals

Postitatud: K Nov 03, 2010 10:38
Postitas IQ*
Hea auto, nutikas foto! Austusavaldus lennunduse pioneeridele.

Kuna olen värskelt üsna sarnase 5-ukselise (ihkasin küll kupeed) omanik, tahaks küsida, mida räägib hooldusraamat auto ajaloost. Kas kett ja DI-kasett on juba vahetatud? Minu omal on must DI ja paber kinnitab, et see vahetati enne 2006. aasta jõule, kui auto oli läbinud 55826 km. Pärast seda on masin sõitnud (või peaks ütlema: parkinud) 10000 km!

Saab 9³ SE Coupé, 2000, Gals

Postitatud: K Nov 03, 2010 12:47
Postitas veldur
Algselt postitas: IQ*
Hea auto, nutikas foto! Austusavaldus lennunduse pioneeridele.

Kuna olen värskelt üsna sarnase 5-ukselise (ihkasin küll kupeed) omanik, tahaks küsida, mida räägib hooldusraamat auto ajaloost. Kas kett ja DI-kasett on juba vahetatud? Minu omal on must DI ja paber kinnitab, et see vahetati enne 2006. aasta jõule, kui auto oli läbinud 55826 km. Pärast seda on masin sõitnud (või peaks ütlema: parkinud) 10000 km!
Mootorid ja DI on erinevad.

Saab 9³ SE Coupé, 2000, Gals

Postitatud: N Dets 16, 2010 12:43
Postitas Gals
Kas coolerit on keeruline juurde panna, kui originaalis seda sellele LPT mootorile ei pandud. Koht oleks muidu olemas? Midagi ümber seadistama ei pea, lihtsalt natuke õhuvoolikutega tööd? Palju see juurde üldse annab?

Saab 9³ SE Coupé, 2000, Gals

Postitatud: N Dets 16, 2010 13:08
Postitas Cyber
Kui mitte midagi muud ei tee, peale cooleri lisamise, siis ei muutu midagi. turbo lag suureneb..:) Sest tee turbost mootorisse on pikem. Kui juba IC lisamine plaanis, siis tasuks juba ka soft vahetada ja BPC lisada (kui seda veel pole). Lihtsalt cooleri lisamine ei ole eriti keeruline töö.

Saab 9³ SE Coupé, 2000, Gals

Postitatud: N Dets 16, 2010 13:20
Postitas Gals
Soft on stage 2 ja BPC ka juba olemas. Lag suureneb siis igaljuhul jah?
Mida teie soovitaksite, kas oleks coolerit vaja või mitte. Dynosse pole veel jõudnud, aga kuskil 210hp peaks praegu olema, palju siis pärast cooleri lisamist oleks ja kuhu see lisanduks (s.t kas alla otsa või pigem lõpu pöörete peale)? Mingit väänet lisanduks ka?

Ühesõnaga tegeleda selle lisamisega või pole väga mõtet?

Saab 9³ SE Coupé, 2000, Gals

Postitatud: N Dets 16, 2010 13:30
Postitas Cyber
Kui sul juba soft vahetatud ja ka bpc on, siis pane see IC ikka ka sinna. Lag ei ole nüüd küll see asi, mille pärast seda panemata jätta. Ja pisut rohkemal vajutamisel ikka kindlam, kui külma õhku mootorisse lastakse, mitte turbost tulevat sooja. IC iseenesest ei anna sulle midagi jõu koha pealt juurde, ta aitab hoida mootorisse mineva õhu külmana ja seega vähendab võimalusi jõudluse vähenemiseks.

Ehk siis kui sul on hetkel performancenäitaja X, paugutad pisut, turbs läheb mõnusalt tuliseks ja sealt väljuv õhk ka. Sooja õhku teatavasti mahub mootorisse vähem, kui külma. Seega ka kütet läheb vähem, seega see näitaja X langeb... IC abil jahutatakse see õhk maha ja X-i langemise hetk lükatakse edasi. Selline eriti lihtne seletus ilma suurema teooriata (selle asja juures on veel miljooon aspekti, aga selleks on teisi inimesi vaja selgitama..:) ).

Saab 9³ SE Coupé, 2000, Gals

Postitatud: N Dets 16, 2010 20:26
Postitas RStorm
Talvel vb ei saagi selle eksistentsist aru. Kuid kui sul väljas +30 ja päike lõõmab, siis on temast tolku,aju ei hakka võimsust piirama. Eriti kui juba softitatud ja turbo puhub pea poole rohkem kui stockis.