1. leht 1-st

Elektroonika jamab!

Postitatud: N Juul 28, 2005 11:43
Postitas Markus
Tere kõik see SAAB´i pere. Olen ka 8. juulist alates SAAB´i omanik. Sai soetatud endale Saab 900 S 2.3i, 1994 a.:thumb:
Kohe alguses on mingi elektri kamm sees. Alustan siis algusest:
1. Kui klaasipesu tõmmata, siis hakkavad tulede kojamehed süüte sisse keeramisel ise lambist nõksu kaupa edasi liikuma. Liiguvad iga kord kui süüde sisse keerata. Seda teevad nad seni kuni on tagasi algasendis.

2. Kiirusehoidja ei vunka. Cruise läheb küll põlema aga SET nupp ei tööta. Kui kliima sisse lülitada, siis jäävad tuurid vahel ise peale. Ja tuure hoiab u 2000-2500 vahel.

3. Ei tööta istmesoojendus. Vaatasin ka seda toredat juhendit, kuidas ise kodus remonti teostada aga selleks mul veel nuppu pole. Pärast põlen koos istmega maha.

4. See ei käi küll elektroonika alla aga küsin siis kõik koos ära. Kui tagurpidi käiku sisse panna, siis peab olema väga hoolas, sest muidu viskab käik ise välja. Olen rääkinud mõne mehhaanikuga ja ka teiste SAAB´i omanikega ning on teada juhtumeid, kus ka teised sellised mudelid teevad sama jama. On see mingi SAAB´i nõrkus?

Tänan vastuste eest.

Elektroonika jamab!

Postitatud: N Juul 28, 2005 12:00
Postitas mddr
Algselt postitas: Markus

4. See ei käi küll elektroonika alla aga küsin siis kõik koos ära. Kui tagurpidi käiku sisse panna, siis peab olema väga hoolas, sest muidu viskab käik ise välja. Olen rääkinud mõne mehhaanikuga ja ka teiste SAAB´i omanikega ning on teada juhtumeid, kus ka teised sellised mudelid teevad sama jama. On see mingi SAAB´i nõrkus?

Mul kah aeg-ajalt sama värk. Pidi olema 94-?? NG900 tüüpviga,
millele olevat olemas ka tehase poolt ümbertegemiskomplekt?

Pole teemaga enam väga tegelenud, probleem ei paista süvenevat ja enam-vähem tunneb käiku lülitades ära ka, kas läks OK. Olen lugenud soovitust, et vahetult enne tagumist käiku tuleks korraks sisse lükata esimene, siis väljaviskamise tõenäosus väiksem.

Elektroonika jamab!

Postitatud: N Juul 28, 2005 12:03
Postitas mddr
Algselt postitas: Markus
3. Ei tööta istmesoojendus. Vaatasin ka seda toredat juhendit, kuidas ise kodus remonti teostada aga selleks mul veel nuppu pole. Pärast põlen koos istmega maha.

Kõige õigem ikka uus element lasta panna, parandades
ole valmis seda korduvalt uuesti tegema.

Elektroonika jamab!

Postitatud: N Juul 28, 2005 12:21
Postitas Markus
Kus Tartus selle kõigega tegeleda saaks? Või oleks mõistlik Tallinnas korralikult lasta üle vaadata?
to:mddr Kas sa oled kuulnud kui pädev on Eedeni taga tegutsev elektrik?

Elektroonika jamab!

Postitatud: N Juul 28, 2005 12:31
Postitas mddr
Kui vähegi võimalik, käin ikka Troostis või Vikingus, Tartus olen käinud Autodiagnostika OÜ´s ja Turu tn CarStopis. Eedeni tagusest elektrikust olen lugenud vastakaid arvamusi, aga igasugune reaalne kogemus puudub.

Elektroonika jamab!

Postitatud: K Sept 21, 2005 9:41
Postitas Markus
4. See ei käi küll elektroonika alla aga küsin siis kõik koos ära. Kui tagurpidi käiku sisse panna, siis peab olema väga hoolas, sest muidu viskab käik ise välja. Olen rääkinud mõne mehhaanikuga ja ka teiste SAAB´i omanikega ning on teada juhtumeid, kus ka teised sellised mudelid teevad sama jama. On see mingi SAAB´i nõrkus?

Kunagi sai kurdetud sellist muret. Nüüd on asi läinud aga järjest hullemaks. Pea iga kord kui tagurpidi käiku üritan sisse panna peab hullult meelitama, et see sinder sisse jääks. Kas keegi oskab nõu anda, mis viga võiks olla?

Elektroonika jamab!

Postitatud: K Sept 21, 2005 11:44
Postitas Markus
tänud info eest. kohe jupp maad targem. eks katsetan esialgu seda varianti.

Elektroonika jamab!

Postitatud: K Sept 21, 2005 12:11
Postitas sebastian
Kiirusehoidja kohta. Võibolla SET nupp lihtsalt ei anna ühendust, või on üks lülititest (piduri- ja siduripedaali lülitid) tuksis.
Sealsed lülitid peaksid tavaliselt suletud olema ja avanevad ainult vastavat pedaali puudutades. Kui üks neist lülititest katki, siis arvab Cruise Control juhtplokk, et vastav pedaali on alla surutud ja ei luba SET panna.
Mu endisel 9000-l oli just selline viga. Pakuks, et 900-l toimib asi sarnaselt.

Elektroonika jamab!

Postitatud: K Sept 21, 2005 19:09
Postitas Markus
Kas keegi oskab öelda, kust saada 900-le 94 a käigukasti jooniseid?

Elektroonika jamab!

Postitatud: K Sept 21, 2005 23:03
Postitas Trionic
Tartu kohta ei tea,aga Tlns saaksid kindlasti abi SaabiAntilt,Vikingust,või TroostAutost

Elektroonika jamab!

Postitatud: K Sept 21, 2005 23:26
Postitas Cyber
Tule SAABijumal appi, ma juba korra koristasin siit selle käimakastijutu ära... siia täpsemalt. Isegi vastuseid on seal natuke, nende seas ka asjassepuutuvaid.

Elektroonika jamab!

Postitatud: K Sept 21, 2005 23:42
Postitas Trionic
Visad ja järjekindlad on SaabiVennad:wall: :P

Elektroonika jamab!

Postitatud: T Juun 06, 2006 10:51
Postitas jack
Vana teema, aga siiski....

Kas keegi on sellele "tulede kojameeste nõksu kaupa edasi liikumise" probleemile lahenduse leidnud?

Tundub, et minu 9000'l on sama tõbi külge hakanud.... :(

Elektroonika jamab!

Postitatud: T Juun 06, 2006 11:27
Postitas Trionic
Algselt postitas: jack
Vana teema, aga siiski....

Kas keegi on sellele "tulede kojameeste nõksu kaupa edasi liikumise" probleemile lahenduse leidnud?

Tundub, et minu 9000'l on sama tõbi külge hakanud.... :(

seal pole midagi leida,see teema on siin korduvalt läbi nämmutatud.

Elektroonika jamab!

Postitatud: T Juun 06, 2006 12:34
Postitas jack
oleks paha poiss, aga kui ma oleksin foorumitest vastuse saanud, poleks klaviatuuri järele haaranudki.

Põhiliselt on siin lahatud küll mootori ja pesuri pumba suhteid ning kaitsmeid kui lüliteid, aga miks käivitamise ajal tulepesuri kojamees jõnksu teeb, sellele vastust ma ei saand.

Elektroonika jamab!

Postitatud: T Juun 06, 2006 12:38
Postitas suur
Algselt postitas: jack
...aga miks käivitamise ajal tulepesuri kojamees jõnksu teeb, sellele vastust ma ei saand.
oot, kas sul teeb tulekojamees auto käivitamise ajal jõnksu?

EDIT:
Leidsin kiire otsinguga (otsingusõnaks "esitule kojamees") mitu teemat, kus kojamehe mootori erinevatest probleemidest juttu. Antud juhul kõlab nagu termokaitse oleks õhtal...

Kõigepealt üks 9-5 kojamehe teema, kus ka tonnist mainitud:
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=2368

Siis üks tonnise kojamehe mootori mure:
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=2070

Ja veel üks, kus ka mingi mootori probla mainitud:
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=447

Ja õks võõrkeelne piltidega jutt:
http://www.saab9000.com/procedures/elec ... epair.html

Elektroonika jamab!

Postitatud: T Juun 06, 2006 16:05
Postitas jack
aitüma!:)

Eks sain isegi samad vastused, aga lugesin veel paar korda ridadevahelt ja järeldus, et siis termokaitse võiks nagu tembutada.

Aga kas mitte siis ei peaks too kojamees iga natukese aja tagant püüdma end jõnksutades edasi liigutada, et oma viis pühkimistsüklit läbi teha ja algasendisse tagasi jõuda?
Praegu jääb küll mulje, et vaid käivituse ajal ta liigahtab.

Egas muud üle ei jää kui tuli eest ja käsi õliseks!

Elektroonika jamab!

Postitatud: T Juun 06, 2006 16:42
Postitas duesenberg
käivituse ajal ju liigutabki, sest see on ka ainumas hetk, mil termokaitse on veel külm. Hiljem on süütevool tal pidevalt selgas, vaeseke ei jõua ju üldse maha jahtudagi

Elektroonika jamab!

Postitatud: T Juun 06, 2006 19:43
Postitas triibutu
Algselt postitas: jack
järeldus, et siis termokaitse võiks nagu tembutada.
Termokaitse ise vaevalt et tembutab. Põhjuseks sageli ikka mustunud mikromootori kollektor. Tegelikult on see kollektor seal suht nõmeda disainiga*. Probleem selles, et kollektori lamellide vahed on tühjad ja lamellide/harjade kulumisel irduvad söe- ja pronksiosakesed kogunevad sinna vahele ning lühistavad lõpuks lamellid omavahel ära. Tarbitav vool suureneb ja vaene termokaitse lihtsalt teeb oma tööd, et kogu see krempel seal kärssama ei läheks. Kui tööõpetuse tunnis ei maganud, siis mootori lahtikakkumine ja puhastamine on paras pärastlõunane ajaviide.

* Niipalju kui ma mäletan, siis isegi nõukaaegsetes mänguasjades kasutatavad mikromootorid olid ses suhtes paremad, et lamellide vahed olid täidetud ja sinna mingit sodi ei kogunenud.