1. leht 1-st
raske külmkäivitus 2.2TiD
Postitatud: N Okt 14, 2010 21:23
Postitas mattish
Probeemiks on külmkäivitus. Käiab pikalt enne, kui käivitub ja kui ta seda teeb, siis väljub väljalaske süsteemi kaudu korralik kogus sinakat/valget tossu. Lasin Troostis vahetada mõned tagasivoolu voolikud ning mõned klambrid olid läbi. Peale seda probleem säilis. Võeti käsile tõsisem operatsioon. Pihustitihendid kontrolliti üle. Vahetati klapkambrikaane tihend ning vaakumpumba tihend. Samuti korrigeeriti ketimärke. Peale panin ka uue MAF anduri ja paagitäie kütust segasin kütuselisandiga, mis peaks siis pihusteid puhastama.
Kuid peale seda auto endiselt võitleb hommikuti, et käivituda.
Siit siis küsimus, et mis mu autol viga on?:conf: On kellegil mingeid mõtteid või kogemusi sama probleemiga?
Ülehomme on plaanis veel vahetada õli ning kõik filtrid, kuid vaevalt, et see nii väga mõjutaks.
raske külmkäivitus 2.2TiD
Postitatud: N Okt 14, 2010 21:32
Postitas ivomets
mis on pikalt??
3 sekundit või 15 sekundit. 3 on täitsa ok ja 5 ka, aga 15 on palju.
mis ma oskan öelda: aku peab hea olema; siis aku klemmide ühendused peavad head ja puhtad olema. ka starteri klemmi ja juhtme ühendus. massijuhe samuti.
starter peab ka kergelt käima. korras starter teeb vahest imet.
võid ju proovida mõni hommik 2 akut näiteks korraga taha panna ja võrrelda ringiajamiskiirust ja käivitust.
ja need tagasivoolu voolikud võiks ikka kõik ära vahetada. ja et nad ilusti pihusti otsa istuks.
ja muidugi sõltub ka naftast, millega sõidad.
lisand puhastab pihustid ära ikka siis kui see paagitäis tyhjaks sõidetud.
raske külmkäivitus 2.2TiD
Postitatud: R Okt 15, 2010 9:46
Postitas mattish
No ta käiab ikka üle viie sekundi. Aku pole aastatki vana ning akust mul kahju hakkabki selle käiamise juures.
Tagasivoolu voolikuid vahetas viki ning ma usun, et ta teadis, mis tegi.
Starterit ma ise näppind ei ole, aga meenub, et talve lõpupoole lasin ta lahti võtta, kuna pendiks viskas üle.
Kahe autoga olen proovinud. Ühe korra läks poolest pöördest käima ning teisel käias päris kaua.
Ja eks ma vaatan, uurin neid ühendusi ja konsulteerin mõne inimesega.
Aga tänud ivomets.
raske külmkäivitus 2.2TiD
Postitatud: R Okt 15, 2010 9:53
Postitas aednik
Väljas on praegu juba veits jahedam, aga mitte piisavalt külm, et eelsüüteküünlad tööle hakkaks. Äkki selles on asi?
raske külmkäivitus 2.2TiD
Postitatud: R Okt 15, 2010 10:44
Postitas ivomets
täna oli esimene päev sel sügisel, mil mul eelsüüteküünla tuld näitas!
aga oli vaid pooleks sekundiks!
ja käivitus 2 sekundiga.
mina olen vähemalt aru saanud, et need mootorid ei lähegi kohe hetkega käima, kui külmad on. ikka mõni sekund.
/ need mootorid, millel iga käivituse eel tule kustumist tuleb oodata, käivituvad küll poolest pöördest.mul mullu just üks peugeot oli ja see käivitus alati hetkega peale seda kui tuli kustus/
külmade ilmadega asi loogiline kah: eelsüüteküünlad hakkavad tööle just siis kui süüte sisse paned ja starterit annad. ja siis esimeste pööretega koos soojendab silindrit.
ja tuld ta ei peagi näitama, kui ilmad veel +2 (?? ) ja soojemad ja tööle küünlad hakkavad küll.
eks mullu külmadega ma proovisin kah asju igat moodi "korda teha" ja katsetada.
panin isegi tagasivooluklapi ette ja kõik uued voolikud pumbani aga vahet ei ole ikka mõni sekund käivitust.
raske külmkäivitus 2.2TiD
Postitatud: R Okt 15, 2010 15:19
Postitas mattish
Täna hommikul näitas mullegi eelsüüteküünla tuld. Lasin tal seda kohe mitu korda järjest näidata, enne kui käivitada proovisin. Mina igatahes ei näinud vahet. Ikka käias sama kaua.
raske külmkäivitus 2.2TiD
Postitatud: R Okt 15, 2010 19:15
Postitas saab9-3
Kui küünla tuld näitab korraks, siis oota ikka süüde sees mingi 10..15 sekundit ja siis alles käivita. Küünlad töötavad oluliselt kauem, kui see tuluke põleb. Ma kunagi enda omal mõõtsin testriga, vist mingi 30sek. oli reaalselt küünaldel vool järgi.
raske külmkäivitus 2.2TiD
Postitatud: P Okt 17, 2010 18:17
Postitas tõh
Maksimaalselt 2 sekki võiks jah normaalse käivituse alla minna.
Minu auto täna hommikul:
http://www.youtube.com/watch?v=AiJ71h6GX9E
On ka paremini käivitunud. 10 sekki süüdet sees ei hoidnud, samas.

raske külmkäivitus 2.2TiD
Postitatud: P Okt 17, 2010 18:24
Postitas Jupats
Sul diisel läheb kiiremini tööle, kui mul bensukas:D
raske külmkäivitus 2.2TiD
Postitatud: P Okt 17, 2010 21:46
Postitas mattish
Päris hästi jah.
Ja kusjuures eile vahetasin autol kõik fitrid+õli. Õhtul kell kaheksa tegin viimase sõidu ja täna õhtul kell kuus läks peale kahte eelsüüdet esimesest pöördest käima:) Homme proovin uuesti, enne ei hakka hõiskama.
raske külmkäivitus 2.2TiD
Postitatud: R Okt 22, 2010 20:17
Postitas mattish
Täna hommikul tegi käivitusrekordi. Nii kaua pole ta mul varem käianud. Kuigi andsin vähemalt 4xca15 sekundit eelsüüdet.
Peab ikka õhtul auto troosti viima, et viki hommikul saaks ise proovida.
raske külmkäivitus 2.2TiD
Postitatud: E Okt 25, 2010 21:57
Postitas saabSS
Sama mure. Külmkäivitus raske. Sai siis tagasivooluvoolikuid lasta vahetada, olid korras. Uued eelsüüteküünlad (kui ma ei eksi nüüd) paigaldatud. Tulemus - auto ei käivitu üldse. Eelnev teade oli, et starteril pole enam jõudu-rammu-särtsu, ei jaksa diislit käima ajada. Nüüd siis kõik. Arvasin, et aku pigem kaputt, aga ei. 'Teadjamate' inimestega konsulteerides ei saadud algul aru, et mis mõttes ei aja käima, aku ikka ei suuda.. Ok, mingid puksid võivad läbi olla, kuid siiski.. mida??
Seega, eneseharimiseks tahaks teada, et mis mõttes saabi diislil starter ära väsib, samas bensukale oleks praegu tipp-topp? Ning teine, mis on 9-3 SS starteri mingi kood või kõigil sama? Piisaks, kui märge juures 'SAAB DIESEL'?
raske külmkäivitus 2.2TiD
Postitatud: E Okt 25, 2010 22:07
Postitas ivomets
olen paar saabi starterit maha võtnud ja aitanud on nedne pukside määrimine.
ma ei tea, mis materjalist nad tehtud on aga igaljuhul kuivaks jäävad täiega ja pendeks jääb kah kaasavedama just tänu sellele, et kõik kuiv on ja määret pole näinud.
aitab määrimine, kui puksid liialt kulunud ei ole ja elektriühenduste puhastamine, kuni nad läigivad.
raske külmkäivitus 2.2TiD
Postitatud: E Okt 25, 2010 22:36
Postitas saab9-3
Olen ka starterit maha kirkunud ja kinnitan Ivometsa sõnu. Lisaks tasub puhastada harjad, sest harja otstesse kipub kogunema sõepuru, mis muudab harja otsa laiemaks, kui ta peaks olema. (Vähemalt minu autol oli nii)
raske külmkäivitus 2.2TiD
Postitatud: E Okt 25, 2010 22:50
Postitas tõh
Võin ka kinnitada, et minul läkski pärast seda asi heaks, kui ühe ropsuga starter lahti võeti, ühendused puhastati ja tõmberelee ära vahetati. Pärast käis starter ikka poole kiiremini ringi. Akut on alati lihtne süüdistada.

raske külmkäivitus 2.2TiD
Postitatud: T Okt 26, 2010 7:56
Postitas Trionic
Üldiselt ei tohi starteri grafiitpronksist pukse määrida.Määre on puksi pressitud.Sabas väga kulunud koostu puhul on sellest tihti ajutiselt abi.Isepandud määrded kõrbevad pindadele,eriti diislitel,mille starter eriti kuumaks läheb " käiates"
raske külmkäivitus 2.2TiD
Postitatud: T Okt 26, 2010 8:38
Postitas saabSS
Seega siis pole mõtet midagi määrida nind tuleks panna 'uus' starter?
raske külmkäivitus 2.2TiD
Postitatud: T Okt 26, 2010 9:45
Postitas aednik
Raske külmkäivitus võib põhjustada raske peavalu.
raske külmkäivitus 2.2TiD
Postitatud: T Okt 26, 2010 9:49
Postitas saabSS
Algselt postitas: ml
Raske külmkäivitus võib põhjustada raske peavalu.
.......... aga samas kerge rahakoti.
raske külmkäivitus 2.2TiD
Postitatud: T Okt 26, 2010 10:35
Postitas aednik
võtsin ka suvel lahti ja panin sinna liitiummääret vahele, selle tilkumis-, sulamistemperatuur on või peaks olema kirjade järgi ca 200 kraadi, samas tina hakkab juba 230 kraadi juures sulama, ma arvan, et ei pea muretsema vähemalt mõne aasta jooksul. Kui kuumaks see kurat ikka läheb??
raske külmkäivitus 2.2TiD
Postitatud: T Okt 26, 2010 13:29
Postitas mattish
Et siis järgmise asjana võiksin starteri maha võtta ja seda puhastada ja määrida mingi kõrgema sulamistemperatuuriga määrdega?
raske külmkäivitus 2.2TiD
Postitatud: L Okt 30, 2010 18:00
Postitas saabSS
starter vahetatud. Vana ei saanud remontida ning asemele sai törts võimsam. Ära vahetati ka eelsüüteküünlad. 1 oli läbi. Autot kätte saades öeldi, et ei pruugi hommikul käima minna, oma aku oli tühi ja laadinud 1-2 tundi. Igatahes kohapeal läks ta poolest pöördest käima. Tegelt oli pikk-pikk jutt, mida veel tuleks lisaks vahetada.. Hommikul käima pannes läks diislile kohaselt - ühest pöördest tööle. Sooja mootoriga - poolest. Reedel saab veel ketimärgid ka üle vaadatud, seega külmad ilmad vist võivad tulla.
raske külmkäivitus 2.2TiD
Postitatud: L Okt 30, 2010 21:48
Postitas mattish
Räägi mulle, palju uus starter maksab : )
raske külmkäivitus 2.2TiD
Postitatud: P Okt 31, 2010 13:00
Postitas saabSS
Eks tuleb ligilähedale 3000 kanti arvestada. Oma vana saad taastada ka, see 1500 umbes. Oleneb, mis viga, saab ka odavamalt.