1. leht 1-st

Saab 9-5 läheb keema.

Postitatud: N Okt 28, 2010 21:08
Postitas saabineiu
Tere. Suur mure, äkki oskate nõu anda.
Nimelt probleem on selles, et auto kipub üle kuumenema. Niimoodi kohapeal tühikäigul seistes ja linna vahel sõites ei juhtu nagu midagi, aga nii kui umbes vähemalt 10 km on maanteel ära sõidetud, nii hakkab jahutusvedeliku osuti järsult tõusma ja läheb täiesti punase peale, kui vahepeal mootorit seisma ei jäta ja jälle natuke aega jahtuda ei lase. Lisaks hakkab veel ees ventilaator ka tööle.
Auto käis ka remondis, just täna sain kätte, kuid sõites selgus, et probleem pole ikkagi kuhugi kadunud. :conf:
Ära vahetati veepump, termostaat, mitmed rullid, rihm, pingutaja, generaatori laagrid ja harjad.
Ja see veepump oli tõesti läbi ja vajas vahetust, kuid jah, probleem on ikka alles ja nüüd on mõistus otsas, et mis tal ometi viga on :wall::wtf: Mõte oli, et äkki plokikaane tihend, aga sel juhul peaks ta ju mulle ajama paisupaagist:? Aga mingeid mulle sealt igatahes küll ei tule.
Et mis te arvate?
Auto on Saab 9-5 1998 a. 2.3 125 kW automaat.

Saab 9-5 läheb keema.

Postitatud: N Okt 28, 2010 21:30
Postitas suvekas
See, et ventilaator tööle hakkab on positiivne, st. et see vähemalt töötab ja üritab mootorit jahutada. Kas jahutusvedeliku tase on ikka ok. ja kas vedelik ka kaob?
Alati ei pruugi katkise tihendiga mulle tulla, seda saab muidugi keemiliselt kindlaks teha. Minu diislil näiteks ei tulnud mingeid mulle, sumbutist tuli ainult auru aga ega ta mul ka keema muidugi ei läinud.

Saab 9-5 läheb keema.

Postitatud: N Okt 28, 2010 21:44
Postitas ivomets
aga sul ju tõuseb vaid temp. osuti ja mulle paagist välja ei aja?
nagu ma su postitusest aru saan?

siis äkki anduris viga?

Saab 9-5 läheb keema.

Postitatud: N Okt 28, 2010 22:33
Postitas saabineiu
Jah, temp. osuti tõuseb, aga mulle paagist ei aja. Mis andur see seal olla võiks või kus see umbes asub?
Jahutusvedeliku tase on muidu ok ja vedelik niisama ei kao.

Saab 9-5 läheb keema.

Postitatud: N Okt 28, 2010 22:44
Postitas Jupats
Asub mootori otsaseinas, näoga aku sunnas. Tegemist siis mootori temp. anduriga.

Kui õigesti mäletan, siis nägi välja nagu vasest polt.

Saab 9-5 läheb keema.

Postitatud: N Okt 28, 2010 23:01
Postitas Factor
Ehk on abiks
Nr. 37 pekas siis olema

Lisatud failid

Saab 9-5 läheb keema.

Postitatud: R Okt 29, 2010 8:31
Postitas Trionic
Tuleb keemiline test teha.Siis saab kõik selgeks.

Saab 9-5 läheb keema.

Postitatud: R Okt 29, 2010 9:15
Postitas Jupats
Ega lekkiv paisupaagi kork ei võiks olla viga? Tänu rõhule tõuseb ka ju keemistemp...

Saab 9-5 läheb keema.

Postitatud: R Okt 29, 2010 9:56
Postitas praktikant
Algselt postitas: Jupats
Ega lekkiv paisupaagi kork ei võiks olla viga? Tänu rõhule tõuseb ka ju keemistemp...

lekke puhul peaks kõigepealt tasapind kaduma.
Ise pakun auguga plokikaane tihendit ja/või kõverat kaant ennast.
Pump oli läbi, ja kui ta lekkis, siis ehk sõideti natuke kuiva mootoriga?

Trionicu soovitatud meetodiga saaks kõige lihtsamini selguse.

Saab 9-5 läheb keema.

Postitatud: P Okt 31, 2010 2:33
Postitas ats16v
Kui kork ei pea siis ei tõuse tempi seier vaid lihtsalt vesi keeb üle.

Saab 9-5 läheb keema.

Postitatud: P Okt 31, 2010 9:41
Postitas Trionic
Ei kee seal midagi üle korras mootori puhul.Kui juba keeb,on mootor vigane.Temp. osuti seisab 80-120 kraadi vahemikus paigal.Kui korgi klapid ei tööta,muutub lihtsalt keemistemperatuur.

Saab 9-5 läheb keema.

Postitatud: P Okt 31, 2010 21:46
Postitas OnAlles
Jahutus süsteem on rõhu all selleks, et tõsta jahutusvedeliku keemistemperatuuri.

Kui temp anduri järgi keeb aga tegelikult ei kee siis on viga ikkagi anduris.

Lihtne.

Saab 9-5 läheb keema.

Postitatud: E Nov 01, 2010 0:03
Postitas warum
aga mis sul teeb kui käigupealt korgi maha keerad,ma mõtlen et ikka sõidust tulnud ja käib kohapeal,proovisin just peale 20 km sõitu keerasin maha ja ei midagi ei tulnud sealt välja,nagu survet polekski,mul muidugi seda probleemi pole mis sul,aga kui viga ainult anduris siis peaks sul samamamoodi olema ma arvan
sorry õigekirja pärast

Saab 9-5 läheb keema.

Postitatud: E Nov 01, 2010 0:14
Postitas Jupats
Lisaks veel juurde, et sooja mootoriga tuleb paisupaagi korki hästi aeglaselt maha keerata. Parem oleks ültse mitte näppida. Vastasel juhul on põletushaavad kerged tulema.

Saab 9-5 läheb keema.

Postitatud: E Nov 01, 2010 10:09
Postitas warum
Algselt postitas: Jupats
Lisaks veel juurde, et sooja mootoriga tuleb paisupaagi korki hästi aeglaselt maha keerata. Parem oleks ültse mitte näppida. Vastasel juhul on põletushaavad kerged tulema.
seda muidugi,aga ma ei kuulnud susinatki et ohtu oleks:)

Saab 9-5 läheb keema.

Postitatud: T Nov 02, 2010 8:36
Postitas OnAlles
Algselt postitas: warum
Algselt postitas: Jupats
Lisaks veel juurde, et sooja mootoriga tuleb paisupaagi korki hästi aeglaselt maha keerata. Parem oleks ültse mitte näppida. Vastasel juhul on põletushaavad kerged tulema.
seda muidugi,aga ma ei kuulnud susinatki et ohtu oleks:)

Siis tuleb kork enne korralikult kinni keerata, et korgi vahelt ei lekiks.

Saab 9-5 läheb keema.

Postitatud: L Dets 04, 2010 15:20
Postitas saabineiu
Ikkagi viga oli plokikaane tihendis. Plokikaas sai ära lihvitud ja tihend vahetatud ja rohkem peale seda pole enam keema läinud.