SAAB 9-3 SE 2.0t 151 kW, 2000, IQ*
Postitatud: E Nov 01, 2010 14:55
SAABihaigus tabas mind umbes kakskümmend aastat tagasi Stockholmis. SAAB 900, mida tänapäeval nimetatakse klassikuks, oli äsja saanud ümarad põrkerauad ja nägi vastupandamatu välja. Või mis me räägime, Eestis maksis siis veel rubla ning tänavapildis domineerisid Moskvitšid, Žigulid ja Volgad. Iga „välismaa” auto (isegi roostes Datsun) tundus nende kõrval ihaldusväärne. Haigus kulges kaua aega latentselt, selle nähud piirdusid esialgu piidlemisega, millele pakkus 1993. aastal lisaainet uus 900. Jalutasin neil aastail sageli Kungsholmeni kaldapealsel, mida kuni Mariebergini palistavad parklad jõukate Svenssonite autodega. Tegi kadedaks ja nukraks, sest oli selge, et minusugune sellist SAABi niipea EI SAA...
Mõni aasta hiljem jõudsin esimese proovisõiduni nn klassikuga. Paraku ei täitnud see üsna väsinud isend, millele mu rahakott oleks peale hakanud, kõrgele kruvitud ootusi. Sõitsin Opeliga edasi. Seitse aastat tagasi oli autoost taas päevakorral. Elustiil ja perekonnaseis nõudsid universaalkerega autot. SAABiperes oli ju õige tore 9-5, aga nende hinnad ületasid mu võimalusi kaks-kolm korda. Ostsin ilusa Itaalia auto, mille nimi algab F-tähega. Aga lubasin endale, et järgmine saab olema SAAB. Kui ilus F-tähega auto hakkas ilmutama väsimise märke ja sisenes kahe aasta eest katkematusse remonditsüklisse, lõi haigus jälle välja. Leidsin bilweb.se vahendusel ühe vähesõitnud klassiku, mis nägi välja nagu oleks alles äsja Trollhättanist minema sõitnud. Hinda polnud just väike. Nii et jäin paariks päevaks jokutama ... ja läinud ta oligi. Tänaseni ei anna rahu.
Läinud sügisel, kui tekkis vajadus soetada teine auto, et pere pesamuna saaks lasteaeda ja ema tööle, tõusis taas palavik. Otsustasime osta väikse odava ja töökindla auto, aga esimesena läksime miskipärast vaatamas NG900-t 2.3-liitrise mootoriga. Õnneks või kahjuks käis selle rool nii raskelt (rikkis võimendi?), et pärast proovisõitu kergitasime viisakalt kaabut. Ja tegelikult oli Opel Corsa just see, mis meie mure leevendas. Aga minu haigust mitte. Ikka ja jälle tabasin end netis kolades automüügilehekülgedelt, sisestamas otsingusse numbreid 9-3, 9-5, 900. Lugenud vanade SAABide kohta igasuguseid hirmutavaid lugusid (kett, DI-kasett, turbo, SID, bensiinipump jne), piirasin oma valikuid 2.0- ja 2.3-liitriste vabalthingavate lollikindlate mootoritega, mille puhul saab abi kas just igalt külasepalt, aga osavalt automehhanikust naabrimehelt ikkagi.
Ja siis see juhtus. Umbes kuu aega tagasi saabus Itaaliast pakkumine, millest ei saanud loobuda. Ühel Tartu müügiplatsil seisis auto. Hõbedane 9-3. Hodomeetri näit 65000! Helistasin ja küsisin, kas siin mitte pole mõni number kirjutamata jäänud. Väidetavalt ei olnud. Aga asi tundus liiga ilus, et uskuda. Ühel vihmasel päeval sattusin Tartusse käima ja põikasin ka Annelinna. Seal ta oli – elusast peast veel ilusam kui pildil või müügimehe jutu järgi (tavaliselt on vastupidi). Liisk oli langenud. Haigus vajas viivitamatult ravi. Aga raha ei olnud. Ei saanudki olla, sest mitu aastat olid möödunud kehval doktorandipajukil. Mis sest värskest kraadist, kui viimasest stipipäevast on möödas pool aastat ja töökoht alles terendamas. Aga nagu ütleb rootsi vanasõna: Kui kuidagi ei saa, siis kuidagi ikka SAAB.
Järgmiseks Tartu-sõiduks leppisin juba kokku ülevaatuse Carringus ja tellisin treileri. Diagnostika ei tuvastanud muud häda kui kulunud piduriklotsid ja võtmepatarei, mis vajas vahetamist. Kõik paistis ilus – ei õlitilka ega roostetäppi. Tööriistadki pakiruumis olid alles tehasepakendis. Leppisin järgmiseks päevaks kokku käsiraha maksmise ning saatsin veel samal õhtul kirja Annalisale, kelle nime leidsin auto dokumentidest ja e-postiaadressi ühe Itaalia advokaadibüroo koduleheküljelt. Hommikul oli postkastis vastus:
“It was nice to receive your letter and see again my dear old SAAB on the website of the car dealer. And it was nice to learn that its next owner might be someone with a passion for history (congratulations for your PhD!) and for Italian culture. The history of this silver beauty is a tale of caring owners who enjoyed it for a long time (although for relatively few kilometers), of children, of holidays on the Alps and on the beaches of the Mediterranean sea. I am glad to learn that it went back to the Great North, to which it belongs, and I have no hesitation (nor interest) in recommending it to you. Of course this is not a guarantee, but rather an act of gratitude for an old friend which I hope will find a new owner who can appreciate its beauty and its charme. Good luck to both of you!”
Siin ta on. Minu SAAB.
Jutt sai pikk, aga kuna selle lõpetamine on lugeja hiirekliki kaugusel, otsustasin selle siiski ära rääkida. Ja neile, kes suvatsesid kirjutatu läbi lugeda, kuuluvad minu siirad tänusõnad selle foorumi sisu eest. Te olete oma postituste ja heade nõuannetega olnud mulle (ja paljudele-paljudele teistele SAABihaigetele) suureks abiks. Aitäh!
Lisatud failid
Mõni aasta hiljem jõudsin esimese proovisõiduni nn klassikuga. Paraku ei täitnud see üsna väsinud isend, millele mu rahakott oleks peale hakanud, kõrgele kruvitud ootusi. Sõitsin Opeliga edasi. Seitse aastat tagasi oli autoost taas päevakorral. Elustiil ja perekonnaseis nõudsid universaalkerega autot. SAABiperes oli ju õige tore 9-5, aga nende hinnad ületasid mu võimalusi kaks-kolm korda. Ostsin ilusa Itaalia auto, mille nimi algab F-tähega. Aga lubasin endale, et järgmine saab olema SAAB. Kui ilus F-tähega auto hakkas ilmutama väsimise märke ja sisenes kahe aasta eest katkematusse remonditsüklisse, lõi haigus jälle välja. Leidsin bilweb.se vahendusel ühe vähesõitnud klassiku, mis nägi välja nagu oleks alles äsja Trollhättanist minema sõitnud. Hinda polnud just väike. Nii et jäin paariks päevaks jokutama ... ja läinud ta oligi. Tänaseni ei anna rahu.
Läinud sügisel, kui tekkis vajadus soetada teine auto, et pere pesamuna saaks lasteaeda ja ema tööle, tõusis taas palavik. Otsustasime osta väikse odava ja töökindla auto, aga esimesena läksime miskipärast vaatamas NG900-t 2.3-liitrise mootoriga. Õnneks või kahjuks käis selle rool nii raskelt (rikkis võimendi?), et pärast proovisõitu kergitasime viisakalt kaabut. Ja tegelikult oli Opel Corsa just see, mis meie mure leevendas. Aga minu haigust mitte. Ikka ja jälle tabasin end netis kolades automüügilehekülgedelt, sisestamas otsingusse numbreid 9-3, 9-5, 900. Lugenud vanade SAABide kohta igasuguseid hirmutavaid lugusid (kett, DI-kasett, turbo, SID, bensiinipump jne), piirasin oma valikuid 2.0- ja 2.3-liitriste vabalthingavate lollikindlate mootoritega, mille puhul saab abi kas just igalt külasepalt, aga osavalt automehhanikust naabrimehelt ikkagi.
Ja siis see juhtus. Umbes kuu aega tagasi saabus Itaaliast pakkumine, millest ei saanud loobuda. Ühel Tartu müügiplatsil seisis auto. Hõbedane 9-3. Hodomeetri näit 65000! Helistasin ja küsisin, kas siin mitte pole mõni number kirjutamata jäänud. Väidetavalt ei olnud. Aga asi tundus liiga ilus, et uskuda. Ühel vihmasel päeval sattusin Tartusse käima ja põikasin ka Annelinna. Seal ta oli – elusast peast veel ilusam kui pildil või müügimehe jutu järgi (tavaliselt on vastupidi). Liisk oli langenud. Haigus vajas viivitamatult ravi. Aga raha ei olnud. Ei saanudki olla, sest mitu aastat olid möödunud kehval doktorandipajukil. Mis sest värskest kraadist, kui viimasest stipipäevast on möödas pool aastat ja töökoht alles terendamas. Aga nagu ütleb rootsi vanasõna: Kui kuidagi ei saa, siis kuidagi ikka SAAB.
Järgmiseks Tartu-sõiduks leppisin juba kokku ülevaatuse Carringus ja tellisin treileri. Diagnostika ei tuvastanud muud häda kui kulunud piduriklotsid ja võtmepatarei, mis vajas vahetamist. Kõik paistis ilus – ei õlitilka ega roostetäppi. Tööriistadki pakiruumis olid alles tehasepakendis. Leppisin järgmiseks päevaks kokku käsiraha maksmise ning saatsin veel samal õhtul kirja Annalisale, kelle nime leidsin auto dokumentidest ja e-postiaadressi ühe Itaalia advokaadibüroo koduleheküljelt. Hommikul oli postkastis vastus:
“It was nice to receive your letter and see again my dear old SAAB on the website of the car dealer. And it was nice to learn that its next owner might be someone with a passion for history (congratulations for your PhD!) and for Italian culture. The history of this silver beauty is a tale of caring owners who enjoyed it for a long time (although for relatively few kilometers), of children, of holidays on the Alps and on the beaches of the Mediterranean sea. I am glad to learn that it went back to the Great North, to which it belongs, and I have no hesitation (nor interest) in recommending it to you. Of course this is not a guarantee, but rather an act of gratitude for an old friend which I hope will find a new owner who can appreciate its beauty and its charme. Good luck to both of you!”
Siin ta on. Minu SAAB.
Jutt sai pikk, aga kuna selle lõpetamine on lugeja hiirekliki kaugusel, otsustasin selle siiski ära rääkida. Ja neile, kes suvatsesid kirjutatu läbi lugeda, kuuluvad minu siirad tänusõnad selle foorumi sisu eest. Te olete oma postituste ja heade nõuannetega olnud mulle (ja paljudele-paljudele teistele SAABihaigetele) suureks abiks. Aitäh!
Lisatud failid